
nnorbi99
Fórumlakó-
Hozzászólások
41 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
1
nnorbi99 last won the day on Január 3 2020
nnorbi99 had the most liked content!
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra G Z14XE
-
Város
Budapest
nnorbi99's Achievements
-
Ezt a videót megtaláltam, de itt ha jól értelmezem, akkor a háttérvilágitás izzóit cseréli. Nekem az jó. Gyújtás ráadásakor világitania kellene az összes visszajelző lámpának. Nálam szinte mindegyik világit, kivéve az akksi (töltés) jele. Ezért gondolom, hogy az kiégett. A kérdés, hogy azt az egyet hogyan kell kicserélni.
-
Továbbá van valakinek valami ötlete arra, hogy mitől lehet az, hogy a napi első beinditás mindig pöccre megy (még a téli hidegekben is), de aznap azután az esetek 80-90 százalékában már 2-3 másodpercet is kell inditózni, mig beröffen a motor. Ezt mi okozhatja? G Astra Z14XE motorral.
-
nnorbi99 started following Általános műszaki problémák!
-
Sziasztok! Gyújtás ráadáskor nem világit a töltés visszajelző lámpa (akksi ikon) a műszerfalon. Szerintem kiégett, mert töltés az van. Hogyan tudom azt kicserélni? Amilyen leirásokat találtam, ott mindenhol a háttérvilágitás izzóinak a cseréjét irják le.
-
Újra felteszem a kérdést, mert látom, beindult egy kicsit az élet a fórumon. Hátha van valakinek valami ötlete. Adott egy 2003-as Z14XE motor. Augusztus óta néha azt csinálja, hogy ha leállitom és még meleg motornál ujrainditom (akár fél órára rá), nehezen indul, kb 3-4 másodpercnyi inditózás után röffen be. Hideg motornál mindig pöccre indul. Hibakód nincs. Meleg motornál az esetek kb 40-50 százalékában jön elő a hiba. A motor amúgy szépen jár, húz, fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam. Mi okozhatja a problémát?
-
Akkor viszont ha beválik neked egy jeladó, légy szives ird meg a tipusát, lehet teszek egy utolsó próbát vele.
-
Milyen hibakódot kapsz? Nekem öt éve világit a villáskulcs és a p0340-es hibakódot adja ki rá, és lekorlátozza a fordulatszámot 3950-nél. Eleinte csak néha jött a hiba, mostanában már az esetek 99%-ában jön. Amikor hibeg van, akkor néha nem jelenik meg a villáskulcs. Egyszer cseréltettem rajta vezérműtengely jeladót. Jó is volt kb. 50 km-ig. A hiba több, mint valószinű az ECU-ban van. Azt kell felújittatni. Kb 30-40 ezer egy vezérlőkör felújitása, a komplett ECU-jé pedig 100 ezer. Bontottat is beletehetsz, de az is lutri.
-
Erre nincs senkinek se valami ötlete?
-
Sziasztok! Adott egy 2003-as Z14XE motor. Augusztus óta néha azt csinálja, hogy ha leállitom és még meleg motornál ujrainditom (akár fél órára rá), nehezen indul, kb 3-4 másodpercnyi inditózás után röffen be. Hideg motornál mindig pöccre indul. Hibakód nincs. Meleg motornál az esetek kb 40-50 százalékában jön elő a hiba. A motor amúgy szépen jár, húz, fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam. Mi okozhatja a problémát?
-
Én is lecseréltem a sz*ar Febit ma Behr-re és 25 km után azt mondhatom, hogy jól működik. Sokkal jobb, mint a Febi. Kb 88-89 foknál nyit és ODB-vel mérve 2 fok a hiszterézise, tehát 88-86/89-87 között mozog. Egyszer sem ment 85 fok alá, mig a Febinél képes volt lemeni 80-ra is.
-
Szerintem a te Febi termosztátod is sokkal hamarabb nyit, mint kellene. Ugyanez a tipus van nekem is, de holnap lecserélem egy Behr-re - majd megirom mit tapasztalok. Amúgy az enyémen is észre lehet venni a kis csőnél pici könnyezést. Lehet, a Febinek ez a tipusa/sorozata sz*r?
-
A harmadik?? Nem valami biztató. És a gyári eleve nem volt jobb? Én most gyárit tervezek venni (kb 15 ezer), a febi volt 8, de van Hanspries 4-ért is már. Múszer 88, ODB 92-vel én is tejesen kiegyeznék, de sajnos nálam nem igy van és emiatt növekedett meg a fogyasztásom is, mert az ECU is majd 10 fokkal kisebb értéket kap, mint az ideális ezért dúsabb keveréket ad. Szerintem is valami méretpontatlanság van az én febimnél, kérdés hogy mennyire szabad erőltetni.
