Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vega

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    15
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Bp

Legutóbbi látogatók

857 profile views

Vega's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Vega

    Motor

    Sziasztok! Ismét egy problémával fordulok felétek mivel eddig mindig innen jött a "tutti tipp" :) Az a problémám,hogy 1,6 si benzines Astrám kb 2 hónapja ha lehül a motorja akkor nagyon nehézkesen indul be. +20 fokban és 0 fokban is ugyanúgy kb. 5-6mp indítózás után indul be. Látta több szerelő is de istenigazából nem tudnak vele mit kezdeni mert a hibajelenség olyankor nem jön elő. Kb 1 óra állás után is azonnal indul. Ha kb 1,5 óra ++ áll az autó akkor jön ez elő. Kaptam egy olyan tippet,hogy van állítólag 2db "mérőegység" ami a motor hőfokához állítja az üzemanyag dúsítását és ezek lehetnek elfáradva. Kérdésem: - Ez szerintetek elképzelhető ? - Ha igen akkor merre keressem ezeket ? (esetleg ha vki tudna képet mutatni az is jól jönne :) ) Tippeket és a segítségeteket előre is köszönöm!
  2. Sziasztok! Ismét egy problémával fordulok felétek mivel eddig mindig innen jött a "tutti tipp" :) Az a problémám,hogy 1,6 si benzines Astrám kb 2 hónapja ha lehül a motorja akkor nagyon nehézkesen indul be. +20 fokban és 0 fokban is ugyanúgy kb. 5-6mp indítózás után indul be. Látta több szerelő is de istenigazából nem tudnak vele mit kezdeni mert a hibajelenség olyankor nem jön elő. Kb 1 óra állás után is azonnal indul. Ha kb 1,5 óra ++ áll az autó akkor jön ez elő. Kaptam egy olyan tippet,hogy van állítólag 2db "mérőegység" ami a motor hőfokához állítja az üzemanyag dúsítását és ezek lehetnek elfáradva. Kérdésem: - Ez szerintetek elképzelhető ? - Ha igen akkor merre keressem ezeket ? (esetleg ha vki tudna képet mutatni az is jól jönne :) ) Tippeket és a segítségeteket előre is köszönöm! :icon13:
  3. Én simán becsaptam volna a hátsó ablakot , az olcsóbban jön ki mint a szaki , de végülis hála az égnek meglett a kulcs. Köszönöm a segítséget!
  4. Hello mindenki! Nincs ötletetek,hogy miként nyissam ki Astra f 94' caravan-omat kulcs és riasztó távirányítója nélkül ? =/ Szerintem elhagytam a kulcsát vagy valaki véletlenül elvitte. Az ajtót kinyitni ki tudnám , de a riasztó elkezdene üvölteni. Tipp, 5let esetleg valakinek ? Esetleg valami szaki aki erre szakosodott ? Minden iratom a kocsiban van , fontos lenne =( Köszi előre is ! ui.: 2db riasztó távkapcsolóm van ami működik és mind2 a kulcson van rajta..... Van egy 3. is de ahhoz meg elemem nincs + régről úgy dereng,hogy az nem is működött ...
  5. Üdv Fórumosok! Gondolom már nem emlékeztek rám de hathatós segítségetekkel vettem márciusban egy astra F caravan 1,4 si-t. Úgy jártam el mindenben és figyeltem mindenre amit mondtatok és meg is lett az eredménye. Öreg autó ,meglepően jó műszaki állapotban(fél év alatt önindító csere és riasztó távirányitó csere ami nem volt betervezve de ennyi) . Köszönöm a segítségeteket ismét ! A problémám jelen pillanatban a következő:kb 4000 km -t tettem meg a kocsival a vásárlás (és olajcsere után) és megevett fél liter olajat. Ez normális ? Nem kopog,zörög ,csörög , tényleg nagyon egyben van . De ez az olajfogyasztás ma meglepett. Tehát azt szeretném kérdezni,hogy ilyen olajfogyasztással szükség van szerelő beavatkozására ? Vagy ez normális? Elvileg valahol csöpög belőle a szervó olaj de fél év alatt nem csöpögött ki annyi,hogy ez meglátszódjon a tartályában . Ez nem függhet össze az olaj fogyasztással ugye ? Köszönöm a segítségeteket előre is ismét!
