Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

zoli2

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    x

zoli2's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. zoli2

    Dízel

    Rendben, elfogadom az álláspontotokat, és meg is értem. Ha az otthoni barkács szakkör kétes eredményével viszi végül mégiscsak szakemberhez az ember az autót, az sokkal rosszabb, mintha érintetlenül hagyja, és a szaki az eredeti hibát veheti szemügyre. Gépészmérnökként nekem nem a diesel vezérlési szögeinek elvével, vagy a mérőóra használatával akadt gondom, hanem hogy a vezérműkerék a vezérműtengelyre az adott motornál milyen módon pozícionálható össze (mivel kúpos kiképzésű a tengely, nincs jel vagy stift) Na mindegy végül is megoldódott a kérdés, azért az archivum kedvéért leírom a metódust: A Haynes manual gyári célszerszámot ír a beállítás eszközeként, amit utánozni lehet otthoni körülmények között. A mérés lényege: - az 1 henger szívószelepén kell a mérést végezni (szemből nézve a bal oldali az 1. henger, tehát balról a 2. szelep az 1. henger szívószelepe) - szelepfedél levesz, a szelepház felső síkjára "megfelelően előkészített mérőlécet fektetni" mérőléc előkészítés: Egy laposvas közepére lyukat fúrtam, amibe a mérőóra rögzíthető. A léc két végén lyukat fúrtam a szelepház csavarhelyek helyén, így fixen rögzíthető. A mérőóra a vezérműtengely vonalába került. A szélső furatok mellé 10mm-re jobbra (lyukközepek közt 10mm) még 2 furat került, ez az eltolt mérés pozíciójához kell. Tehát az így elkészült kis szerkezetet felfogatom a szelepházra az 1. henger szívószelepénél - mérőóra ilyenkor a vezérműtengely középvonalában van. Ilyenkor a bütyök alapkörére támaszkodó mérőóra talp (a talp 5-7mm lapos talp, nem gömbölyű!) állapotban nullázom a mérőórát. - most a második pár mérőléc furathelyre eltolva rögzítem a szerkezetem. Ugye ilyenkor 10mm-re eltolva a bütyök csúcsa felé tolódott a korábban alapkörön nullázott mérőórám talpa. Most mindent jelre állítok (főtengelynél, vezérműkerék, adagolókerék), és a vezérműtengelyt a 3-4 henger szelepei közt lévő kiképzéssel elforgatva a mérőórán 0.55 +-0.05mm bütyök magasságot beállítok (alapkörhöz képest). A vezérműtengely finom elforgatásához is lehet akár egy csavarmenetes célszerszámot gyártani... A beállított állapotban minden fixre húzva 75Nm a vezérműkerék csavaron, majd +60fok -ot ráhúzni Az adagoló beállítására típustól függően (Bosch, CAV Lucas) megvannak a megfelelő mérőhely kiképzések az adagolón. Az adagoló kerék 3 csavarjának fellazításával elfogatható a kerék a tengelyen, finoman beállítható. Szóval a lényeg, minden jónak tűnik, jól indul, van nyomaték. Tegnap "zöldkártyás ismerősnél" még mértünk egyet, és megnyugtató az eredmény. Tehát ahogy korábban írták már: megfelelő háttérismeretekkel, gondossággal, odafigyeléssel végzett munkának meglesz az eredménye...
  2. zoli2

    Dízel

    Azért olvasd vissza az eredeti kérdésem lényegét, úgy érzem, több ember hozzászólását összemostad :)
  3. zoli2

    Dízel

    Azért megköszönném, ha áldoznál rám annyi időt, hogy leírogatod. Türelem meg ingyen van :)
  4. zoli2

    Dízel

    üdv mindenkinek... A tüzetes szemrevételezés eredményeként hoppá: van vagy 3-4 alkoholos filc jel a vezérműkeréken, adagolókeréken. De jó! levették már párszor... de akkor miért kellett mindig új jelet rajzolgatni rá? Megjegyzem a motor elég nehezen indul, egész sokat kell köszörülni meg a nyomatéka sem az igazi. Úgy érzem, vissza kellene állítani a megfelelő helyzetbe a vezérmű és adagoló kerekeket. Ugye ezeken a motorokon nem stiftes a vezérműkerék, hanem kúpra ül fel. (ez korábbi tapasztalat) Haynes manual, Így csináld ... sorozat elő, de nem igazán írja, hogy mit kellene kezdenem akkor, ha nincs a polcon egy KMxxx célszerszámom.. :-( Ezen a ponton a közönség segítségét kell kérnem... Ennyi intro után arra várok választ a a nagyérdeműtől: 1. A főtengelynél, vezérműnél, adagolókeréken lévő jelek beállítása egyértelmű, megvan a párjuk. de a vezérműkereket, hogy lehet a vezérműtengellyel megfelelő pozícióba hozni? (nincs stift, kúpra ül) Némelyik motoron a vezérműtengely másik végén a vákumszivattyú alatt vannak pozícionáló furatok , de itt nincs. 2. Ezek a jelek a tényleges dugattyú felső holtponti jelek, vagy az előtöltés kezdetéhez tartozó jelek? A benzines C14NZ esetében a jelek az előgyújtási időhöz tartoztak. (ugyanaz a jel szolgált a főtengely szíjtárcsán a vezérműszíj pozicionáláshoz, meg az előgyújtás stroboszkópos beállításához is) Ez a vezérműtengely bütykök helyzetének megállapítása miatt lenne érdekes! Szóval a feladat adott: vezérműtengelyre a vezérműkerék pontos illesztése, adagoló töltéskezdet beállítása... Előre is köszönöm a segítőkészséget !
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.