Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gregg

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    13
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Corsa B (C14NZ); Astra G (Z12XE)
  • Város
    n/a

Gregg's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Annyit tennék még hozzá ehhez, hogy amennyiben extrém módon rá lenne gyógyulva a kar a tengelyre, akkor érdemes lehet használni a 2. számú okosságot innen. Üdvözlettel, Greg
  2. Igazság szerint - ha nem tévedek -, akkor csupán a korábbi modellekben ('96 előttiek talán) lelhető fel az ominózus két csavar, a későbbiekben valóban nincs már. Üdvözlettel, Greg
  3. Sziasztok! Szeretnék kérni egy kis segítséget. Úgy adódott, hogy B Corsán ki kellene cserélnem a légzsák nélküli kormányoszlop gyújtáskapcsolójához való elektromos kapcsolórész csatlakozóját olyanra, ami a légzsákos változatban található, mivel sajnos az eredeti gy.k. kábelei pont rövidnek tűnnek a "plug&play" konverzió végrehajtásához, (vastag) vezetéket pedig nem szeretnék elcsípés útján toldani. Tehát, próbáltam leműteni elsőként a "saruház" burkolatát, de már itt elakadtam, mivel a nyilvánvaló és látható rögzítéseken kívül (2db) még valami más is összefogja a két részt. Feszegetni nem akartam túlzottan, elkerülendő valami eltörését... Előre is köszönet a segítségért. Üdvözlettel, Greg U.I.: Csigi, esetleg szabadna kérjem én is PM-ben azt a bizonyos leírást :) ?
  4. Sziasztok, Nos, az óracserés problémáimat nagyjából megoldottam, amiért Nektek is nagy köszönettel tartozom :D . Azonban a fránya útjeladó bekötése még hátra van és bár azt sikerült kisilabizálnom, hogy a jeladó vezetékei közül melyik milyen jelentősséggel bír, de azt sajnos még mindig nem tudom, hogy az impulzusjel kábele az óránál melyik pin-re kell kerüljön. Úgy sejtem, hogy talán a képen jelölt vezeték, a 25-ös pin-en lehet az. Jól gondolom? : Az mindenesetre biztos, hogy mellette, a 24-esen, az ECU felé tartó útjelkábel található. (Amennyiben valakinél lenne feleslegben ilyen kábelsaru, arra azonnal rávetődnék... :P ) Lenne egy nagy kérésem is ezzel kapcsolatosan hozzátok: Valaki, akinek már gyárilag nem spirálos az órája, legyen olyan szíves, kukkantsa már meg nekem, hogy az útjeladó fekete és barna vezetéke hol végződik, azaz hova van testelve, illetve honnan kapja pontosan a +12V-ot. Előre is köszönet érte :P . Üdv, Gregg
  5. Sziasztok, Látom, a legutóbbi hozzászólásomban kifejtett dilemmámhoz senki nem szeretne semmit hozzátenni ebben a formában :lol: , de akkor kérlek engedjétek meg, hogy másképp is feltegyem a kérdést ;) : A helyemben ki, melyik megoldást választaná a leginkább és azt milyen indok(ok)kal? :D . Minden bizonnyal már egy kissé talán unalmas a téma :lol: , de annyit még szeretnék megkérdezni, hogy lenne-e esetleg valakinek valamilyen tippje azzal kapcsolatban, hogy amennyiben adott egy F13-as váltó és azon egy W1150-es óracsoport, akkor ez a műszeregység vajon milyen K számúval lenne csereszabatos? A 16676-os megfelelő lenne, avagy másikra volna szükség? Előre is köszönet a segítségért :D . Üdv, Gregg
  6. Hajjajj, köszönöm a válaszokat, de az igazat megvallva most úgy összezavarodtam, mint vasorrú bába a mágneses viharban... :lol: Azért megpróbálom leszűrni a lényeget, ha minden igaz, akkor 2-1 arányban nyert a multitimer, igaz? Vagy tényleg létezik olyan lámpatest, amiben gyárilag van külön erre a célra szolgáló késleltető? Amennyiben viszont nincs és csak a multitimer jöhetne szóba, akkor tanácsot szeretnék kérni; érdemes-e azzal vacakolni, vagy ha nem, akkor véleményetek szerint nincs más megoldás, mint beérni boltban kapható általános utastérvilágítás késleltetővel? Üdvözlettel, Gregg
  7. @Mc-elek: Voltaképpen az is a probléma része, hogy sajnos nem vagyok vele tökéletesen tisztában, hogy mely alkatrész végzi el ezt a feladatot a G Astra-ban, így ezzel kapcsolatban is szeretnék segítséget kérni, illetve még azt szeretném megtudakolni, hogy ez az alkatrész hol helyezkedik el pontosan (mennyezetlámpa környékén a kárpit alatt, vagy esetleg a biztitábla mögött, stb.). Amikor pedig mindezeket sikerül tisztázni, akkor jönne nagyon jól egy kapcsolási rajz arról, hogy ezt az elemet hogyan kell pontosan bekötni :lol: . Üdv, Gregg