  6. Szervusz! Ismét jelzem,hogy az immót a zárás-nyitás aktiválta/deaktiválta ... és nem a benzinpumpát hanem az önindítót blokkolta, a lámpa pedig az immo állapotát jelezte. Azért írom mult időben mert ma voltam vele szerelőnél. Írtál még ilyesmit is -> " Kikötni nem lehet, az autó biztonsági rendszerének része." Sajnos (vagy hál'istennek) ez is hibás tény mivel a szerelőm 10 perc alatt orvosolta a problémát. Immo mától nincs, automatikus ajtózárás és hasonló marhaságok nincsenek viszont ugyanúgy távirányítóval nyílik/záródik és a riasztó is működik. Az önindítót szétszedte, takarította, valami kefét (?) cserélt benne és az immo kiszedéssel együtt kemény 7.000,- ot kért érte. Ha valakinek hasonló baja van akkor Bp. XIV. Miskolci-Lipótvár sarkon megtalálja őket. És köszönöm mindenkinek a rengeteg segítséget , ha legközelebb lerobbanok jelentkezem :)))) Sziasztok
  7. Szervusz! 211.000km-t hazudik de ennél több van benne mert nem megy a kilométer számláló. Amúgy mielőtt megvettem megnéztem kb. 20-25db 8 szelepest a 150.000,- - 300.000,-os kategóriában és ez vitte magasan a pálmát. Olyan "autókat" láttam aminek a felébe bele se ültem mert féltem,hogy a retektől bele ragadok. A használtauto.hu-ra photoshoppolt kocsikról meg ne is beszéljünk. 130+ km utazás után láttam meg a képeken makulátlan állapotú vasat amin a helyszinre érve tenyérnyi rohadásfoltok és lukak keletkeztek. Ha nem féltem volna,hogy a helybeliek kapával agyonütnek akkor tán még most is ott szitkozódnék :D Amúgy 5évesen honosították magyarországon és onnantól és vidéki kántor tulajdonát képezte. Ez a beltéren meg is látszik. Bár a váltó szoknya kopott és a kormány bőr is viseltes az autó belseje magáért beszél. Valószínüleg nemrég lehetett 100%ban újra kárpitozva mert makulátlan benne az összes ülés, ajtók borítása, a tetőkárpit, az alja és a csomagtér is. Beleültem és egyszerűen off... A km számlálót leszámítva működik minden. (Lehet igazi Opel fanoknak ez nem nagy dolog de aki látta azokat az astrákat amiket én azoknak ez igen nagy dolog ) Külseje is kultúrált viszont itt van 2 rozsdafolt. Bal hátsó kerékív kezd fáradni és jobb oldalt a tanksapka alatt. Ezt leszámítva se egy karc, se egy húzás a lökhárítón, semmi nincs. Nem akarok ódákat zengeni mert kitudja,hogy erre az önindítóra mennyit fogok költeni de ebben a 2 hétben nagyon megszerettem . 1,6si 8v nem egy versenyautó de meglepően jól húz, a termetéhez és a formájához képest nagyon barátian fekszik bele a kanyarokba. Egyszerűen bejött ... Remélem .... Majd hétfőn a szerelő elmondja hány százezerbe fog kerülni ,hogy többet ne makacskodjon az indítás és majd kiderül,hogy változik-e a véleményem :) Amúgy annak a bowdennek csak a külső burkolata kezd fáradni , maga a bowden tökéletes. De ez legyen a legkevesebb, a többi kocsimba az ilyenek 1-2.000,-os mutatványok voltak, csak nem lesz ennél sem sokkal több. Az önindítós téma jobban aggaszt ....
