Sziasztok!
Ha van valakinek ötlete a következőre, kérem ossza meg.
A jelenlegi probléma a következő: ég a szervízlámpa, kód: 0335 -főtengely holtpont-jeladó diszfunkció.
Leírom az előzményeket, hogy ne kelljen visszaolvasgatni:
A kocsit tavaly novemberben vettem, 1,7 DTI 2000 novemberi kiadás 2001-es modellév . Vétel után cserélve lett: görgők, vízpumpa, vezérműszíj, 6pk szíj,szűrők, motorolaj (Elf Comp. 10w40 td)
A motorolajcsere után a motorolaj szintje megemelkedett, de nem volt vizes, vagy gázolajos. Leszívtuk a felesleget, és nem változott ezt követően a szint.
A víz fogyott a tartályból, amikor ment a fűtés, akkor jobban.
Decemberben kigyulladt a szervízlámpa, kódok 0335,0336 és 0380 (izzítógyertya) Ha leállítottam a motort, általában elaludt, alkalmanként kigyulladt, majd elaludt. A motor fordulatszámában, erejében változás ilyenkor nem volt. Két-három alkalommal a kigyulladáskor mitha nem kapott volna üzemanyagot, rántott egyet, majd a kocsi mögött füstpamacs jelent meg. Kicseréltem a jeladót januárban (Facet). Ezt követően is kigyulladt a lámpa, ugyanezekkel a hibakódokkal, de semmi egyéb "tünetet" nem tapasztaltam.
Másfél hónapja egy reggel indításkor az önindító nem forgatta át a motort, hanem elpörgött. Kicseréltettem a keféket. Ez után is elpörgött, általában hideg indításkor. A bendixet is kicserélték, de a hiba még mindig megvolt. Mielőtt egy alaposabb vizsgálatra ott tudtam volna hagyni az autót, a kocsi nem indult. A motor megszorult. Ok: a vezérműtengelyeket öt ponton a hengerfejhez rögzítő hidak belső felültén olyan lerakódás volt, mint a ragasztó. Megfogta a tengelyeket, ezért nem forgott át a motor. Azt mondták, hogy vagy a motorolaj hamis ( olajakkal, szűrőkkel kereskedő ismerőstől vettem, a felesége nálunk dolgozott még akkoriban, nem hiszem, hogy kockára tenné a hírnevét egy kisvárosban, plusz az olaj sem volt occsójáért, 5L több mint 9000 ft volt) vagy kimosott valami lerakódást a motorból a motorolaj (lehet, hogy sokat állt a kocsi).
Két szelepet cserélni kellett, a vezérműszíj megnyúlt, avezérlés elmászott. A hengerfejet nyomáspróbázták, szelepfészkeket süllyesztették és a hengerfejet síkba köszörülték. Cserélték a szelepszár szimmeringeket, és a hengerfejtömítést. Kitakarították a motort, lezárták az egr szelepet, összerakták, ment az autó. Kb 200 km-t.
Most elindítom a motort, elalszik minden, majd pár másodperc múlva kigyullad a szervízlámpa a 0335 kóddal.
Ez valami vezérlés programozási hiba is lehet?