Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Ranglista

  1. zotya975

    zotya975

    MOTE klubtag


    • Points

      2.095

    • Hozzászólások

      32.543


  2. forumadmin

    forumadmin

    Rendszergazdák


    • Points

      1.101

    • Hozzászólások

      12.346


  3. Gelko

    Gelko

    MOTE Klubelnök


    • Points

      1.059

    • Hozzászólások

      16.667


  4. tgabika76

    tgabika76

    MOTE klubtag


    • Points

      995

    • Hozzászólások

      10.956


Népszerű tartalom

Showing content with the highest reputation since 2013-03-05 in all areas

  1. Ki szerint lenne szükség külön BENZINES és külön DÍZEL motor topikra itt az Astra H-n belül? Aki szerint jó lenne külön, az nyomjon EGY "KÖSZIT" a hozászolásomra. Ha össze jön 15 darab, szétválasztom a fórumot legjobb tudásom szerint. Köszi:)
    17 points
  2. Sziasztok! Gondoltam megosztom veletek, tegnap ünneplőbe öltöztünk
    13 points
  3. Kedves Fórumtársak! A mai nappal eladtam nagyon szeretett kis autómat,amiben sohasem csalódtam az együtt töltött 4,5 év alatt. Feleségem és a lányom is nagyon szerették,Ők még jobban megsiratták mind én Nem megyek messzire valószínű átköltözöm a szomszédos Fórumra(H astra) Sok segítőkész embert ismertem meg köztetek,Mindenkinek köszönöm a hozzászolásokat Kívánok Mindenkinek sok baleset és műszaki hiba mentes kilométert!
    12 points
  4. Boldog Új Évet Kívánok minden fórumtársnak! 2015-ben is segítsük egymást... :icon10:
    12 points
  5. B Minden fórumtársamnak, Opel tulajdonosnak, és családjának Békés Boldog Karácsonyt Kívánok!
    12 points
  6. Legyél Te is Klubtagunk! Csatlakozz a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületéhez! Légy részese a klubéletnek és támogasd tagságoddal az opelforum.hu oldalt és éves találkozókat a Hungarian Blitz Ringet! A klubkártya ára, 2003 óta változatlanul 5.000 Ft (2020 óta digitális kártyánk van erről bővebb információ ITT!) Kiknek ajánljuk? Minden olyan Opel-esnek! Akik szívesen lépnek be, mert fontosnak tartják a klubéletet. Akik támogatnák egy adószámmal rendelkező egyesület munkáját. Akik szeretnének minél színvonalasabb Opelos találkozón részt venni és nem mindegy számukra milyen minőségű az. Akik már rendelkeztek tagságival és MOTE klubtagok szeretnének lenni újra. Akik használják, értékelik kedvezményeinket. Kedvezmények: Fórum szolgáltatások teljes körű használata webnapló, képtár, témanyitás MOTE szaknévsor cégenként változó 5-60% Találkozókon kedvezményes belépőjegy 10-30%, vagy ingyenes Kedvezményes biztosítás youngtimer, veterán, hobbyautó Benefit Barcode kedvezmény hálózat 3-50% (átlagosan 11,4%) Kedvezményes ajándéktárgy és matrica 10-30% MOTE KLUBTAGOKNAK KIEMELT KEDVEZMÉNYEK, KÜLÖNBÖZŐ ALKATRÉSZEKRE! Csergő Opel Alkatrész Centrum és Szerviz kedvezmény 25-60% között gyári Opel Alkatrészek akár 60% kedvezménnyel gyári Opel alkatrészek minimum 28% kedvezménnyel utángyártott termékek több mint 30% kedvezménnyel minősített bontott alkatrészek 15% kedvezménnyel A jelentkezés menete: (változás, 2023) Írj regisztrációs kérelmet az nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre! A regisztrációhoz fogunk kérni személyes adatokat. Nézelődj, olvas a fórumon. Ha úgy érzed vegyél részt pár találkozón. Amennyiben szimpatikus a társaság (megtalálsz minket a facebookon is), akkor csatlakozz hozzánk! Fizesd be a virtuális kártya díját, mely a belépéstől számítva 365 napig érvényes. A fizetés módja átutalás, vagy bármely MBH Bank fiókban bankszámlára befizetés. Számlaszám: MBH Bank: 10100826-02289900-01003004. Közleményben írd meg a fórum neved. A befizetést jelezd nekünk a opelklub[kukac]opelklub.hu email címre.
