
bzoley
Fórumlakó-
Hozzászólások
103 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
bzoley névjegye
- Születésnap 1975-03-10
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Budapest
MOTE klubkártya
-
Város
Budapest
bzoley's Achievements
Newbie (1/14)
2
Hírnév
-
Jaja, kék cső. Hasonlít a benzincsőre. Egy helyen kellett kicsit hosszabbra vágni a nagyobb ív miatt. Van vastagfalú puhább szilikon csövem is, az hajlik egész kis ívben, de ez valahogy jobban tetszik. Majd megnézem lehet-e melegen hajlítani, de így is bőven jó.
-
Üdvözletem! A héten én sem tudtam elkerülni a nagy pesti árvizet, és egész jól vizsgázott az autó, csak a nagyon mély vízben makacskodott egy kicsit, de egyesben lepadlózva kijutottam a "tóból":) Viszont azóta folyamatos súrlódó hang jön a kuplung/váltó felől. Ahogy nyomkodom a pedált, úgy változik a hangja. Ez vajon probléma lehet, vagy majd "kiszárad"? Néha(eleinte) menet közben olyan hang is volt, mintha turbó lett volna a gépben. Aggódni kéne? Más: Festo csövek anyagukat tekintve vajon megfelelhetnek vákuumcsőnek? Találtam egy gurigával, pont méret, próbaképp le is cseréltem néhány régi csövet. Csak nem tudom, meddig fogja bírni.
-
Mondjuk csak álló helyzetben néztem, nem tudom menet közben van-e akkora holtjáték sebességben. Meg talán nem ártana végre kicserélni a hátsó motortartót, mert billeg az egész motor, belül meg jön-megy a váltókar. Mondjuk ezt hosszirányban teszi. Kuplungot nem szivesen állítgatom, egyszer már belezavarodtam. Hol feljött jó magasra a pedál, hol rövid lett a pedálút, de arra, hogy mikor emel ki jobban, nem sikerült rájönnöm. Csak tippeltem, hogy ha befelé csavarom az anyát, és feljebb kerül a pedál, de mivel ez nem segített a hátramenet recsegésén, visszaállítottam kényelmes pozícióba.
- 5.218 válasz
-
Átnézegettem megint. Mintha oldalirányba túltolta volna a hátramenet felé. Kicsit lazábbra állítottam, most ahhoz, hogy stift a helyére ugorjon, rá kell még feszíteni egy kicsit. Mentem egy kört, kevésbé érződött, de azért érezni, hogy van valami akadály. Az egyébként normális, hogy ugyanannyit mozog oldalirányba a váltókar egyesben, mint üresben(hármas, és egyes között)? A rúd is forog, ami a váltóból kijön, nem csak a váltókar lötyög.
- 5.218 válasz
-
Urak! Meg tudná tippelni valaki, hogy milyen jellegű lehet a problémám? Néha(sokszor) egyesbe elég nehéz betenni. Nem recseg, simán csak valahol félúton akad, teljes erőből kell belökni. Anno ötös fúróval állítottam a váltót, az előbb gumipókkal ellenőriztem. Kicsit nehezen megy elöl be a stift a helyére, de nagyjából jó helyen van, ennél pontosabban nem nagyon lehet állítani szerintem. Kotyogás nem túl sok, amikor az olajat néztem, még sok is volt. Szóval nem tudom, mihez nyúlhatnék még.
- 5.218 válasz
-
Köszi! Ez nem túl jó hír, mert nagyon kezdeni sem lehet vele semmit. Majd meglátjuk. Ezen a rajzon a képen lévő darab nem a tankban van, hanem a betöltő nyílásnál. http://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-7--7-1-1-fuel-tank-hatch-saloon-53-54-56-57-58-59-f08-m08-f19-m19-f68-m68/ Mod:vagyis talán mégsem. Majd meglesem.
-
Urak! Le lehet valahogy bontani egyszerűen a benzintank töltőcsövét? Át kéne piszkálni, lehet hogy valami dugulás van. Fél óra egy tankolás, mert folyton lekattan a pisztoly. Sedanról van szó.
-
A sielés meg nem összeegyeztethető a szervízkönyv adataival, ami szerint a kerék helyesen széttartásra van állítva 0.5-2,5mm között :) Problémáról akkor beszélhetünk, ha sok milliméteres eltérések vannak. Egy centis sielős összetartásnak már te sem örülnél, de a gumi sem.
-
Jó lesz az, legfeljebb jobban kanyarodik, az úgyis ráférne. Nem tudom mi a gyári érték, de a kerékdőlésből ítélve túl sok nem lehet, a nulla meg nemigen ront rajta. Az első próba alapján még jobb is lett.
-
Természetesen, de közel sem biztos, hogy helytálló az elméletem. Abból indultam ki, hogy a felnik aránylag pontosak, a hátsó kerekek fixek, elvileg egyenesen állnak. Egy hosszú vonalzót tengelymagasságban a kerekek mellé tettem, megmértem a hátsó kerék(felni) tengely előtti, és mögötti széleit, hogy egyenes-e. 13-13mm volt a hézag, elöl kb. 11-16 az egyik oldalon, de a másik sem volt pontos. Kerék tehát fönn volt, az autó pedig le volt engedve. Először középre állítottam a kormányt, kiütöttem a gömbfejet a helyéről, kereket belökdöstem egyenesbe, hogy a vonalzónál egyező értéket kapjak(ez is 13-13mm lett), majd a még laza gömbfejet addig tekertem ki, vagy be, amíg simán be nem lehetett dugni a helyére. Meghúztam a kúpos rész csavarját, majd az összekötő végi szorítót, ahol tekergettem. Hogy a két első kerék egymáshoz képest párhuzamos-e, nem tudom, csak a hátsókhoz mértem. Kíváncsiságból lehet, hogy majd ellenőrzöm. De lényeg, hogy az első kerék is arra fut, amerre a hátsó.
-
Hát azt oszt meg minek? :) Három méteres vonalzó, mérőszalag, és plusz két perc a csavarok meghúzása előtt. Az egyik oldalon hárommal, a másikon egyel többet/kevesebbet kellett tekerni a gömbfejen az előzőhöz képest. Így most a két-két kerék egy irányba áll, végre újra középen áll egyenesben a kormány, és mintha könnyebb is lenne tekerni. Csak egy rövid próbaúton voltam, de azt az ijesztő roppanást nem hallottam. Majd hétfőn élesben kiderül, javult-e a helyzet.
-
Kicseréltem a két kormányösszekötő gömbfejet, mostantól ezek is újak. Mondjuk fölöslegesen, mert amiket kivettem szintén jók voltak. De most legalább egyformák. Mert ahogy kétféle lengőkar van a két oldalon, a gömbfejek sem voltak egyformák. Még nem mentem próba kört, de szerintem nem lesz javulás..Stabrudat megfeszegettem, nem lötyög. Szerintem a toronycsapágyakkal folytatom, ha rájövök, miként kell cserélni. Nehéz művelet? És tényleg többféle van belőle? (mármint külalakra, mert fejből nem fogom tudni megmondani, milyen kell bele) Látni csak annyit látok alulról, hogy van egy rozsdás lemez fönn.