Wolf
Fórumlakó-
Hozzászólások
36 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Elérhetőség
-
MSN
Skype: farkas_janos
-
Weboldal URL
http://
Személyes információ
-
Lakhely
Szekszárd
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Opel Meriva Fantasy 1.4 XEP (2005)
-
Város
Szekszárd
Wolf's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Két hiba jelentkezett az elmúlt időszakban az 6 éves Merivámnál, amiben 52000km van. Az utóbbi időben a futómű felöl rövid időszak alatt egyre erősödő kopogás hallatszott, még akkor is, amikor lépésben mentem. A menetstabilizátor és a lengéscsillapító között lévő függőleges összekötő rúd gömfejei mentek tönkre. Kicseréltettem. A szerelő javaslatára gyárira, mert állítólag az utángyártottak még egy évet sem bírnak ki. Ez 16eFt-ba fájt. A műszaki vizsgán derült ki, hogy a pótféklámpám nem működik. Szerencsére ez csak nekem és a szerelőnek tűnt fel, a vizsgáztatónak nem. Otthon kiszedtem a LED-es lámpát, de nem az volt a hibás, hanem az ajtónál kévő gumiátvezetőnél törött el a kábel. A belinkelt képen jól látszik, hogy több kábel is megtört, a szar rideg anyaguk miatt. Két órás munkámba került, mire minden kábelt a törésnél elvágva és rugalmas kábellel forrasztással megtoldva, lezsugorcsövezve rendbe hoztam. Természetesen a még nem sérült kábeleket is megtoldottam rugalmas vezetékekkel. Megreklamáltam az Opelnél és a GM-nél is szavatossági hibára hivatkozva, a készült fotókat mellékelve. Fel is hívtak kétszer is. Először egy hölgy a GM-től, elég furcsán törve a magyart, de csak sajnálkozását tudta kifejezni. A másik német akcentusú úr is csak a megértéséről tudott biztosítani, és egyetértett velem abban, hogy célszerű lenne a sérült kábelköteget lecserélni. A finanszírozó személyében azonban nem jutottunk dülőre. A poén az volt, hogy a beszélgetés végén feltett néhány kérdést az elégedettségemmel kapcsolatban. Ezek után gondolhatjátok, hogy feltétlen lojalításomról biztosítottam őket.
-
Sziasztok! Csak egy infot szeretnék megosztani veletek. Egyik kollégámnak egy 2003-as 1,6-os benzines Merivája van. Több apró hiba is jelentkezett az autóján. Először a ventilátor fokozatkapcsolóján a 2-es fokozat nem működött. Aztán a legdurvább az volt, hogy a legváratlanabb pillanatban megállt időnként az autó. Általában ha lehűlt, akkor simán el lehetett újra indítani. Kivillogtatta a hibakódot, és a leállásra AC pumpa hiba jött ki. Négy szervizt végigjárt és mindenhol mókoltak rajta, de csak időlegesen szűnt meg a hiba (mert persze hideg volt a motor), és jóval könnyebb lett a pénztárcája. Volt ahol relét cseréltek, volt ahol csak kontaktsprézték stb stb. Mikor már semmi sem segített elővette az Opel szerviz DVD-t amit közösen vettünk, rászánt egy hétvégét, és nekiesett a hibakeresésnek. Meg is találta minden hiba okozóját. Ez az ECU volt! Kiderült, hogy a hibridáramkörös panelról a csatlakozóba átvezető ezüst szálak közül nem mindegyik érintkezett rendesen. A ház teljesen ki van töltve egy rendkívül rugalmas átlátszó zselével. Az ominózus két kivezetést csak a zselé tartotta a nyákon. Ezt látni sem lehetett, csak kimérni. Ezt úgy lehet, hogy a relékimeneteken van egy-egy fordított polaritású paralel dióda impulzusvédelemnek. Ezt lehet csak kimérni. Ahol nem volt mérhető a dióda nyitási átmenete (elektronikában jártasak tudják miről írok), ott rossz volt a kivezetés. Egy óriás nagyítóval és egy átalakított pillanatpákával, óriási munkával és türelemmel átforrasztotta a 2 hibás ezüsthuzalt egy-egy rézvezetékkel. Persze a zselével ez nem ment egyszerűen. Gyarapodott is néhány ősz hajszállal. Csatolok néhány képet (ha sikerül). A pici sárga vezetékek az átforrasztott kivezetések, 2 cm mélyen a zselében: http://kepfeltoltes.hu/100611/15828497201_...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/03_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/05_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/06_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/08_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/100611/09_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
-
Sziasztok! Tönkrement a Merivámba a belső keringtetés lamelláját mozgató kis motoros egység. 25eFt-ért tudnák kicserélni (anyag ár), de ez szerintem egy horror ár ezért. Tud valaki olcsóbban ilyet, esetleg bontottat? Előre is köszönöm!
-
Szekszárdon a Széchenyi (főutcán) van egy Opel alkatrész bolt. Ott megrendeltem, másnap mehettem érte. Az ára kb 1000-1300Ft volt (1,5 éve), azaz nem szívbalyosak :-( Nem a bolt teszi rá a nagy hasznot, hanem az Opel adja q... drágán.
-
Sziasztok! 4 éves Z14XEP motoros Merivámba 32000 km van. Érdeklődöm, hogy mikor kell gyertyát cserélni benne, és milyen típust vegyek bele? Az üzemanyagszűrőn (és természetesen az olaj, levegő és pollen szűrőn) kívül kell e mást is cserélni? Fékbetétek kuplungtárcsa rendben van.
-
Sziasztok! A Meriva fényszóró-beállításához kérnék segítséget. Berakattam egy H7-es xennon szettet a tompított lámpámba. Be is állították műszerrel, de van egy gondom. Ha optimális a reflektor beállítás, akkor a tompított nagyon a kocsi elé világít, nem hord elég messze. Ha be van állítva a tompított szabványosan, akkor meg a reflektorok az égbe világítanak. Nincs "szinkron" a kettő között. Van a lámpa belső oldalán is egy állítási lehetőség, ami látszólag semmit sem csinál. Milyen állításra szolgál ez a beállítási pont? Ha tudtok minél előbb válaszoljatok, mert ha nem jutok dűlőre a lámpákkal, akkor inkább visszacsinálom az üzletet. Sajnálnám, mert nagyon jó fénye van. Előre is köszönöm! ------------------------------------------------------------------------ A probléma megoldódott, és tökéletes lett :(