-
Hozzászólások
24 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Magyarkanizsa, Szerbia
ktibor's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Üdv.mindenkinek! Aki még nem látta,annak ajánlom. http://www.illuzioszinhaz.hu/kelle/XEP_X_C-s motor.pdf
-
Hello Nálam a 2.hengernél volt gyújtás kimaradás.A hiba oka a 2. gyujtógyertya hézag nagy volt(0.9 hetyett 1.2). Télen az akku.kapacitása lecsökken, indításkor főleg és ilyenkor a szikra intenzitása is kicsi.Valahol olvastam,hogy gázos használatnál a hézagot 0.7mm re kell állítani,de mivel én benzinnel használom, ezért 0.8 ra állítottam mind a négy gyertyát.Ezmelett még a kettest a hármas helyére csavartam vissza,hogy ha a gyertya lenne a hibás ,akkor a hiba atvándorolna a 3. hengerbe.Ez is 2008-as Z14XEP motoros Astra G . Az új gyertyákat 36000km nél cserélte a szerviz (GM 031).Most 40000km nél tartok. Mindez három hete történt, azóta hibamentes a gép. Üdv. KT.
-
Sziasztok ! Egy kis bizalomgerjesztő... http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/opel_astra_classic_ii_1_4_16v_caravan_2005_-_hasznaltteszt-8190
-
Hello , most volt időm visszaolvasni a fórumt.Erről a hibáról már írtam ,csak még annyit tennék hozzá,mivel a szelep külön nem rendelhető az ACkomplet meg drága. Ezért a szelepben lévő rugó nyomó erejét kell növelni,így csak az üzemi nyomás felett nyitna ki (ha dugulás keletkezne a filterben).Én egy-két mm vastag alátetet tennék a rugó végéhez,és ez megemelné a nyomást nehány mbar-ral. A tanksapka kifúrása azért nem jó,mert mindig szüretlen (poros)levegő megy a tartályba.Felborulásnál kifolyik a benzin ,tűz veszély.A gyár ezt úgy oldotta meg szoftveressen,hogy ha az AC állandóan működig (mivel nem ér bele a benzinbe),akkor a szellőztető szelepet nem nyitja ki az ECU.E védelem miatt keletkezik vákum a tartályban.Azt kell elérni,hogy 130-135 nél az AC továbbra is, szakaszossan(négyszögjel vezérlés) dolgozzon, akkor lesz szellőztetés.
-
A 20 Ohmos ellenállás ok.Gyújtás ráadásától folyamatosan mérhető 12,5 V, a csatlakó mindkét pólusán jelen van,de ha beindítod a motort utána kellene ,hogy az ECU lehuzza az egyik pólust a massára(-). 1,Tehát ezen a póluson figyeld meg a fesz.változást. 2,Csatlakozót levenni 12V-ot külsőleg ráadni.Hallatszik amint behúz a tekercs és kinyit. 3,Ha a kattanás után se megy keresztül a levegő,akkor Mc-elek javaslata.
-
Hello Ha áramot kap a szelep, akkor van nyitva.Mérd meg ohm-méterrel a tekercset,lehet,hogy szakadt.
-
Hali! A csapágyakat is ellenőrizd (forgórészen) és a csúszógyűrűk kopását.
-
Helo! Igen, jól gyanítod, hogy nyitva halt meg a termosztát. Előző autómban,csak télen vettem észre ,mert gyenge volt az utastér fűtése(R5 campus, vízhőfokmérő nélküli).
-
Kösz,már javítottam.
-
Szia! Egy kis elméleti támogatás, az előző írásom után. http://kepfeltoltes.hu/view/110624/AC_pump...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/110624/Astra_c...ltoltes.hu_.jpg Ha a szellőztető szelep mágnestekercse szakadt lenne,akkor fennállna a hibaüzenet is.Véleményem szerint szereltesd ki, 12V-ot rákapcsolni és ha ez is átfújható,akkor felesleges a csere. A képen látható szelepet kell megvizsgálni.Szétszeded, megnézed a szelep felfekszik-e szelepfészekre (van,hogy felakad vagy alászorul valami szennyeződes),de szerintem a rugó feszítőerejével lesz a gond. Üdv..
-
Szia! Nekem is volt ilyen hibám,ha visszakeresel a fórumon megtalálod a megoldást.Akkor egy kérdést tettem fel: Mi köze van a benzin visszavezető szelepnek, a tank szellőztetéséhez? Válasz még nem érkezett,ézért mivel újból felmerült a téma leírok egy lehetőséget.Mivel írod,hogy szellőztető szelep "kopogás" megszűnt,szerintem meg kell mérni,hogy van-e rajta feszültség(0V és 12-14V a kopogással szinkronba kell,hogy változzon ).Ha ez a jel megvan, akkor lehet az előbb leírt szelep, a hibás.Ha nincs,akkor lehet a benzin visszavezető szelep,mivel ennek a funkciója a AC pumpa védelme és ez a szelep nyiva marad(hibás) ezért az AC pumpa állandóan dolgozik, mert csak így tudja a nyomást tartani a rendszerben.A normális üzemben az AC is ki-be kapcsolgat az üzemanyagszükséglettel öszhangban,hogy stabil legyen a megadott nyomás érték.No ez az állandó müködésel nem tud mit kezdeni az ECU( lehet,hogy igy is programozták) és nem engedélyezi a szellőztető szelep kinyitását.Egyenlőre ennyit ,nekem ez volt a hiba ,ha leállítottam és újból midjárt ráadtam a gyujtást a vákum megszünt és csak hosszabb úton jelentkezett ismét. Nekem gariba cseréltek 2009-be csak a szelepet, Uhuhu írta,hogy csak az AC-val rendelhető eggyütt, ezért ajánlatos pontos hibafeltárást végezni,mert más is okozhatja a hibát. Üdv. Tibor
-
Köszi! Megfogadom a tanácsodat én is. :)
-
Egyetértek veled.Nekem se ellenőrizték tavaly (Szabadkán),ezért én se várom meg a jelzést... :D
-
Hali!Van közelebb is pl.Zombor vagy Szabadka .
-
Igen ,az enyém kiskapacitású,de hatásos.