A kéziféket könnyen kiderítheted. Keress egy faxa aszfaltcsíkot, ahol nem áll a por sehol, meg viszonylag homogén az aszfaltfelület, nincs tele javításokkal.
HA megleled álmaid aszfaltját, akkor réstarttolsz az autóval 1 - 2, majd olyan 30-35 ös tempónál kinyomod a kuplungot, elengeded a kormányt (fontos!) és berántod a kézíféket, míg bírod. Ekkor, ha nincs nagy eltérés köztük, akkor viszonylag egyenesen csúszva megáll az autó. HA megpördül (ekkora sebességnél csak beállsz valamelyik oldalra), akkor nagy eltérés van köztük. Ha kimegy valamelyik oldalra (mondjuk egy sávos úton, ami olyan 3.5 m, középről indulva eléred a patkát), akkor az eltérés a megengedett határán mozog.
HA csak kissé térsz el az iránytól, akkor valszeg a "normál" fékeddel lesz a probléma. Ez azért is valószínűbb, mert a normál fék eltérése elég kicsi lehet, míg a kéziféknél asszem 25 %-os eltérésig megfelelő.
Kocsikád gondolom ABS-es, így a satufékes "nyomolvasós" módszert a rendes fék vizsgálatára nem igazán tudod alkalmazni (hacsak ki nem veszed az ABS biztijét), de a kézifék az elviekben él ilyen autókon is...
Ja a helyszín kiválasztásánál kerüld a fás, árkos részeket, meg a forgalmat... Amúgy nem nagy gáz. Én ezek segítségével lőttem be ősöreg Omegám fékrendszerét vizsga előtti fékfelújítás után. Csont nélkül átment, pedig nem "levelezős" volt... :unsure: :lol:
JA még egy jótanács... Vizsga előtt nem árt előszedni egy rongycskát és a gumi fékcsöveket, amik a nyereg előtt vannak alaposan letisztítani valami gumit kímélő, de szépen tisztító szerrel (én WD40-et használtam). Ha ugyanis koszos, és látszik, hogy régebb óta benne van, akkor hajlamosak elhasaltatni, mondván elrevült a gumi. Ha szép, "új", akkor nem foglalkoznak vele... :D
Ilyenkor szét kell szedni és megnézni, hogy mi a gáz. Többnyire csak a betéteket kell cserélni, de ha a tárcsa/dob már nagyon barázdált és nem lehet már felszabályoztatni, vagy nem szeretnéd, akkor sajna azt is. Kézifékhez meg többnyire kapni párfilléres felújító készletet, plusz fékpofákat... Ez utóbbi nem bizti, hogy filléres. A felújító készlet többnyire kis csapok, meg rugók gyűjteménye, amik az oldást hivatottak megoldani.. Időnként tényleg nem árt cserélni őket...