Sziasztok!
Opel Astra G 1.6-os autóm van, és a problémám a következő. Hidegen indítva az autót nincs semmi probléma, ahogy melegszik az autó egyszer csak az 1-es henger megáll, ezáltal nincs benne erő, nem gyorsúl és a visszaváltásoknál is nagyon erőtlen. Elvittem szerelőhöz, Ő egy igazi vérbeli öreg szaki sok-sok tapasztalattal. Levettük a gyújtótrafót, kivettük a gyertyákat és az első henger gyertyáján tisztán látszott, hogy nem üzemelt. A gyertyákat más sorrendbe visszarakva elindítottuk az autót, és mint a mérgezet egér elindult. Néhány száz méter megtétele után újra jelentkezett a hiba, újra az 1-es hengeren.
Ezek után elvittük diagnosztához, ahol a számítógép kiírta, hogy "gyújtáshiba az egyes hengerben" kérdeztem, ennyi? igen ennyi, volt a válasz. Rendes volt a srác, kimérte a trafót, és mind a négy vezetéken amin lehetett mérni, azonos, a gyár által megadott értéket mért. Hozzátette, lehet ahogy az autó felmelegszik és az alkatrészek tágulnak valahol esetleg áthúz a gyújtás és nem a gyertyára adja le. Megmondom őszintén, hogy nekem ezektől a "lehet"-ektől van tele a t...köm. Valag pénzeket költünk szerelőre, autóra és nincs semmi konkrét diagnózis. Ez a k...va számítógép is minek van, ha csak azt írja ki, hogy "gyújtáshiba", erre magunktól is rájöttünk. Könyen lehet, hogy én vagyok a hülye, vagy a hozzánemértő de szerintem nincs ez így rendbe, főleg, hogy egy szaros trafó 50.000,- forint. Bocs de kissé pipás vagyok. Ha valaki találkozott hasonló hibával és meg tudta oldani, kérem egy pár sorba írja le nekem, nagy segítség lenne.
Köszi mindenkinek.