
Lakliali
Fórumlakó-
Hozzászólások
10 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
Székesfehérvár
Lakliali's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Üdv! Az a gondom, hogy nem szól sem a dudám, sem a fényürt nem megy. Már megpróbáltam lefejteni a kormányoszlopon a borítást, hogy hozzáférjek a csatlakozókhoz, de nem sokkal jutottam előbbre. A duda-kormány átvezető érintkezőjét megtaláltam, és műszerrel mérve az az érintkezés jó, de ahogy a dudát nyomom, akkor testhez képest összevissza változik az ellenállás érték. Gyanítom, hogy a duda kapcsolója kontakt hibás. Hogyan tudom kivenni a kormánykerék közepénélnél a dudanyomó bizbaszt, hogy hozzáférjek a kapcsolóhoz? Illetve hová van bekötve a bal oldali kormánykapcsolónál a fénykürt? Van erről valami rajza valakinek? Köszi!
- 36.168 válasz
-
Sajnos nem csak a vidéki szerelők szoktak találgatni. Van olyan tapasztalatom a közvetlen rokonságból, hogy bevitték a kocsit a márkaszervizbe azzal, hogy egyenetlen az alapjárat úgy, mintha kihagyna egy-egy henger. A nagy tudású, és természetesen még nagyobb arcú szerelők rádugták a számítógépet a szerviz csatlakozóra, majd megállapították, hogy csakis a gyújtótrafó lehet a hibás, mert a gép is azt mutatja. Azt mondták a tulajnak, hogy nincs mese, gyújtótrafó csere, megmondta a számítógép. -És mennyi lesz? -Munkaddíjjal együtt 50.000 jött a válasz. Erre tulaj megkérdezi: -Esetleg a gyújtógyertyákat már megnézték? -Nem, de nem is kell, mert az előző szerviznél cserélve lett, és azóta csak 15 ezret futott az autó. Tulaj: -De ha mégis megnéznék a trafó csere előtt, hátha ott van baj. -De az nem lehet a gond, hiszen a számítógép a trafót hozta ki hibásnak, különben is higgye el, mi már csak jobban tudjuk! Tulaj: -Márpedig én ragaszkodom hozzá, hogy nézzék meg a gyertyákat! Szerelők duzzogva, morogva nekiállnak kiszedni a gyertyákat. És mit ad Isten, a 3. hengernél slusszos volt a gyertya! Tanulság: én nem tudom, hogy mi van ebben az országban az autószerelésekkel kapcsolatban, de én jó néhány évvel ezelőtt műszerészként még foglalkoztam tévéjavítással. Hát ha én a fél tévét kicseréltem volna a tulaj pénzén javítás címén, hogy hát ha nem ez a gond, akkor biztosan egy másik alkatrész, hát a tulaj úgy rúgott volna picsán, hogy csak na! Nem is értem ne mán, hogy ez hogyan működik?! Van egy probléma, kicserélem, tulaj fizet mint a katonatiszt, de az autó ugyanolyan szar. Nem baj, kicserélünk mást is, tulaj megint csak fizet néhány tízezret, de 2 nap múlva visszajön, mert ugyanolyan szar az autó. Nyilván, hiszen még most sem az lett kicserélve, amit kellett volna. Na aztán majd harmadjára talán meglesz az igazi probléma, temészetesen ismét csak nem 2 forint ellenében. Tulaj örül, hogy ugyan egy vagyonba került, de végre jó az autó, holott igazából csak a harmadik javítás költségét kellett volna neki állnia, az előző kettő a szerelő sara. Na ha ez így működne ahogy elvileg kéne, akkor asszem ma minden második szerelőműhely elég hamar lehúzná a rolót. Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam, de nem bírtam megállni szó nélkül!
-
Igazából én úgy emlékszem, hogy mintha csak 95-ös számot láttam volna a dugón. De majd megnézem holnap. Egyébként mit variál a dugó konkrétan? Valami ellenállás érték van bele építve, és ezzel szól bele a nagyságától függően?