    11 points
  7. Sziasztok! Ez az idő is eljött. A mai napon elvitték szeretett G Astrámat, remélem legalább fele olyan jó kezekben lesz, mint nálam volt. Szeretném megköszönni mindenkinek az elmúlt bő 6 évet! Nagyon jó társaság volt/van itt, sajnos voltak akik már korábban lemorzsolódtak különböző okok miatt, de lényeg, hogy kapcsolatban voltam velük. A rengeteg tanács, ötlet, okosság mellett, talán mondhatom, hogy barátságot is találtam a fórumnak köszönhetően. Ha a technikánál maradok, akkor a fórumnak köszönhetem az insignia spricniket, tanítható ablaktörlőt, térkép olvasós beltér lámpát, világítós napellenzőket, OBD-s okosságokat, gyári vonóhorog visszajelzőt, hátsó dobfékről tárcsára átalakítást, tempomatot, kitudja még mit..... Talán én is hasznos és aktív tagja voltam egy időben a fórumnak, a weblapomat is sokan szerették, hozzájárultak a fejlesztéséhez. Mára az idő hiányára való tekintettel, és bizonyos hígulások miatt már nem vagyok aktív fórumozó, néha a H-n feltűnök, de az már nem olyan mint itt volt! Külön szeretném kiemelni gezoli, DarthVödör, Zozor és nem, nem bírom kihagyni.....nem, nem tudom még itt van-e, mantec személyét! :D Sokszor eszembe jut még a netet böngészve. Köszi! A G Astrának köszönhetem, hogy megtudtam, milyen egy szuper autó, hibátlan, hűséges társ, ami sohasem hagy cserben, és szerethető a végtelenségig. Biztos nagy szerencsém is volt, hogy használtan ilyet fogtam ki, de a végeredmény ez lett. Ha kombi lett volna és 1.4-nél nagyobb motor benne, még sokáig nem gondolkodtam volna a cserében. 6 év alatt a következő meghibásodásaim voltak: Akkumulátor csere (ezt nem mondanám hibának), klíma tekercs és tömszelence, egr hiba leprogramozással megoldva, index relé. Néhány izzó kiégésem volt, a többi ráköltés csak a tervezett cserék és extrásítás volt. Viszont a G Astra miatt azt hittem, hogy egy Opel csak jó lehet, ezért kicsit az utód H-n, finoman szólva meglepődtem. Elérkezett az izgalmas autós lét, a minden napi hibakód vadászat, az anomália megfejtés, és a nagyságrenddel magasabb alkatrész árak szemlélése. Lassan megtanulom, milyen amikor a költségvetésbe be kell tervezni az autóra fordítadó tételeket, és számolni a váratlannal. Nesze neked luxus autó. :D Tehát további minden jót mindenkinek, jó egészséget! Segítsétek egymást önzetlenül mint eddig! Sok örömteli és baleset mentes autózást kívánok! Üdv.: Stofl
    11 points
  8. Boldog Új Évet Kívánok minden márkabarátnak! Köszönöm az eddigi segítségeteket. :icon13: Az első Opeles évem is eltelt, remélem még sok szép kilométert fogunk együtt eltölteni. :)
    11 points
  9. Boldog Új Évet Kívánok minden OPEL -es CARtársnak!!!
    11 points
  10. Én is csatlakozom: Boldog Új Évet minden fórumtagnak!
    11 points
  11. Boldog Új Évet kívánok minden fórumozónak és családjának! Köszi ezt az évet! Jövőre veletek ugyanitt!!
    11 points
  12. Boldog Új Évet Kívánok minden fórum társnak és családjának!
    11 points
  13. Boldog Újévet Kívánok Minden Fórumozónak és Családjának! Legyen egy balesetmentes, hiba(kód)mentes Újévünk! :)
    11 points
  14. Minden Opel tulajdonosnak, és családjának
    11 points
  15. BUÉK mindenkinek! Sok balesetmentes km-t, olcsó üzemanyagot. ;)
    11 points
  16. until
    TIZEDIK alkalommal kerül megrendezésre a Hungarian Blitz Weekend ! 2014.08.08-2014.08.10. Új helyszín! Verőce, Csattogó-völgy ÁRAK / FOGLALÁS www.blitz-weekend.hu Találkozó matricájának forrása letölthető CDR formátumban!
    11 points
