Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

spee

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    20
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Szeged

spee's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. spee

    Elektromos

    Sikerült megoldani így, köszi a segítséget!
  2. spee

    Elektromos

    Kifogom próbálni, köszi a tippet! :icon13:
  3. spee

    Elektromos

    Persze ez lenne a legkönnyebb módja, csak sajnos nincs hozzá ismerős. Azért köszi a segítséget!
  4. spee

    Elektromos

    És akkor ezzel mit tudok csinálni? :icon11:
  5. spee

    Elektromos

    Oh. Ezt nem tudtam. Mindenesetre valami nem jó akkor sem! C14NZ-s motor van benne, és 7ezerig van skálázva. Most megnéztem pontosan, hogy mikor mozdul a mutató. 4esben 80as tempó körül kezd el felmenni.
  6. spee

    Elektromos

    Üdv. Műszeregységet cseréltem az oldalon található GYIK leírás szerint, fordulatszámmérősre. Egyetlen gond hogy rossz értéket mutat. Az órán található W-s számra is odafigyeltem, csak egy gond van hogy szinte biztos cserélték benne az órát korábban.. Az biztos hogy jól kötöttem be a + kábelt ami gyárilag a nem fordulatszámmérősben nem volt, mivel nagyobb fordulaton ha megy az autó akkor a mutató is elkezd menni, csak pl 4ezernél kezd el mutatni. Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megállapítani mi volt az eredeti W-s száma az órának amit beleraktak?
  7. spee

    Elektromos

    Igen, arra gondoltam amikor a ventillátort bekapcsolom , bocs ha értelmetlenül fogalmaztam. Nem klímás. Bele nem látok a generátorba (nem is ismerem a felépítését), én annyit láttam rajta, hogy az ékszíj az új, és a jobb oldalán lévő műanyag borítás tűnt újnak. Amikor vittem szervízbe kijött a srác feszültség mérővel és pontosan 12V-ot mért az aksin. Motor indítás után megnézte hogy tölt-e a generátor és nem töltött. Az autóval max 10km-t mehettem miután a a visszajelző jelzett. Valamit biztosan csinálhattak vele, mert egyéb esetben már nem világít a visszajelző, csak ha a ventillátor bekapcsol, és nyilván minél erősebben fúj, annál élénkebben világít. Excide aksi van benne, kb másfél éves. Kocsi napi használatban van.
  8. spee

    Elektromos

    Üdv! Szeretném a segítségeteket kérni (94es F astrám van benzines). Pár hete út közben kigyulladt a töltés visszajelző lámpa. Először erősen világított, majd halványabban, de végig ingadozott a fényereje. Elvittem szervízbe, generátor nem töltött. Megcsinálták, látszólag semmi gond. Újabban észrevettem viszont hogy amint pl felkapcsolom a fűtést annak függvényében, hogy milyen erősre állítom azt halványan de kigyullad a töltésvisszajelzőm. Egyéb esetben még nem vettem észre hogy ezt csinálná. Generátornál ha jól emlékszem, fesz szabályzót, csapágyakat, ékszíjat cseréltek. Vmi ötlet hogy mi a gond ?
  9. spee

    Karosszéria

    .
  10. Hát korábbi életéről nincs infóm kitől mit kapott, mit nem... Lehet hülye kérdés, de biztos ami biztos. Mikor felvan emelve az eleje nem kell mind a két kereket megfortani egyszerre? Mert én végig csak az egyik kereket forgattam. Tettem egy kis ideiglenes pöcköt a mutatóhoz . (Egyébként minden működik a műszeregységen, tekergetve lehet hogy volt, nem tudom. Lényeg h működött 1-2e km-t mért normálisan nekem.) Műanyag alkatrész benne, kereket forgatom előre. Rendesen forog a műanyag alkatrész. Ellentétes irányba forgatva a kereket viszont az történik hogy a műanyag alkatrész is ellentétes irányba kezd el forogni, majd pár fordulat múlva megáll. Ezután teljesen mindegy merre forgatom a kereket , nem csinál semmit a műanyag cucc. Azért kérdezem hogy az emelésnél elég-e egy kereket forgatni, mert a másik kerék az ellentétesen forog. Gondolom elég amatőr kérdések ezek de jobban szeretek minden apró részletet megtudni mintsem tudatlannak maradni.
  11. Mindjárt ránézek, hogy azt a pöcköt ha helyettesítem valamivel akkor megoldódik-e a probléma, mert ugyanis mikor mentem előre, akkor jó volt. Visszatolattam és utána nem. Lehet ez a gond. semeddig nem tart kipróbálni, ránézek!
  12. Igen, az alátét az megvan. Nekem nincs pöcök ott.. (nem tudom mi miatt) de néztem képet neten és értem miről van szó) . Akkor ez a rész tisztázva hogy miért forog visszafele. Igen, pontosan így csináltam hogy rádugtam először az órára, majd utána a műanyagra rácsavartam a másik végét, és ezután raktam be összerakva a váltóba. Okozhat az bármiféle gondot hogy a pöcök hiányzik az órából és a mutató tud visszafele forogni?
  13. Nos most volt időm megnézni újra. Megemeltük a kocsit a műanyag alkatrész be a helyére. Kerék megforgatva, és fordul az alkatrész. Következő lépésben az órában bent van a spriál, megforgatom jelez a mutató oké. Tegyük össze a kettőt. Összeraktam (kocsi még mindig megemelve) beindítom a motort, sebességbe rakom kerék forog, óra mér boldogság van. Emelőket kiveszem a kocsi alól jöjjjön a próba. Megyek vele az utcában, működik normálisan boldogság van tolatok vissza fele és a km óra mutatója az az ellentétes irányba forog. nekem ez elég furcsa, de lehet így van mivel első autóm így tapasztalatom nincs efelől mert tolatás közben eddig sosem az órát figyeltem h mit mutat. Ezután kipróbálom megint előre, nem jelez semmit. Kiszedem a műanyag alkatrészt ismét (ja és ezt sem tudom hogy normális-e hogy 2 részre tudom választani, mert mikor bontóból hoztam a használtat arra úgy emlékeztem hogy nem lehet ketté szedni, viszont ami eredetileg az autóban volt műanyag alkatrész az alapból 2 részletben jött ki. ) Ezután ismét visszatettem mindent a helyére és a folyamat megismétlődött. És most itt tartok. Mégegyszer nem fogom nyilván eljátszani ugyanezt mert gondolom a végeredmény is pontosan ugyanez lenne. Tipp?
  14. Az az alkatrész amit Krajcso is linkelt az jó. (Kipróbáltam másik működöképes darabbal is a rendszert) . Ha azt fogom a kezemben és forgatom, úgy hogy a spirál rávan kötve, a spirál másik vége forog és az óra is jelez normálisan. Kipróbáltam úgy is hogy a műszeregységet kiszereltem, hogy lássam menet közben szabad szemmel a spirált és nem forgott 1 mm-t sem. Ebből én azt a következtetést vontam le hogy a spirál jó, a spirált meghajtó műanyag alkatrész is jó, és az óra is jó.. Vagy tévedek?
  15. Kiszereltem megnéztem, teljesen rendben volt ránézésre. Még kiszerelt állapotában rászereltem a spirált arra az alkatrészre megforgattam a fogakat és jelzett a mutató "sajnos"... Így az az alkatrész is jónak bizonyult valóban. Akkor a váltón belül lehet valami gond kizárásos alapon.. És valahogy azt is sejtem már hogy azzal viszont itthon nem tudok mit kezdeni.. Kíváncsi vagyok mit lehet vele csinálni illetve mennyit kérnek érte..
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.