-
Hozzászólások
18 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
GVH névjegye
- Születésnap 1984-07-12
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Város
Csongrád
Legutóbbi látogatók
821 profile views
GVH's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Ezer éve nem jártam erre... A következő ajánlatot kaptam nagyszervízre: (az alkatrészek márkája, minősége kb átlagos, nevet nem tudok) pollenszűrő 2500 benyaszűrő 2500 olajszűrő 1000 gyertya 5000 olaj 7500 váltó olaj 8000 vezérlés 35000 hosszbordás szíj 2500 hátsó kereszt-lengőkar külső szilent 14000/4db munkadíj 25000 ÖSSZ 103000HUF Első féktárcsák+betétek 24000 hátsó féktárcsák+betétek+fékpofák 20000 munkadíj 25000 Össz 69000HUF Tapasztalataitok szerint mennyire reális a fenti két lista? SOS kellene már vinnem a kocsit, kissé túl léptem az 50000km-t, csak nem vagyok biztos abban, hogy ezek reális árak... Szívesen fogadnék pár véleményt, ki mit gondol, ki mennyiből úszta meg ezeket a dolgokat, előre is köszönöm a segítségeteket. Üdv!
-
Na egy über-origi Hummert így vagy úgy, de szívesen megnyaggatnék :D élném nagyon... :D
-
A szelepszár szimering javító/cserélő project-hez milyen mértékben kell szétbombázni a motort? Valaki körbe tudná írni nagy vonalakban? Ill. ennek a szerelési költsége mennyire tetemes (persze csak megközelítőleg, hogy tudjam hány hétig ne egyek :) ) Ha ilyesmit csinál az ember, van ott még valami cucc amit érdemes/kötelező vele párhuzamosan kicserélni? (hamár ott járunk, hamár szétszedtük...)
-
Jujjájjijjájjjúúújjjjjjjj, még valami,750kg m.l.össztömegű pót, az könnyű pót, akkor is ha ikertengelyes. 750kg-nál nagyobb m.l.össztömegű pót nehézpót, akkor is ha 1 tengelyes, akkor is ha ikertengelyes. A "B+E" kategória a szerelvény-összeállítást hivatott szolgálni, a súlyok összessége miatt kell, nem azért mert a pl 1300-1500-stb kg-os tréler ikertengelyes......... Most olvasom az előző oldalt is, Gabi belinkelte az autósiskola leírását...pont ugyan az van ott is, mint amit hajtogatunk egy páran...ott szerepel h mi az amihez a B+E kell és ott van az is, h mihez elég csak a B.... Nah mostmár télleg....jocccakááát :icon3:
-
Láttam már lakókocsin olyan plakettet amin önsúly pl 650 összsúly meg pl 800kg volt, de olyat is ami mindkét mezőben 750 kg volt így számomra is nyitott a kérdés :) Azért adtam fel mert nem akarom rátukmálni senkire az álláspontom, ahogyan mondod, mindenki döntsön belátása szerint. Én csak megosztottam (volna :) ) a beszerzett infókat. Az infók pedig számomra minden helyen ugyan abban az értelemben találhatóak (az én olvasatom szerint), legyen az jogszabály/oktató/vonóhorog gyártó cég/lakóautós közösség.....tényleg, valamely lakóautós fórumon, akinek kicsit is "izmosabb" lakókocsija van és már volt része igazoltatásban, lehet meg tudja mondani a frankót... Hála az égnek nekem még nem volt szerencsém belefutni olyan igazoltatásba, ahol a szerv valamit kifogásolt volna annak ellenére h tudtommal úgy volt jó ahogy... :) remélem nem is fogok. Fellebbezni pedig valóban necces, pláne kisebb tételnél....én igyekszem ez ügyben is alkalmazni, illetve ide átültetni és átformálni a "bizalmi elvet": bízom benne, hogy aki megvádol, az legalább tudja a dolgát és olyanért teszi, ami valóban szabályellenes :D Az 2200 kg-os megengedett legnagyobb össztömegű vontatmányt pedig valóban nemigen cibálhatja a páciens személyautóval, B jogsival, szankció nélkül, mert ezt a szerelvényt nem tudja 3500 kg alatt tartani (2200as vontatmányhoz dukál legalább 2900-3000kg-os vonójármű, hacsak a gyártó a járműre az régebben említett 0.75-ös összsúly szorzó helyett magasabb értéket ír elő DE még véletlen sem hinném, hogy pl 1300kg össztömegű autóra a gyártó engedne 2200kgos vontathatóságot -> :D ...bár kivételek mindig vannak?!...passz) Ahogy nézegettem a dolgokat, személyautóknál a gyártók többnyire az önsúlynál kisebb max. vontathatóságot írnak elő...legyen mondjuk 150kg-al kisebb az önsúlynál a max vontatható tömeg, így akkor h B jogsival kicentizzük a határokat akkor legyen a kocsi önsúlya 1500kg (össz mondjuk 2100, kb átl 5-600 kg a különbség), a tréler pedig1350-> 3450ben megálltunk /a linkelt Omega pont passzol ide/ :D :D :D No, előre is "elviselhető" HÉTFŐT mindenkinek! /Már ha van ilyen :evilgrin: /