  17. Megérkezett pár rendelésem és szép napsütésben fel is került az autóra A végeredmény pedig:
    10 points
  18. mantec felhasználó, többször vétett a többszörös regisztrációval szemben. Az elmúlt 2 évben több regisztrációt elkövetett, ez által tiltakozva a hozzászólás korlátozásra. Sajnos több privát üzenetben történő felszólításra, és fórumozási szokásainak változtatására tett ajánlatunkra, (klubtagság, olajjal kapcsolatos szakmai cikk, személyes egyeztetést stb) nem reagált konstruktívan, megfelelően. Így mint többszörösen figyelmeztetett felhasználó, a jogait felfüggesztettük! Az összes általa eddig regisztrált felhasználónevével össze lett vonva az elsődleges felhasználója "mantec". Mivel sokszor hasznos tagja volt kisközösségünknek, bíztunk, a normális logikus hozzáállásában. Többszöri figyelmeztetés után is ugyanott folyattatta, ahol abbahagyta. Részemről sajnálattal ugyan, de ettől nicktől megváltunk!
    10 points
  19. Boldog új évet kívánok minden cartársnak és fórumozónak!
    10 points
  20. Legyen mindenki boldog a következő évben is!
    10 points
  21. Boldog baleset-, hibakód- és olajfogyásmentes ünnepeket kívánok mindenkinek! Ma én már sajnos láttam egy 'kocc'-ot. Pont egy F Caravan volt a ludas...
    10 points
  22. Szia! Beszerezni innen: http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html Ezt kell megrendelned: Module on-board computer 880,- CZK Cable with connector: 120,- CZK Connector for control lever handle 40,- CZK Mounting Kit: 150,- CZK Optocoupler with wiring: 80,- CZK Ha klímát is akarod vezéreltetni automatán: Internal temperature sensor with wiring: 150,- CZK Relay with wiring for air conditioning: 150,- CZK Fizetni bármelyik Western Union -nál tudsz, ez a leggyorsabb és legkevesebb költséggel jár. Ez a kezelési utasítása: VERAMON fedélzeti számítógép - Használati utasítás ( Fordította és kiegészítette: Glare) Kezelőgombok a bajuszkapcsolón: A fedélzeti számítógép vezérlő modul kijelzése a hagyományos MID displayon történik, kezelése a két gomb segítségével az ablaktörlő karon. R gomb: léptetés a menüben SET gomb : paraméter beállítás és memória elraktározás MENÜ struktúra: Pillanatnyi fogyasztás: Álló helyzetben a fogyasztás liter/óránként, ha a jármű sebessége meghaladja a 15 km óránként akkor pedig liter/100 km. Átlagfogyasztás: Az átlagfogyasztás az ECU-ban eltárolt adatok alapján kerül kiszámításra, hogy mennyi felhasznált üzemanyag és a megtett távolság hányadosa az utolsó nullázás óta. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig. Megtett km (napi számláló): ide nem írok semmit, mindenki tudja mire való Tankolás óta megtett km: meg ezt is :whistle: Felhasznált üzemanyag mennyisége: Átlagsebesség/Megtett távolság arányában kerül kiszámításra. Az összeg a felhasznált üzemanyag kiszámításánál az átlagsebesség és a megtett távolság is számít, hiszen az utolsó nullázás óta rögzíti az ECU a paramétert. Pl. ha egy hónapon keresztül nem nullázod, akkor az egy havi átlagfogyasztást mutatja. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig. Az üzemanyag tartályban levő üzemanyaggal megtehető maximális távolság: Mérés alapja jármű sebessége/megtett út/üzemanyagtankban levő mennyiség paraméter. A pontos méréshez szükséges a szervízmenü adatainak beállítása. Ha nyomva tartod a reset gombot legalább három másodpercig, egy menü jelenik meg, ahol kiválaszthatod, hogy tele tankoltad-e a járművet, vagy sem. Csak tele tankolásnál kell elvégezni, ekkor automatikusan kalibrálja magát a rendszer. Ha nem tankolunk tele, akkor a gyújtás kulcs elfordítása után a bejelentkező képernyő után várjunk min. 3 másodpercet csak ezután indítsunk. A rendszer automatikusan felülírja az üzemanyag adatokat, a betöltött mennyiséggel (ezeket a tankérzékelő és a tankszellőző érzékelő adja az ECU-nak). 