-
Hozzászólások
73 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Személyes információ
-
Neme
Férfi
MOTE klubkártya
-
Autó(k)
Astra H Caravan Z17DTH Enjoy+ (2008)
-
Város
Budapest
Legutóbbi látogatók
1.473 profile views
edivan's Achievements
Newbie (1/14)
9
Hírnév
-
Köszi Csaba! A 0.92 óra munkadíj talán nem annyira vészes, gondolom ehhez hozzájön még a szimering és az olaj ára ami a cserénél újra belekerül (a régit nem szívesen töltetném vissza). De még a váltóolaj szintjét ellenőrzöm, tehát akkor ugye csak annál a bizonyos csavarnál lehet nézni, hogy utántöltésnél mennyi megy bele, mielőtt elkezd kifolyni?
-
Sziasztok! http://tavcso.hu/temp/I/szim1.jpg http://tavcso.hu/temp/I/szim2.jpg Z17DTH Ez a főtengely szimering miatt ereszt? Mennyire komoly a baj, kb. milyen szervizköltséggel számolhatok? Kötelező szerviz épp aktuális, egyben csináltatnám akkor meg. 75 ezret ment az előző vezérműszíj csere óta, lehet azt is érdemes lenne akkor cseréltetnem? Köszi a válaszokat!
-
Köszönöm srácok. Hát, fékhatást állítólag nem mértek utána, de kipróbálták, szerintük minden oké. (azt is mondták, hogy már nem lehet padlózni...) Nem voltam ott, nem tudtam rá annyi időt szakítani. Valószínűleg más bibi van itt, már ami a pedál benyomhatóságát illeti. Régen a szervóval riogattak ezzel kapcsolatban, de lehet, hogy főfékhenger? Annak jobban örülnék, egész más árkategória... Ma és holnap elég sokat megyek majd a kocsival, meglátom mennyire kopik be és mit változik a fékhatás. A pedál rugalmasságában szerintem nem lesz változás. Majd írok mit tapasztaltam.
-
Ma kicserélték az első tárcsákat és betéteket, Brembo-t rakattam bele. A fékolajat is lecseréltettem és profi légtelenítést kértem. A szervizben azt mondták, hogy már minden oké, géppel 1,5 Barral légtelenítettek, és most már nem lehet benyomni a pedált koppig. Elhittem, fizettem, távoztam. Bár csak nagyon keveset gurultam a kocsival, a pedál ugyan olyan erővel koppig nyomható mint eddig, viszont a fékhatás még gyengült is. Azonos erőre még kevesebbet fog a fék, a koppig nyomott pedált meg ugye lejjebb már nem tudom nyomni. Aggódok. A fékhatás jelentősen javulhat, ha bekopnak a betétek? Egyébként gyári betétek és tárcsa volt a kocsiban, ehhez képest lehet hogy tényleg rosszabb a Brembo? Stefike kérdésére: az ABS működik normálisan, ESP nekem nincs sajnos.
-
Hú bakker, azt hiszem én ezt a kupakos megoldást kihagyom... :D Bízok akkor a szervizben, mást nem tehetek... :)
-
Köszi Csaba. Igen, a pedált nyomtam, ahogy azt a régi autóknál kellett... (már nem először csináltam ilyet, így eszembe sem jutott hogy esetleg már nem ez a módi...) A 2 bar nyomást hogyan adod rá? Köszi, hogy felhívtad a figyelmem erre, akkor lehet hogy tényleg levegős a rendszer és ezért rugalmas a pedál. Akkor fékfolyadék csere is lesz és profi légtelenítés. Nagyon remélem a Bosch szervízben is tudják hogyan kell ezt csinálni...
-
Fel tudom pumpálni, azzal nincs gond. Én is így gondoltam, köszi. A légtelenítést még 4 éve csináltattam egy ismerős szakinál, szerintem Zsigulis módszer volt, én pumpáltam. Azóta szakszervizbe viszem (maxabo), mutattam nekik is a féket milyen puha, de megállapították, hogy ez ilyen, szerintük jó, ne foglalkozzak vele. Persze csak max 60-70km/h-ról satufékeztek vele, de az abs-t akkor is csak elvétve tudták megnyekkenteni. Próbapadon és vizsgán is csak lassú kerékfordulaton mérik a fékhatást, úgy meg rendben van. Most voltam olajcserén a maxabonál, de azt mondták fékolajat nem kell cserélni (az elmúlt 60e km alatt tuti nem volt cserélve), és a többi bajomra sem tudtak igazán megoldást (kopogó motor és meleg motornál furcsa magas hang), többnyire csak annyit, hogy "ezek az isuzu dízelek ilyenek"... A betét/tárcsa cserét elviszem máshová, ahol olcsóbb. De mit nézessek meg a féken? Ma beszéltem egy Bosch szervizessel, azt mondta lehet gyárilag ilyen, alul van méretezve. Nem tudom hová vigyem, tanácstalan vagyok.
