
imania
Fórumlakó-
Hozzászólások
10 -
Csatlakozott
-
Utolsó látogatás
Elérhetőség
-
MSN
septerra@freemail.hu
Személyes információ
-
Neme
Férfi
-
Lakhely
Ebes
MOTE klubkártya
-
Város
Ebes
imania's Achievements
Newbie (1/14)
0
Hírnév
-
Szia, Megpróbáltam azt amit írtál, de semmi változást nem tapasztaltam. Üdv, István
- 36.168 válasz
-
Sziasztok, A segítségeteket szeretném kérni, mert egyenlőre tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni, de sajnos ilyet nem találtam. Van egy 97-es csapotthátú F Astrám (X14XE). Pár hónapja a hátsó ablaktörlőm elkezdett vacakolni, majd teljesen megállt. Gondoltam, hogy a motor elromlott, így vettem egy másikat. Mielőtt kicseréltem volna, próbaképpen csatlakoztattam az új motort. Ugyanúgy nem működött, mint a beépített. Ekkor megkerestem a relét a biztosítékoknál. Azt kiszedtem és kimértem az összes alkatrészét, de nem találtam hibát, a relé működőképes állapotban van. Erről meg tudtam győződni úgy, hogy beraktam az első ablaktörlő relé helyére. Itt szépen kapcsolt, de az időzítés miatt nem jól mozgott a lapát. Szóval a relét visszatéve az eredeti helyére, ott nem kapcsol. Megvan az Így csináld könyv, de sajnos még nem jöttem rá, hogy a relé lábain pontosan milyen feszültségeknek kell lenni, hogy jól működjön. Találkozott már valaki ezzel a problémával és tudna tanácsot adni? Köszi. Üdv, István
- 36.168 válasz
-
Szia! Persze, kaptam egy Jármű műszaki adatlapot, mint most is. Csak akkor nem készítettem másolatot, mint most. De a módosítás a rendszerben benne van, mert ez alapján számolják ki a súlyadónak nevezett sarcot, ugye? Találtam egy ilyet a http://szerenyikft.hu/muszaki-vizsgaztatas oldalon: Műszaki vizsgáztatás Az „időszakos vizsgálat”: a forgalomba helyezett jármű műszaki közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi megfelelőségének ellenőrzése. Az egyablakos ügyintézés megvalósításának első jelentős lépéseként a környezetvédelmi felülvizsgálat a műszaki vizsgálat részét képezi, így az állampolgárok számára választásuk szerint biztosított a lehetőség, hogy a környezetvédelmi és műszaki követelmények megfelelőségének ellenőrzése egy helyszínen egy eljárásban, ebből következően lényegesen rövidebb idő alatt valósuljon meg. A 77/2009. (XII. 15.) KHEM–IRM–KvVM együttes rendelete a közúti járművek környezetvédelmi felülvizsgálatának szabályairól 3§ szerint: „A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott vizsgálatot megelőzően elvégzett környezetvédelmi felülvizsgálat eredményét a környezetvédelmi vizsgáló állomás által elektronikus úton rögzített tanúsítást, a „Műszaki adatlap” környezetvédelmi adatsoraival és minősítésével megegyező tartalmú, a 4. mellékletben meghatározott „Környezetvédelmi adatlap” tartalmazza. A 30 napon belül kiállított megfelelt minősítést tartalmazó Környezetvédelmi adatlapot a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott feltételek szerint a vizsgáló állomás – a jármű környezetvédelmi megfelelőségének tanúsításaként – a vizsgálata során elfogadja.” Ennek megfelelően a környezetvédelmi felülvizsgálatról hozott érvényes „Környezetvédelmi adatlap” alapján kezdhető meg a műszaki megvizsgálás vagy a műszaki megvizsgálás előtt végzendő el a környezetvédelmi felülvizsgálat. Ha a jármű a műszaki vizsgálat követelményeinek megfelel, a közlekedési hatóság – az általa kiadott Műszaki Adatlap alapján – a forgalmi engedély időbeli hatályát a helyszínen meghosszabbítja, az érvényesítő címkét és a plakettet a rendszámra felragasztja, a sorszámot a forgalmi engedélyben rögzíti. A közlekedési hatóságnál a jármű forgalmi engedélyében – a műszaki vizsga végén – az érvényességi idő, a következő műszaki vizsga idejének rögzítésével érvényesítésre kerül. Amennyiben a forgalmi engedélybe bejegyzés nem tehető, vagy a műszaki vizsga során olyan megállapításokra kerül sor, mely alapján az okmány arra nem alkalmas, úgy a hatósági bizonyítvánnyal (műszaki adatlappal) továbbra is el kell menni az okmányirodához, ahol a forgalmi engedély cseréje, vagy érvényesítése megtörténik. A fentiek alapján 2010. január 1.-től a jármű műszaki és környezetvédelmi megfelelőségét kizárólag a forgalmi engedély bizonyítja, amelyhez az érvényesítő címke és a plakett tartozik. A környezetvédelmi igazoló lap (zöldkártya) 2010. január 1-jei hatállyal megszűnik. A gépjárművek környezetvédelmi ellenőrzését az időszakos vizsgálat határidejéhez igazodva kell elvégezni. Amennyiben a vizsgálat során a jármű nem felel meg a jogszabályokban meghatározott követelményeknek, úgy 2010. január 1-jétől kezdődően, a hatósági ellenőrzést követően, a jármű forgalmi engedélyének érvényességi ideje megszüntetésre, míg a környezetvédelmi plakett és az érvényesítő címke a jármű rendszámáról eltávolításra kerül. A "Jogorvoslatról": Amikor a Vizsgabiztos a „Kiadva” státuszban van az üggyel, ott van egy olyan rész, hogy akár az ügyfél hibájából, akár az NKH hibájából keletkezett (pl. elírás, adatmódosítás)-kor, akkor, annak az állomásnak, ahol a vizsgálatot végezték, van lehetősége a jogorvoslat teljesítésére. Az állomás hibájából történő esetben, a helyesbítés díjtalanul történik. Az az Állomás módosít, akinél a jármű vizsgázott. Ha az Ügyfél hibájából történt bármi, akkor Jogorvoslatra csak akkor van lehetőség, ha az ügyfél az új eljárás díját befizeti. Tudtok erről valamit? Köszi. Üdv, István
