Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

xxlboy75

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    9
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

xxlboy75 névjegye

  • Születésnap 1975-12-11

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Budapest

MOTE klubkártya

  • Város
    Ercsi

xxlboy75's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. xxlboy75

    Dízel

    Én nem cseréltem másikra, de elképzelhető, hogy amikor a motort kiemeltük a kasztniból, akkor gurtnit használtunk a teknő alján felfektetve, nem a gyári kampókba akasztottunk. Esetleg akkor változhatott a geometriája. Na de most már mindegy, hogy hogy is volt: a kenés hiánya nyírta ki a csapágyakat vagy anyagkifáradás, sosem jövök rá , de olajnyomás problémám többet már nem lesz anélkül, hogy ne tudjak róla, mert beleépítettem egy mérőórát és a patront is visszaraktam, bár a patron nem túl nagy biztonság, mert az már késő is lehet ha az világít. Bár manapság már a mérőműszereket is kezdik hanyagolni az autókból, nehogy már sokáig jó legyen, vidd el szervizbe vagy vegyél másikat.
  2. xxlboy75

    Dízel

    Közben rájöttem az utólag apró, de súlyos hibára! Az olajpumpa szívokosár talp és az olajteknő közti távolság 1,5 mm volt, ami szemmel nem látható, mármint a teknőn, mert sík volt és nem horpadt. Megoldás: a szívótalpba beleköszörültem 5mm magasságba 3 hornyot, ezáltal a talp és a teknő közötti távolság elegendő lett a pumpa olajszívásához és a megmaradt talprészek távtartónak jók, ha esetleg a teknőt felütném. Az eredmény: alapjárati(1000) fordulaton meleg motornál 2,1bar ,fordulatszám növelésével emelkedik a nyomás és 6bar-on leszabályoz, tehát normálisan működik, már végre!!!!!!!!!!!!!!!!
  3. xxlboy75

    Dízel

    most járok 210-nél, csinnáld magad akcióban.
  4. xxlboy75

    Dízel

    ha nincs benne a szelep és a rugó, akkor miért nem folyik ki az olaj?
  5. xxlboy75

    Dízel

    gyakorlatban, hogy van ez
  6. xxlboy75

    Dízel

    összerakáskor átmostam mindent
  7. xxlboy75

    Dízel

    A szivattyúban tudomásom szerint egy kb:20mm dugattyú kb 60mm-es rugóval, ha erre gondolsz. Ezt kivettem és ráindítottam és tiszta maradt a hüvely, olajnyomás 0 bar. esetleg hézagoljam ki, hogy nagyobb erővel szorítson? erre gondoltál?
  8. xxlboy75

    Dízel

    a szivattyúban is és a szúrőben is
  9. xxlboy75

    Dízel

    Sziasztok! Van egy '97-es x17dtl motorcsodám és tanácstalan vagyok, hátha tud valaki segíteni. Karácsonykor a családdal elindultunk és megtettünk kb 10km, amikor furcsa hangok jöttek a motortérből, olajlámpa világít... vontatás haza. Garázsban nehezen,de beindult, mint ha 3 henger menne. A lényeg a motort szétkaptam..... és a hajtókar csapágy darabokban hullott ki, motorolaj fémszilánkos volt.... ez idáig szupi. motor felújít: főtengely köszörölés, hajtókar csapágysor csere, hengerfej felújít, vezérlés felújít. Motor összerak, beindít : szép hang, előtöltés beállítás után nincs füst és szebben is jár. Na induljunk: 20 km után az olajlámpa felvillan, ajaj rossz érzés... hazavittem és leállít. Reggel próba: szépen, könnyen indul,de az olajlámpa folyamatosan világít. Mérjünk olajnyomást: 0,2 bar alapon: motor leállít. Fejvakarás: olajpumpa csere,próba: bagatelért kaptam újat beszerelem és először mérjünk egyet: hidegen feltolta 3 barig, üzemi alapjáraton 0,8-1 bar , fordulat növelésével nem változik. Opel márkaszervízben azt a gyárit mondták, hogy üzemmeleg alapjárati 1,5 bar, hát ez tök jó. Kísérletezés olajszűrőkkel, másik olajjal (10W40) eredménytelen volt. VAN VALAKINEK ÖTLETE?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.