-
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy lehetséges-e az, hogy a 95-ös benzin nem igazán 95, és ettől becsörög, kopog a motor? Viszont ha tisztán 98-as van benne, akkor nem csörög, sőt hidegindításnál, és általában is csendesebben, szebben jár a motor. Ugyanis egy ideje azt vettem észre, hogy bárhol tankolok 95-t, egy erősebb emelkedőnél ha kicsit odalépek, hogy tartsam a tempót, csörög. Gyújtással, illetve pontosabban az előgyújtás nagyságával gond lehet? Mert egyébként meg semmi problémát nem észlelek pl. indításnál most sem, amikor 0 fok körül kell reggel az autót indítani. Netán máshol lehet bibi? Vagy tényleg ennyire szar a benzin úgy általában?
-
Egyébként én nem tudom, de amióta megvan ez a kocsi (előtte két Skodám volt), valahogy időnként olyan érzésem van, hogy bizonyos dolgokat rendkívül hülyén, illetve gyermekded megoldásokkal csináltak meg az Opelen. Skodánál például ilyen tetőkárpit probléma elő nem fordulhatott volna. De őszintén szólva én még soha, semmilyen más autótípusnál nem hallottam ilyenről, hogy egyszercsak elkezd lógni a tetőkárpit. Aztán olvasom itt, és nekem is gond egyébként a párásodás, amit ha jól olvastam, akkor a szélvédő előtti takarólemez gumi problémája okoz. Meg befolyik a víz a szellőző rendszeren keresztül az utastérbe, és látom, hogy sziló + műpadló takarás a pollenszűrőn a megoldás. Érdekes, hogy pl. a Favoritnál a motortetőre vágott szellőzőrésen egy az egybe folyhatott akár az eső bele a szellőző rendszerbe, de sohasem ázott be az utastér ez miatt. Pedig 18 évesen adtam el! Ott valahogy gyárilag megoldották. Aztán van még egy-két dolog, amit írhatnék, de felesleges. Nem a márkát akarom ócsárolni, hiszen most én is ilyennel járok, és nyilván a Skodáknak is voltak ilyen baromságai, csak ezek szerint máshol, amit az átlag user lehet, hogy nem is vesz észre, nem találkozik vele.
- 15.600 válasz
-
Szerintem rosszul tetted, hogy adtál neki kárpit tisztítót. Én ahogy látom, gyakorlatilag bármilyen nedvesítésre elindul a ragasztás elbomlása, vagy ilyesmi. Nekem amikor először tavaly elkezdett elválni, akkor az azért volt, mert a tetőablakom nem volt teljesen lezárva, de csak annyira, hogy éppen le tudott valahogy szivárogni egy kis nyirkosság egy nagyobb eső után. Aztán nemsokára én is észrevettem, hogy kezd elválni a tetőablak hátrafelé eső oldalánál. Most pedig miután észrevettem a beázást, szépen fokozatosan elindult az egész leválás. Nem azért, de szerintem ezt rendkívül hülyén oldották meg. Én úgy látom, hogy önmagában a visszaragasztgatás nem sokat ér, mert a szivacsréteg is porlad, amihez hozzá lehetne ragasztani. Ja és mindenkinek köszönöm a segítséget, és a fényképet is!
- 15.600 válasz
-
És mennyire kell megbontani a tetőkárpitot, hogy hozzá lehessen férni a sínrögzítéshez? Teljesen? Mert akkor egy körben az újrakárpitozást is meg kéne ejteni valahogy. :)
- 15.600 válasz
-
Hogyan tudom megbontani a tetősín részt?
- 15.600 válasz
-
Sziasztok! Olyan gondom van, hogy valahol felülről (legalábbis úgy tűnik) beázik az autóm. Nagyobb esőnél a tetőkápit a vezető felőli oldalon mindkét ajtó felett nedves, vizes. Hol szokott ilyenkor probléma lenni? Ja, és a másik gondom szintén a tetőkárpittal van, gyakorlatilag elengedte valahogy a ragasztás, és hideg, párásabb időben gyönyörűen lóg az utastérbe. Eleinte csak a tetőablak mögött egy kis részen kezdődött, de most már t.képpen az egész lóg. A röhely az, hogy száraz, napos időben, meg úgy összehúzódik, mintha összement volna. Mi a faxot lehet ezzel csinálni?
- 15.600 válasz