
m@kvir@g
Fórumlakó-
Hozzászólások
14 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
MOTE klubkártya
-
Város
n.a
m@kvir@g's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
sejtem :)
-
köszönöm! nekem az a világ (na jó, csak a város:D) másik vége, de ha nem találok mást, akkor lehet h megkeresem.
-
abban biztos voltam, hogy darázsfészekbe nyúlok :D a valódi depressziómhoz képest ez kutyafüle. :) kicsit túlreagáltam a túlreagálást, ennyi. a bizalmatlanságom pedig alapvetően tapasztalaton alapul, és nem csak sajáton. a kivételnek persze mindig jár a respekt. az autókhoz még nemigen értek, ezt nem szükséges tovább bizonygatni. azt tudom, hogy ha egy elektromechanikus szerkezetből egy-két csavar kimarad az összeszereléskor, az még nem feltétlenül baj. persze egy hőellenállás kiiktatása nyilván nem ugyanaz a kategória. a lényeg az, hogy kicseréltem a termisztort egy (majdnem) ugyanolyanra. az is lesült. tartok tőle, hogy valami más elektromos hiba lehet az ok. és félő, hogy ha veszek gyári alkatrészt bele súlyos (tíz)ezrekért, ugyanúgy hazavágja azt is. hinnék én a hivatásos szakemberekben szívesen. hiszen úgy várhatom el, hogy az én munkámat is értékeljék mások, ha én is megbízom az adott szakmában ténykedőkben. szaxervízről csak annyit: összetörték az autómat, és ki kellett cserélni gyakorlatilag a komplett bal elejét. amellett, hogy leszámláztak komplett futómű cserét, és azóta sem vagyok meggyőződve a nyikorgásokból és csikorgásokból ennek jogosságáról, a gyári legalapabb szürke színt sem sikerült eltalálniuk az új kasznielemeknél. fél évig kellett győzködnöm őket, miközben égtem mint a rongy az ismerőseimnél, mert messziről ordított a különbség... szakszervíz
-
a másik topicban közben megkaptam rá a választ :D :)
-
ez eléggé elgondolkodtató. kicsit félek én is, hogy ha ennyire túlmelexik, okozhat galibát. azt hiszem, megkérdezek egy szerelőt, hátha van valami ötlete. ha meg más nincs, marad a sz@xervíz...
-
a dolognak ez a része valóban nem opel fórum téma, hanem inkább a kis magyar valóság egy szelete. nálunk sajnos az a szokás, hogy senki sem a saját szakmájában próbál okos lenni, hanem a máséban. tisztelet a kivételnek. ha elviszem a cipőmet a cipészhez, hogy kilyukadt a sarka, rak rá egy olyan otromba pótsarkat, amivel rögtön hasra tudnék esni minden lépésnél. ha elmegyek egy orvoshoz bármi bajommal, megnézi a torkomat, meghallgatja a szívverésemet, aztán jó esetben beutal valami szakorvoshoz, rossz esetben felír valami bogyót, amitől csak rosszabbul leszek. de nagy valószínűséggel a szakorvos se találja meg a bajom okát, viszont ha már ott vagyok, diagnosztizál nekem más dögvészt, hogy legalább fel tudjon mutatni valamit... miért van az, hogy a vasfüggönyön túl a mosópor tényleg kiszedi a foltot a ruhákból, a kenyér meg valóban lisztből készül? ha megoldódott volna a gondom, nem is lenne semmi bajom vele. kicseréltem, és rögtön hazavágta az újat is. sajnos nincsen megbízható autó(villamossági)szerelő ismerősöm, ezért fordultam a fórumhoz. persze, lehet cinkelni a másikat a házi barkács megoldásokért, de amíg valakinek nincs jöbb ötlete, addig nem segített rajtam a véleményével. most működik a dolog, a kérdésem csak az lett volna, mi pontosan a szerepe annak az olvadó biztosítéknak, illetve mekkora kárt tudok okozni azzal, hogy áthidaltam?
