Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

locker

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    16
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

locker névjegye

  • Születésnap 1975-03-16

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Ózd
  • Érdeklődés
    internet, zene, autó, motor

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Ople Astra 1,4 Si
  • Város
    ÓZD

Legutóbbi látogatók

943 profile views

locker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. locker

    Elektromos

    Köszönöm szépen mindenkinek a segitségét, a napokban nekifexem újra és kiszerelem a dobozkát a fenébe. Sarukat leszigetelem és elvileg visszaáll a rend. Majd referálok mi lett az eredmény. A beázásra is ránézek, hol tudott ilyen szépen befolyni ennyi víz.
  2. locker

    Elektromos

    Sziasztok! Rég jártam erre, de most olyasmi történt, hogy fel kellett jönnöm! Megpróbálom egyszerűen megfogalmazni, hogy érthető is legyen, mert számomra nem logikus a dolog. Pár hónapja elromlani látszott a vezető oldali központi záram. Kárpit le, megvizsgál, de nem találtam semmi mechanikus hibára utaló jelet - laikusként. Azt kipróbálgattam, hogy ha lehúzom a stekkeréről akkor működik minden, de a vezető oldali központi értelemszerűen nem. Az anyós oldali ajtót kivülről kulccsal nyitva működik az összes többi zár amit a központi vezérel. Nah mondok, oké minden ezt is megoldottuk, ideiglenesen. Aztán pár hónap múlva elkezdett a maradék központi záram véletlenszerűen ki-be üzemmódban működni, akár menet közben is. Ennek az lett a vége, hogy lemerítette az akksit. Oké megbontom a dolgot. Amit sikerült kideríteni, a biztosítéktábla mögött balról lelógott egy kis fekete cigarettásdoboznyi méretű fekete, fülekkel ellátott műanyag doboz. Erre csúszósarukkal az 1-3-4-5. lábakra csatlakozott a gépjármű, plusz egy kisebb fehér csatlakozó, ami kb négy lábas lehetett, meg jobb oldalról a doboz tetején volt egy másik csatlakozó is, ami nem volt csatlakoztatva, amikor én rátaláltam, semmire. Nos ebből a dobozból a megtalálása után kb 3 cent vizet sikerült kiöntenem, ergo be volt ázva elég szépen. Nem tudom mióta volt beázva, nem tudom ,hogyan tudott oda víz kerülni, nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szétszedvén a dobozban lévő nyáklapra 'hegesztett' alkatrészek közül volt olyan dióda, aminek szó szerint elrohadt az egyik oldali lába és így nem is nagyon tudott csatlakozni sehová a nyákon. Maga az egész lap eléggé ramaty állapotban volt, a kondik nem durrantak ki és nem is puklisodtak fel, de több nyákra forrasztott alkatrész forrasztása elengedett, vagyis lógtak az alkatrészek a lapon. Oké, mondok, megvan a hiba. A dobozt kiszárítottam és visszapakoltam a helyére ahogyan találtam, jobb ötletem nem volt. Itt jön az értetlenségem oka, mert nem tudom mit találtam meg, mert miután mentem a kocsival 20-30km-t és kiszáradni látszott minden egyéb elektronika, visszaállt a rend, vagyis hát nem a rend, hanem az az állapot, hogy a vezető oldali központi nem megy csak az összes többi. Szóval, most a kérdésem az, hogy mi lehet az a kis dobozka, ha nem a központi zár vezérlője, vagy talán mégis az, és csak részlegesen sérült? Hogyan tudok megfelelő típust rendelni, egyáltalán, hogyan tudnám beazonosítani , hogy mi is ez a doboz egyáltalán? Jelenleg az egyik stekker le van ugye húzva, és a túloldalt működtető az fent van. Viszont ha a kulcsot túlfordítom, vagyis jobbra irányban a vízszintesig, akkor lezárja rendesen az összes többi zárat, de mivel gyakorlatilag az egyik csatlakozóval le van választva nem nyitható már egyik zár sem csak manuálisan a vezető oldali. Kérdem, érthető voltam-e és ha igen mit tudtok mondani, mit kell cserélnem, javítanom, rendelnem. Az autóval Hollandiában vagyok, szóval fontos lenne a mielőbbi segítség. Amit előre is köszönök!
  3. locker

