Üdv mindenki!
Sokat olvasgattam itt, azt hiszem nem is kérdezhetnék jobb helyen :D
Adott egy 95ös, X12SZ motoros Corsa B.
A problémám az, hogy csörög a motor. Pontosabban a gyújtás.
Nem állandóan. Hideg motorral egy darabig nem, aztán ahogy melegszik a motor, enyhébb gyorsításnál, vagy tartott gázállással csörög. Gázelvételkor vagy padlógázkor elhallgat. Aztán ha megint tartom a sebességet, vagy enyhén gyorsítok, újra csörög. Általában kb. negyed-fél órányi autókázás után elhallgat. (Tehát nem amikor bemelegszik, egyszerűen abba hagyja idővel) Aztán ha leállítom, és pár percen belül újra elindítom, ismét zakatol egy jó ideig.
Ez már elég régóta ilyen, talán kicsit hangosodott, de lehet, hogy csak engem kerget már az őrületbe, ezért hallom hangosabbnak.
Próbáltuk cserélni a kopogásérzékelőt, a hiba továbbra is fennállt.
Kicsit jobban belementünk. Menet közben a diagnosztikai kütyüvel figyelve az előgyújtást azt láttuk, (vagyis látta a szaki) hogy 3 hengernél az előgyújtás azonos értékű, negyedik hengernél más az érték. Viszont elmondása szerint mindig másik hengernél tér el az előgyújtási szög! Persze csak akkor mutatkozik eltérés, amikor halljuk a csörgést is
Diagnosztika szerint hibák: (Valami nyomi magyarított szoftver...)
EGR lineáris rendszer - szerelő szerint ez nem lehet, amúgy ez a hiba nem állandó, többször mértük más időpontokban, volt, hogy írta, volt, hogy nem.
Négyszeres meghajtó modul - Ezen nézett mindenki, senki nem hallott még ilyenről. Aztán rágugliztam, ha jó sejtem, ez a quad drive modul, avagy QDM. Annyit sikerült megtudnom róla, hogy az ECU részegysége, nem igazán javítható.
Viszont a szerelőm szerint ez inkább valami mechanikus hiba lesz. Na de a menetközbeni diagnosztika mindig más hengerben jelzett eltérő előgyújtást... Lehet ez mechanikai hiba?
Ha esetleg cserélném az ECU-t, mennyire kell egyeznie az újnak a régivel? Van rajta 2 számkód, és egy betűkód. Mindnek teljesen egyeznie kell? Ja, és honnan tudom megállapítani, hogy van-e immobilizer a kocsimban?
Még egy apróság. A ventillátorkapcsolót (hőgomba) már vagy 5x cseréltük a kocsiban. Létezik az, hogy az utángyártott (talán Ladába való) kapcsoló 2x-3x kapcsolja be a ventit, aztán megadja magát? Rendeljek gyárit, vagy lehet más a hiba forrása?
Bocs a sok és buta kérdésért, remélem sikerül gyógyírt találni a kicsikém bajára...