Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

prepuk

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    120
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

prepuk névjegye

  • Születésnap 1985-04-17

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Hajdúdorog

MOTE klubkártya

  • Város
    Hajdúdorog

Legutóbbi látogatók

1.725 profile views

prepuk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Elkezdtem lebontani a burkolatot és gondoltam csinálok egy kis helyet, hogy nyugisan le tudjam szedni a csatikat, de az ac pumpa reléje melegítette a kezem! Kiszedtem, mivel még nem rég lett az is kicserélve a túlhevülésen kívül semmi baját nem láttam. Majd mikor újra visszadugtam a helyére rögtön behúzott. Elkezdtem nézegetni, hogy nem-e gyújtás maradt rajta vagy valami ilyesmi, de semmi. Szóval ott a probléma az, hogy állandóan behúz az a relé. Mintha állandó +12V-t és testet kapna. Átnéztem a kapcsolási rajzot és nekem úgy tűnik, hogy nem kellene állandó áramot kapnia. Így kapott egy + relét ami megszakítja az ac pumpa reléjének test kábelét ha épp gázon autózom, de ha benzinre kapcsolok akkor rövidre zárja azt. Majd ha időm lesz akkor még keresgélni fogom, hogy ki hova megy, mert valami nem oké ennél a kábelezésnél szerintem. Csak az a furcsa, hogy kb 3 éve nálam van az autó és eddig jó volt?
  2. A led előtt van egy ellenállás így a led+ellenállás 12V-ra lett méretezve. De sajnos nem látni, hogy indítózásnál porlasztana. De az üa eljut az injektorházig. Ha az ECU-ra megy akkor megpróbálom kimérni, hogy melyik vezeték is lehet az és ott megnézni, hogy meg e van a jel. Hátha csak egy kontakthiba szórakozik velem. Az ECU-ról nem tudom, hogy hogyan lehet lehúzni a csatlakozókat. Vagyis remélem csatlakazozó van rajta. Még azt a részt nem bontottam meg. Van valami trükkje? Nem akarom széjjel kókányolni.
  3. Sziasztok! Kicsit régen írtam már, de a hiba továbbra is fent áll, hogy benzinen nem indul az autó az esetek 80%-ban kb. De gázon igen. Tankszellőztetés megoldva, kétvezetékes jeladó cserélve. Amit észrevettem, mivel a szerszámos láda nálam van mindig, hogy az üa eljut az injektorházig. Amit kipróbáltam, hogy az injektorról leszedve a csatlakozót egy ledet (ellenállással) rádugtam. Ha fordítva dugom be a ledet akkor gyújtásra világít, ha megfordítom akkor indítózásra sem villog. Nekem az rémlik, hogy indítózásra villognia kellene ahogy nyisson az injektor. De nem csinálja. Hova csatlakozik az injektor az anyós ülés lábterében lévő Motorvezérlőhöz? Mitől nem kap ez jelet?
  4. A tankszellőztetés tudna ilyet produkálni? Mindjárt kipróbálom, hogy ha leveszem a tanksapkát akkor szisszen-e. A jeladót pedig így adatok alapján kimérem és meglátjuk.
  5. Sziasztok! A segítségetekre / ötletetekre várom, hogy mi is lehet nálam a probléma mert már nem tudom, hogy mit is csináljak. A helyzet: Kb 1000 km-e nem indult az autó. Le lett szedve a hengerfej és a szelepeken trutyi volt kitámasztott, nem volt kompresszió. Az szépen meg lett csinálva. Utána benzinen egyszer csak nem akart indulni. Az üa szivattyú halt be. Kicseréltem. Pár napig, hétig jó volt. De kb 2 hónapja szórakozik, hogy reggelente vagy ha hűvösebb helyen áll akkor nem mindig, kb sz esetek 50%-ban nem indul be az autó benzinen. Gázon szépen beindul, szóval szikra van. Rájöttem, hogy az aktív szén szűrő ment tönkre. A vákuum csöveken keresztül ette az autó a szenet. Kitakarítottam az injektorházat és levakdugóztam. Kb 1 hétig megint jó volt. Kicseréltem az üa szivattyú reléjét, a gáz rendszer reléit, kábeleit. Ha nem indul az autó akkor mindig próbálom kideríteni, hogy mi is a bibi. Megnéztem áramot kap a szivattyú. Ha nem indult akkor volt olyan is, hogy előre szaladtam és lekötöttem a benzincsövet, hogy működik-e szivattyú és minden ok volt. Visszakötöttem és már indult is az autó. Kicseréltem a pillangószelep állás érékelőt (nem tudom, hogy ez e a neve, de volt másik injektorházam). Alapjárati léptetőmotor helye tisztítva, léptető motor cserélve. A kétvezetékes hőmérséklet jeladóról lehúztam a csatit akkor se volt semmi változás. Ha akart beindult, ha nem akkor nem. Mi lehet még a gond? Injektor?
  6. prepuk

    Motor

    Helló! AC relé cserét próbálj! Nekem ez megoldotta a reggeli indítási problémát. Én is hasonlóan jártam, bár nem biztos, hogy neked is ez a hiba, de egy próbát megér. A relé kattant, de nem zárta rövidre a megfelelő lábakat. Majd mire melegebb lett működött megint.
  7. prepuk

