Sziasztok
Én teljesen laikusként fordulok Hozzátok, ugyanis heves vita alakult ki a családban..
Van egy 97-es 1.4-es X14NZ motorkódú Opel Astra F. kocsink. Kb. 2 hónapja érdekes hangokat hallottunk a motorból, ami időnként abbamaradt. Ejtettünk egy soron kívüli olajcserét motoröblítéssel (sosem volt öblítve, csak sima csere időben). 2 nap múlva hatalmas csattanással megszorult a vezérműtengely. A szerelő szétszedte, azt mondta azért, mert a tömítésről levált egy pici darab, ami elállta az olaj útját és a vezérműtengelyhez nem jött fel rendesen az olaj. Kicseréltek benne pár szelepet, a tengely némi csiszolás után vissza lett téve azzal, hogy meglátjuk mit csinál. (annyira megszorult, hogy szét kellett ütni, és belemart a házba is). A napokban elkezdett "csühögni", nem tudom másképpen írni, mint egy traktor. Azonnal leálltam vele, irány a szerelő. Azt mondta vegyünk új tengelyt, meg házat. (jelenleg nem járok vele, de hozzátenném, hogy nem állandó a zaj, időnként abbahagyja, főleg még hideg motornál)
A vita tárgya az, hogy állítólag így jó lesz, a hiba elhárul. A másik variáció az, hogy a korábbi tengely megszorulást sem dugulás okozta, hanem valami lentebbi probléma, például hajtókarcsapágy, vagy egyéb nem jól működő dolog. Lehetséges e az utóbbi, vagy nyugodtan bele lehet tenni az új tengelyt, illetve a himbákat szerintetek? Nem szeretnék újabb vagyonokat költeni rá.. Igazából bízok én a szerelőben, csak mivel ilyen viták alakultak ki, szeretnék inkább tapasztaltabbaktól is véleményeket olvasni, ha ennyi információ alapján ez ehetséges.
Ja, az olajnyomás visszajelző lámpa nem villog, nem ég, normális állapotot mutat.
Köszönöm előre is válaszotokat.