Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

salika86

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

salika86's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. salika86

    Elektromos

    Hát akkor talán ezért viszik a legtöbben autóvillamosságis szakihoz a gépet egy-egy ilyen fejegység beültetéshez. Igen az átalakító csati valóban meg van szakítva csatlakozóval, amire eddig azt hittem biztosítékok, de most hogy így mondod már logikus h az valóban csatlakozás biztosítéknak nem sok értelme lenne egy amúgy is biztosított szálon. Mindig tanul valami újat az ember, most akkor feleslegesen vettem egy ilyen beforrasztható ISO csatit hogy megcsináljam rendesen :) Aztán a következő mutatvány majd az lesz, hogy ne csak gyújtáson kapjon feszt a piros szál, hanem ACC-n, esetleg bedugott kulcsnál. Nem is értem miért nem ACC-n van gyárilag a rádió (ha jól emlékszem azt olvastam valahol, hogy a facelift utániaknál már ACC-n van), gyanítom hogy a biztosíték táblán kell átraknom olyan pontra a "piros vezetékem" másik végét, ami ACC-n már aktív. Köszönöm, most már nem bízok annyira a szabványokban :)
  2. salika86

    Elektromos

    Sziasztok! Sajnos a kereső nem dobott ki hasonló problémát, vagy csak nem vettem észre, így bátorkodom felvetni a kérdésemet. '94-es Astra F járgányomban időszerűnek éreztem a - még gyári - Blaupunkt kazis "hifi" nyugdíjazását, és egy időszerű Pioneer fejegységet kötöttem a helyére. A szituáció a következő: - a fejegység sárga vezetékén állandó tápfesznek kell lennie, ami ellátja a vezérlését a beállítások és az óra járatásához szükséges árammal. Nálam ezen a vezetéken csak gyújtáson van fesz. - a fejegység piros vezetékén kulcssal kapcsolt fesznek kell lennie (máskülönben az erősítő rész lemeríti az akkut, ez valamiért direkt tápon van így fogyaszt "kikapcsolt" fejegységnél is) na ezen nálam konstans fesz van, kulcs nélkül is. - a fejegység gyújtáson bekapcsolható, szól rendesen, de mindig hard resettel indul, beállítások, óra, rádióadó elfelejtve stb, és mivel a piros vezetéken folyamatosan táp van, ezért annak rendje és módja szerint be kellett tolni az autót hogy hazajöhessek :) A megoldást tudom, meg kell cserélnem a két kábelt, ez stimm, meg is van hozzá minden alkatrész, ami engem érdekelne az az, hogy miért van ez így? Ez valami Opel hóbort, esetleg Blaupunk szabvány, hogy az ISO csatlakozót felülbírálják? Esetleg ez csak nálam van így, valami sufnituning eredménye? Jó kérdés h a Blaupunk miért működött rendesen (kulcs kihúzásra kikapcsolt, és nem merítette le az akkut, és működött kulcs nélkül is, a régi jószágban hallottam a relé kattanását amikor rákapcsolta a tápra az erősítőt) Szóval van ötletetek?
  3. salika86

    Motor

    Szép estét! RAZERX, köszönöm szépen, valóban a generátor okozza fütyülés szerű a hangot, valamint a töltés alapjáraton 12,9-13,1V világítással fűtés ventivel alig van töltés, állítólag 10-15k körül teljesen felújítják a generátort, gondolom meg is tekercselik.
  4. salika86

    Motor

    Hm.. megnyugtató h ilyen árakból lehet javítani :)
  5. salika86

    Motor

    Köszönöm a tippeket! Az akku Bosch, talán van rajta gyártási év, az előző tulaj szerint új, ellenőrzöm. Ha nincs gyártási év honnan látszik ha pusztul? Ha mondjuk megeszi feszültséget járó motornál (14-15V nak kellene lennie?) akkor ki tudnám mérni, gondolom az alap kapocsfeszt hiába méregetném. Ami észrevétel még ide kötődhet: amikor leállítom felugrik 1mp-re a világítás fényereje, de arra gondoltam talán azért mert a gyújtást kikapcsolva a generátor még forog és megszabadulva a gyújtástól felugrik a fesz. Sosem volt még kocsim lehet h ez természetes, de talán ez is lehet egy nyom. Remélem nem a generátor csapágy, gyanítom drágább mulatság mint egy akku :) Holnap kiderül.
  6. salika86

    Motor

    Sziasztok! Sajnos még elég zöldfülű vagyok az autókhoz, ezért kérlek nézzétek el nekem ha hülyeséget kérdezek. 94-es 1.4-es (C14SE) Astrám van (4 napja) óra szerint 185k kilométerrel. Amit furcsának találok, az a hangja, nem csörög-zörög viszont van egy jellegzetes enyhén sípoló (bizonyos TDI-kben fütyül így a turbó, vagy mint egy elektromos motor) hangja kb 2000 felett egyre magasabb a fordulatszám emelésével, üresben-sebességben, ki-benyomott kuplunggal is, hidegen-melegen. Akitől vettem azt mondja a befecskendező rendszernek van ilyen hangja, (szerintem nem, még nem hallottam ilyet más benzines autókon) nem tűnik valami komoly gondnak, semmi fémes zörgés vagy nyikorgás. Viszonyítási alapom nincs, ültem korábban 1.4-es Astrában, azoknak nem volt ilyen hangjuk, bár lehet hogy azok más motorok voltak, talán NZ. Viszonyítási alap híján youtube-on hallgattam párat, azokon sem hallottam ilyen hangot, bár a telefon kamera nem biztos hogy áthozza. A generátor szíjról hallottam még hogy adhat ilyesmi hangot, de nem hiszem hogy túl feszes lenne, kb 1cm-t tudom ujjal különösebb erőlködés nélkül benyomni. Szerintetek? Olaj? Valamilyen csapágy? Vezérlés? (állítólag 35k van a vezérlésben, még nem néztem meg h igaz lehet-e) Vagy ez természetes? Van esetleg ötletetek?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.