    Elektromos

    Pontosan! Főleg Gázzal megyek és mikor átlövöm a kapcsolót akkor a relé vezérlőszálát egy másik relé megszakítja így nem is húz be és nem megy az ac. Merthát minek is. :D Szétszedtem a relét, amúgy így néz ki: és ez van az oldalán: Nem a 30,87,87a lábas jelölést kell nézni(sajnos mert a kép egy 5 lábú reléről van), hanem ami a 86 és 85 lábak között van. Iskolai tanulmányaim szerint az ott egy tekercs és egy ellenállás. Szétszedtem és láttam is nagyon eldugva. 1 színű, világos zöld. De mivel kicsi a hely ki sem tudtam forrasztani, hogy külön mérjem meg. De ha dióda akkor nekem is egyértelmű a lényege.
  8. prepuk

    Elektromos

    Sziasztok! A minap az benzinszivattyú reléjét cseréltem. Gyorsan csináltam és ami épp itthon volt "odavaló" relét dobtam bele. Szerintem a gyári volt még benne és ebben az elektromágnes 2 lába között még van egy ellenállás is. Amit beleraktam abban szerintem nincs, és még lehet, hogy nem 30 Amperes. Szerintetek kell az bele? Nem gond, ha nincs benne. Csak indításhoz használom.
  9. prepuk

    Elektromos

    Ha csak ennyi gond lesz vele az nekem teljesen jó, mivel manuálisan kapcsolom a két üzem között és csak indításhoz használom a benzin üzemet mivel gázzal elég nehézkesen indul be. (A reduktor a motor vákuumját használja mennyiség szabályzásra. Régi ladás :-( ) Na akkor holnap fogok úgyis ac-t cserélni már akkor ezt is kipróbálom.
  10. prepuk

    Elektromos

    Sziasztok! Kiment az üzemanyag szivattyúm a kocsiban :blush: és mivel a verdám gázos is még tudom használni. De átnéztem a gáz részét és mikor átkapcsolom a verdát LPG-re akkor egy relé segítségével a központi injektor egyik vezetékét megszakítja. Gondolom én a tápját. De a szivattyú ugyanúgy dolgozik mindaddig míg én gázzal kocsikázok. Namármost ha én most egy másik relé segítségével megszakítanám a szivattyú tápját akkor szerintetek hosszabb életű lenne az új ac és nem lenne semmi gondom a verdával? Vagy valami kis elektronika ezt figyeli, hogy járó motornál mégsem megy a szivattyú?
  11. prepuk

    Elektromos

    Köszönöm szépen a segítséget! A próbakörrel megoldódott a probléma, olyan 2 km után már apajárat is kisimult, jobban ment, mint benzinen, mint gázon. El nem tudtam volna képzelni, hogy ez okozza a problémát. Az első indítás nehézkes volt de a kör óta semmi gubanc nincs. 1000 hála!
  12. prepuk

    Elektromos

    Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. A verdám 1 hónapig állt és mikor be akartuk indítani akkor valmiért nem röffent. Majd tán 3. próbálkozásra beindult, de akkor is nem háromhengerezett hanem inkább csak 2 járt. Megnéztem a gyertyákat és eléggé trutyis volt. Takarítás, majd próba megint. Szépen beröffent, bár épp csak arréb álltam a kocsival, nem nagy távot tettem meg. Másnap megint nem indult. Szitu ugyanez. Már most megnéztem kábeleket és járó motornál hallom, hogy kattog a trafó. Szerintem valami a gyújtással lehet és azért nem megy, mert próbáltam benzinen és gázon is ugyanazt csinálja. Én gyújtás trafóra gondolok vagy gyújtásmodulra. Hogy lehet kimérni, hogy melyik a ludas? Vagy valami más szórakozik velem. Ja gyújtáselosztó fedél, rotor, gyertyák kb 1000 km-e volt cserélve. Előre is köszönöm a segítséget! :smartass:
  13. prepuk

    Elektromos

    Sziasztok! Szülőknek van egy A-s Vectrájuk. 1,7 TD Isuzu motoros, tudtommal van ilyen motor Astrában is. Na ma kerültem vele és a fordulatszámmérő ugrál, de a motor szépen egyenletesen jár. Tudtommal ez a műszer elektromos elven működik, tehát nem bowdenes vagy ilyesmi. Így rámértem az akksira és járó motornál 14,2-14,3V ami szerintem jó, de viszont fordulatnál ugrálva felmegy akár 15V-ig is. Szerintem az qrva sok. De ha felkapcsolom a fényszórót, vagy csak a helyzetjelzőt akkor nem ugrál a fordulatszámmérő. Én most így a generátorban lévő feszültségszabályozóra gondolok (vagy mi is a becsületes neve). Légyszíves erősítsetek meg, hogy ez a hiba forrása-e? Illetve, hogy hozzá merjek-e fogni a kicserélésében itthon? Kell-e tömítés vagy valamit cserélni bontáskor? Válaszotokat előre is köszönöm!
  14. prepuk

    Autógáz-Astra.

    Sziasztok! Ez szerintem mindenkit érdekelhet: http://maxiline.hu/lpg-kedvezmenykartya/ Nekem már régebb óta van és -10Ft/l a kedvezmény.
  15. prepuk

    Autógáz-Astra.

    X14NZ motorom van. A fogyasztásom, háááát mostanság barátnőm jár vele városban 1-2 km-es távokon így 9,5-10 lityi vagy felette. De régebben míg a munkámhoz kellett és normálisan használtam, akkor 7,5-8,5 között változott az étvágya. Természetesen attól függően, hogy épp pályán mentem vagy csak egyik városból ki, másikba be.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.