
cszoli
Fórumlakó-
Hozzászólások
15 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Lakhely
Budapest
Legutóbbi látogatók
2.862 profile views
cszoli's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Valami egyszerű módszert keresek (pl. egy csatlakozó lehúzása, egy vezeték elvágása, stb.) amivel azt az átkozott funkciót deaktiválhatnám, hogy a szélvédőre fújáskor a belső keringetés automatikusan kikapcsol. Tudom mire való, de már nagyfiú vagyok és észreveszem, ha párásodik az ablakom. Ráadásul klíma mellett ez nem probléma (legalábbis nyáron nem) Valakinek van ötlete? Zoli
-
Én úgy tudom, hogy a VVTI az változó szelepvezérléses és 4 szelepes, amire te gondolsz, az a Jazz 1,4-es kétszelepes ikergyertyás megoldása, ami szintén nagyon modern és nagyon keveset fogyaszt. De ezt a motort sose rakták civicbe.
-
Bocs: helyesen: más zajt az ajtó felől még nem tapasztaltam G-nél.. Azért nem ugyanaz :))
-
Ajtóktól jövő zajok: 1. Ajtókeret: megoldás: ajtóbeállítás 2. Ajtókárpit: megoldás: leszerel, érintkezési pontokhoz szivacsszigetelés, visszaszerel 3. Ablak a keretében: megoldás: sínek zsírzása évente. Más zajt még nem tapasztaltam G-nél. Zoli
-
Hát ha a szerelők ez alapján dolgoznak, nem irigylem őket... :)) Azért köszi, legközelebb, ha szétszedem, kipattintom a fűtésblokkot is. Amúgy azóta nem nyiszorog. Üdv zoli
-
Nekem városban klíma nélkül se eszik ált 9-nél kevesebbet. Autópályán 7,5-7,7 140-nél kb. A Honda kicsit nehezebb, az 1,4-es nem VVTI, az egy régebbi motor (de ugyanúgy D4-es), a váltóáttételek hasonlóak, de a motor jobban húz alul és sokkal kevesebbet fogyaszt. Szóval tényleg tudnak valamit. Ja, és egy 1,4-es Civic 4 légzsákkal, ABS-sel, klímával, elektromos ezzel-azzal 4 M alatt van, amit Opelből épp hogy talán kihozol (na jó, most talán a Classic-2 alatt futó G-vel, bár nem tudom). És ahhoz mindig is 3 év gari volt.
-
rákerestem a német Astra-G fórumban, ott azt írják, nincs előerősítő-kimenet rajta, ezért csak jelszint-átalakítóval megy.
-
:shock: A kereszttartó egy valamilyen funkciójú fémdarab (aktuálisan) az autó alján, a motortérben, közvetlenül a kifolyó pipa alatt. Mivel ez a motortól felmelegedik, meg gondolom menetszél is szárítja, plusz a gyári alvázvédelem göcsörtös felületet ad neki, a kondenzvíz (egy része) erről elpárolog, mielőtt a földre csöpöghetne. Fogyasztás: azért kérdeztem, mert én néha sokallom, összevetve mondjuk egy hasonló paraméterekkel rendelkező Honda Civic 1,4-es fogyasztásával (az városban extrém esetben fogyaszt 8-at). Az enyém ált 9,5-et iszik, és ez a 21. században szvsz sok. Újabban kísérletezem azzal, hogy városban 3000-nél nem váltok fel, hanem stabilan megyek hármasban. Még nincs statisztikailag értékelhető mennyiségű adatom, de csökkenni látszik a fogyasztás. (kopp-kopp) Uhuhu!!!! Sikerült már valami? Kérlek értesíts. Ha másképp nem, hát privát üzenetben.
-
Nem tálcát mondtam, hanem azt, hogy a kifolyóból kifolyó víz egy valamilyen kereszttartóra folyik rá, és arról elpárolog nagyrészt. Legalábbis a saját esetemben erre jutottunk, mivelhogy én is szétszedettem a csöpögés hiánya miatt. De mivel a víz nem állt a tálcában (a hűtőtest alatti rész), és a kifolyó csőre vizes volt, így hibát nem állapítottunk meg. A fűtésre nincs ötletem, talán elektromos csap van eleve, hogy az automata klíma miatt ne kelljen külön szerelgetni, de tényleg nem tudom. Egyet elfelejtettem megkérdezni: telo, neked mennyit eszik városban az autó? cszoli
-
És a fűtőszabályzókat ki kell pattintani? Ha kipattintom nem ugrik szét semmi (bowdenek, stb...) ???
