Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gehe

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    7
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

gehe's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. gehe

    Motor

    Köszönöm a tippeket. Alapjárati motorra nem emlékszem, hogy tesztelve lett volna, megpróbálkozhatunk ezzel is még. A katalizátor megütögetése nem ad semmi észlelhető hangot. Az ECU-t elfelejtettem írni, ki lett cserélve próbából, és az autó ugyanúgy folytatta a szórakozást. Megköszönöm, ha valakinek van még valami ötlete.
  2. gehe

    Motor

    Sziasztok X16SZR motoros lengyel verziót (2002 nyári) vettem 2008 decemberében. Azóta egyfolytában jelen van egy hidegindítási probléma, bár az intenzitása időjárástól és vezetési stílustól függően változott. Nem tudom, mi van, és egyetlen szerelő sem tudta kideríteni. Beindítom az autót. Elindul, felpörög, aztán hirtelen lerántja a fordulatot, és erőlködni kezd. Ezután vagy spontán dadogni, ugrálni kezd a fordulatszám, vagy egyenesen zakatolva köpköd az autó, vagy pedig egyszerűen alacsony fordulaton erőlködik (zajos, mintha ellene dolgozna valami). Ha hidegen elindulnék, az autó végtelenül erőtlen és lefullad, leáll, megint mintha visszahúzná valami. Ha erőszakosan gázt adok és pörgetve, nagy gázzal indulok, akkor megy, de kettesbe kapcsolás után vagy rángat, vagy egyenesen leáll a motor, egyszerűen megfullad. Csak leheletfinom gázzal, lassan, csúsztatva lehet elindulni vele (emelkedőn szinte sehogy se). Újabban azt találta ki a drága, hogy ha ilyenkor hidegen, üresben megnyomom icipicit a gázt, akkor nemhogy nőne, de csökken a fordulatszám, fuldoklik, és ha nem áll le, akkor egy idő után mintha eléggé megnőne valami nyomás, hogy áttörjön valami dugót, és a fordulatszám késve felpörög. Ha az ember addig játszogat így üresben, finoman a gázzal (benyom-fullad-felpörög-elenged, stb), amíg ez a dugós állapot kipöfög a rendszerből és már akadálytalanul felpörög, akkor lehet vele normálisan indulni. Pár perc járatás után amúgy spontán megszűnik a dolog, de sajnos melegen se normális az autó, mert erős gázra nem ugrással reagál (semilyen fordulaton sem), csak hangos brummogás hallatszik az autó alól, erősebb nem lesz. Ha max félig nyomom a gázpedált, lomhán, fokozatosan és fordulaton tartva autózok vele, akkor elmegy, de több személlyel kamiont előzni kifejezetten életveszélyes. És ha csőgázzal "brummogtatom", akkor a következő indításnál a fulladás is sokkal erősebb lesz. Nem szereti még azt sem, ha a nap süti állás közben, illetve ha nagyon hideg van, ilyenkor jobban fullad. Mindezt ötödik éve játssza, 50 ezret lefutott így. A következő dolgok lettek eddig csinálva rajta a hiba elhárítására: benzinpumpa csere (drága volt és fölösleges), EGR szelep ellenőrzése (tök tiszta volt), vízhőmérséklet-jeladó csere (a régi is tökéletes volt, ismerős kimérte), gyújtásrendszer ellenőrzése, vezérműtengely csere (kicsit be volt rágódva), vákuum rendszer ellenőrzése (most ezekre emlékszem, más is volt). De semmi nem hatott. Most fejembe vettem, hogy hátha a katalizátor rossz (az dugult el), mert az visszafojthatna a motornak hidegen, és brummoghatna is erős gázadásra. 230 ekm van a kocsiban és az eredeti katalizátor. A kérdésem az, hogy lehetséges-e, hogy a katalizátor rossz (pl. mert betolták az autót), és melegen kidugul annyira, hogy járni lehet vele, de mégis fojtja. Vagy ha nem, akkor a fenti rendszereken kívül mi más okozhatná a hibát. Én lecseréltetném a katalizátort, de az utángyártottat senki se ajánlja, a gyári pedig százezres összeg, ezért a szerelő (maszek) lebeszél. Előre is köszönöm a segítséget. Nagyon szeretem ezt az autót, mert így "brumisan" is mindenhova elvitt, Olaszországtól Lettországig és a fehérorosz határig, sose hagyott ott, és a fogyasztása 5,5-6,5 liter (szerintem világrekord), de néha a szakadékba dobnám, annyira megalázó a fuldoklása. üdv gehe
  3. gehe

    Elektromos

    Sziasztok! Ha esetleg valakinek van olyan (lehetőleg X16SZR motoros) példánya, amelyiken még nem volt cserélve a MAP szenzorhoz vezető gumicső, megtenné, hogy leméri a hosszát? Cseréltem a csövet és a szenzort, de a régi cső korábban rövidebbre lett vágva és nem tudom, mekkorára kellene vágni az újat, hogy a szenzor megfelelő jelet adjon. Köszi előre is!
  4. gehe

