Sziasztok!
Új vagyok itt a Fórum, először is üdv Mindenkinek! :)
A tulajdonomban van egy kintről hozott 1996-os Astra F Sedan, X16SZ motrokóddal, és 4 sebességes Autómata váltóval. Az autó gyári, makulátlan, és kifogástalan állapotú; volt rengeteg más tipusú régebbi és újabb autóm, rosszabb és sokkal jobb is, F Astra is volt... de egész egyszerűen ezt a kocsit imádom, nem tudom miért, de nagyon a szívemhez nőtt (de tudom miért, mert ezek JÓ kocsik!), nem is kell más! Most lesz benne 200.000 km-el. (valós).
Utánanéztem ennek a motronak, több féle dolgot írnak, a gyári gépkönyvben azt írják 75Le, nagyobbb a löket, kisseb furat, nagyobb kompresszió, 128NM a nyomaték alacsonyabb fordulaton, és ez 3NM-el több, mint az 1.6NZ, ami 75 lóerős.(szintén). A kocsiban található Osztrák dokumentációban 71 Lóerőt írnak, a neten azt írják, hogy ez 71 Lóerős, takarékosabbb, és gyengébb változat, talán ECO? Nemtudok kiigazodni, viszont többszöri méréssel (Automata váltó!) 0-100/110 óra szerint 12.1/13.2 sec és vigan felmegy 180 fölé.. egyszer mentem vele 190-et. Gyári gumiméret van rajta, az óra eltérése kb. 7% . Mitől megy ez így? 160-as végsebességet írnak, és 17-es gyorsulást, de a közelében sincs ezeknek az adatoknak, erős alacsony tempónál, dinamikus előzésénél, autópályán, 160-nál ha lepadlózom, még visszateszi 3.-ba, és elkezd gyorsulni.
Ha valaki ért hozzá, mondja már meg mítől megy (viszonylag) ilyen jól az (elvileg) igen szerény teljesítmény adatok ellenére, mert nagyon sok autót vezettem már, és nekem jóval erősebbnek tünik a gyári adatoknál! Vagy az összes ilyen?
Üdv: Cs. Péter