-
De nehogy már 81-83 fok legyen az üzemi hőmérséklete a motornak. Szerintem az kevés. Korábban nekem ez 87 körül volt. Mellesleg azt nem értem, hogy ha a termosztát 92 fokon KEZD nyitni, akkor miért nem éri el egyszer sem a mutató 92-t? (A mutatóm amúgy fokra pontosan ugyanazt mutatja, mint mit az ODB-n keresztül kiolvasok). A fagyállóm amúgy -40 fokos. Szerintem jövő héten kicserélem egy eredeti termosztátra. Csak le tudjam venni a jelenlegit. A videón is látható a szelepfedélnél az a kis kidudorodás, na attól nem tudtam a múltkor kiemelni. Megpróbálom megint, hátha most. Több videót is megnéztem és mindenhol elég egyszerűen lejött. Odaragadva biztos nics, mert sikerül elemelni kb 2-3 mm-t, csak aztán beleakad a dudorba. Addig is teszek egy másk próbát. A hűtőradiátor elé teszek egy kartonlapot (mint régen a trabikba) és megnézem, hogy úgy mennyire megy fel a vizhőfok. Érdekes módon ugyanaz a termosztát más gyártótól eltérően néz ki. Van amelyiknek van kis szellőzője, a másiknak nincs, és valamelyiknek "kivülről" van egy lyuk és az megy a kis cső felé, mig a másiknál "belül" van a kis lyuk, a lezáró sapka másik oldalán. Nehéz elmagyarázni itt van róla egy videó. A srác pont ezeket a különbségeket magyarázza, csak hát nem értem, mert lengyelül van. Nem tudom melyik tipus a "jobb" és milyen a gyári. https://youtu.be/x4-qjr0PwFY?t=1884
-
Újabb tesztelés után sincs meg még a probléma. Szereztem OBD olvasót, és azon szépen látszódik, hogy a hőmérséklet nagyobb fordulatnál (2500-3000) kb 83-84 fok, alacsonyabb fordulatnál visszaesik 81-82 fokra. Szerintem ez nem normális, ennek nagyobbnak kellene lennie. És akivel csak beszéltem, mindenki azt mondta, hogy a mutató nem szokott visszaesni. Ma kicseréltem a hőmérséklet szenzort egy vadi új Bosch-ra, de semmit sem javult a helyzet. Ugyanúgy viselkedik, mint korábban. A fogyasztásom kb 8-10%-al nagyobb. Továbbra is arra gyanakszom, hogy az új termosztát (gyári) hibás és jóval hamarabb nyit (elvileg 92-n kellene, de még a 90-et sem éri el soha a mutató és az OBD szerint). Amúltkor már ki akartam szerelni a termosztátot és le akartam tesztelni egy edényben hogy hány foknál nyit, de a három csavar kicsavarása után nem tudtam kivenni a termosztátot, mert a szelepfedélnek pont ott van egy kis kiugrása és amiatt nem jön ki. Próbáltam forditgani, kibillenteni, de nem jött ki. Nagyon erőltetni nem mertem. Mi a trükkje? Hogyan kell kiszedni a termosztátot?
-
Szia! Bocs, hogy csak most tudok válaszolni, de sűrű volt a hét... Vasárnap sikerült egy huzamban kb 220 km-t menni vele. 6,9-es átlagfogyasztás jött ki. Korábban ez kb 6,3 volt, bár igaz, hogy most tél van és jobban is nyomtam neki. Az biztos, hogy odafelé még 7,7-es fogyasztásom volt, tehát jobb lett a csere után, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanolyan lett, mint 3-4 hónappal korábban. A mutató kb 81 és 87 fog között ingadozott. Ha 3000-3500-as fordulaton pörgött a motor, akkor kb 87, ha csak 1500-2000-en, akkor meg elkezdett csökkenni. Lámpánál állva szépen lassan növekedett. Úgy emlékszek, hogy korábban úgy állt 86-87-nél, mintha odaszögezték volna (dugóban/lámpánál meg emelkedett max 90-ig - gondolom ott indul el a ventillátor). A héten is autózgattam a városban (0 fok körül) és szinte ugyanezt tapasztalom. Amúgy nekem is egy FEBI 27869-es termosztátot tettek bele. Idén májusban egy teljesen új hűtőradiátor lett beszerelve, mert a régi eresztett. És persze teljesen új/friss GM hűtőfolyadékot tettek bele - ami most le lett mérve és -40 fokos, tehát elég tömény. Lehet, hogy emiatt mutat alacsonyabbat a hőmérő, mint korábban? Rendeltem egy OBD2-es olvasót, csak még nem érkezett meg. Remélem azzal majd utazás közben folyamatosan tudom mérni a hőmérsékletet és a fogyasztást.
-
Csak nyitott termosztátnál kell, hogy nyomja a kiegyenlitőbe a vizet vagy zártnál is? Mert nekem hideg motornál is nyomja, lehet, hogy akkor tényleg nyitva van a termosztát? Amúgy milyen irányba kering a Z14XE-nél a hűtőviz amikor ki van nyitva a termosztát? A termosztáttól a hűtőradiátor felé vagy forditva? Ha a termosztátok 92 fokon nyitnak, akkor az azt jelenti, hogy 92-nél kezd el nyitni, vagy azt hogy 92-nél már teljesen nyitva van? Mert ezt le lehetne ellenőrizni ha kiszerelem.