    Motor

    Sziasztok Par hete kertem a segitsegeteket az elektromos topicban egy X16SZR motoros F astraval kapcsolatban, amely evek ota kiszamithatatlanul produkal egy hibajelenseget, es nem tudtam kideriteni, miert. Telen hidegen csinalja, nyaron hidegen nem, hanem leallitas utan par oraval, eppen kihulve. A hiba lenyege az volt, hogy ingadozik, kohog az alapjarat, a motor pedig nagyon gyenge, rangat es lefullad. Nagyon sokfele tippet adtatok, koszonet erte. Vegul ezek nyoman eljutott a szerelom a megoldashoz. Sajnos nem az elektromos rendszerrel van baj, hanem a vezermutengely kopott el az egyik hengernel, valoszinuleg kenesi problema miatt. Ezert ha rossz kedve van a motornak, akkor a negyedik henger gyakorlatilag nem vesz reszt a munkavegzesben. Most a vezermutengely es a csatolt alkatreszek csereje kovetkezik. A kerdes az, hogy milyen tengelyt vegyunk. Nem mindegy, ez egy fontos alkatresz. A sor a Ruville-tol (35E korul) a gyari alkatreszig (100E folott) terjed. A Ruville-rol olvastam jot es rosszat is ezen a forumon, de mi van a tobbiekkel (pl. FEBI-Bilstein, Ajusa stb)? Elore is koszi minden tippet gehe
  5. gehe

    Elektromos

    Beszívott levegő szenzor nincs benne? Hajrá, kedves szerelőm!! Az indítás változó. Hidegindításnál elég hosszan kell tekerni általában. Pár óra állás után gyakran pár fordulat után elkapja, de aztán vagy felpörög és hirtelen visszazuhan a fordulat, vagy fel sem pörög, hanem alacsony fordulaton köhécsel vagy ingadozik az alapjárat. (Én indításnál sose nyomok gázt.) Volt olyan is, hogy ingadozott az alapjárat, leállítottam és újraindítottam rögtön, mire az ingadozás (gázfröccsök) megszűnt, de az erőtlenség megmaradt. A hideg és félig hideg motornál, ha ilyen "rosszkedvű" állapotban van, akkor a gázra azonnal felpörög a motor, de a kuplung visszaengedésére le is áll. Mintha a motor reagálna, de a működéshez mégse kapna meg valamit (kb. 30 lóerőt ad le). Van, hogy késve (másodpercek múltán) megjön az erő. És nem hagy ki a gyújtás, a motorhang végig teljesen normális! És fordulatszámfüggő a probléma. A hidegindítás három esete: 1 Nagyon hideg idő vagy nagyon rosszkedvű: se kis, se nagy fordulaton nem akar elindulni (lefullad). 2 Kevésbé rossz állapot: aránylag alacsony fordulaton, határozottan de óvatos kuplungolással el lehet indulni, de ha felpörgetem, a motor "magába zuhan" és lefullad (a fordulatszámmal csökken és nem nő az ereje). 3 Nagyon jó állapot: finoman kezelve, kis gázzal működik, de erőszakosan indulva, kettesben szaggatva rángat és nem gyorsul tovább. Hidegen tünetmentesség szinte kizárt, de néha az is van (pl. a szerelőnél...). Melegen csak annyi van, hogy ha padlógázt adok, akkor sokszor megtorpan (nagyon vonakodva, de hangos zajjal gyorsul tovább). Vagyis közepes gázzal erősebb, mint teljes gázzal. Ez megint olyan, mintha elfogyna neki valami. És nagyon kellemetlen, mikor boszniai hegyi szerpentinen előzök egy kamiont... Azért gondoltam a főtengely szenzorra, mert olyan, mintha a nagy fordulatszámot nem érzékelné megfelelően valami. Illetve hidegen sokszor semmilyen fordulatszámot... De ismétlem: hibabejegyzés nincs egy szál sem.
  6. gehe

    Elektromos

    Szia Nagyon köszönöm a tippeket. A lambdaszonda a szervizben ellenőrizve lett, jó. Az általad említett lámpák világítanak. Az ECU felé továbbító vízhőfok jeladó a hibakeresés során szintén cserélve lett vadi újra. Erre gondoltál? Állítólag van egy beszívott levegő hőmérséklet jeladó is (IAT?) de a szerelő szerint az is jól működik. Az EGR szelep is ki lett szedve nemrég, a szétszedés után tök tisztának mutatkozott. Az injektor és az alapjárati fúvóka elkoszolódását azért nem tartom valószínűnek, mert 1) a benzinpumpa cseréjekor (1 éve) az üzemanyagrendszert is tisztították állítólag, de nem változott tőle semmi, és 2) ha az injektor rossz, akkor miért hidegen, illetve félmelegen hal meg, melegen pedig miért működik, és 3) miért kiszámíthatatlan (néha hidegen is megy)? Ettől persze lehet az a baj. A főtengely szenzor átmeneti marháskodása produkál hibabejegyzést a rendszerben? Szerintem a számítógép, az a szenzor, vagy valamelyik kábel a probléma. Olyan érzés vezetni, mintha valami el lenne szabályozva. Hidegen-félmelegen olyan, mintha "le lenne tiltva" a benzin, vagy a levegő (vagy diétázna). Ilyenkor kettesbe kapcsolásnál néha teljesen elfogy a szufla és leáll a motor. Köszi mégegyszer a segítséget. gehe
  7. gehe