-
Sziasztok! Tanácsra lenne szükségem. Van egy 1997-es évjáratú 1.4 Opel Astrám (X14XE, 66KW). Két éve - 2009-ben - a műszaki vizsgán a vizsgabiztosok mindent rendben találtak az autón, kivéve azt, hogy a forgalmi engedélyben hibásan volt feltüntetve a teljesítmény (szerintük 44KW) valamint a környezetvédelmi osztály. Nem értettem a dolgot, hogy ez most derül ki, 12 évvel később a jármű üzembe helyezését követően (Harmadik tulajdonosa vagyok a gépjárműnek). De gondoltam, csak tudják a dolgukat. Tévedtem. Ezzel sajnos az járt, hogy volt 2 utam az okmányirodába + az illeték. Mellékesen jelzem, hogy egy kis településen lakok, két nagy város között, ahol az egyikben dolgozom, a másikban van az az okmányiroda, ahová tartozok helyileg. Eltelt két év, újra volt műszaki vizsgálaton a gépjármű. Másik helyen vizsgázott, ahol szintén megállapították, hogy hibásan van feltüntetve - az előző helyen lévő vizsgabiztosok által megállapított - teljesítmény és környezetvédelmi osztály. Az lenne a kérdésem, hogy mit lehet tenni ebben az esetben? Nem szeretném újra kifizetni az illetéket, mert nem az én hibámból történt változás, elírás. Vétkes ebben az esetben az előző vizsgahely? Hová lehet fordulni? Foglalkoznak ezzel a Nemzeti Közlekedési Hivatalban? Köszönöm a válaszokat. Üdv, István
-
Sziasztok! Nem tudom jó helyre írok-e kipufogóval kapcsolatban. Most vált esedékessé a középső és a hátsó kipufogódob csere az 1.4 16 szelepes 97-es Astrámon. Az autó 2006 nyara óta van nálam, azóta nem volt gond a kipufogóval. Nemrégiben kezdett el sportos hangja lenni. Megnézve kiderült, hogy a hátsó dob több helyen is lyukas. A szerelő két gyártmányt ajánlott a Bosal-t meg a VFM-et ami a Bosal neve alatt fut. Viszont a VFM olcsóbb. Milyen véleményetek van a VFM-ről. Vagy inkább Bosal? Az autóról annyit, hogy évente max 12-13e km-t fut, azt sem sportos tempóban. Köszönöm. Üdv, István
-
Sziasztok! Van egy 97-es Astrám (X14XE), amit tegnap délelőtt használtam, viszont délután annyit csinált, hogy beindult majd utána leállt (max 2 másodpercig járt a motor). Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Üzemanyag szivattyút megnéztem, kimértem a tápfeszültségét és meg is hallgattam. Ezzel nem volt gond. Kint állt az udvaron kb 3 órát. Egyébként korábban már lámpánál állva leállt a motor, újra kellett indítani, de párszor volt, így el is feledkeztem róla. Ma reggel viszont pöccre indult. Egyébként azt vettem észre amikor a garázsban ültem benne, hogy alapjáraton néha rángatott, mintha nem kapna elég üzemanyagot vagy levegőt. Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy pillangószelep okozza ezt, ki kell cserélni. Annyi lenne a kérdésem, hogy tényleg cserélni kell, vagy elég csak megtisztítani? Köszönöm. Üdv.
-
Szia! Bocs, hogy ilyen tudatlan vagyok, még nem foglalkoztam a témával. A pontos típusára és hogyan tudnám visszakötni? Tegnap megnéztem az érzékelőt, annak el van vágva mindkét vezetéke. Egyszerűn kikötötték, vagy ki is szedték a riasztót az autóból? Üdv, István
-
Sziasztok! Milyen riasztó lehet az autómban? Távirányítóval lehetett ki/bekapcsolni a központi zárat és utána a ködlámpa kapcsoló mellett lévő - valamilyen -érzékelőhöz oda kellett tartani egy kis fekete valamit. Ha az érzékelőn lévő led zöld színben világított, lehetett ráadni a gyújtást. Jelenleg a riasztó ki van kötve (az autó előző gazdája kiköttette), mert többször tévesen beriasztott. Van ötlete valakinek? Köszönöm. Üdv, István
-
Szia! Köszönöm, megnézem. Üdv, István
- 15.600 válasz
-
Sziasztok! Az beige színű sedan F Astrám első két ajtaja rozsdásodik, a vezető felőlit egy kicsit sikerült is meghajlítani, amikor kiálltam illetve próbáltam kiállni - a téglából épített - garázsból félig nyitott ajtóval. Közben a gyereket figyeltem az udvaron, nehogy elém, illetve mögém szaladjon, ezért elfelejtettem behajtani. Tudom én voltam a b@rom, de ez már így sikerült. Az üveg azóta nehezen jár, néha kiszállva kézzel kell fognom, hogy a helyére menjen, mert máskülönben kicsúszik a sínjéből. Télen be is fagyott az üveg. Tud valaki Debrecenben vagy környékén jó bontót ajánlani, ahol szétnézhetnék ajtó ügyben? Milyen árra számíthatok? Köszönöm a válaszokat. Üdv, István
- 15.600 válasz