Üdv Mindenkinek!
Új vagyok, de gyors leszek.
Gépem: 2001.06. havi, 2.0 DTi (101 pacis), Caravan ótó
A probléma: 130 fölött, vagyis 2500-3000 fordulatszám között hirtelen eltűnik a turbóm.
Odáig eljutottunk a drága szerelőmmel, hogy van egy bizonyos EGR rendszer (már profi vagyok ebben a témában). Ennek a cukordarabnak van egy szelepe, ami általában okozza a problémát: ez ki lett szedve, ki lett takarítva. Hibajelenség maradt. NEm baj, van a rendszeren 2 darab (száma: 091 28 022, már ez is fejből megy). A turbó mellettit cseréltem (használtra), minden rendbe jött. Nagyjából 2000 kilométer után ismét jelentkezett a hiba. Nem baj, van ugye eBay, veszünk még egy használt mágnesszelepet. Meg is jött, be is lett szerelve, megjavult a kocsi. Aztán pár száz kilométer után ismét ugyanaz a hiba. A turbó melleti szelepet át tudtam hidalni (közveten a turbóra kötöttük a csövet, így már csak 1 szelep maradt a rendszerben, a jobb oldalt, az akksi mellett lévő. A hibajelenség azonban maradt. Nem baj, eBay, használt megvesz, berak, minden rendbe. Pár száz kilométer, ismét ugyanaz a baj.
Na most a következő a helyzet: ezeket a szarokat nem lehet leellenőrizni, hogy jók-e vagy sem, lévén el lehet kopva (bár az egyiket 72000 kilométerrel vettem, mégis elromlott). Most már úgy vagyok, hogy vegyek újat, csak legyen jó. Itt jön be a probléma, a kérdésem. Egy ilyen francia szar (nem is értem, hogy egy német kocsiba mi a gányért raknak francia alkatrészt, de ebből a szempontból meg érthető, hogy az romlik el legelőször), újonnan 45000 forint, eBay-en megveszem 100 Euroért. Mivel 2 kell belőle, az már mai árfolyamokkal számolva is 60000 forint. Viszont mivel már 3 is elromlott a kocsiban, félek kiadni 60000 forintot 2 új alkatrészre, miközben lehet, hogy nem is azzal van a baj, és ha esetleg más a probléma, akkor a 2 vadiúj alkatrészt is 1 héten belül gallyravágja az a vacak másik alkatrész. Hibafeltáráshoz hozzá kell tennem, hogy a vákuumszivattyút 2-3 éve cserélték, nagyjából 50000 kilométere, tehát azzal nem gondolnám, hogy baj lehet, az EGR szelep pedig, mivel egy szimpla mechanikus alkatrész, megint ki van csukva. Kérdés: vegyem meg a 2 darab alkatrészt újonnan, és bízzak Istenben, vagy valakinek esetleg volt hasonló problémája, és más volt a baj?
Köszönöm a segítséget!