-
sziasztok! talán korábban rossz topicban próbálkoztam, most megpróbálom itt is: van valakinek ötlete?
-
kétszer küldte el
-
ha papírzsepibe tekerve garantáltan működne, akkor betekerném. az a baj, hogy magyarországon, ha bármit is el akarsz érni, csak magadra (vagy a kapcsolataidra) számíthatsz. ha elviszem egy szerelőhöz, ő ugyanazt fogja csinálni, mint én: megkeresi a működésképtelen elemet, kicseréli, és kész, működik. ha meg pár nap múlva megint megy a lecsóba az egész, felteszi a kezét, ő ennyit tudott hozzátenni. menjek szaxervízbe, ha ez nem felel meg nekem. szaxervíz meg... azt hiszem nem kell sokat ecsetelnem. amellett, hogy már csak azért, mert hajlandóak voltak szóba állni velem, a gatyámat is lerángatják... aztán nekiesnek az autónak, ami mozdítható és újszerű, azt kiszedik belőle, a végén pedig jó esetben ugyanott vagyok drága pénzért. hogy nem működik a fűtéskapcsolóm... úgyhogy addig meg marad a sufnituning. őszintén, ha tehetném, én nemhogy autót nem vennék magyarországon, de lexívesebben még a nyelvet is elfelejteném, hogy valaha is használtam. most viszont csak szakértő tanácsot, konstruktív ötletet vártam volna, ha már egymagam hülye vagyok a témához...
-
sziasztok! a múltkor kicsit hamar örültem a fűtőmotor előtétellenállását illetően. mivel 13k-m nem szívesen volt rá, hogy vadi új gyári kütyüt szerezzek be, vettem bele inkább 150 Ft-ért egy új termisztort. beszereltem, és működött is ######án (ejtsd: a Télapó járműve), megközelítőleg majdnem egy egész napig. most szétszedtem újra, és átkötöttem a helyét egy rézdróttal szaxerűen. :) kérdésem: van valakinek sejtése, hogy mi lehet a probléma, miért melegedik túl ennyire? illetve a másik kérdés továbbra is adott: lehet-e abból bajom, hogy az olvadó ellenállást így áthidaltam? egyelőre ugyanis (még) műxik, és ha nem fenyeget komolyabb világkatasztrófával a jelenlegi állapot, én így is hagynám szívem szerint...
-
óriás köszönet érte! már régóta vadászom a könyv után. tavaly faternak is akartam szerezni egyet karácsonyra, de sehol sem találtam a nyomtatott változatot. igaz, csak a neten néztem. a rapidshare-el most kis türelemmel, szűk másfél óra alatt le is jött. :)
-
ejh, szuper, köszönöm! holnap megnézem. amúgy melyik könyv ez, amiből "idéztél"?
-
köszi a választ mind2töknek. :D ez volt a gyanúm nekem is - illetve szakavatottabb ismerőseim is ezzel a felvetéssel éltek -, már csak az a kérdés, hogy ahhoz hogyan férek hozzá? (azaz hol találom?)
-
sziasztok! 2005-ös G Astra tulaj vagyok, és eddig - még számomra is meglepő módon - gyakorlatilag az izzócserén kívül szinte semmi komolyabb tennivalóm nem akadt az autóval. most viszont, hogy kezd "nagykorúvá" válni, próbál fura szokásokat felvenni. egyelőre most a manuális ventillátor fokozatkapcsoló szállt el, méghozzá a 4 fokozatból az első 3, a legnagyobb fordulaton viszont gond nélkül műxik. lebontottam a fél autót, a teljes középkonzolt, de sehol sem találtam a hiba okát. ha átkötöm a kábeleket, akkor a többi fokozat is működne, csak nem tudom, mennyire - és meddig - tenne ez jót neki? van valakinek hasonló tapasztatala, mi ilyenkor a teendő? ugyanis nem szívesen kívánnék súlyos tízezreket adományozni bármelyik szaxervíznek... üdv m@k