Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Lui

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    468
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Lui névjegye

  • Születésnap 1977-12-16

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Esztergom
  • Érdeklődés
    Pénzkereset, Omegák, Számítástechnika, Omegák, ... , Omegák

MOTE klubkártya

  • Város
    Esztergom

Lui's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Előtte ha van kedved, akkor cserélj csak egy oldalon kereket... elsőt a hátsóval... Nekem egyszer helyrehozta. de ha a húzás erőssége semmit sem változott, mikor megcseréltétek a gumikat, akor hagyd a francba és állíttasd be inkább..
  2. Én időre meg pénzre vágyom. Tudom nem segítessz, de gondoltam megpróbálom. :lol:
  3. :wub: Azért ne húzd el nagyon. :P A fekete szín nem egészséges...
  4. Csak ismételni tudom a előttem szólókat.. A fék minden részét csakis fékolajban szabad kimosni és tényleg tönkreteszi a fényezést, ha rámegy... az alkoholos fürdő amúgy oldhatja a gumi fékcsöveket, ami nem túl szerencsés, illetve a gumi szigeteléseket. Ha szétbontod a főfékhengert, akkor vegyél hozzá felújító készletet mielőtt megteszed és mindent cserélj a készletből akkor is, ha az erefdeti sem néz ki szarul...
  5. Szterintem inkább értsd úgy, hogy a régi csatit nem levágod, hanem úgy alakítod át az ótót, hogy a régi csati "kiakasztva" valahová és arról táplálod meg a xenon trafóját. Tehát a xenon szetre kell egy foglalatot szerelni, hogy azon keresztül vegye fel az áramot. Ha megcsinálod, akkor vizsga idején egyszerűen kiveszed a xenont és berakod az izzót. Persze ehhez nem egy Omega kell általában, mert ott az a gond, hogy a xenonos lámpa nem a sajátja, tehát a gyári izzó és foglalat valszeg nem megy bele. Hogy hogyan viszonyulnak az autó világításának átépítéséhez vizsgán azt nem tudom... Tuti, hogy a lámpa csak E (ENSZ EGB ) jelölésű lehet, és valszeg kell átalakítási engedéllyel is rendelkezned... HA ezek megvannak, akkor tulképpen xenon is maradhat és nem kell hekkelni... :unsure:
  6. A kéziféket könnyen kiderítheted. Keress egy faxa aszfaltcsíkot, ahol nem áll a por sehol, meg viszonylag homogén az aszfaltfelület, nincs tele javításokkal. HA megleled álmaid aszfaltját, akkor réstarttolsz az autóval 1 - 2, majd olyan 30-35 ös tempónál kinyomod a kuplungot, elengeded a kormányt (fontos!) és berántod a kézíféket, míg bírod. Ekkor, ha nincs nagy eltérés köztük, akkor viszonylag egyenesen csúszva megáll az autó. HA megpördül (ekkora sebességnél csak beállsz valamelyik oldalra), akkor nagy eltérés van köztük. Ha kimegy valamelyik oldalra (mondjuk egy sávos úton, ami olyan 3.5 m, középről indulva eléred a patkát), akkor az eltérés a megengedett határán mozog. HA csak kissé térsz el az iránytól, akkor valszeg a "normál" fékeddel lesz a probléma. Ez azért is valószínűbb, mert a normál fék eltérése elég kicsi lehet, míg a kéziféknél asszem 25 %-os eltérésig megfelelő. Kocsikád gondolom ABS-es, így a satufékes "nyomolvasós" módszert a rendes fék vizsgálatára nem igazán tudod alkalmazni (hacsak ki nem veszed az ABS biztijét), de a kézifék az elviekben él ilyen autókon is... Ja a helyszín kiválasztásánál kerüld a fás, árkos részeket, meg a forgalmat... Amúgy nem nagy gáz. Én ezek segítségével lőttem be ősöreg Omegám fékrendszerét vizsga előtti fékfelújítás után. Csont nélkül átment, pedig nem "levelezős" volt... :unsure: :lol: JA még egy jótanács... Vizsga előtt nem árt előszedni egy rongycskát és a gumi fékcsöveket, amik a nyereg előtt vannak alaposan letisztítani valami gumit kímélő, de szépen tisztító szerrel (én WD40-et használtam). Ha ugyanis koszos, és látszik, hogy régebb óta benne van, akkor hajlamosak elhasaltatni, mondván elrevült a gumi. Ha szép, "új", akkor nem foglalkoznak vele... :D Ilyenkor szét kell szedni és megnézni, hogy mi a gáz. Többnyire csak a betéteket kell cserélni, de ha a tárcsa/dob már nagyon barázdált és nem lehet már felszabályoztatni, vagy nem szeretnéd, akkor sajna azt is. Kézifékhez meg többnyire kapni párfilléres felújító készletet, plusz fékpofákat... Ez utóbbi nem bizti, hogy filléres. A felújító készlet többnyire kis csapok, meg rugók gyűjteménye, amik az oldást hivatottak megoldani.. Időnként tényleg nem árt cserélni őket...
  7. Íme egy igazán szép, utólagos megoldás... Senator, A8 lámpákkal Nekem tetszik... :unsure:
  8. Sziaztok! Cserélt már valaki fékrásegítőt plusz főfék munkahengert? Omegáról van szó ( Omega A Caravan, C20NE)... Nagyon macerás?
  9. Tudom hogy rég volt, de most értem el ide... Bocsika.. Ha nem érdekel senkit, max kitörlitek.. szal. Az omega féktrácsája 296-os. Nyilván a yereg is ehhez való... Ami a varázslatos felniket illeti: --> Halsaman wrote on Omega4ever forum: A trükk a következő. Kisherceg felnije a KB jelölésű pókhálós, az enyém a JV jelölésű pókhálós. Az EPC-ben ez két külön képhez tartozik, de ez nem igaz. Kívülről teljesen azonos a két felni mintája!!! (Valamint a szélessége, átmérője és az ET száma is.) Viszont, ha megfordítjuk őket, kiderül, hogy a JV-ben van egy kis "domb" a belső felületen, míg a KB sima belül. Aaaaaannyira tipikus Opel...! :) --> A KB jelű simán felmegy a 296-os társcákra... :)
  10. Melyiket? Mármint melyik számot? :)
  11. Nekem is akad mostanában probléma a futóművel. A bal oldalon kopog valami. Átrángattam, és láttam, hogy a bal oldalon a Kormányösszekötő bal oldali külső gömbfeje lóg. Ma kicseréltem, de még mindíg kopog, bár jobb lett... :blink: Átvizslatva azt láttam, hogy a bal toronynál nagyobb a hézag a taranymerevítő és a persely között. Most akkor tornycsapágyat kell cserélnem (3000 pénz), vagy szilentet és toronycsapágyat? (14 000 pénz)... B) Az árak a Bárditól vannak... Tud valaki komplett toronycsapágy szettet olcsóbban? (Csapágy, plusz szilent? ) ps.: Sokkal olcsóbban? :D
  12. 1. Chyga és az 1600Kg nemes fém 2. FPepe (majd megoldom a szabit, mint Tatabánya előtt is) 3. Lui (+ még nemtom család jön-e) 4.
  13. Ez nekem is az egyik kedvencem lett... :D És Chyga hozzáfűzése is találó... :) ;)
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.