Sziasztok!
Sajnos a kereső nem dobott ki hasonló problémát, vagy csak nem vettem észre, így bátorkodom felvetni a kérdésemet. '94-es Astra F járgányomban időszerűnek éreztem a - még gyári - Blaupunkt kazis "hifi" nyugdíjazását, és egy időszerű Pioneer fejegységet kötöttem a helyére.
A szituáció a következő:
- a fejegység sárga vezetékén állandó tápfesznek kell lennie, ami ellátja a vezérlését a beállítások és az óra járatásához szükséges árammal. Nálam ezen a vezetéken csak gyújtáson van fesz.
- a fejegység piros vezetékén kulcssal kapcsolt fesznek kell lennie (máskülönben az erősítő rész lemeríti az akkut, ez valamiért direkt tápon van így fogyaszt "kikapcsolt" fejegységnél is) na ezen nálam konstans fesz van, kulcs nélkül is.
- a fejegység gyújtáson bekapcsolható, szól rendesen, de mindig hard resettel indul, beállítások, óra, rádióadó elfelejtve stb, és mivel a piros vezetéken folyamatosan táp van, ezért annak rendje és módja szerint be kellett tolni az autót hogy hazajöhessek :)
A megoldást tudom, meg kell cserélnem a két kábelt, ez stimm, meg is van hozzá minden alkatrész, ami engem érdekelne az az, hogy miért van ez így? Ez valami Opel hóbort, esetleg Blaupunk szabvány, hogy az ISO csatlakozót felülbírálják? Esetleg ez csak nálam van így, valami sufnituning eredménye? Jó kérdés h a Blaupunk miért működött rendesen (kulcs kihúzásra kikapcsolt, és nem merítette le az akkut, és működött kulcs nélkül is, a régi jószágban hallottam a relé kattanását amikor rákapcsolta a tápra az erősítőt)
Szóval van ötletetek?