-
Hozzászólások
27 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Orosháza
bboy danger's Achievements
Newbie (1/14)
3
Hírnév
-
Jaja, világít ahogy kattan a benzinszivattyú reléje... és jaja, én sem értem akkor ez hogy van... :D
-
Az a legszebb a jelenségben hogy kitapasztaltam hogy ha fennáll a 4500-as tilás, ha leállítom a motort és újraindítom(üresben, v kinyomott kuplungnál) utána leforog 7000-ig. Egy darabig működött ez a trükk, de mostmár csak hébe hóba jön be.... Nem is kínozom tovább mert egyértelmű hogy valami nem stimt :( Ja és egyszer az is volt hogy normálisan futott a motor elvileg, és egyszer csak menet közben vészprogira állt. Igazából tényleg az a fránya check engine lámpa idegesít...miért nem szól hogy baj van?! Talán kivettek egy relét belőle, azt ami az ecu felől menne a check engine-es lámpához, mielőtt eladták a kocsit nekem? (ez már csak a fantáziám szüleménye :D )
-
De vajon ha tényleg ezekkel lehet a gond, miért nem villan fel a check engine lámpa? :S
-
Sziasztok! Valahogy mindig úgy éreztem h a verda 1.8 116 lovas létére húzhatna jobban is... és sokszor amikor "nem túl erős a gép" 4500as motorfordulatnál tilt a computer... Szóval gondoltam szétnézek a jeladók között és pár dolgot lekötögettem. Nagy meglepetésemre az autó viselkedésén nem változtatott semmit a beszívott levegő hőmérséklet jeladó csatijának lehúzása, a légtömegmérő lehúzása, meg még a motorvízhőfok csatlakozó lehúzása sem... Még csak egy rohadt hibakód ikon sem gyulladt ki a műszerfalon, a boardcomputer sem említett semmi gondot, pedig indítás előtt gyújtásnál pl az a sárga motort szimbolizáló ikon kigyullad meg minden... (úgy hogy a fent említett jeladók ki vannak kötve, és mégis van alapjárat, meg a fogyasztás sem ugrik fel!!!) Tehát látszólag minden ok, hidegindítás, melegindítás tökéletes, csak éppen valószínű hogy minden jeladóval bekötve vészprogramban fut az ecu...vagyis a motor, de ezt viszont nem jelzi vissza egy check engine-el.... :S Valakinek valami tippje volna? U.I.: X18XE motorkód, és lecsekkoltam, simtec 56-os ecu van benne.
-
ŐŐ Khm.. nem 9 voltig, 0,9 voltig megy az a feszültség (csak az odafigyelés kedvéért) :D :D Amúgy Wikiről leírás: A kívül-belül porózus Platina-bevonattal ellátott kerámiatubus (a szilárd elektrolit) (1) külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel (ez a mérőelektród tér), a tubus belsejébe (ez a referencia-elektród tér) pedig a külső levegőből jut oxigén, s ott állandó, 20,95%(V/V) oxigénkoncentrációt biztosít. A lambda-szonda alkatrészei: 1. szilárd elektrolit, 2. ház (negatív elektród, mérőelektród), 3. belső elektród-kivezetés (pozitív elektród, referencia-elektród), 4. védősapka E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki. ....ami gyártó és motortípustól függő feszültségértéket jelent, de mivel mindannyiuknak egy az anyukája, serény véleményem szerint a szondák feszültségértékének többsége 1 Volt körül van. És ha tudjuk hogy hogyan kell viselkednie akkor nyert ügy ugyebár. :)
-
Az első szonda volt a használt, fordból kivett bosch típusú.Kb 0-1 voltig terjedő feszültséget generál a szonda normális állapotban. Rossznak titulálta a srác, mert kb 0.3 volt lett a teszt eredménye a melegítés során, ráadásul késve esett vissza ez a feszültség is. A második próba az új szonda volt, ott kb 0,9 voltot mutatott a multiméter, amire azt mondta hogy ez megfelelő érték, és a szonda nem késett, fel és le is gyorsan ment a feszültségérték,és így kell egy új, jól működő lambda szondának működnie.
-
Na visszaolvastam az előzményeket, igen, X14XE motorról van szó és full elektromos. Magyarán benéztem, és hiába mondtam az enyémet :D Mindegy, hátha másnak jól jött az infó :)
-
Igen, pontosan ez a típus van az én autómban, köszönöm :)
-
Nem téves, mert a saját autóm példáját hoztam fel lehetséges esetként. X18XE motor van benne, és az EGR nyitásához szükséges vákuumot az ECU kapcsolja. Nyugodtan utánaguglizhatsz :) Én konkrétan saját magam szedtem szét és vizsgáltam meg a rendszert az én autómban. Egy példa hogy mindezt alátámasszam : http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_si_0100_hu_web.pdf
-
Bocsi hogy csak most válaszolok, nem jött a hotmailemre jelentés hogy működik a fórum. :) Tehát az EGR általában egyszerre elektromosan és vákuumosan szabályzott. Az elektromos áramköre egy elektromágneses szelep, amelyet az ECU vezérel, mégpedig nyit vagy zár. Magát a nyitást/zárást pedig a vákuum végzi, ami a szívósorról van levezetve. Ha a vákuumcsövezés sérül, kilyukad vagy összeszűkül, nem működik az EGR. Ha pedig az elektromágnessel van gond, két dolog lehet, amiért az ECU hibát jelez ki: Zárlat vagy szakadás. Tehát mivel le van zárva az EGR-ed így annak az elektromos részével lehet a gond. (szerintem szakadás) Remélem segítettem :)
-
Milyen motorról van szó? Ha van benne EGR akkor lehet hogy csak azt kell tisztítani és átnézni a vákuumcsöveit, és csak véletlen hogy vezérléscsere után jött ez ki :)
-
Nekem a termosztátház kikopott ott ahol maga a termosztát tányérja tömít! :D Néhány mm-t leköszörültem a termosztát támaszkodó tengelyéből, és műszer szerint 90 foknál nyit a nagykör, ahogy az a nagykönyvben meg van írva :P
-
A szíjfeszítő és vezető görgő cserélve lettek? Jó a spanolás?
-
Én egyszer amikor a saját autómat hengerfejeztem (peugeot 405 1.9d) elkövettem azt a hibát hogy összerakáskor egyetlen egy foggal odébb volt a szíj, és kézzel körbeforgatva még épp nem akadt össze, szóval ráindítottam, hát mondhatom nehezen de beindult, és valami szörnyen csattogott :D Épp úgy viselkedett ahogy a tiéd elmondásod alapján. Szóval első dolog legyen az hogy ellenőrizni kell hogy a vezérlés jelen van-e. És talán a szíjfeszítő hibája miatt sérülhetett a szíj! Látatlanba csak ennyit tudok segíteni :)
-
Sziasztok! Valaki esetleg tudja-e hogy az X18XE típusú motorba mi a gyártó által előírt motorolaj viszkozitás és minőség?