-
Némi segítséget szeretnék kérni. A középkonzolom néha fura hangokat hallat, sikerült már behatárolnom, hogy fentről, a szorító "tulipán" környékéről jöhet a hang. Mivel előző astrámon cseréltek középkonzol-izzókat, kb figyeltem, hogy kell kiszerelni. A következőket tettem: Kivettem a rádiót (4 kis csavar ki, + kiemelővillák) 3 fűtőrendszer-gomb le. Mivel a rádió mellett levő 2 csavart a rádió keretétől nem lehetett kivenni, a keretet is kivettem (hátul 1 db csavar plusz enyhe feszítés) Alul a hamutartó kinyit, 1 db csavar ki. Rájöttem még, hogy a szivargyújtó műanyag panelja is kipattintható, alatta még egy db csavar fogja. Ezek után, ha felül kipattintom, elméletileg szabad lenne a középkonzol, de valamiért nem volt az. A szellőzőrendszerre gyanakodtam, mert láttam négy pattintó fület, de nem mertem már ennyire szétszedni, és nem is emlékszem, hogy izzócserénél ennyire szétszedték volna. Ezen kívül a középső légbeömlőknél valahol nagyon beakadt az egész középkonzol. Végülis a tulipánhoz épp hozzáfértem, és reparáltam egy kicsit rajta majd összeraktam az egészet. Egyelőre jónak tűnik, de sose lehet tudni. Ha esetleg tudja valaki, pontosan mit is kell csinálni még, hogy a középkonzol előrehúzható legyen annyira, hogy kényelmesen lehessen szerelgetni mögötte, az ne kíméljen. Köszönöm cszoli
-
Kívülről ált lehet hallani egy autóról, hogy megy a klíma, nem tudom pl. hogy a kiegészítő ventillátor, ami a klíma plusz hűtőjét fújja állandóan megy-e, vagy a kompresszor jellegzetes hangja adja azt a hangot, de van egy spec hang kívülről. De belülről nem szabadna. Van tapasztalatom több márkáról, típusról is (Honda Civic, Fiat Stilo, Opel Vectra, Zafira, AstraG, Mondeo, Alfa156, meg még sok egyé:) és egyiknél sem lehetett hangról észrevenni _belülről_, hogy megy a klíma. Privát még megy.
-
Szerintem sürgősen vidd szervizbe! Az én klimámnak semmi hangja sincs, pedig már 2 éves az autó! Akárki akármit mond, a klímának normálisan nincs utastérből hallható hangja! Astra -G 1,4 Enjoy Zoli
-
Itt találtam egy leirást, nem tudom mikori az autó, talán passzol rá (bocs, de németül van): http://www.ahl-chemnitz.de/n_astra.html Eszerint az alapkivitelen (ami ott 4 légzsák, ABS, 4 tárcsafék, a többi ld. magyar verzió) felül van: fehér műszerfalbetét, bőrkormány, ködlámpa, sportfutómű, sportülések, TC-Plusz (motorelektronikával és fékekkel is működő kipörgésgátló) plusz néhány extra karavánnál. Kb. mint a sport nálunk, nem? Zoli
-
Ez érdekes, hogyan érzed, mikor kapcsolgat a klimakuplung? Én nem nagyon érzékelem. A klimaszag kikapcsolás után teljesen általános dolog, attól van, hogy akkor jön be az a nedvesség, ami a hőcserélőn még rajta maradt, illetve az ebben megtapadt szennyeződés, baktériumok, stb. (apropó, tudtad, hogy az esőszag valójában bizonyos fajta baktériumok "szaga", amelyeket a lehulló esőcseppek vernek fel a talajról?). Ha nem akarod, hogy ez a szag teljesen általános legyen, fontos, hogy minden használat után alaposan fúvasd át a rendszert (klima 5 perccel megérkezés előtt kikapcs, ventillátor max-ra, esetleg ablakokat lehúzni, mikor már bedunsztolódnál. Egyébként ez amúgy is jót tesz, mert kiszállás előtt akklimatizálódsz). Ha már nagyon elviselhetetlen, ki lehet tisztittatni a klimát, csak elég drága dolog. A hőcserélőt megtalálod a pollenszűrő mögött, azaz ha kiveszed a kesztyűtartót (6 db torx csavar!), ott egy kis ajtót kipattintasz, ott van a pollenszűrő. Ha azt kiveszed, és a kezeddel benyúlsz közép felé, eléred a hőcserélőt. A kifolyó kicsit csalóka, mert elég furán megy, de a középkonzol alatt van az autó hasa felől kivehető. Én ezt az egészet onnan tudom, hogy megnézettem, mert nem folyt belőle a kondenzvíz. Baja nem volt, de szétszedték és összerakták. Üdv Zoli