    Motor

    Megnéztem a vákumcsöveket, helyén van mindegyik. Eközben vettem észre, hogy a befecsi alatt ahol bejön a nafta és a két műanyag cső csatlakozik a fém csövekhez, nna itt az egyik bilincsnél szivárgok kicsit. Próbáltam meghúzni a bilincs csavarját, de nagyon hozzáférhetetlen helyen van. A befecskendező sort felül hogyan tudom leszedni, mert akkor hozzáférnék rendesen? A kis sárga csatlakozókat le tudtam szedegetni, de tovább nem jutottam. A képen nem az én motorom van, de pirossal jelöltem mit akarok leszedni. Köszönöm a segitséget!
  4. locker

    Motor

    Megnéztem a vákumcsöveket, helyén van mindegyik. Eközben vettem észre, hogy a befecsi alatt ahol bejön a nafta és a két műanyag cső csatlakozik a fém csövekhez, nna itt az egyik bilincsnél szivárgok kicsit. Próbáltam meghúzni a bilincs csavarját, de nagyon hozzáférhetetlen helyen van. A befecskendező sort felül hogyan tudom leszedni, mert akkor hozzáférnék rendesen? A kis sárga csatlakozókat le tudtam szedegetni, de tovább nem jutottam. A képen nem az én motorom van, de pirossal jelöltem mit akarok leszedni. Köszönöm a segitséget!
  5. locker

    Motor

    Megnéztem a vákumcsöveket, helyén van mindegyik. Eközben vettem észre, hogy a befecsi alatt ahol bejön a nafta és a két műanyag cső csatlakozik a fém csövekhez, nna itt az egyik bilincsnél szivárgok kicsit. Próbáltam meghúzni a bilincs csavarját, de nagyon hozzáférhetetlen helyen van. A befecskendező sort felül hogyan tudom leszedni, mert akkor hozzáférnék rendesen? A kis sárga csatlakozókat le tudtam szedegetni, de tovább nem jutottam. A képen nem az én motorom van, de pirossal jelöltem mit akarok leszedni. Köszönöm a segitséget!
  6. locker

