Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

DTJE

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    41
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

DTJE névjegye

  • Születésnap Január 29

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Tiszaörs, Szolnok, Bp x.ker

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    C16SE Soros, 4 hengeres 1598ccm 101 hp (75 kW; 102 PS) 135 Nm (100 lb.ft.) Multi-Point Fuel Injection, MPi SOHC 9.8:1
  • Város
    Tiszaörs

DTJE's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. DTJE

    Sebességváltó

    Ahan... ebben lehet valami, mert maximum 116NM-eshez (c14se) szerelték az F10-et, erősebbhez már legalább F13 :/
  2. DTJE

    Sebességváltó

    Halihó! Kis segítségre lenne szükségem! A C16se motoros f astrámon az f13-as W394-es váltó/difije búg, lóg, kézzel forgatva zörög. Szóval nem egy egészséges. A váltók áttételezését tök frankón megtaláltam az ople-infos.de oldalon. Azt szeretném megkérdezni, hogy az F10-es váltó 1:1 be felmegy az F13 helyére, valamint miben különböznek? (az áttételi arányoktól eltekintve) Keskenyebbek lennének a fogak vagy maximális nyomaték? Vagy esetleg van valakinek Tiszafüred-Szolnok-Kecskemét vonzáskörzetében eladó F13 W394-es (esetleg W374 - W418). A szám az váltó oldalán található, lásd: http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Segítségeteket és hozzászólásaitokat előre köszönöm! :)
  3. DTJE

    Elektromos

    Értem! :D Köszönöm a felvilágosítást! DIS-es kábel van meg dis-es computert. Biztos vagy benne, hogy a Dis-es nem kompatibilis a forgó elosztóssal, vagy csak tipp?
  4. DTJE

    Elektromos

    ui.: Lényeg a lényeg szeretnénk megtartani a forgóelosztót ha ez lehetséges....
  5. DTJE

    Elektromos

    Üdvözlet néktek öreg harcosok! Tanácsra lenne szükségem. x14nz-t fogunk átalakítani c14se-re barátommal. Na az okoz nekünk fejtörést, hogy az x14nz forgóelosztós gyújtással rendelkezik és HA jól tudjuk a c14se dis gyújtásos.... Ahogy szörföztünk a neten találtunk olyan képeket amin a c14se forgóelosztóval van szerelve :unsure: . Ennek hatására teljesen eltanácstalanodtunk, hogy WTF :omg: Most akkor mi van? Mind a kettővel szerelték, vagy csak DIS-el, a többi kókány? Ha csak DIS gyújtással gyártották, akkor gondolom mindenképp cserélni kell a gyújtást is.... HELP! Segítsetek szegény fejemen! :icon11:
  6. DTJE

    Motor

    Egy Injektor tisztítás sose árt. Ajánlom neked a "Fehér STP-t" vagyis karburátor én injektor tisztító adalékot. Nekem bevált, vissza adta a szép alapjáratomat. "Hasznos kosz" véleményem szerint nem létezik. Az a jó, ha minden szép tiszta és úgy működik ahogy annak kell! :D Szerintem üzemanyag szűrőt is cserélj egy úttal.... Nem árt ha jól megvan szűrve a lovak étke. :icon1:
  7. DTJE

    Motor

    A DIS "trafó" ha elkezd haldokolni, azt melegen veszed észre. Meleg állapotban csökken a szikra teljesítmény, áthúz. Ebből következően lehet gyújtás kihagyásod, vagy gyenge szikra teljesítmény. -Ha a műgyanta kezd megrepedni, akkor intenzívebb kigyorsításokkor be-be ránt a motor és hibakódot dob (MIL lámpa). Ekkor egy kb 3-4 mm vastag bakelit lemez aláhelyezésével még kihúzható jó néhány évig (család x14xe-je 4 éve fut így hibamentesen). -Ha a belső szerkezet, belső szigetelés sérült azt csak cserével orvosolhatod (kb 30 rugó az új). ui.: Ha álló motornál nem hagyod rajta a gyújtást huzamosabb ideig a szekéren (hogy szóljon a rádió :D ) akkor szinte örök élet.
  8. DTJE

    Fék

    Szevasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a hátsó gsi tárcsás kerékagy megegyezik-e a dobfékes kerékaggyal (c16se) A Bárdi szerint ugyan az a kettő? Valamint lehetséges-e a kerékcsapágy kiszerelése (szintén a hátsó kerékagyból) vagy gyárilag összerakták és kész? Segítségeteket előre is köszönöm :)
  9. DTJE

    Fogyasztás

    Érdekességet szeretnék veletek megosztani. Bp-Szolnok távot járom általában 4 személlyel és fullos csomagtartóval. Amikor a motor fordulatszámát szigorúan 2000-3000 fordulat között tartottam és igyekeztem 110/115-es tempót egyenletesen tartani ahol csak lehetett. Az átlagfogyasztás 6L-re jött ki. Ezzel szemben ugyan ezt az utat járva "öreg papás" stílusban (2000 fordulat körül elváltva) utazó tempóban szigorúan 95-100 között tartva a vasat 7L átlag jött ki. C16SE :D
  10. DTJE

    Fogyasztás

    Érdekességet szeretnék veletek megosztani. Bp-Szolnok távot járom általában 4 személlyel és fullos csomagtartóval. Amikor a motor fordulatszámát szigorúan 2000-3000 fordulat között tartottam és igyekeztem 110/115-es tempót egyenletesen tartani ahol csak lehetett. Az átlagfogyasztás 6L-re jött ki. Ezzel szemben ugyan ezt az utat járva "öreg papás" stílusban (2000 fordulat körül elváltva) utazó tempóban szigorúan 95-100 között tartva a vasat 7L átlag jött ki. C16SE :D
  11. DTJE

    Board Computer

    Ha nem sikerült kibogozni a szálakat, akkor fűzd be szemből a BC komunikációs kábelt. Csak 1x kell programozni. :)
  12. DTJE

    Sebességváltó

    Nem vagyok tisztában vele, de ez egy papír tömítés lenne? Mert ha igen, akkor lehet kapni különböző vastagságban és méretben különböző alapokat amiből ki tudod vágni. (kb 1000-3000 ft m2)
  13. DTJE

    Motor

    Ha már megvan bontva, akkor ne keljen még 1x szét szedni, csináld meg rendesen ;) Szerintem síkoltasd meg (egy finom érintő nem árt neki), a szelepeket csiszold be, tömítéseket cseréld ki és nagy valószínűséggel nem lesz vele gondod :)
  14. DTJE

    Motor

    Ez most kicsit megnyugtatott :icon1: Köszönöm szépen
  15. DTJE

    Motor

    Ma volt termosztát cserén a szekér és megszűnt a gurgulázása :D . Az óra még mindig 88 fokos üzem meleg állapotot jelez és a ventilátor 96-foknál kapcsol (feltételezem, hogy a jeladó vagy az óra problémázik vagy egyszerű fontakt baj, de ez így marad) A fűtés még mindig nem 100-as. Két elméleti probléma maradt. Vagy ahogy korábban említetted/említettétek a fűtőradiátor részleges tömődése vagy a hideg-meleg szabályzó szerkezet szétugrott.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.