Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

sbela

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    14
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    ASTRA H
  • Város
    Kecskemét

sbela's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Hírnév

  1. En is eltoprengtem, mit kavarhatott ossze a joember, es arra jutottam, hogy ujabb modelleknel esetleg a zar (vagy inkabb csak a motorja?) is kozvetlenul a CAN buszon log, es ezert nem lehet siman cserelni, akarcsak mondjuk a radiot. Miért ne írhatnád le? Sőt a címét, és a költségeket is taglalhatod. Szevasztok! OK! A bontott ajtózár kb. szumma 7.200.- volt futárral, utánvéttel: http://www.astradepo.hu/ A ráfordított időt így utólag szégyellném leírni, de a sikerélmény kárpótol! Fontos megjegyeznem, hogy mint egy szakembertől utólag megtudtam, ha újabb, Can-bus -os kommunikáció is lenne az autómban, nem tudtam volna házilag javítani! Üdv mindenkinek!
  2. Szevasztok! OK! A bontott ajtózár kb. szumma 7.200.- volt futárral, utánvéttel: http://www.astradepo.hu/ A ráfordított időt így utólag szégyellném leírni, de a sikerélmény kárpótol! Fontos megjegyeznem, hogy mint egy szakembertől utólag megtudtam, ha újabb, Can-bus -os kommunikáció is lenne az autómban, nem tudtam volna házilag javítani! Üdv mindenkinek!
  3. Szevasztok! A javítással elkészültem, így utólag igen egyszerű feladat, de hátha majd segít valakinek: A zárat nem tudtam úgy forgatni az ajtólemezek között, hogy az összekötő rudat ki tudjam belőle akasztani. Viszont a kilincset is leszerelve már nagyon egyszerűen megoldódott: a kilincs külső része az ajtó zár felőli végében egy műa. kupak mögötti torx csavar lazítása után kihúzható ill. kiakasztható. A kilincs belső része ez után egy eddig a kilincs által takart másik torx csavar oldása után kiakasztható. Ezt követően már kihúzható a zár és a rúddal "hozzá akasztott" kilincs belsőrész. Jó áron sikerült bontott zárat is beszereznem, valószínűleg nem írhatom le a cég nevét, de egy Depó, ami Astrákkal foglalkozik Hasznos fórumozást mindenkinek! Üdv!
  4. Hello Davee, Köszönöm a gyors választ! A másik - a kilincses nyitást működtető - összekötőrúd valóban ilyen rögzítésű volt, nem azzal van gondom. :-( A problémámat a kulcsos működtetés rúdja okozta: felül egy, "szem" , alul pedig egy "Z"-szerű hajtás van a fém furatokba akasztva. Megfelelő forgatással efeltehetőleg a "Z" hajtás akasztható ki, de nem volt helyem a zár kellő elforgatásához. ( Talán nem mertem eléggé feszíteni?) Üdv!
  5. Szevasztok! Az ünnepek alatt elromlott a központi záram (a vezető oldalon elektromosan nem reteszel). Megpróbáltam kiszerelni, de akárhogy próbáltam a szűk helyen az ajtóban forgatni, a kilinccsel összekötő, mindkét végén kampós összekötőrudat nem tudtam belőle kiakasztani. Mi a trükkje, tudjátok? Ha valaki esetleg ismeri ennyire részletekbe menően, annak előre is köszönöm a választ! Üdv!
  6. Bocs, csak most van időm megírni a kombi csomagtér ajtózár javításomat: Tehát ajtókárpit a szélvédőig felfejtve, a résen keresztül benyúlva kb. 10 db anya lecsavarható a tőcsavar jellegű díszléc tartó csavarokról, vill csatlakozás szét. díszléc le. A díszléc belseje felől a takarógumi könnyen leszerelhető. Mondjuk én annyit találtam, hogy a mikrokapcsoló valami miatt kissé beljebb csúszott a helyén - nem tudom mi tartaná ott, legfeljebb az a töredezett, viasz-szerű anyag, amivel a kábele is körül van öntve - ragszalaggal rögzítettem, azóta jó. Belül, a gumifedél alatt nem találtam vizet, viszont bontás nékül a gumit leszerelni, még inkább visszarakni nem lenne egyszerű. ( az egész fogantyúnak körben a gumifedél hornyába kell illeszkednie ) Talán, ha a két középső "tőcsavar" anyáját kissé meglazítja az ember, az engedi a komplett fogantyút eltávolodni a kasztnitól. Valójában remélem, hogy másnak nem is lesz szüksége ezekre az infókra, ritka hiba lehet. Üdv!
