Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bundásgeci

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    5
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Város
    Budapest

Legutóbbi látogatók

437 profile views

bundásgeci's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Sziasztok! Ígértem a beszámolót a présházas motorcseréről, de sajnos eddig nem volt időm írni, a siker ünneplése, az augusztus 20.-i események, az iskolakezdés, és sok más egyéb ok miatt. Ezúton is elnézést a késésért, és ezer köszönet mindenkinek a jó tanácsokért, bíztatásokért. A rövid történet: 2 évvel ezelőtt… Miután kis családom már majdnem egy éve élvezhette az omega nyújtotta előnyöket, megkezdődött a szokásos éves nyaralás Balaton Felvidéken az összekuporgatott kis présházunkban. Nekem persze vissza kellett jönnöm Bp.-re dolgozni, a család lent maradt. Kedves feleségem –aki mellesleg igen jól vezet - (ARO-n tanult-nincs ellenfél), de szőke, és a szőke nők számára nem sokat jelent a pirosan világító Aladdin csodalámpa, és a műszerfal nézegetése amúgy se fontos dolog. Ennek eredménye képpen, jól beállította a motort. Lemegyek, szerelő (aki inkább traktorszerelő volt, alig tudtam meggyőzni a végén, hogy a hűtőventillátornak nem előre felé kell fújnia a levegő szerintem…), motor ki, gépmunka (amit , mint ügye kiderült elcsesztek…), összerakás, 120 e Ft. Mondom occsó-oszt jó. 1 évvel ezelött… Ugyanaz a helyzet: család önfeledten nyaral, fater melózik, jön a telefon, nincs erő a kocsiban, alig megy. Örülök ismét. A mocsok autószerelő aki „megjavította” az autót tavaly, a hűtőt leborította a földre, és ezáltal kis hajszálrepedés lett a beömlőnél. Víz elforr, szőke feleség műszerfalnemnézés, hengerfej. Másik szerelő keresés, 65, mondom occsó-oszt jó. 1 évig jóvilág. Aztán váratlanul, mint a kenesei alagútból felbukkanó 5.15-ös postavonat kigyulladt az olajlámpa. Pánik. Telefon. Már telefonba megmondta a szerelő, hogy főtengely. Úgy is volt. Mire odaértem hozzá (kb 2.5 km), már 2 olajat belenyomtam, de ott már hengerfej, szelephang, minden vót. Már nem értem haza vele. Valószínűleg rám is ilyen gyors leépülés vár majd… Pánik. Gondolkodás. Döntés. Internet (rohadék mobilnet). Autó keresés. Találat. Leutazás rendszámmal. Igaz nem kombi, és kék, de a motor kiváló x20se. Alku. 100.000.-. Rendszám fel. Haza a présházhoz. Vacilálás, nézegetés. A tény, hogy a környékbeli összes autószerelő egyöntetű véleménye az volt: ÁÁÁ, most nem t’om, szezon van, itt a sok holland, meg német, gyere vissza augusztus végén…, és az, hogy egy jó barátom és családja pár házzal mellettünk nyaralt a szőlőhegyen, aki mérnök doktor, és a Műegyetemen okít, bíztatott, hogy vágjunk bele. Ahogy mondta: gépészeti akadálya nincs. Meg azt: ha tönkremegy, van másik. A domborzati viszonyokat kihasználva, - nincs egy egyenes rész az egész telken -, kiástunk egy szerelőaknát (ez enyhe túlzás), leástam egy akác „Y”-t, és kivágtunk egy kb. 8 méteres akácot az egykarú emelőhöz. Mondanom se kell mindent kiszámolta, motor súlya, forgatónyomaték, akásfa sűrűsége..stb , ez nem igaz…gondoltam erő X erőkar… Mielőtt valaki nekiáll két észrevétel: legyen 17-es, és 19-es kulcsa, amivel nyolcadot lehet fogni, és az elektromos ablakokat húzza fel a motorcsere előtt, hátha esik éjjel, különös tekintettel a tetőablakra… Szóval a rossz kocsit sokadikra, egy - két személyautó, teherautó után egy trakesz felvontatta végre. Begurultam az „Y” elé. Minden leköt, váltó, víz, olaj, benya, stb…, a tanácsaitokat követve. Motor kiemelve, az asszonykám, meg egy 50-60 kilós kő a 8 méteres akác végén, a másik végén 2 méteren csüng a motor, én meg donorral kihúztam a karosszériát alóla. Jó kép. Utána a motor leenged, odébbcibál. Donorral beállok, itt már felhúztam az ablakokat.  