Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gondoni

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    6
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Zalaegerszeg

gondoni's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Köszi az infót! Tegnap rá is néztem az ügyre, belül patika állapotúnak tűnik minden. A repedt tömítés miatt ázástól/korróziótól tartottam, de semmi ilyesmi nem látszik. Van tippje bárkinek, hogy miért "ment el" az antenna jel? Több rádiót is próbáltam, elöl a csatlakozó határozott és ép(nek tűnik). Az antenna a tetőn elég viseletes, annak cseréje vajon segíthet? Jól tudom, valami erősítős technikás ez az antenna, abban tönkre tud menni valami? Van valakinek tuti tippje, amire netán érdemes cserélni?
  2. Caravan-om van, némi bátorítást kérnék a tetőn lévő gyári antenna megszereléséhez! Egyik pillanatról a másikra elhallgattak a rádióadók, a rádió felől rendben lévőnek tűnik a csatlakozás. A tetőnél viszont az antenna tömítése elöregedett, szétrepedt, ezért megnézném közelebbről, mi újság arrafelé. Még nem álltam neki, szépen szerelhető/visszatehető a tetőkárpit hátul az antennáig? Ha macerás, akkor inkább maradnak az MP3-ak + kívülről valami tömítés a repedésbe! :-)
  3. gondoni