  7. Szintén a kombin a kárpit megbontása után úgy láttam, hogy belülről lehet leszerelni a hátsó díszlécet, amiben lehet a kapcsoló. De a hideg miatt én is abbahagytam inkább.
  8. Kombi csomagtér ajtón a zár felett a kárpiton van egy kis gumifedél, azt kipattintva csavarhúzóval tudtam könnyen nyitni-zárni az ajtót.
  9. Hello uhuhu! Köszönöm a korábbi tanácsod motor termosztát ügyben! Bízom benne, hogy most is segítségemre tudsz lenni: nem rég 4 évesen vett kombim csomagtér ajtó nyitásakor korábban halk kattanást hallottam-ez feltehetőleg egy mágneses működésű zárat jelent. Egy ideje a halk kattanást nem hallom nyitásnál és egyre többet kell próbálkoznom az ajtó emelésével, amíg végre kinyílik ( a kattanást ekkor sem hallom). Meggondolatlanul elkezdtem lebontani az ajtó kárpitot, hogy a mágneszárhoz hozzáférjek, de ez nem olyan egyszerű mint reméltem, ráadásul közben jöttem rá, hogy talán nem is rögtön a mechanikus hibára kellene gyanakodnom: a CÍM modul feltehetőleg újraprogramozásra szorulna. Időnként vezető oldali ajtó csukás után sokáig világít a belső világítás, vagy előfordult hátsó utas ajtó nyitásra nem gyulladt ki, a távirányítós zárásnál a riasztó élesedett, de a zárak nem zártak. A leírt csomagtér mágneszár hibát okozhatja-e a szoftver hibája, vagy ha már elkezdtem szereljem ki a zárat és az ajtóemelő kilincs-kapcsolót, ami úgy tűnik nem működteti a zárat. Mindenki tanácsát előre köszönöm! sbela
  10. Kértem a Csergőtől ajánlatot. Még egyszer kössz a tanácsot! Üdv.: sbela
  11. Hello uhuhu! Kössz a gyors véleményt, feltétlenül elfogadom! E szerint a 40e -es ár az utángyártott jellegű termosztátra elfogadható. ( Kméten ) Ui.: 120e km-nél a vezérműszíj cserét én kértem, mivel előtte vettem az autót és akkor még nem olvastam ezt a fórumot nem tudtam, hogy a motorvezérlőn is ellenőrizhető a km óra állása (esetlegesen). Üdv.: sbela
  12. Szevasztok! Talán itt jobb helye van a kérdésemnek, mint ahol először feltettem: Autósboltban a gyári termosztátot kb. 60e-ért, a szintén gyárinak mondott ( ?? ) de más kódon futó feltehetőleg utángyártottat kb 40e-ért tudom megvenni. Érdemes-e ezen takarékoskodni? (A nemrég vett autóm 2006-os astra caravan enjoy 1,6-16V twinp. 105LE, motor: Z16XEP A szervizkönyv szerint eddig szakszervizbe hordták, a 120e km-es szervizt én is szakszervizben végeztettem - kb 100e-be került vezérműszíj cserével, korrektnek tűnt. ) A termosztát ügyben uhuhu véleményére is várok és köszönöm előre is! Üdv.: sbela
  13. Hello harmlevi! OK! Kössz a segítséget, sikerült! A hideg kaszniban nem voltam elég kitartó a lehetőségek keresésében. Sajnos most jönnek a húzósabb kérdések: Autósboltban a gyári termosztátot kb. 60e-ért, a szintén gyárinak mondott ( ?? ) de más kódon futó másikat kb 40e-ért tudom megvenni. Érdemes-e ezen takarékoskodni? (A nemrég vett autóm 2006-os astra caravan enjoy 1,6-16V twinp. 105LE, motor: Z16XEP A szervizkönyv szerint eddig szakszervizbe hordták, a 120e km-es szervizt én is szakszervizben végeztettem - kb 100e-be került vezérműszíj cserével, korrektnek tűnt. ) A termosztát ügyben természetesen mások véleményére is kíváncsi vagyok! Üdv.: sbela
  14. Hello harmlevi! Feltehető termosztát hibám miatt mindenképpen szeretném tudni a hűtővíz hőfokot. Z16XEP 1,6b autómon TID kijelző van, a display alatti két idő állító gombbal. Sok oldalt elolvastam itt, több módszerrel próbálkoztam a teszt üzemben a vízhőfok megjelenítésére, eddig sikertelenül. Bekapcsolt gyújtással, a setting gomb nyomására pittyenést nem hallok, System felirat megjelenik, de egyik gombbal sem tudok a menübe belépni. Mit csinálok rosszul? A választ előre köszönöm! sbela
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.