  8. @Johnny: Köszönöm a tippeket, minden bizonnyal úgy fogok tenni, leszámítva, hogy akkor a K számnak kell majd megfelelnie :lol: . @Mc-elek: Astra G utastérvilágítás-késleltetés bekötéséhez kérnék nagy tisztelettel :lol: . Üdvözlettel, Gregg
  9. Nooos, azok egészen pontosan a következők lennének: Elnézést, ha esetleg elégtelen információval szolgáltam a kérdéseket illetően :D . Üdv, Gregg
  10. Sziasztok, Kérlek segítsetek a megmaradt 2-3 kérdésben, mert anélkül nemigen tudok tovább lépni :lol: . Előre is köszönöm. Üdv, Gregg
  11. Ismételten hálás köszönet a válaszokért J0hnny :D , Elsősorban a hathatós segítségednek köszönhetően, végre kezd összeállni a fejemben a kép ebben az óra témában :lol: , illetőleg bevallom őszintén, némi idő ráfordításával áttanulmányoztam az ezzel kapcsolatos összes eddigi hozzászólást is. Mindezek után már csak egyetlen kérdéssel nem boldogulok saját kútfőből, ami nem más, mint: Vajon ha kicserélem a spirálos órát elektromos meghajtásúra, ergo az útjeladó "kikerül az órából" a váltóra, akkor az ECU-hoz továbbra is eljut-e az útjel minden további átalakítás nélkül az eredeti vezetékén keresztül, vagy esetleg utólagosan össze kell kötnöm azt az újonnan behúzott szállal? (ugyebár nem lenne egészséges, ha leállna motorféknél... :D ). Egyébiránt a felvetésedre reagálva J0hnny, teljes mértékben igazad van :D , ám mivel most mindenképpen órát cserélek (anélkülit forulatszámmérősre), ráadásul, ha abból spirálos verziót építenék be, akkor is valószínüleg kicserélném a spirált egy letört fül miatt, ezért úgy hiszem saccra nagyjából ugyanott lennék, mintha vennék egy elektromos meghajtású órát és hozzá egy impulzusjeladót. Apropó, egy kiegészítő - minden bizonnyal buta :lol: - kérdés, hogy miképpen lehet megállapítani, hogy egy adott áttételű órához milyen jeladó dukál? Ami azt illeti, talán nem vagyok teljesen buta az elektronika témakörében mint olyanban, jóllehet inkább informatikai téren tevékenykedem, de azt is töredelmesen megvallom, hogy ami az autós részét illeti... [OFF]...Ladán nevelkedtem :D [/OFF]. Visszatérve az eredeti témához :D , ebben az esetben, nagyon megköszönném, ha valaki netán tudna mutatni egy ehhez szükséges kapcsolási rajzot és/vagy képet/infót a megfelelő G-s alkatrészről, mert szeretném a lehető legszakszerűbben bekötni, gányolás nélkül :D . A CDR 500 sem tűnik kutyaütőnek, de előzetes ismereteim alapján egyetlen másik fejegység sem bír olyan menürendszerrel, amivel a VDO - ami nekem eléggé tetszik ahhoz, hogy ragaszkodjak hozzá :D -, így akkor ezek szerint sajnos nem marad más hátra, mint amire korábban magam is jutottam: Továbbra is szívesen vennék minden észrevételt, tippet, illetve feszült figyelemmel várom, hogy kiokosítsatok a még megmaradt kérdésekkel kapcsolatosan, amit ezúton is köszönök :D . Üdv, Gregg
  12. Köszönöm a választ J0hnny, Az a helyzet, hogy voltaképpen mostanság cserélem a Corsa-ban a km-órát fordulatszámmérősre és megmondom őszintén, hogy kicsit meguntam a spirállal való bűvészkedést ki-, illetve beszeléskor :lol: . Ezen kívül nincs más különösebb okom rá, esetleg annyi, hogy elektromos hajtás esetén legalább eliminálódnak a spirálkopás által generálódó, meglehetősen zavaró tünetek (mutató rezgése, kis percegés). Á igen, nem mellesleg, több hely marad a Futó Gabi féle BC vezetékeinek is az óra mögött ;) . Tehát mindezen okokból szeretnék tanácsot kérni, hogy átalakítás esetén milyen impulzusjeladót kellene beszereznem, illetve annak beépítése milyen műveletekkel járna. A mondataidból azt vettem ki, hogy bizony meg kell bontani a váltót is, csak azért jó lenne tudni, hogy hol és milyen mértékben. ennek nem örülök túlzottan, mert akkor az erre vonatkozó válaszod alapján, ezek szerint nem lehet Opel alkatrészt használni egyáltalán? Ráadásul, ahogy azt már fentebb is említettem, a "third party" eszközök - legalábbis amiket én találtam -, nem alkalmasak a gyújtásjel kezelésére (pl ez, vagy ez). Gondolom világos számodra, hogy mit értek gyújtásjel-kezelésen, de azért