    Motor

    Sziasztok! C14SE dobog a gépházamban. Hengerfejtömítés csere óta benzinszagot hoz be a ventillátor a motortérből. Szemrevételezésre nem látok cseppenést vagy szivárgást járó motornál. Tud valaki tippet honnan jöhet a benzinszag? Nem túl tömény, de markánsan érezhető az utastérben ha áll az autó, menet közben a menetszél dolgozik és viszi másfelé. Úgy érzem, hogy a napok hetek múlásával kicsit erősödött a szag, de az autó fogyasztása nem nőtt, vagy nem érzékelhetően. Napi szinten jár az autó munkába, 70-80km-eket heti 6 napon, szóval érezném ha több fogyna a benzinemből. Kérlek segítsetek, hová érdemes belesnem vagy mit csekkoljak le! Köszönöttel! lock
  7. Probléma megoldva, nem rángat az autó. Banális a megoldás. A trapézszilentem a hátsó csereérett lett és beszélgettem közben az öreg szerelőszakival, mondom neki mi a baj, erre ő odanyúl és lehúz egy csövet, ami gyakorlatilag szétmállot a kezében. Többet nem kellett beszélnünk róla. Szimplán elöregedtek a vákumcsövek, egyik-másik már szó szerint korommá vált. Cseréltem 4 csövet - ennyi volt gumiból - és láss csodát, elmúlt a rángatás. Nem bántásból, de ennyit a nagy szervízes szakemberekről... Ha más is küzd ezzel a problémával, lesse meg azokat a csövecskéket, párszáz forintos beruházás a csere.
  8. Bevittem szervízbe az autót. Rákötötték a Tech2-t, teljesen jó értékeket mértek, lambda szonda pazarul működik. Oszcilloszkópon megnézték a gyújtáskábeleket hengerenként, egyik meglehet hibás volt (3-as hengeré). A kábelt kimérve beigazolódott, kuka. Megnézték a vezérműtengelyemet, nem kopott, rendben van. Megegyeztünk, hogy cseréljem ki a gyújtáskábelt és meglátjuk. Szereztem egy másik gyújtáskábel köteget, cseréltem mind a négyet, igaz használtak, de egy jól működő autóról voltak kölcsönbe. A rángatás megmaradt. Hétfőn viszem vissza, még az lehet - ha nem a trafó halt be - hogy a benzinnyomás ingadozik, vagy pedig menet közbeni monitorozás adhat még választ. :(
  9. Nem automatikus feszítésű racsnis a kuplung?
  10. SE elektromos vezérlésű gyújtással van, az üza szűrőt nem emléxem, hogy cseréltem volna eddig.
  11. Sziasztok! Pár hete megint előjött egy már ismert, de eddig elbújt hibajelenségem Az autó C14SE, 6. éve van nálam, 98 000 km-rel vettem, most 193 000 van benne. A probléma ami mióta megvan az autó szinte mindig jelen volt, de hol észrevétlenül, hol, mint jelen esetben markánsan, tehát: -az autó minden sebesség fokozat leginkább alacsony, de elhúzódóan magasabb fordulatszám tartományában, a motor hőmérsékletétől függetlenül rángatva üzemel, olyan mintha valami megfolytaná a motort, de csak kis gázadásra, alacsony fordulatszámon. Ha rátaposok a gázra és erőteljesen húzatom, legtöbbször a jelenség eltűnik, de van amikor megmarad elég magas fordulatig is, kihúzatás ellenére. Indítás után néha leáll az autó, de ha gázt adok akkor persze nem, úgy tűnik mintha gázadásra, menet közben a kocsi reakciója egy pillanatra a megtorpanás lenne, majd ha húzatom kigyorsul, ha csak pici gázt adok, akkor elkezd rángatni. Eléggé kellemetlen ez a dolog és nem nagyon tudtam rájönni eddig, hogy mi okozhatja. Levegőszűrót pár napja cseréltem, nem változott semmi. Korábban volt benzinszivattyú csere is, de ettől sem változott semmi - a csere tönkrement szivattyú miatt vált szükségessé, gondoltam megoldhatja, de nem oldotta meg, ez kb 1,5 éve volt. Az olajat rendszeresen cserélem 10 000 km-enként, munkás autó, muszáj megadnom neki amit érdemel, SHELL benzint eszik 3 éve. Kevés olajat fogyaszt, kb 1 éve ENEOS 10W-40-et használok bele, ez sem változtatott semin. Kérem aki ismeri ezt a hibát vagy tudni véli az okát segítsen nekem megoldani! Köszönöm!
  12. locker

    Elektromos

    Köszi a választ a bekötésről. Külön köszi, hogy felhívtad a figyelmemet a papírjaira, meglesem milyen papírjai vannak, meglehet marad a garázsban ha nem felel meg az előírásoknak, plusz megkérdem akitől vettem, mit tud mondani erről. Innen vettem : http://www.martincar.hu/
  13. locker

    Elektromos

    Sziasztok! Korábban írtam a manuális vs. alaktromos ablakemelő módosításról, nos megérkezett a cucc, hamarosan neki is fogok a cserének. Azért írok most, mert vettem nappali menetfényt, (http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/ledes_nappali_feny_drl_extra_eros_fenyu_kodlampa_1580028434.html) ilyet, a bekötésével kapcsolatban tudnátok segíteni? Szerelt már be valaki ilyesmit? Hová érdemes berakni? Én a lökösön a vontató szem feletti részbe gondoltam beilleszteni, hogy azért még vontatókötelet be lehessen tőle akasztani, ha kellene. Mit mondotok rá?
  14. locker

    Elektromos

    Köszönöm, köszönöm! Lassan összejön annyi infó, hogy nem fog gondot okozni a dolog. Esetleg ha valami van még azé' jöhet. ;)
  15. locker

    Elektromos

    Köszönöm a választ, remélem menni fog szépen.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.