-
Hozzászólások
12 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Perszepityu névjegye
- Születésnap 1982-06-19
Elérhetőség
-
Weboldal URL
http://
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Esztergom
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Tigra (A)
-
Város
Esztergom
Perszepityu's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Sziasztok! Remélem, jó helyre fordulok a kérdésemmel... Van egy 99-es 1,4-es, 16szelepes, x14xe-s tigrám. Amint 90fok fölé megy a víz hőmérséklet, elkezd rángatni és erőtlen lesz, aztán megindul, mintha puskából lőtték volna ki... Ezt akkor csinálja, ha mondjuk leveszem a lábam a gázról, kicsit visszalassítok, majd újra gázt adok... vagy ha kereszteződésbe begurulok, visszaváltok és gázt adok... rángat, a hangja is fura, mintha szakaszosan kapna benzint, vagy nem tudom..., aztán eléri a 2500as fordulatot és megy, mint a gép... Lezártam az EGR-t, gyertyák jók, gyújtókábelek elvileg jók.. legalább is nem húznak át. Van valakinek ötlete?
-
Na, akkor még keresgélnem kell, mert az egyik csatlakozó sem kék, ahol én méregettem... Van egy érzékelő a motor bal oldalában, ott stimmelnek az értékek, amiket írtál, illetve van egy másik szintén két vezetékes érzékelő a légszűrő után a műanyag csőben, de az 90fok környékén 3-4Kohm.
-
Hibakódot még nem olvastattam, mert amúgy nem dob motorhibát és az EGR-re gyanakodtam a tünetek alapján...de akkor megyek hibakódot olvastatni... Ha mozog a zárókúp és úgy zártam le, attól produkálhatja a rángatást, erőtlenséget?
-
Gyertyák, levegőszűrő, olajszűrő, olaj csere. Gyújtókábelek elvileg jók, most pedig lezártam az egeret. Amúgy ha rázogatom, akkor kell "zörögnie"? :lol:
-
A levegő hőérzékelőjén mérjem?
-
Kezd elegem lenni... ;) megint szétkaptam a vasat, kicseréltem vastagabb lemezre a tömítést, most másfeles, vagy kettes alu van bent, bár az előző sem égett át, mégis ugyanaz a tünet, mint mielőtt nem volt lezárva... :lol: Szebb a hangja és talán nem rángat annyira, de elhanyagolható a "javulás"... van valakinek valami ötlete?
-
Na.. tegnap felfújtam a pofám, miután az összes szerelő ismerősöm csak a hablatyot nyomta.. -"majd holnap, majd a jövőhéten, stb... mer' ez macerás, meg hagyjad itt egy napra a kocsit..."- megcsináltam egyedül. :) Valóban macerás volt, de nekem, aki nem vagyok autószerelő, 3órás művelet volt a lemez kereséssel és kivágással együtt... Viszont lenne kérdésem, mert valami nem stimmel szerintem. Tehát: lezártam a szelepet egy vékony (max 2es) alu lemezzel. Beindítottam, gyönyörűen járt a motor és ami eddig volt dízeles kattogás, még az is megszűnt, nem akartam elhinni!!! :) Aztán pár perc után visszajött a zaj, de nem olyan erősen, mint előtte. Elindultam kocsikázni, hogy teszteljem, kb a 15. km után megint jelentkezett a rángatás, torpanás, de nem olyan erősen, mint amikor nem volt lezárva a szelep, illetve sokkal dinamikusabb most az autó, mintha szebben járna a motor is, meg végre alacsony fordulaton is húz, de aztán mentem tovább és sajnos egyre erősebbek lettek a rángatások. :P Ja és nem tudtam előhozni a sárga lámpát, pedig direkt motorfékezgettem lejtőn lefelé hosszan, egyenesben másodikban húzattam 50-60-ig, majd hagytam visszalassulni 20-30-ra, de semmi. (Az autó 99-es.) Előfordulhat, hogy ennyi idő alatt átégett, kilyukadt a lemez, amit vágtam bele???? ;) Mi lehet a probléma? A tünet tehát a következő: Hidegen hibátlanul megy, de amint 90fokos, vagy annál melegebb, elkezd rángatni és erőtlen lesz a motor váltásnál, gázlevét, majd újra adásnál. Aztán ha eléri a 2500as fordulatot, megindul, mintha ágyúból lőtték volna ki... de volt már olyan, hogy magasabb fordulaton sem húzott és ugyanez a játék, aztán egyszer csak megindult. Szerintetek??? :lol:
-
Eeeez igen!!! Nagyon korrekt leírás, főleg a biztis trükk! :P Ráadásul pont holnap..illetve ma megyek egy ismerősömhöz, aki szerelő, bár így talán egyedül is nekiállhatnék, de jobb lesz ez így... :lol: Nagyon nagy köszönet a részletes leírásért ;) :) :) Remélem ez megoldja a problémámat és nem a lambda-szonda lesz a bűnös... :lol:
-
A DIS kocka, ahonnan a gyújtókábelek mennek a gyertyákra? ;) Mert akkor nekem nem ott van... nagyon nem :lol: A szívócsonk alatt helyezkedik el. A csatit le tudtam húzni, de a csavarjához már nem igazán (f)értem oda, ráadásul csak az egyiket láttam, a másikról fogalmam nincs, hogy hol van... Ha leszedem a csonkot, akkor összerakásnál illik új tömítést tenni, ugye? Talán úgy hozzáférnék, de még ez sem tuti... ;)
-
Na.. beszéltem az emberrel, sajnos ő nem zárja le nekem ezt a rohadt egeret ;) Most vagy rászánok egy napot és szétbombázom a gépet, vagy kell keresnem egy megbízható és olcsó szerelőt... Valaki esetleg 1.4-es 16szelepes x14xe-s tigrán gyilkolta már ki az egr-t?
-
Nem sikerült... :lol: Kb fél óra volt, mire megtaláltam a kis nyomorultat, vagy még több... :lol: de annyira lehetetlen helyen van, hogy nem tudtam kiszedni... ;) Gondolom a többség itt Astra motortérben műtött, ott meg azért kényelmesebb, mint egy Tigrában. Szóval maradt úgy, ahogy volt. :lol: Elvileg van valaki, aki 5ezerért beépít egy "Tuning boxot", aminek az a hatása, hogy picivel nyomatékosabb lesz a motor és több ló lesz valamennyivel és a fogyasztás pedig 10%-kal csökken. Én erősen gyanítom, hogy arról van szó, hogy egyszerűen lezárja az EGR-t és van egy áramkör, ami a tesztre reagál... most felhívom és megkérdezem. ;)
-
14, vagy 15oldal kivételével az elejétől a végéig elolvastam mindent, amit az EGR szelepről írtatok... nem mondom, hogy nem volt fárasztó, de azt hiszem, ma-holnap kinyírom az egeret...és akkora elméleti rutinnal állok neki, mintha mindig is ezt csináltam volna! ;) Köszi mindenkinek a képeket, leírásokat! Remélem feltámad a tigris... ;)