Ugyanígy motor ki, kaszni ki, motor le, motor fel, másik kaszni betol alá agy harmadik autóval a megfelelő szögben, hogy a motor csüngéséhez képest a váltó találjon a fogasrúddal, motor le, be, minden vissza, feltöltés víz - olaj. Nagy levegő, indítás. Jár a motor. Szép hang. Váltó jobb, mint volt. Hurrá. Ínyencségnek még átraktam a felniket, első lökhárítót, spoilert, lámpákat, bal hátsó kilincset, hangszórókat, hűtőt, egy – két csövet. Összesen 16 munkaóra volt, három nap alatt, fröccsözgetve. Megérte, nagy élmény volt, mindenkinek ajánlom. Azóta belecsavartam 1200 km-t, szerintem jó lesz. A család végül hazajutott a nyaralásról is, és már az olaj is lekopott rólam, meg a kipufogó égetési is lassan eltűnnek a testem különböző pontjairól. Még egy meglátás ami hasznos lehet: a váltó és a motor közötti csavarokat megéri az égetések kockázatát vállalva melegen megindítani, sokkal könnyebb, egyszerűbb. Még egyszer köszönet a jó, és hasznos tanácsokért, és erkölcsi támogatásért. Alább egy pár kép belinkelve. motorcsere Üdvözlet! Csillik Kristóf
  2. Sziasztok! Elhúzódott a délután az autó felvontatásával a hegyre. A motorvezérlést, a vizet, az üzemanyagcsöveket, az olajat, a kipuffogót mind lekötöttük. A váltó van hátra, csak ránk esteledett, és "sötétben csak az szerel, aki tudja is mit csinál". A váltó lekötésénél találkoztunk a 19-es csavarok mellett pár 13-assal is, az önindító környékén, és jobb alul. Ezek valami "konzolt" tartanak, amik a blokkhoz 19-es csavarral vannak rögzítve. Ezeket rajtahagyjuk a váltón, vagy a motorblokkal együtt le legyenek szerelve? Esetleg a motor berakásánál a illesztéshez segítenek? Elnézést az érthetetlen szakszavakért. Egyszóval a kérdés, hogy milyen stratégiával akasszuk szét a váltót, és a blokkot. Üdv, és köszönet a válaszokért!
  3. Köszi mindent, ezek jó hírek. Sajna hazaugrani szerszámért, emberért nem tudok 180 km, a balatonfelvidéken vagyunk. A nickname pedig gimi óta rajtam ragadt, én már megszoktam, bocs, ha kicsit rossz szájízt kelt. Most vontattatom fel a gépet a hegyre, aztán nekiállok. Üdv!
  4. Köszi mindent, a vezérlésen a motorvezérlést értem. Ha ezt megbolygatom, akkor nem áll le a sz.gép, mert hallottam ilyen pletykákat is..., vagy cseréljem ki az egészet ahogy van. Szerszámokat nagyjából tudok szerezni, a motorkiemelést "gémeskút" szerű ácsolással fogom megoldani. (az már kész). ^_^ sajnos már " bevetette magát a család a présházba, mikor is történt a motor halála. Sajnos két éve gépműhelyben volt a főtengely, valszeg így csinálták meg, ennyit bírt, ezért van szükség a cserére. A sikerről, vagy sikertelenségről beszámolok. Várok még hozzászólást, segítsetek, az elektronikai részben nem nyúlhatok nagyon mellé, mert az a sötét pont. Csak a csatik le, és az új motoron vissza? Üdv!
  5. Sziasztok! A drágaságom, omega b 2000 benzin, 8 szelepes, x20se motorral meghalt, a családi nyaralás közben, azt veszélyeztetve, ezért gyorsan vettem egy donort német papírokkal, amiből a motort szeretném átmenteni. Véleményetek szerint menni fog a motorcsere egy présháznál, minden fontosabb szerszám, és felszerelés nélkül faipari mérnök végzettséggel? Gépészeti akadályát, illetve a kiemelést - berakást már kigondoltam, csak a vezérlés cseréjéből adódó gondok miatt aggódom. Milyen ne várt hibákkal fogok találkozni? Tapasztalatokat, tanácsokat várok....meg némi biztatást....köszi! ^_^ Üdv!
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.