-
:omg: I gave up...power off! :lipssealed: :sneaky:
-
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak "B" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatáshoz két feltételnek kell teljesülnie (+1): a nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg avonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tőmegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot. valamint a vontató jármű forgalmi engedélyébe bejegyzett fékezett vontatható tömeget sem haladhatja meg " O.2 mező" a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege A B+E kategória azt a célt hivatott szolgálni, ha a járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömege ( Vontató megengedett legnagyobb össztömege ÉS a vontatmány megengedett legnagyobb össztömege) meghaladja a 3500 kg-ot PÉLDA: http://www.hasznalta...ultivan-5739363 http://www.hasznaltauto.hu/potkocsi/brenderup/brenderup_thule-5301904 Ha fenti két járműből kívánunk összeállítani egy szerelvényt, már kell a B+E !!! De az alábbinál még nem, itt elég a B kategóriás vezetői engedély !!! http://www.hasznalta..._16v_gl-6296507 http://www.hasznalta...00-7527-5423862
-
Műszakin nálam szigorúan elővették a számológépet és a korábban leírt képletekkel elkezdett számolni a szaki és így lettek az adatok....aztán mikor eszébe jutott h megnézi a gyári előírást, akkor bevéste az 1200kg-os maximumot. A rendőr első körben a forgalmikat nézi és ha azt látja h az üres futód össztömege pl 1500kg papíron te meg a kocsi forgalmija szerint csak 1200at húzhatsz falhoz állít és "megkönnyíti a hátralévő életed". (hiába üres a futód és így mondjuk 500kg). Legalábbis így gondolom...bár lehet tévedek... :/ Össztömeg=összsúly, csak ugye firtatják a leírásokban h "valós tömeg" ...ezzel arra utalva, h ha rá állsz a mázsára, nem kéne eltérni az előírtaktól :) Ők ilyenkor remélik h az állampolgár becsületes.... :)
-
Így van bizony, ahogy Adam1 írja. Konkrét (1 hetes) példa: Könnyű pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, ha a futó össztömege max 750 (ezért könnyű pót) ÉS a jármű össztömege és futó össztömege együttesen nem több mint 4250kg. B veki caravan önsúly 1312 kg ==> vontatható fék nélküli futó: (1312+68)/2= 690kg nekem ennyi lett most műszakin Nehéz pót vontatása B jogsival akkor lehetséges, HA a futó max össztömege nem haladja meg a vontató jármű saját tömegét ÉS ez összesen nem több mint 3500kg. Node ehhez még az is jön, hogy a futó össztömege nem lehet több a vonó jármű össztömegének 3/4-nél HA csak a forgalmiba nem nagyobb érték van beírva....ez pedig akkor lehetséges ha a gyártó által előírt vontathatósági érték nagyobb ennél a 0,75x vonójármű összsúlynál....ugyanis a gyártók többnyire előírják h mennyit húzhatsz...na ez lesz a plafon... Nálam: ha csak az alap 3/4x összsúlyos szabályt nézem 1835x0,75=1376kg lett volna a maxom DE az opel ennél kevesebbet ír elő....jobb oldal B oszlop elülső felén (ajtó nyit) van egy matrica, az egyik mezőben az autó összsúlya szerepel (nálam 1835kg), alatta pedig a gyártó által előírt teljes szerelvény (autó és futó) maximális összsúlya szerepel (nálam 3035kg) ezért így végül nálam 3035-1835= 1200 kg lett a max vontathatóságom. Megkerestem a jogszabályt, ill inkább csak annak egy példányát, ami elég konkrét: (bocs h suzis oldalról van... ;) ) http://suzuki4x4.hu/userfiles/3/files/A_vontatas_szabalyai.pdf Ezt nem olvastam végig, de lehet ebben is akad pár dolog: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh Kellemes hétvégét!