  8. Szervusz! Erre a lámpára gondolok -> És ma vettem észre,hogy ha becsukott ajtónál telik el ez a 30mp kb akkor automatikusan le zárja az ajtókat is... Kiakaszt komolyan. A "doboza" pedig a motortérben van . Ő az -> Van rajta egy kulcs nyílás (amihez van kulcsom is :) ) és 2 állás: egyiknél csipogva nyit a centrál, a másiknál némán... Egyelőre más különbséget nem fedeztem fel. Amúgy az önindító a motor mögött legalul helyezkedik el valahol ? Erre fele?-> Csak mert 2 napja kb sikerült belevágódnom egy bokáig érő tócsába nagy sebességgel, az elképzelhető,hogy megázott ? Köszi az ötleteket előre is : )
  9. Jah és ilyenkor meg se nyikkan az önindító.(mikor az immo blokkolja)
  10. Szervusz! Tetőfedő vagyok , nézd a el a laikusságom :) Tehát-> távirányítóval ajtó nyit és innentől ha 20mp múlva kb nem indítod a motort akkor automatikusan bezár megint az immo. Tehát mondjuk megállsz tankolni , végeztél és visszaülsz akkor távirányítóval zárni-nyitni kell ismét a kocsit,hogy indítani tudd. Engem ez a " nem indul, se kép se hang " probléma aggaszt a legjobban. És az ,hogy az immo lámpa világítása mellett simán be lehetett tolni....
  11. Sziasztok Opelosok! :hiya: Pár hete írtam ide autó vásárlás ügyben és elfelejtettem megköszönni a rengeteg segítséget , sikerült vennem egy vagány kis Astra F Caravant , a 250.000,- átlaghoz képest rendkívül jó állapotban. Kb 2 hete használom az autót és volna néhány problémám , ha tudnátok segíteni azt megköszönném. Az auto egy 96' 1,6si 8v. A legégetőbbel kezdeném: 1,)Önindító Vs. Immo 2napja az önindító indítás után kb 2 mp.alatt elhalkuló és meg is szűnő surlódó hangot ad. Nem minden indítás után hanem kb. minden 2. után. Ma ez odáig ment ,hogy nem indult a kocsi. Az autóban van távirányítós centrálzár immobilájzerrel. A kulcs fordítása után az összes szokásos kontrollámpa világított de tovább se kép se hang. Be kellett tolni , ami rettentő könnyedén ment. Ami furcsa,hogy automatikusan az ajtó nyitásától számított 20mp mulva az immo automatikusan ismét működésbe lép de ettől függetlenül az auto tolásra simán indult. Hazajöttem vele és azóta se az önindító rossz hangját se produkálja és hibátlanul indul is. Attól félek,hogy elviszem a szervízbe és nem fogja produkálni a problémát, így hibajelenség hiányában nem tudnak vele majd mit kezdeni.... 2.) Alapjárat Picit alacsonynak tűnik az auto alapjárata. Az óra szerint 900... Ez a normál ? Nem fullad le de picit rezeg tőle ilyenkor az egész autó. Nem vészesen csak szokatlan. Ez így normális ? 3.) Párásodás Embertelenül párásodik a kocsi beltere járó motornál. Ilyenkor hűthetem , fűthetem , kintről is szívhatja és bentről is , kb 15 percig a közlekedés csak folyamatos szélvédő törölgetéssel működik.... Tipp ? 4.) Váltó 1-2-es Szépen veszi a fokozatokat , mondhatni olyan mint a vaj. Ami furcsa,hogy pl. egy bevásárló központ parkolójában kell "totyogni" akkor vannak olyan szituációk amikor a 2-est csak rettentő hosszan csúsztatott kuplunggal veszi be , 1est meg csak szinte az autó fizikai megállításakor veszi be. Ez nálatok is így van ? Köszönöm előre is a tippeket és az ötleteket, A legégetőbb probléma az 1.)-es lenne. Ki lehet kötni házilag az immót ? jah és míg el nem felejtem : 4+1,) Vezérműszíj. Laikusként úgy tűnik mintha rosszul lenne felrakva. A szervo szívattyúról nem a feszítőgörgőre megy ( vagy mi az a motor teteje fele) hanem a vezérműtengelyre és így a vezérműszíjon belülre került egy konzolszerű valami ami a motort köti össze a kasztnival. Tehát órajárásával megegyezően ez most így néz ki : -generátor -szervó -vezérmű -feszítő -generátor Köszönöm előre is a segítséget és ha valahogy viszonozni tudom szóljatok bátran :) Esetleg ha valaki telefonos segítséget tudna nyújtani immo ügyben az ha megcsörget vissza hívom :) 30/2010-536 és köszi előre is !