-
Azért annyira nem drámai a helyzet, de valóban egy autópályás vészfékezésnél azért adódhatnak bajok. Nem a kopás és a melegedés okozza, ilyen 60e km óta amióta nálam van a kocsi. Hidegen-melegen, mindig. De nem levegős, már légtelenítve lett és semmi változás. Nem tudom a rugalmasság honnét eredhet még. Fékcsövek? Szervó? Cserenkov, igen, normális esetben nem nyomkodja az ember nyekkenésig a féket, ezzel én is így vagyok. De én még annó mikor megvettem a kocsit próbálgattam, és akkor figyeltem erre fel. Kicsit aggaszt, hogy nincs igazán benne tartalék. Most a tárcsa/betét csere kapcsán jött ismét elő a téma, hogy hamár csere lesz és a féket piszkálják, akkor lehetőleg javítsak a dolgon, rosszabb semmiképp se legyen. Persze tudni kéne egyáltalán hogy mi a hiba, ha egyáltalán egyedi hibának mondható. Mert ha mind ilyen, akkor elfogadom és nem foglalkozom vele.
-
Köszi, ez tűnik normálisnak (mármint, hogy nem tudod koppig lenyomni). Még várok a többiekre is, kíváncsi vagyok mit mondanak.
-
Nektek is viszonylag puha és rugalmas a fékpedálotok? Nekem elég könnyen le lehet padlóig nyomni és 100-120km/h körül, megpakolva már vészfékezés esetén messze nem elég a fékhatás, az ABS meg sem nyekken. Nem tudom ez típushiba, vagy csak az enyém ilyen. Kisebb sebességnél amúgy nagyon harapósan, szuperül fog. Nálatok mi a helyzet? Az első féktárcsa/betét csereérett, normális minőséget szeretnék (rendes fékhatás). Ti milyen márkát javasoltok erre? Bosch, vagy Brembo között vacilálok, de igazából fogalmam sincs mi alapján döntsek. Köszi!
-
Tudtok ajánlani Bp-en és környékén megbízható szervizt, ahol jól értenek a kocsihoz? Szeretném átnézetni a motort, és kipucolni amit esetleg kell, egr, olajteknő, turbó, szelepek, stb, meg amit 200e felé járva érdemes ellenőriztetni. Erre kéne valami szaki. Köszi előre is a segítséget.
-
Sziasztok! Segítségeteket, véleményeteket kérném. Egyre furcsább hangja kezd lenni az autónak. De csak akkor változik meg, ha nagyon meleg a motor és alacsony fordulaton megyek (városi tötyörgés, dugó). Az alapjárat ilyenkor is normális, de ha adok egy kisebb gázt (akár terheletlenül), már a szokványos hangon kívül erős magas hang is jön a motorból. Nem fütyül, de magasabb hangja lesz. Pályázás után, amikor sokat megyek magasabb fordulaton, nem, vagy csak minimálisan hallom. Nyáron ha megy a klíma, még erősebb az elváltozás, a furcsa hang. Én a hallottak/olvasottak alapján a turbóra gyanakszom. Ha az, akkor elképzelhető, hogy a kenés/hűtés nem okés már alacsony fordulaton? Mi lehet ennek az oka és hogyan tudok rajta segíteni? Z17DTH. A kocsi amúgy jól megy, jól fogyaszt, nincs hibakód, viszont szeretném megelőzni az esetleges komolyabb meghibásodást. Előre is köszi a válaszokat!
-
Nagyon szép, megkíméltnek tűnik a képek alapján.
-
Tegnap este kicseréltük a klímahűtőt sikeresen. Nem lett volna nagy ördöngősség, ha a hűtő két jobb oldali csavarja, amivel a vízhűtőhöz rögzül ne lett volna baromira berohadva. A csavar feje még hagyján, de az anya hülye megoldással rögzül hátul, vékony lemez tartja, hogy ne forogjon el. Persze mivel be volt rohadva, nagy erővel kellett tekerni, és az anyát a lemez már nem tudta megtartani, így elforgott, lehetetlen volt megfogni és letekerni. Sok szívás árán és trükközéssel végül sikerült kitekerni (vagyis az egyik csavart leflexeltük dremellel), de a 4 órás szerelésből csak ez a két anya leszedése volt 2,5 óra... Az utángyártott hűtő látszólag passzolt, de aztán kiderült méretileg épphogy csak bement (csavarok rögzítési pontjai voltak neccesek), és ki kellett vágni az egyik rögzítőfülből egy kis darabot, hogy ne érjen bele az intercooler tartójába. De ez már csak hab volt a tortán. A rendszer nyomáspróbája és a feltöltése még hátra van, remélem rendben lesz. Még keresnem kell egy klímást a közelben.
-
Nekem tetszik ez a színösszeállítás, elegáns és feldobja a belsőt a komorabb szürke/fekete szokványos belsővel szemben. Nem is tudtam, hogy vannak ilyenek is. :)