
kosatibi
Fórumlakó-
Hozzászólások
37 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Lakhely
Bp
kosatibi's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! A 42-es hibakód (nincs elektronikus gyújtásvezérlés) mit jelent? Tudja valaki? Köszi!
- 36.168 válasz
-
Sziasztok! Megnéztem a vákuumdob témát. Kikötöttem ma csövet, ledugóztam, de semmi eredményre nem vezetett. Viszont ma megjelent a 42-es hibakód: Nics elektronikus gyújtásvezérlés. Na ehhez mit szóltok? Ezt mi okozhatja. A gyújtáselosztó jó állapotban van, a tekercs nem lett mérve, de semmi nyom nem utal rá, hogy rossz lenne. ? :roll:
-
Ja, és a nyomásszabályozó szelep teljesen tiszta volt. Még jele sem volt annak, hogy valami kosz lenne benne. A motorban még csak 130e km van, tehát még jó az állapota. Ez akkor is kiderült, amikor az injektort szétszedtük. Semmi elkoszolódás nem volt benne, fémtiszta volt. Azt azért hozzá kell tennem, hogy van egy vákuumdob a motoron, ami nagyobb fordulaton visszavezeti a kartergázt a 3. hengerbe (ha jól láttam) és az valszeg lyukas. De annak nincs befolyása az alapjáratra, sőt így még elősegíti azt.
-
Udi: Az egész jelenség úgy zajlik, hogy miután beindul a motor kb 400rpm a fordulatszám. Aztán lassan elkezd felmenni, és eléri a normális értéket. Ha alacsony fordulaton beletaposok a gázba, akkor szó nélkül megugrik a fordulat. Utána visszaesik, de akkor már jó az alapjárat. Tehát nem torpan vissza a motor gázadásnál. Persze, ha nagyon hideg van, akkor be se indul, ha nem nyomom le egy kicsit a gázt indításnál. Olyan érzés, mintha indítás után valami visszafogná a motort, aztán fokozatosan rendbeáll. Szal, nem értem én ezt az egészet...
-
Nos, megvizsgáltuk az olajnyomást, és a nyomásszabályozó szelepet. Minden tökéletes. Tehát ezzel sem oldódott meg a probléma. Továbbra is indításnál visszatorpan a motor, és lassan éri el a normális alapjáratot. Van még valami tippetek?
-
Igazad van, attól hogy határértéken belül vannak a szenzorok, még lehetnek rosszak. Sajnos ez a fajta számítógép csak szenzorok mérési tartományának két szélső értékét méri. Azaz pl.: alapjáraton és kb 4000-es fordulaton. Tehát a Tech1-es nem mérvadó, és sajnos az sem, hogy különböző szenzorokat próbáltam bele, mivel azok egy bontóból származnak, ami nem zárja ki a hibalehetőséget. Azt hiszem ez egy olyan hiba, ami ritkán fordul elő, és emiatt nem tudnak a szervizekben sem mondani semmit. Az lenne jó, ha már valaki találkozott volna ilyen esettel...
-
Helló! Nos, a tömítetlenség szinte kizárva. Két okból is. Egyik az, hogy -mint azt az előzőekben már leírtam- már az összes tömítés ki lett cserélve, ráadásul tömítőpasztával is be lettek kenve a tömítések(csak annyira, hogy ne kerüljön paszta a légjáratokba). A gumicsöveket is átnéztem, nagynyomású levegővel. Másrészről pedig ha valahol fölös levegő kerülne a rendszerbe, akkor magasabb lenne az alapjárat, szerintem. Ez volt előzőleg a probléma. AC-t nem próbáltam, de ha ráadom a gyújtást, akkor nagyon hamar hallom is a kattanást, amikor a relé lekapcsolja a motort, azaz a benzinnyomás hamar kialakul. Ráadásul ha az AC hibás lenne, akkor máskor is érezhető lenne. Viszont az autó folyamatosan gyorsul, nem rángat. Most azt a tippet kaptam, hogy lehet, hogy újra kell programozni a vezérlést, mert indításnál nem érvényesül a szivató hatás. Ebben azonban nem vagyok biztos, mert csekély a valószínűsége, hogy az elektronika "átprogramozza" magát. Szal, még mindig tanácstalan vagyok, sőt nálam komolyabb hozzáértők is.