gedikart
Fórumlakó-
Hozzászólások
583 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
-
Days Won
6
gedikart's Achievements
-
Hátsó lengéscsillapítót kell cserélnem. Elegendő a TRW márka vagy kell a Sachs (esetleg más)?
-
Jobb oldali tükrülapot már alig fogta a gyári ragasztó. Kézzel le lehetett venni, viszont történt egy kis malőr. A ragasztott oldalán megsérült tisztításkor a tükörlap, és mivel kétoldalas tükör, ezért a külső oldala is ugyanúgy sérült hatást kelti (átüt a tükörlapon a karc). Szóval cserélnem kell a tükörlapot (gyárilag fűthető változat). Kérdés, fűthető vagy nem fűthető változatot vegyek? Megához a tükörlaphoz van ragasztóm, viszont nem tudom, hogy mennyire törhetnek el a műnyag alkatrészek, ha "komplett" lapot veszek, mint pl az alábbi képen (nem fűthetőt mutatja). Vagy vegyek egyet és szedjem le róla a műanyag keretet/házat?
-
Centírozás után megjavult. A bal elsőnél mutatott eltérést a gép, a jobb elsőnél nem (viszont a gumiban szemre volt egy kicsi táncolás), így azt jobb hátra tette a gumis. Már nem emlékszem, hogy az erdetileg jobb hátsó is kapott-e újra centírt, de végül jó lett az autó.
-
Felkerültek az új nyárigumik nemrég, és 120-130 km/h felett érzem a kormányon (leginkább alul), hogy beremeg a kormány, és olyan 140 km/h-nál, nem fekszik úgy az úton a kocsi, ahogy előtte (mintha túl könnyű lenne a szervó - gondolom a rázkódás miatt). Gumisnál rakattam fel 195/60 R15 88V Vredestein Ultrac, szelepcserével, nyomatékkulccsal húzta meg a csavarokat. Van külön nyári illetve téli szetthez felnim (gyári Opel), és a legnagyobb súly, ami felkerült, az 25 grammos. A szezonok során (korábbi guminál) soha nem kellett centíroztatni a felniket, nem volt ilyen problémám. Szerintetek gumi probléma lehet? Hamarosan lesz fékcsere, és akkor át tudom rakatni a kerekeket (csak a belső oldal jelzett a gumin) hogy változik-e. A gumiszerviz vidéki, tehát nem tudok csak odaugrani, majd csak a fékcsere után. Illetve kérdés, hogy akkor 4 kereket leszedni, ránézni a gépen mutat-e valamit, vagy gumi lehet a problémás valamilyen szinten.
-
Aktuális lesz az elsőfék tárcsa+betét csere. Én viszem az alkatrészeket a szerelőhöz, és Zimmermann márkát gondoltam ki. Fékfolyadékból fél liter a feltöltési mennyiség, de nem tudom a gyakorlatban az elegendő szokott-e lenni. Vegyek inkább 1 litert? Bármi más szükséges/javasolt a tárcsán+betéten felül (pl javító szett/alkatrész)? Köszi
-
Opcomnál mi a referencia érték (nyomás), amivel a klíma töltöttségi állapotára rá tudok nézni? Illetve ezt milyen motor hőmérséklet mellett kell nézni? Köszi
-
Mennyi km után kell/javasolt a (dobfék) fékpofát cserélni? 260e km van az autóban, de még nem volt cserélve. Magát a dobot is kell cserélni?
-
Megpróbálom egy ilyennel, épp van itthon belőle. https://www.mester.hu/Semleges-Szilikon-Tomito/22/
-
Nem várható különbség.
-
Levált tükörlapot mivel ajánlott visszaragasztani? Korábban 1,5 mm-es Tesa kültéri ragasztószalaggal tettem vissza (3 csíkot vágtam méretre). Ennél a megoldásnál nem olyan a tükörfűtés mint régen, mivel alá van párnázva a csíkok által a tükör. Most egy másik autón kellene visszatenni (szintén levált a tükörlap). Van esetleg bevált ragasztó(paszta)? Az előző (megkeménykedett gyári) ragasztó réteg maradhat?
-
Vissza lettek pörgetve az események, és kiderült, hogy tévesen a benzines polcra került egy másik flakon is, és a 7 liter megmaradt 100-as benzin betöltése után kb 2,5-3 liter fagyálló, esetleg ablakmosó került betöltésre. Kora reggel (5 órakor történt), és ha apám beleszagolt volna mindkét flakonba... akkor nincs ez a történet.
-
Nagy szenvedések árán (akna nélkül az utcán), de levettem a benzinszűrőt (az egyik csati könnyebben lejött, de másiknak a belső fele nem akart engedni, ill rálátás sem volt rá). Rákapcsoltam a szivattyú tesztre, és sárgás, olyan vaníliapuding színű benzin kezdett folyni a benzinszűrű helyére rakott ásványvizes palackba... Utána sorban töltöttük az 5 literes palackokat, és folyamatosan tisztult a dolog, az utolsó 6 liter már teljesen tiszta benzin volt. Ezt követően a motortér felől is meg lett bontva az ág, és elsőként levegővel kinyomattuk a trutyit hátra irányba küldve, majd fecskendővel benzint nyomattunk bele. Volt egy 1,5 éve valamiért tartalékba eltett üzemanyagszűrőnk, azt tettük fel a folyamat végén. Pár próbálkozás után nehezen, de beröffent az autó, és úgy tűnik jó is lett. Így festett a tankból kiszivattyúzott mix: http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/18/375IMG_20201118_135856.jpg
-
Igen, ezért is fura, fűnyíró traktorhoz használt maradt meg (a 100-as benya), volt már korábban is rátöltve, de nem okozott soha problémát. Most itt vagyok szüleimnél ill az autónál. Opcom a következőket dobta ki: P0130 O2 sensor 1 circuit voltage low - present; P0136 O2 sensor 2 circuit voltage high - not present. Ezek tippem szerint a rángatáskor kialakult elszenvedő paraméterek (korábban nem volt O2 gond). Töröltem a kódokat, és próbáltam indítózni, egyelőre nincs siker. Amiket gyors átcseréltem az enyémből így hirtelen: akku, trafó, trafó kondi, gyertyák, de semmi. Opcommal startoltattam (output test) a benzinszivattyút, búg, ahogy nálam is, talán egy kicsit halkabb. Megnézem a szűrőket, amit fentebb javasoltak.
-
Apám autójával (Z16XE, 2004) történt, hogy kb félig volt az üzemanyag tank, és ő rátöltött megmaradt 10 literes kanna 100-as benzint, ezután kb 1 km-t ment az autóval, ami rángatott egyet (mintha 4-be kapcsolt volna valaki 2-es fokozat helyett), aztán leállt, és azóta nem indul. Csak teker, de nem röffen be (ismerős próbálta bebikázni, de nem akku gond). Holnap megyek hozzá, viszek hibakód olvasót, hátha mutat valamit... bár az elmondottak alapján valamiért hazavágta a betöltött benzin. Szerintetek valami dugulást okozhatott az AC pumpánál? Köszi
-
Köszi, gumidugókat találtam még, de azokon nem állna meg a festék. Egyébként ezüst színű az autó. Utánanézek a patentoknak.