Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bboy danger

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    27
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Orosháza

bboy danger's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Hírnév

  1. bboy danger

    Motor

    Jaja, világít ahogy kattan a benzinszivattyú reléje... és jaja, én sem értem akkor ez hogy van... :D
  2. bboy danger

    Motor

    Az a legszebb a jelenségben hogy kitapasztaltam hogy ha fennáll a 4500-as tilás, ha leállítom a motort és újraindítom(üresben, v kinyomott kuplungnál) utána leforog 7000-ig. Egy darabig működött ez a trükk, de mostmár csak hébe hóba jön be.... Nem is kínozom tovább mert egyértelmű hogy valami nem stimt :( Ja és egyszer az is volt hogy normálisan futott a motor elvileg, és egyszer csak menet közben vészprogira állt. Igazából tényleg az a fránya check engine lámpa idegesít...miért nem szól hogy baj van?! Talán kivettek egy relét belőle, azt ami az ecu felől menne a check engine-es lámpához, mielőtt eladták a kocsit nekem? (ez már csak a fantáziám szüleménye :D )
  3. bboy danger

    Motor

    De vajon ha tényleg ezekkel lehet a gond, miért nem villan fel a check engine lámpa? :S
  4. bboy danger

    Motor

    Sziasztok! Valahogy mindig úgy éreztem h a verda 1.8 116 lovas létére húzhatna jobban is... és sokszor amikor "nem túl erős a gép" 4500as motorfordulatnál tilt a computer... Szóval gondoltam szétnézek a jeladók között és pár dolgot lekötögettem. Nagy meglepetésemre az autó viselkedésén nem változtatott semmit a beszívott levegő hőmérséklet jeladó csatijának lehúzása, a légtömegmérő lehúzása, meg még a motorvízhőfok csatlakozó lehúzása sem... Még csak egy rohadt hibakód ikon sem gyulladt ki a műszerfalon, a boardcomputer sem említett semmi gondot, pedig indítás előtt gyújtásnál pl az a sárga motort szimbolizáló ikon kigyullad meg minden... (úgy hogy a fent említett jeladók ki vannak kötve, és mégis van alapjárat, meg a fogyasztás sem ugrik fel!!!) Tehát látszólag minden ok, hidegindítás, melegindítás tökéletes, csak éppen valószínű hogy minden jeladóval bekötve vészprogramban fut az ecu...vagyis a motor, de ezt viszont nem jelzi vissza egy check engine-el.... :S Valakinek valami tippje volna? U.I.: X18XE motorkód, és lecsekkoltam, simtec 56-os ecu van benne.
  5. bboy danger

    Motor

    ŐŐ Khm.. nem 9 voltig, 0,9 voltig megy az a feszültség (csak az odafigyelés kedvéért) :D :D Amúgy Wikiről leírás: A kívül-belül porózus Platina-bevonattal ellátott kerámiatubus (a szilárd elektrolit) (1) külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel (ez a mérőelektród tér), a tubus belsejébe (ez a referencia-elektród tér) pedig a külső levegőből jut oxigén, s ott állandó, 20,95%(V/V) oxigénkoncentrációt biztosít. A lambda-szonda alkatrészei: 1. szilárd elektrolit, 2. ház (negatív elektród, mérőelektród), 3. belső elektród-kivezetés (pozitív elektród, referencia-elektród), 4. védősapka E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki. ....ami gyártó és motortípustól függő feszültségértéket jelent, de mivel mindannyiuknak egy az anyukája, serény véleményem szerint a szondák feszültségértékének többsége 1 Volt körül van. És ha tudjuk hogy hogyan kell viselkednie akkor nyert ügy ugyebár. :)
  6. bboy danger

    Motor

    Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie.
  7. bboy danger

    Motor

    Na visszaolvastam az előzményeket, igen, X14XE motorról van szó és full elektromos. Magyarán benéztem, és hiába mondtam az enyémet :D Mindegy, hátha másnak jól jött az infó :)
  8. bboy danger

    Motor

    Igen, pontosan ez a típus van az én autómban, köszönöm :)
  9. bboy danger

    Motor

    Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban. Egy példa hogy mindezt alátámasszam : http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0100_hu_web.pdf
  10. bboy danger

    Motor

    Bocsi hogy csak most válaszolok, nem jött a hotmailemre jelentés hogy működik a fórum. :) Tehát az EGR általában egyszerre elektromosan és vákuumosan szabályzott. Az elektromos áramköre egy elektromágneses szelep, amelyet az ECU vezérel, mégpedig nyit vagy zár. Magát a nyitást/zárást pedig a vákuum végzi, ami a szívósorról van levezetve. Ha a vákuumcsövezés sérül, kilyukad vagy összeszűkül, nem működik az EGR. Ha pedig az elektromágnessel van gond, két dolog lehet, amiért az ECU hibát jelez ki: Zárlat vagy szakadás. Tehát mivel le van zárva az EGR-ed így annak az elektromos részével lehet a gond. (szerintem szakadás) Remélem segítettem :)
  11. bboy danger

    Motor

    Milyen motorról van szó? Ha van benne EGR akkor lehet hogy csak azt kell tisztítani és átnézni a vákuumcsöveit, és csak véletlen hogy vezérléscsere után jött ez ki :)
  12. bboy danger

    Motor

    Nekem a termosztátház kikopott ott ahol maga a termosztát tányérja tömít! :D Néhány mm-t leköszörültem a termosztát támaszkodó tengelyéből, és műszer szerint 90 foknál nyit a nagykör, ahogy az a nagykönyvben meg van írva :P
  13. bboy danger

    Motor

    A szíjfeszítő és vezető görgő cserélve lettek? Jó a spanolás?
  14. bboy danger

    Motor

    Én egyszer amikor a saját autómat hengerfejeztem (peugeot 405 1.9d) elkövettem azt a hibát hogy összerakáskor egyetlen egy foggal odébb volt a szíj, és kézzel körbeforgatva még épp nem akadt össze, szóval ráindítottam, hát mondhatom nehezen de beindult, és valami szörnyen csattogott :D Épp úgy viselkedett ahogy a tiéd elmondásod alapján. Szóval első dolog legyen az hogy ellenőrizni kell hogy a vezérlés jelen van-e. És talán a szíjfeszítő hibája miatt sérülhetett a szíj! Látatlanba csak ennyit tudok segíteni :)
  15. Sziasztok! Valaki esetleg tudja-e hogy az X18XE típusú motorba mi a gyártó által előírt motorolaj viszkozitás és minőség?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.