5 másodperc után a kijelzőn megjelenik a megtehető útra kiszámított átlagfogyasztás is. Stopper: Indít, megállít, nulláz, mint bármelyik elektronikus stopper. Taxaméter: Csak euróban számoló taxióra funkció, be lehet állítani a viteldíj egységet is. Üzemanyag tartályban levő mennyiség: A tankban levő üzemanyag mennyiségét mutatja. A pontos méréshez a szerviz menüben a tank kapacitását literben meg kell adni. (Astra G re van állítva gyárilag: 51 liter) Jármű sebessége: Pontosan jelzi a pillanatnyi sebességet. A km-óra kontrolárásra használható. Akkumulátor töltöttség kijelzése: Mutatja a töltöttséget, ami ideális esetben a motor indításától körülbelül 13.7V a 14.3V. A fedélzeti számítógép modul is fel van szerelve automatikus vezérléssel, amely úgy van beállítva, hogy a tartomány 12.5V 15.5V. Ha ez a tartományt eltérő, a felhasználó tájékoztatást (figyelmeztető jel) kap a kijelzőn. Belső hőmérséklet kijelzése, és klímaberendezés félautomata üzemmód: Az INT. TEMP. menüpontban a belső hőmérséklet értéket mutatja. Tartsa benyomva 3 másodpercig a reset gombot, ekkor megjelenik a félautomata klíma beállítási menü, amely lehetővé teszi klímaberendezés paraméterezését. SET AIRCON: ON/OFF – a félautomata klíma ki és bekapcsolása SET TEMP: xx° C – A kívánt hűtési hőmérséklet beállítása Histerz: xx° C - az úgynevezett Hiszterézis (ki és bekapcsolási tolerancia) beállítása. Hiszterézis beállítása azért fontos, hogy elkerülhető legyen a klímaberendezés gyakori be-és kikapcsolása ugyanis a légkondicionáló kompresszor nem alkalmas a percenként többszöri kapcsolgatásra. Javasolt beállítás 2 fok. ESCAPE: beállítások letárolása Példa: Állítsa be a hőmérséklete 23 ° C-ra és 2 ° C Hiszterézist. Ebben az esetben a légkondicionáló 25 ° C-on bekapcsol, és kikapcsol ha a hőmérséklet lehűlt 21 ° C-ra Indításgátló (IMMOBILISER): Indításgátló funkció be / ki kapcsolása a szervizmenüben lehetséges. Az indításgátló funkcióhoz egy külső relé szükséges ami megszakítja az üzemanyag szivattyú vezetékét. Bekapcsolt állapotban a kulcsot fordítsa gyújtás az aktív helyzetbe, majd adja meg a PIN-kódot. Ellenkező esetben a jármű nem indul. A PIN kódot következő módon adhatja be a karon levő gombokkal: Példa: (PIN kód: 23) 2 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot 3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot PIN kód lehet 1-4 szám. Különböző PIN-t lehet megadni 2 felhasználónak, (pl. A menü: admin, B menü: felhasználók.) Az admin PIN kikapcsolhatja az indításgátlót és juthat be a szerviz menübe. A felhasználó PIN kikapcsolhatja az indításgátlót, de nem juthat be a szerviz menübe, és nem változtathatja meg a kódokat sem. Az alapbeállítású Administrator PIN értéke: 3 3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot Nappali világítás (DRL) automata kapcsolása: A nappali világítás akkor aktiválódik, ha a motor beindult és kikapcsol a motort leállítás után. Szerviz menü: A fő szerviz menü eléréséhez nyomva kell tartani mindkét gombot több, mint három másodpercig, itt ki lehet választani, az alábbi lehetőségek bármelyikét: A menü (Admin menü üzemmód futtatása a kijelzőn, minden funkciót mutat) B menü (felhasználó menü üzemmód futtatása a kijelzőn, csak a kijelölt funkciókat mutatja) Service Menü. (beállítás/paraméterezés menü) Szerviz menüben lehet beállítani a fedélzeti számítógép alapparamétereit,: - Biztonsági beállítás (PIN kód) - Immobilizer ( indításgátló) ki és bekapcsolása - Gumiméret beállítása - Kerék fordulat beállítása - Kilométer-számláló impulzus - Motorvezérlő egység (ECU) típusának beállítása - Egyéni menü beállítása (A:admin és B:felhasználó menük) Itt ki és bekapcsolhatók a nem kívánt menüelemek (pl. a taxaméter, vagy a stopper) - Üzemanyag tartály mérete literben - Fogyasztási érték korrekció SERVICE MENÜ (Beállítás menü) A fedélzeti számítógép kéri, hogy adja meg a PIN kódot a belépéshez. A szerviz menüben válassza ki a paramétert, majd állítsa be a kívánt értéket a SET / RESET gombokkal. Paraméterek mentése: meg kell nyomni mindkét gombot több mint 3 másodpercig. Biztonsági PIN kód beállítása: Itt lehet beállítani a pin kódokat. Régi pin beadása Új pin beadása Mégegyszer új PIN beadása Nyugtázás (2 gomb egyszerre 3 másodpercig) Indításgátló (SET Immobilizer): Indításgátló funkció ki/be kapcsolása Gumiabroncs méret beállítása (SET TIRE): Itt kell megadni a használt gumiabroncs méretét (pl 205/60 R15) Impulse Odometer: Itt kell beállítani az 1 km-re jutó impulzusok számát. ( Glare megjegyzése: állítgassa akinek hat anyja van, meg aki hitelesíteni akarja a Párizsi etalont. Nem kell piszkálni, semmi nem változik, csak beleőszül a felhasználó……………..!) A motorvezérlő egység típusának kiválasztása: Ebben a menüben válaszd ki, melyik vezérlő egység (ECU) van az autódban. Felhasználói beállítások menü: Menu "A" megmutatja az összes paramétert (admin menü). Menu "B" csak a kiválasztott paraméterek jelennek meg. Üzemanyag tank mérete: Az Opel Astra G körülbelül 51 liter. Az autó Opel Vectra körülbelül 58 liter, stb Fogyasztás korrekció beállítása: -Astra G esetében nem kell állítani, gyárilag arra van programozva!!!! Ez pedig a szerelési utasítása: VERAMON bekötés magyarítva: A fedélzeti számítógép beépítése A telepítés előtt, szerelje le az akkumulátor csatlakozóit. A modul telepítése a középkozol kijelző csatlakozójára történik (TID) amelynek, amelyet a szereléshez el kell távolítani. Távolítsa el a középkizelzőt és a műszerfalat, a vezetékeket itt kell csatlakoztatni a motor fordulatszám és az üzemanyagtartály szint jelvezetékéhez. Szerelje be a BC bajuszkapcsolót. A középkonzol eltávolítása: (de DarthVödör oldálán profin le van írva) - Vegye ki a rádiót, - Vegye ki a hamutartót, (távolítsa el a szivargyújtó műanyag burkolatát) - Lazítsa meg a csavarokat a hamutartón és szivargyújtó fedélen - Vegye ki a rádiót (a hátsó csavart is a rögzítókeretből) - Vegye ki a csatlakozókat , beleértve az antenna csatlakozót is - Szereljük ki a szellőzés kezelőpaneljét (2x2 klip a felső és alsó részen) - Húzza ki az elakadásjelző kapcsolót, és távolítsa el Most már szabaddá vált a teljes középkonzol, de tartja a felső fém klip, így erősen húzza kicsit felfelé, és húzza ki. - Vegye ki a kijelző 2 csavarját - Válasszuk le a csatlakozót a Kijelzőről A fedélzeti kijelző kiszerelése: - Vegye ki a csavarokat, ami tartja a műszercsoportot (2 db) - Húzza ki a csatlakozót (felül egy műanyag kart kell átbillenteni) - Vegye ki a műszercsoportot KM óra kiszerelése - Húzza ki a két műanyag dugót a kormánykerék alatt a burkolaton - Csavarja ki a csavarokat (a dugók alatt vannak) - Távolítsa el a KM-óra takarófedelét (2 csavar fent, és 2 db lent a műanyag takarók alatt) - Távolítsa el a KM óra alső rögzítőcsavarjait - Távolítsa el az alsó kormánytakaró burkolatot - A KM órát a felső kar elfordításával szerelheti ki ECU jelvezeték beszerelése a motortérben: A motortérből a műszerfal alá több módon lehetséges: - A főkábel