Sziasztok!
Motorikusan Opel Antara-val megegyező 2007-es Chevy Captiva diesel 2.0 kocsink van. Ezért bátorkodom ebben a fórumban felvetni a problémám.
Részecskeszűrő regenerálásáról semmilyen visszajelzés nincs, még egy frissen vásárolt OBD (amelyik pl itt az Astra J topic egyik hozzászólása szerint mutat megfelelő adatokat) kütyü sem mutatja ki a katalizátor hőmérsékletét, pillanatnyi fogyasztást, bármi adatot, amivel menet közben látható lenne a folyamat. Tehát a kocsi nem adja le az értékeket. Én a részecskeszűrő regenerálását szeretném valahogy kijeleztetni, hogy azonnal a megfelelő vezetési stílust kezdjem el. Arra gondoltam, hogy egy kipufogó hőmérőt szereltetek fel, és egyben kérdésem, hogy ez megoldás lenne a gondomra?
A kocsiban már 150000 km van, reggel 10 km, este 10 km (tudom, nem ideális). Télen ritkábban, nyári melegben pedig kb 4-500 km-enkét indul el a regenerációs folyamat. Az is érdekes, hogy hosszú út után többször is jártunk úgy, hogy azt hittem, jól kiégett a szűrő, de a lakhelytől pár km-re megálltunk pár percre. Aztán hazaérve aktív volt a részecskeszűrés, mintha a beinduláshoz egy újbóli motorindítás is szükséges lenne. Lehet ez valamelyik nyomás, vagy hőmérséklet érzékelő hibája? Talán feleslegesen indul be néha.
Köszi előre is a válaszokat: Zsolt