-
Köszi a tippeket! A műszaki megvolt, sikerült (úgy-ahogy). Haverral órákat bütyköltük, mire üzemelt a visszajelző....a legbosszantóbb az az, hogy Ő is ugyan oda kötötte be, mint én....és láss csodát, neki működött....ha érdekel valakit: a biztosíték tábla leszed és a hátulján a két indexrelé mögül kijövő fekete/fehér és fekete/zöld vezetékeket kell megszakítani ,beiktatni a visszajelzőt és mehet....a ledet a gyári visszajelző lámpába tettem be... A multitimer project meghiúsult.... Pozitív élmény is akadt: a tipikus veki kopogás hátulról megszűnt-> hátsó stabi szilent javító "gumizása" Negatív is van.... mérésnél addig járatták alapjáraton a kocsit, h elkezdett baromira füstölni...szaki: szelepszárszimering...nemtom mennyi, de félek h túl sok lesz.... Nektek mennyi a vontatható max súly? Fék nélkül 690, fékesen 1200kg lett nekem... :/ ezzel mondjuk trélert nemigen kell húzgálni...
-
A multitimer melyik tüskéjéhez kössem a visszajelző izzót?
-
Nah ez zsír, azt sem tudtam h van a vekiben gyárilag erre előkészítve egy visszajelző. :/ (GL Plus) A futóban és a vekiben is 21W-os izzók vannak. Odáig jutottam el, h a bajuszkapcsolónál lévő fekete/zöld (jobb) és fekete/fehér (bal) vezetékekhez nemokés a bekötés, nem csinál semmit....utána nagy hévvel bekötöttem a biztitábla mögé, az említett színű vezetékekhez, amik a relékből jönnek ki...na ezzel azt értem el, h ugyan azt csinálja mint a műszerfali alap visszajelző....a hiányzó futó-izzóra nem reagál....a cucc egyébként új, meg elvben jó is, csak ugye elúsztam a bekötéssel.........................szóval az említett gyári visszajelző, amibe izzót kellene csak rakni, az a műszerfalon hol is található?Ill az említett multitimer? Lehet égő, de nemtom azmiaz :/ (az indexrelé?) Alapvetően nem ragaszkodom az univerzális visszajelzőhöz, sőt, ha tudtam volna h lehet van benne gyári, meg sem veszem. A hátsó csatit én is a hátsólámpák kötegébe "intarziáztam" :) ez teljesen jól is műxik.
-
Sziasztok! Felmerült egy kisebb problem! Vinném műszakira a kocsit, került fel egy horog, de az utánfutó-visszajelzőt az istenért se sikerül bekötni. Ez az olcsóbb verziós, vmi U2-es kétkörös visszajelző....de sehogy nem jön össze.... http://autofejlesztes.hu/utanfuto-visszajelzo-ledes-koros-p-9975.html http://www.autovillcentrum.hu/469-636-thickbox/utanfuto-visszajelz.jpg Tudna valaki segíteni???????
-
No szétnéztem, bal oldalon a tükör vonalában van elszakadva keresztben a legfelső gumicsík/az alsó végétől felfelé kb 10-15 cmnél/, de annak is csak a felső része egy picit, így ha engedne ott be vizet, rögtön csak továbbfolyna a motortér "ereszébe" mert az alja ép bár alálestem, a karosszéria élén, amire rá van csúsztatva, csekély rozsdafolttal volt szerencsém találkozni. A B oszlopon lévő, két ajtó közti függőleges szigetelő legalsó részén van hosszában egy 10cm-es repedés, de ahogy nézegettem odáig el/le sem jut a víz
-
ÓÓÓ ez nagyon király, köszönöm, ezzel legalább már képben vagyok h mik kellenek! Télleg zsííír :D Ezek a képek valami kézikönyvből valók, vagy valamiféle programból? Ha elöl cserélem a kormányösszekötőket és a gömbfejeket (mondjuk 50e km-rel ezelőtt voltak cserélve) akkor mehetek futómű beállításra, ugye? Ha meg nem cserél ezt a kettőt, akkor nemvalószínű h elállítódik? Bár ha jobban belegondolok hülyeség, ha azt akarom h minden klappoljon, elviszem beállíttatni :D