Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

andrewboy

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

andrewboy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. nah, azóta voltam megcsinálni az időszakos szervízt és felvilágosítottak, h rossz mezőt néztem a szervízkönyben, megmutatták, h melyik másik volt németül (most meg nem mondom) a megfelelő sor és az bizony 90e volt DTR -nél. legalábbis 2008-as nál. jövő héten kedden azt is cseréltetem.
  2. én ezt a szervízkönyvből néztem, de ezek után már végkép nem értem a dolgot... akkor most kinek/minek van igaza?
  3. hát ez így egyre érdekesebb lesz :D elővettem a szervízkönyvet... ugyebár mondtam, h német, szóval leültem translate.google elé és beírogattam a "gyanús" kifejezéseket. az alábbiak vonatkoznaz Z 17 DTR -re: keilrippenriemen ersetzen - "V-bordás szíj csere" 10 év / 150e km ventilspiel prüfen, einstellen - "Ellenőrizze, és állítsa szelephézag" 10 év / 150e km zahnriemen und spannrolle ersetzen - "vezérműszíjat és feszítő csere" 10 év / 90e km tehát szervízkönyv szerint 90e km vagy 10 év. 10 év / 150e km a következőkhöz van írva vezérműszíj esetén: Z 16 LEL, Z 16 LER, Z 16 LET, Z 16 XE1, Z 16 XEP, Z 16 XER, Z 18 XER, Z 17 DTL, Z 19 DT, Z 19 DTL, Z 19 DTH, Z 30 DT jah és egy gyors kérdés: gondolom itthon is csak pislogni fognak a német szervízkönyvre. lehet ezt valahogy "magyarosítani" vagy átvezetni egy magyar szervízkönyvbe?
  4. hmm, akkor mégse annyira égető a kérdés. az autó meg van olyan jó állapotban, hogy szerintem valós a 75e km, de legalábbis tuti nincs 150e körül benne. ha Opeleket szervízeltek akkor nincs valami ötleted a váltó és kézifék szoknya cseréjének kivitelezésére?
  5. oké, akkor ezt sem halogatom sokáig. bp-en van kifejezetten javal ill ellenjavalt szakszervíz?
  6. köszi mindenkinek az infókat! gabb, ez a "váltószoknya szett Janitól" nagyon jó :D az ára is elképesztő, nem is gondoltam volna, h ennyiért meg tudom majd oldani. kérdés csak az, h ha berendelek belőle, akkor mikéknt tudom majd az átszerelést megoldani? mit hogyan kell bontani, hogyan lehet az új szettet felszerelni? facsazs, eddig alig mentem még vele 200 km-t szóval sok tapasztalatom nincs, de eddig minden pozitív! uhuhu, szóval 90e a csere periódus, az előbb lesz elérve mint a 6 év. főleg ha játszottak a futott km-el. ha most nem is, de évközben valszeg megcsináltatom.
  7. értem. köszi az infókat! egyelőre biztosan megcsináltatom az időszakos szervízt és az olaj szivárgás kijavíttatását, a vezérműszíj cserén még elgondolkozok. nem találok jobb topikot így ide jövök még pár kérdéssel: - autótelefonos verzióm van, de jobban örülnék a telefonkonzol helyett egy könyöklőnek. viszont ahogy néztem a gyári könyöklő az üléshez tartozik, nekem pedig szimpatikusabb volna valami olyan ami a kézifék mögé van rögzítve. kapható ilyen utángyártott könyök támasz (esetleg konkrét tapasztalata van valakinek?) és könnyen megoldható az átszerelés? - a váltó (6 sebességes manuális) szoknyáját kiégették egy csikkel. elöl van, nem vészes, csak néha látszik de engem zavar. a kézifék szoknyája pedig egy kis helyen kezd kikopni. ezekhez gyári vagy utángyártott szoknyák beszerezhetők és könnyen cserélhetők? hol érdemes körbenézni?
  8. ok, de a gyáriból nincs többféle? mintha 10w40 és 5w40-ről is beszélt volna a szervízes... ha nem csak km órából hanem vezérlésből is ugyan az a km mennyiség látszott akkor mennyire esélyes, hogy babrálva volt? az 50-55e reális ár érte? amúgy német szervízkönyvet kaptam amiből egy kukkot sem értek, de majd kiszótárazom... mi az általános szervízperiódus és mikor mit kell cseréltetni? erről nincs valahol vmi információs link?
  9. Sziasztok! Új vagyok itt, örülök, hogy rátaláltam a fórumra :D Boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as OPEL ASTRA H Caravan 1.7 CDTI Enjoy (Z17DTR) kocsinak. Német import, jó állapotú, elvileg 75e km van benne (vezérlésből kiolvasva is stimmelt). Vásárlás előtt csináltattam egy szakszervízes átvizsgálást, felfüggesztés, fékek stb. minden jó volt, enyhe olajszivárgás/olaj "pára" volt látható a motortérben a főtengely szimering környékén, de a szervízes szerint ezt nem horibilis javíttatni. Jelenleg szervízt kér a fedélzeti computer. Előző szervíz 50e km-nél volt egy éve, tehát azóta futott 25e km-t. Kérdésem, hogy szerintetek az időszakos szervízen kívül mit érdemes átnézettetnem, cseréltetnem? Milyen olajat tetessek bele? Az olaj szivárgás (amúgy nem csöpög, szóval aszfalton nem hagy nyomot) elhárítására meg kell bontatnom vmennyire a motort és majd úgy kérek árajánlatot meg pontos hibameghatározást. De ha már ez meglesz akkor egy körrel valami pluszt csináltassak még? Szervízes azt mondta, hogy ő lecserélné a vezérműszíjat is és 4+ -os akcióba valami 50-55e körül meg tudnák csinálni. Érdemes? Minden új nekem még a kocsival kapcsolatban, szóval szívesen fogadok bármilyen tanácsot! Előre is köszönöm a segítséget!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.