Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tintás

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    3
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

MOTE klubkártya

  • Város
    Kisbér

Tintás's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Biztosan a gyújtás lesz az, a szerelő a próbaút 3. méterén fülre megmondta, utána dugtuk fel neki a diagnosztikát, ami menet közben bizonyította a szerelő igazát. Elvégre ez a véletlen szerűen eltérő előgyújtásszög (a csörgéssel egyszerre) eléggé erre mutat... A gyertyák biztosan csereérettek, ugyanis fogalmam sincs mennyit futottak, ezekkel vettem a kocsit. Viszont ez elvileg nem lehet a hiba forrása. A benzinnyomás valószínüleg rendben van, ugyanis az AC nemrég volt cserélve (nem emiatt, szimplán elhalálozott a régi) a hiba előtte és utána is azonos volt. A lambdaszondát nem néztük, teszek egy próbát a szerelőmnél ezzel is. Viszont engem ez a "négyszeres meghajtó modul" zavar. Mi ez? Mit csinál? Okozhatja ez a hibát?
  2. A benzin nem lehet problémás, mindig Shellnél tankolok, de én is gondoltam erre, próbáltam más kutat is, valamint egyszer egy tank shell nemtommilyen prémium benzint is kapott (400Ft+/l, csoda, hogy nem rozsdált be a pisztoly, nem hiszem, hogy sűrűn tankolják. A kutas kis szöszi is kinézett, hátha valami Ferrariba tankolok iylen lét XD) és végső elkesederésemben kipróbáltam több adalékot is (Spuri és Liqui-Moly Octane-Plus) sajnos hatástalanul. Oktándugó nincs, ahogy sajnos osztófedél sincs... Sajnos feláldozták őket az Eouro2 oltárán. Gyertyákat ki fogom cserélni, bár a szerelőm szerint nem lehet köze hozzá, de egy próbát megér. Én a gyertyakábelre is gyanakodtam, mert az egyik ki volt cserélve (láthatóan különbözik a gyáriaktól) de kimérték, és jónak találták, de erre is azt mondták, hogy nem okozhat ilyen hibát. Amúgy a motor szépen indul, alapjárata tökéletes, olajat nem fogyaszt (10W40es Valvoline-t kap 8ezrenként, ennyi alatt nem kell utántölteni), benzinfogyasztása is teljesen normális. Csak az a csörgés. Ma is ahogy jöttem be dolgozni, először még tűrhető volt, elég hamar el is hallgatott, de aztán be kellett ugranom útközben valahova. 5 perc múlva indítás után eszméletlenül csörgött, azt hittem, behajtok vele az árokba és stoppolok melóba...
  3. Üdv mindenki! Sokat olvasgattam itt, azt hiszem nem is kérdezhetnék jobb helyen :D Adott egy 95ös, X12SZ motoros Corsa B. A problémám az, hogy csörög a motor. Pontosabban a gyújtás. Nem állandóan. Hideg motorral egy darabig nem, aztán ahogy melegszik a motor, enyhébb gyorsításnál, vagy tartott gázállással csörög. Gázelvételkor vagy padlógázkor elhallgat. Aztán ha megint tartom a sebességet, vagy enyhén gyorsítok, újra csörög. Általában kb. negyed-fél órányi autókázás után elhallgat. (Tehát nem amikor bemelegszik, egyszerűen abba hagyja idővel) Aztán ha leállítom, és pár percen belül újra elindítom, ismét zakatol egy jó ideig. Ez már elég régóta ilyen, talán kicsit hangosodott, de lehet, hogy csak engem kerget már az őrületbe, ezért hallom hangosabbnak. Próbáltuk cserélni a kopogásérzékelőt, a hiba továbbra is fennállt. Kicsit jobban belementünk. Menet közben a diagnosztikai kütyüvel figyelve az előgyújtást azt láttuk, (vagyis látta a szaki) hogy 3 hengernél az előgyújtás azonos értékű, negyedik hengernél más az érték. Viszont elmondása szerint mindig másik hengernél tér el az előgyújtási szög! Persze csak akkor mutatkozik eltérés, amikor halljuk a csörgést is Diagnosztika szerint hibák: (Valami nyomi magyarított szoftver...) EGR lineáris rendszer - szerelő szerint ez nem lehet, amúgy ez a hiba nem állandó, többször mértük más időpontokban, volt, hogy írta, volt, hogy nem. Négyszeres meghajtó modul - Ezen nézett mindenki, senki nem hallott még ilyenről. Aztán rágugliztam, ha jó sejtem, ez a quad drive modul, avagy QDM. Annyit sikerült megtudnom róla, hogy az ECU részegysége, nem igazán javítható. Viszont a szerelőm szerint ez inkább valami mechanikus hiba lesz. Na de a menetközbeni diagnosztika mindig más hengerben jelzett eltérő előgyújtást... Lehet ez mechanikai hiba? Ha esetleg cserélném az ECU-t, mennyire kell egyeznie az újnak a régivel? Van rajta 2 számkód, és egy betűkód. Mindnek teljesen egyeznie kell? Ja, és honnan tudom megállapítani, hogy van-e immobilizer a kocsimban? Még egy apróság. A ventillátorkapcsolót (hőgomba) már vagy 5x cseréltük a kocsiban. Létezik az, hogy az utángyártott (talán Ladába való) kapcsoló 2x-3x kapcsolja be a ventit, aztán megadja magát? Rendeljek gyárit, vagy lehet más a hiba forrása? Bocs a sok és buta kérdésért, remélem sikerül gyógyírt találni a kicsikém bajára...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.