  12. Háát igen , iparos vagyok én is. Olaj-víz-benzin amire figyelni tudok aztán annyi. Mondjuk én csak városban használom , vidéki melóhoz eddig is béreltem mert a 2,5 D ducatoval örökké valóság volt a 100 körüli sebesség. :) Amúgy ezt megyek péntek fele megnézni: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_start_vonohorog.fix_ar-6635066 Az összes kritériumnak megfelel ami szükséges. Így első ránézésre vélemény ? Meg a legnagyobb előnye,hogy kb 15 pernyire van innen :)
  13. Hát nézd... Nem nagyképűségből írom de 4éve vettem egy 96' ducato maxi-t hasonlóan körültekintően 2,5 szívódízelt. 4év alatt 1generátor csapágy+1vízpumpa csere volt. Ezért gondolom,hogy az utánajárás meghálálja magát :) G astrát nézegettem de arra,hogy a belsejét szétvágja a bádogosárú meg a palázó kalapácsok , arra sajnálnám. Szerinted alapból a széria rossz választás már a korából fakadóan melós kocsinak ? Eddig mindenki ugy jellemezte,hogy egyszerű gép mint a szög. És mivel sokat látok belőle az utakon ebből gondolom,hogy az alkatrészei sem lehetnek drágák. Vagy rosszul gondolkozom? / 2 hete bújom keléstől fekvésig a témát, lassan üldözési mániás leszek tőle... :D
  14. Szervusz! Köszi a választ! Lejárt műszaki nem zavar, azt megoldom bármikor bármire. Mint írtam feljebb rengeteget olvastam már utána és a hátsó rugó töréseket valami kirohadt "rugótányérra" (?) vezetik vissza. Állítólag amiatt párezer km-enként törik a rugó. Ha gondolod beszélhetünk róla bár szívem szerint megfizetnék egy üzemképest napi használatból. belsoepitesz@hotmail.com <- küldenél pár képet , leírást meg árat ? Előre is köszi :)
  15. Szervusztok! Opel Astra F caravan vásárlása előtt állok. Minden szín alatt benzinest szeretnék de nagy dilemmám van. 1,4-1,6-1,8 de 8szelepes vagy ecotec ? Rengeteg helyen utána olvastam már és azt vettem észre,hogy mindenki azt az motortípust védi amit épp birtokol. Munkás kocsinak kellene így a teljesítménye nem mérvadó. A legfontosabb szempont számomra a szervízdíj lenne. Valaki nagyságrendileg meg tudná mondani,hogy milyen összegekkel kell számolnom a 2 motortípusnál ? Mondjuk hengerfej csere esetén vagy hasonló hozzányúlásoknál ? Melyik a strapabíróbb erőmű? A 8v szervízelés nyilván olcsóbb valamennyivel de mennyivel ? Ha veszek egy ecotec-et akkor egy esetleges motorhiba után cserélhetem a motort 8v-re? Kompatibilis ? Vagy teljesen más minden ? Elnézést a sok kérdésért de fontos lenne.És elnézést a tudatlanságomért is de sosem volt még Opelom (kivétel gyerekkoraim Calibrái de ott a nagy zene volt a fő szempont :-) ) Köszi előre is :) üdv.: Vega Jaaa és ha valaki tud eladó jó állapotú F caravan-t vonóhoroggal akkor ne tartsa magában. Ezt is köszi előre is.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.