Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Cs@bi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Debrecen

Cs@bi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Igen, pont erre gondoltam először én is, csak kábelezgetni kell alul egy kicsit és idő szűkében nem tudtam ezt megvalósítani, de valószínüleg ez lesz a sorsa. Vajon van e elég hely, hogy a (szívó)cső is tudjon mozogni, mert a motor azért elég "eleven".
  2. Valószínüleg egyetlen eletronikának (tranzisztorok, diódák, kondenzátorok, forrasztási pontok) sem tesz jót egyrészt a zárt doboz, másrészt a rendkívül magas hőmérséklet. A rezgés biztos, hogy kinyír minden kontaktot előbb-utóbb. A gázolaj megint más dolog, az a következő agyalás eredménye lesz. Csak azt nem értem, hogy miért nem a "mérnökök" gondolkoztak ilyeneken. (Ja már meg is van, több meghibásodás = több munka)
  3. Igen, erre én is gondoltam, állítólag kipufogók felszerelésénél alkalmaznak hasonló gumi"bakokat", egyrészt rezgést csillapítana, másrészt hőt sem vezetne annyira. Szerintem ezután viszont illik kölön testvezetéket húzni a motor és ECU/EDU közé.
  4. Sziasztok! Megosztom Veletek "átalakításaimat". Kb. 1 hete felvetődött a fejemben a Y17DT Isuzu Astra G ECU és EDU vezérlő áttelepítése (átkábelezése) a motorról máshová. Az elmúlt napokban nem sok időm volt ezzel foglalkozni és kerestem egyszerűbb megoldásokat, ami könnyítene az eszközökön. Az adagoló elektronika (EDU) felfogatása közvetlen a motorblokk oldalára törénik, gyakorlatilag az a motor hőjét kapja azon a részen, ahol az elektronika helyezkedik el az EDU-n belül. Maradt még régről egy kb. 2 méteres kábellel szerelt digitális hőmérőm, amit az EDU-ra felszereltem és azzal mértem alkalom adtán a hőmérsékletét. (Kb. 80-85 fokos volt átlagban) Elméletem: valamennyire el kéne tartani az EDU-t tőle, akár már elég lenne 1 cm is, mert így mégsem azt a 80-90 fokos hőséget kapja. Megoldás: Az EDU felfogatásához vettem hosszabb menetű csavarokat (kb. 5 cm) és 10-es anyacsavarokat, majd az EDU felfogatása előtt minden csavarra 2 anyát helyeztem el, így eltartotta a vezérlőt 1,5 cm-re a motortól és a kábelek is vígan elértek odáig. Végeredményként hosszabb távon és városi közlekedésben az eddigi állandó 85 fok helyett max. 55-60 fokra ment fel a hőmérséklete az EDU-nak. Csavarrögzítőm még régről maradt, azt is nyomtam rá, biztos ami biztos. Ugyanezt, csak egy-egy anyacsavarral az ECU-nál is eljátszottam, viszont alul nem elég hosszú neki a menetes szár, így egy kötegelővel húztam át. Ezzel nem sokat nyertem városban, mivel az összes hő felfelé száll, előbb-utóbb felmelegszik rendesen, kb. 5-10 fokkal lett hűvösebb így. Városon kívül (autóút 90-es tempó) viszont sokkal jobb lett, kb. 35 fokra le tud hűlni (előtte min. 50-55 fok volt) mert azzal a tartóval, ami a motorról van kialakítva és az ECU-t tartja nincs szoros kapcsolatban, és közte is tud járni levegő. Gondoltam megosztom Veletek is, mivel nem nagy beruházás (cirka 200-300 Ft viszont mindkét vezérlő élettartama növelhető "jelentősen" ezzel valószínüleg). Ha lesz egy kis időm még agyalok egy kicsit, hogy a fém csavarok és anyacsavarok hővezető képességét hogyan/mivel lehetne csillapítani, gondolok itt műanyag alátétre, esetleg csavarra, ilyenek...
  5. Nem is értem, hogy hogy a fenébe tehették mind a két elektronikát olyan helyre, ahol nagyon meleg van és olajgőz, vagy idő után "direktbe" folyik az olaj... Ebből jött a felvetés, hogy mi lenne, ha nem ott lenne, hanem védettebb helyen. Adagolóelektronikából amiket én láttam, kivétel nélkül mindnek pocsék volt a forrasztása, személyszerint még az újat is átforrasztanám.
  6. Az a motorvezérlő, amelybe felszivárog, az adagoló megint más, az lent van az adagoló oldalán és több szaki is írta, hogy hőingadozás és rezgés miatt megy szét a forrasztás. A Y17DT általánosságban szenved adagoló elektronika hibáktól, szinte kivétel nélkül ezt olvasom, hallom mindenhol (kb. 10 éves tapasztalatokra hagyatkozok én is). Jártam úgy nem is régen, hogy egy ismerősnek kerestünk adagoló elektronikát és a bontóban több autón is javított elektronikás adagoló volt.
  7. Y17DT 1.7 Isuzu motoros Astra-val kapcsolatban felvetődött a fejemben egy gondolat az idővel kialakuló adagoló, illetve motorvezérlő elektronika meghibásodásának elkerülésével kapcsolatban. Szerintem a lehető legrosszabb helyre tették a motorvezérlőt, vagyis a motor felső részére, ahová a legtöbb hő is felszáll. Alapvetően ez lenne az elsődleges amelyet az utastérbe raknék át, így meg lehetne kerülni mindenféle olajos gőztől, hidegtől-melegtől vagy más szennyeződéstől, amelyet a külvilágtól kap. Kérdésem az lenne alapvetően, hogy a motorvezérlőben van e valamilyen hőérzékelő, vagy érzékeny lenne e + 1,5 méter rézkábel toldására. Ugyanez a kérdés vonatkozik az adagoló elektronikájára is. Azért ezzel sok probléma megszűnne hosszútávon, mivel se rázkódás, sem meleg nem érné őket és kb. 40-50 kábelt kellene átforrasztani, leszigetelni és rögzíteni. Van valakinek ilyen tapasztalata, estleg kifogása ezekkel kapcsolatban?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.