    Elektromos

    Sziasztok! Hadd kérdezzek tőletek valamit, mert évek óta megoldhatatlan a titok. Egy 2002-es 16SZR Astrám van, amelyet ismerőstől vettem. Már három éve, a vásárláskor 180E km volt benne, de nagyon jó állapotú, vezetett szervizkönyves példány volt. A próbaúton a hideg motor erőtlen volt és enyhén rángatott, de megvettem. Sokáig csak annyi volt a teendő, hogy hidegen pici gázzal, csigalassan kellett indulni, mert különben lefulladt vagy rondán rángatott. Aztán egyszer télen indítás után már az alapjárat is köpködve rángatott, és az autó sehogy sem akart elindulni. Bemelegedés után a rángatás elmúlt, de a motor furcsán reagált a gázadásra, kettesbe kapcsolásnál visszarántott, teljes gáznál pedig mintha valami visszahúzta volna. A hiba kiszámíthatatlan, néha alig észrevehető, máskor nagyon erős. A szervizben nem találták meg a probléma okát. Kicserélték a gyújtáskábeleket, valamint a komplett benzinpumpát szűrőkkel. Nagyon drága volt, de nem segített. Aztán egy autóvillamossági szerelő következett, aki kiolvasta a hibakódokat, de nem talált semmit. Ezután egy ismerősével telefonon konzultálva megnézte a vákuumcsöveket. A MAP szenzor csöve repedt volt. A szaki rövidebbre vágta a csövet és visszatette!! Az autó állapota csak nagyon kicsit javult. Később én, SK, kicseréltem a MAP szenzort és a csövet, de ez sem igen segített. Ráadásul olvastam, hogy a csőnek pontosan meg van adva a kívánt hossza, csakhogy ezt én sehol sem tudtam megtalálni, és a vilcsi szerelő az előzőt levágván, lemérni sem tudtam, tehát most találomra van levágva, kb. amekkorára kellhet. Ez is okozhatná a hibát (nem megfelelő a nyomás jel), de a baj kiszámíthatatlansága miatt én más elektromos hibára gyanakszom. Sajnos nemrég újra kiolvasták a hibakódokat, és továbbra se volt semmi. Közben cserélve lett a termosztát (a motor sose melegedett be rendesen) és az alapjárati motor, de csekély eredménnyel. Pillanatnyilag az autó hidegen megint indítható kis gázzal, de nagy gáz nem javasolt, és néha, főleg hidegben, lefullad vagy kettesbe kapcsolva gázadásra leáll a motor. Általában ha kis fordulaton elmegy, akkor jó, de nagy fordulaton elfogy a kakaó (lekókad vagy leáll a motor). Pár óra állás után, félig melegen a legrosszabb, ekkor néha fel sem pörög indításkor a fordulatszám, hanem alacsony és köpködő erőlködés hallatszik, vagy spontán gázfröccsök jönnek (magát rugdossa, ugrál az alapjárat). Indulni próbálva leáll a motor, vagy ha nagyon nagy gázadással csúsztatva engedem rá a kuplungot, több másodperces fuldoklás után, késéssel megjön a kakaó, a kerék kipörög és az autó szinte irányíthatatlanná válik. Bemelegedve nagyrészt eltűnnek a tünetek, de a motor nem szereti a nagy gázt, vonakodva reagál rá. Már a jelenlegi szerelőm (ismerős testvére) is kétségbeesetten bizonygatja, hogy ő nem észlel komoly problémát, tehát láthatóan meg akar szabadulni tőlem. A fórumon olvasottak alapján két kérdésem lenne hozzátok. 1) Milyen hibára tippeltek? Amit olvastam, abban a főtengely jeladó hiba tünetei álltak a legközelebb a tapasztalataimhoz, de van-e az SZR motoron főtengely jeladó, és ha van és rossz, akkor miért nincs hibakód?? Rossz lenne a számítógép? (A műszerfali visszajelző lámpáim lehet, hogy nem mind működnek, mert a műszerfal jelentős része sötét.) 2) Valaki meg tudná mondani, hogy ennél a típusnál a MAP szenzor gumicsöve milyen hosszú? Előre is köszönöm!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.