    Elektromos

    Kedves Astra közösség, hozzátok fordulok tanácsért! :-) Fényszóró témában: a kocsim Carello fényszórókkal lett ellátva a gyárban 1997-ben, motoros állítással. Nemrég azt vettem észre, hogy összevissza magasságban világítanak a fényszórók, gondoltam, gyorsan visszapattintom vagy valami, nagy baja nem lehet. Nos, mégis volt: a magasságállító rendszer fényszórótestbe épített fele eltöredezett (8 kis köröm fogja közre az állító rúd végén lévő félgömböt), a gravitáció és a hepe-hupák döntik el, merre világítson. Javíthatatlannak ítéltem. Mid ad isten, nem sokkal később unokatesómnál jártam, ő meg gálánsan kisegített 2 bontott fényszórótesttel, VALEO márkájúval, szintén motoros állítással. Ajándék lónak örülünk, nem győztem hálálkodni! Ma délután neki is estem a cserének. Régi ki, BOSCH állítómotor átpattint, új fényszórók be, 2 óra bőségesen elég lehet! Hát, végleg elakadtam ott, hogy az állítómotor rúdja valahogy az istennek sem akar bepattanni a VALEO-ban létrehozott helyre! Lassan kénytelen voltam tudomásul venne, hogy ezek a fényszórótestben létrehozott magasságállító rögzítések nem csereszabatosak?!?! Ha a boltban vennék fényszórót, ahhoz adni szokták a hozzá való rudat? Kinek milyen tapasztalata van erről? A magasságállító motorból kiműtöttem a rudat, a végén a félgömbbel, kisebb-nagyobb (inkább nagyobb) farigcsálással talán megoldható lenne a bemókolás az új helyre. Netán egy bontóból tudok értelmes áron csak ilyen rudat szerezni a VALEO fényszóró és a BOSCH motor közé? Esetleg valamelyik fórumtársnál nem hever egy pár ilyen rudacska a lomok között elfekvőben? :-) Szeretném, ha ismét lenne állítható világításom, minden infót, tanácsot várok és nagyon szépen megköszönök!
  4. Kedves Fórumtársak! Sikerült megszerelnem a sok fejtörést okozó hátsó külső kilincset. Ehhez „mindössze” azt kellett megvárnom, hogy az időjárás lehetővé tegye a parkolóban szerelést, ami ma délután meg is valósult. Mostantól tényként vehetjük, hogy LE LEHET SZEDNI csukott ajtón a kárpitozást! :-) Pont ugyanúgy, mint nyitott ajtónál, mindössze az ülőlapot kell kivenni, ami nem egy nagy kihívás. A háttámla egyébként maradhatott, azt elég volt le-fel hajtogatni. A párazáró fólia sok vizet nem zavart, ugyanis ripityára volt mállva, hiába, 16 év sok idő. Az ajtó üregében nézelődve hamar megtaláltam azt a 11-12 cm-es fémpálcát, ami a külső kilincset köti össze a zárral. Általában. Nálam viszont ez volt kiesve, több tényező szerencsétlen együttállásaként: - Gyerekzár bekapcsolva - Belső kilincs rángatva - A külső kilincs oldalán a pálca műanyag rögzítő pöcke kikapcsolt/kilazult/be sem lett kapcsolva valamikor korábban - Jégbordás utakon erős rázkódás Ezt visszatettem, rögzítő pöcök határozottan bepattant, a zár azonnal meg is javult. Ha már lent volt a kárpit, pótoltam a párazáró fóliát. Húsvét lévén sajna semmi nincs nyitva, így a háztartásban néztem körül, megfelelőnek tűnő fóliáért. A kukás zsák méretre jó lett volna, de rádöbbentem, hogy az biztosan elbomlik hetek-hónapok alatt, így egy másik táska féle mellett döntöttem, ami elég kemény anyagú és nagy is volt. Zár kipipálva, holnap mehet a kocsi a szerelőmhöz, aki a többi ügyben felkészíti a műszakira. Köszönöm a fórumtársak a tanácsokat, lelki támogatást! :-)
  5. A hátsó külső kilincsen azt érezni, mint amikor egy zárt autónál póbálnád nyitni, tehát ellenállás nélkül húzhatod koppanásig. Egylőre (hóban-fagyban) nem fúrok-faragok semmit. A gyerekülést áttettem a másik oldalra, ott működik az ajtó, annyi kompromisszummal, hogy a gyerkőc kedvére rugdoshatja a vezetőülés hátulját, nincs előretolva, mint az anyósülés. Ha jobb lesz az idő kint, akkor jobb ötlet híján szétszedem a működő ajtót, megnézem, hogy mi mehetett tönkre, illetve ötleteket gyűjtök a lehetséges megoldásokra. Ahogy néztem, a kárpit csavarjaihoz éppen hozzáférni a küszöb felett, de az ülést mindenképpen ki kell majd venni. A gyerekzár átkapcsolása csukott ajtónál nem tűnik valami egyszerűnek. Kívülről azért, mert kapcsoló az ajtó belső oldalán van, bentről pedig azért, mert közte van az ajtó tömítő gumi. Ráadásul a kapcsoló elég határozottan jár. Két hét múlva megy műszakira a kocsi, arra tuti meg kell ezt oldanom! Tényleg, műszakin erre figyelnek? Végigpróbálgatják az ajtókat, hogy nyílnak-záródnak rendesen? Esetleg milyen szakit álljak neki keresni a városban? Lakatosok mennyire értenek a zárszerkezetekhez? Márkaszerviz? Köszi az infót, további jó hétvégét!
  6. Kedves Fórumtársak! Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már járt így, hallott erre frappáns megoldást, itt és általában a neten eddig nem találtam erre okosságot: A múlt hétvégén úgy jártam, hogy a jobb hátsó ajtót egy hosszabb (jégbordákkal tarkított) út után egyszerűen nem tudtam (és azóta sem tudom) kinyitni. A kisfiam ült bent, gyermekülésben, és persze miatta aktiválva van a gyerekzár, tehát belülről a kilinccsel eleve nyithatatlan az ajtó. Az út végére viszont már kívülről is, tehát a másik oldalról kellett a fiamat kiszabadítani a gyerekülésből. Olyan, mintha a külső kilincs semmilyen hatással nem lenne a zárra. A központi zár az ablaknál lévő pöcköt rendesen mozgatja, és az ajtóban a zár motorjának hangja is hallatszik. Gyanítom, hogy szétugrott a rudazat valamelyik része a rázós úton. A nagy kérdés: hogyan nyissam ki az ajtót?! Hozzáférek mindenhonnan, de hiába rángatok, nyomkodok, tekergetek bármit is. A belső kárpit leszedését szeretném első körben megúszni (hátsó ülés kiszedésével talán megoldható, egyelőre nincs kedvem a fagyos parkolóban nekiesni), tudtok-e erre valami egyszerűbb/bevált praktikát? Előre köszi a segítséget! Gondoni
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.