leírom biztos ami biztos alapon :D : Ugyebár Astra G-ben, amikor becsukjuk az ajtót, akkor még kb 10-15 mp-ig világít a lámpa, majd szépen fokozatosan kialszik. Nem úgy akkor, amikor rá van adva a gyújtás (netán jár a motor), mert olyankor úgy viselkedik a késleltető, mintha nem is lenne. Ezt szeretném elérni a Corsa-ban is. Tudom, hogy szőrszálhasogató vagyok, dehát sosem szerettem a félmunkát :P . Mindezek miatt, nagyon hálás lennék, ha amennyiben nem lehetséges Opel (Astra G) alkatrészt használni erre a célra, akkor esetleg tudnál/tudna valaki linkeni egy olyan készüléket, ami megfelelne az általam támasztott elvárásoknak. tulajdonképpen a jövőben még akár az is elképzelhető :D , de most leginkább azért szeretném, mert a történet legelején arra gondoltam, hogy a kazettás Philips SC 201-est jó lenne lecserélni egy CD-s, de Opel számára gyártott, szigorúan remote display-es fejegységre. Nem sokkal később került hozzám az említett Astra G, amiben az ominózus kazettás VDO van mind a mai napig. Nekem az - ahogy azt írtam is - rendkívül megtetszett, ezért ragaszkodnék :lol: annak a CD-s verziójához. Ezek után mondanom sem kell, hogy saját kijelzős készülék szóba sem jöhet, csak és kizárólag remote display-es, amelyekből tehát nekem ez a VDO tetszik a leginkább :D . Minden segítséget nagyon köszönök. Üdv, Gregg
  13. Sziasztok, Habár már közel másfél évtizede - ahogy közületek sokan - többszörösen is "opeles vagyok" :D , itt, ezen a fórumon és a közösségetekben még újnak számítok, dehát ugyebár egyszer mindent el kell kezdeni... :lol: Kissé talán illetlenség, de mégis, rögtön az első itteni hsz-omban lebombáználak Titeket néhány számomra igen aktuális kérdéssel ;) : C14NZ motor esetében megoldható-e egy eredetileg spirálos km-óra hajtás elektromosra alakítása? Kissé pontosabban fogalmazva, az elektromos jeladó a sebességváltó belsejében, vagy azon kívül található; esetlegesen csatlakoztatható-e a váltón a spirál helyére, vagy ha a váltón belül helyezkedik el a teljes jeladó, akkor csak a váltó megbontásával, vagy akár teljes cseréjével lenne kivitelezhető? Továbbá a spirál, váltónál elhelyezkedő csatlakozását milyen eszközzel lehet anélkül forgatni, hogy a két fül valamelyike letörne? Netán valamiféle célszerszám szükségeltetik hozzá? (nem vagyok teljesen noob, de sajnos vannak még imitt-amott fehér foltok Opel téren :lol: ) Szeretném az Astra G utastérvilágítási késleltetését megvalósítani Corsa-ban is, de annak ellenére, hogy általános jelleggel sejtem, hogy miképpen kell bekötni, sajnos Opel-specifikusan semmit nem tudok arról, hogy mely alkatrész (relé?) végzi az Astra-ban a feladatot és az pontosan hogyan van bekötve, illetőleg helyileg hol található (személyes tippjeim: biztosítéktábla környéke, első utastérvilágítás környéke). Természetesen ráleltem az interneten általánosan felhasználható késleltető relékre, azonban azokkal két fő gondom van. Az egyik, hogy többnyire csupán egy jelet kezelnek (két vezetékcsatlakozás áll rendelkezésre) és az Astra-ban is megtalálható gyújtásészlelés nem képezi részüket. A másik pedig, hogy értelemszerűen nem Opel alkatrészek, pedig én foggal-körömmel ragaszkodnék az eredeti elemek felhasználásához, ameddig csak lehetséges. Tehát szeretnék tanácsot kérni azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen alkatrészre lenne szükség, valamint, hogy azt hol kellene elhelyezni, végül pedig instrukciókat szeretnék kérni a bekötését illetően (gyújtásjellel együtt). Legjobb tudomásom szerint az európai piacon nem volt jellemző a Astra G VDO fejegységekkel való szerelése, mert azt elsődlegesen a brit piacra szánták. A használatomban lévő Astra-ba ennek ellenére, valamilyen úton-módon egy VDO CR441 XED kazettás fejegység került. Ez nekem igencsak megtetszett, ezért szeretném a Corsa-ba beépíteni ennek a CD-s testvérét (VDO CD441 XED), azonban nem tudom, hogy egyáltalán beszerezhető-e még valahogyan. Amennyiben valakinek lenne bármiféle tippje, azt nagyon megköszönném :D . Minden választ, ötletet, tippet, segítséget előre is nagyon szépen köszönök. Üdv, Gregg
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.