burkolatának megnyitásával az X2 csatlakozónál (ez bonyolult nem ajánlom) - Gumi tömítőgyűrűn keresztül ,a pedálok felett van egy üres (ezt ajánlom) - Mindenképpen védőcsőbe kell tenni a vezetéket (pl gégecső) A vezetéket az ECU alábbi csatlakozóvezetékére kell kötni: (Nem szabad elvágni a vezetéket, csak a szigetelést kb 2 cm hosszan lefejteni, majd ráforrasztani a vezetéket és leszigetelni) Motorvezérlő egység: Motor azonosítása: RJ: PIN PP modul a vezérlő egység X12XE / 1998 Motronic 1.5.5 PIN No. 16 X14XE, X16XEL Multec PIN No. 21 / X53 X16SZR Multec PIN No. 9 X18XE, X20XEV Simtec PIN 5 X18XE 1 Simtec 70 PIN 5 / 7 X5 X17DTL, X20DTL EDC 15M PIN No. 29 Y17DTL, Y20DTH EDC 15M PIN No. 29 Y16XE, Z16XE Multec PIN No. 47 / 7 x 1 Z18XE Simtec PIN 20 / X57 Z22SE Multec PIN 8 / X77 Z12XE Motronic 1.5.5 PIN No. 52 / X79 Y14XE, Z16SE Multec PIN No. 47 / X71 Y20DTL, Y20DTH EDC (pSG5) PIN No. 29 / X59 Y20DTH, Y22DTR EDC (PSG16) PIN No. 26 / X93 Z20LET Motronic PIN No. 52 / X79 Y17DT PIN No. 47 / 73 X Z16XEP Multec PIN No. 47 / X71 Z17DT , Z17DTL PIN No. 12 / X129 Z14XE Multec PIN No. 47 / X71 Vezeték színe barna, amit keresni kell!! XEP motorkód esetén egy illesztőmodult (Optocsatotló: optocoupler) kell beépíteni, amit az egyes henger injektorszelep vezérlő vezetékére kell forrasztani. XEP motorkódnál az ECU csatlakozójára nem kell kötni semmit (mivel nincs is benne tüske) A BC modul bekötése: Modulon van egy műanyag fekete betét, 12-tűs csatlakozóval a kijelzőhöz. Dugja rá viszonylag szorosan megy rá, és csak egy féleképpen lehet rátenni. A modulon van egy lyuk, amely arra szolgál, hogy rögzítse a modult a mellékelt csavarral. A helyes pozíció beállításához használja a műanyag alátéteket. Kössük be a vezetékeket a mellékelt rajz szerint. (fent van a VERAMON oldalán) A óracsoport műszer csatlakozónál: Fordulatszámmérő jel - PIN No. 20 a csatlakozó (zöld vezeték) Üzemanyag szint jel - PIN No. 25 a csatlakozó (kék-fekete vezeték) Vezérlő kar: RESET - A jelű csatlakozó tüske a karon (fehér) SET - D jelű csatlakozó tüske a karon (piros) GND (föld) - C jelű csatlakozó tüske a karon (barna) klímaberendezés csatlakoztatása A klímaberendezés modul használ egy miniatűr kapcsoló relét, ami gyakorlatilag szimulálja a záró kapcsoló gombot a vezérlőpulton. Légkondicionálás Behr: PIN No. 11 piros vezetéket 4 mm PIN 4 lila drót 0,5 mm-es Légkondicionálás Delphi: Connector X65 / 5 fekete vezetéket 4 mm Csatlakozó X66 / 2 fekete és zöld drót 0,5 mm-es
    10 points
  23. Akku sarut célszerű lekötni. Leveszed a légszűrűház fotószelepre menő csövét. Utána ez a látvány fogad: http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5296_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Kombi fogóval összenyomod a vízcső bilincseit (a két felső cső az), majd lehúzod a csöveket a csonkról. Az alábbi képen jobban látszik (a felső): http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_7044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Minimális víz szivárgás várható, állítsd be függőleges poziba a csöveket. Az alatta levő csövet (vákuum) csak lehúzod. A bal oldalon szintén van egy ilyen vákuum, ott passzentosabban illeszkedik a cső. Az elektronyik csatlakozás kicsit trükkös: http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szürke műanyagot kell hátrahúzva eltávolítani (ez egy biztosító elem - nálam előzőleg valaki már letört belőle egy darabot). Én egy kicsi csavarhúzót illesztek a következő helyre (tehát a szürke és a fekete közé): http://kepfeltoltes.hu/161110/IMG_5293_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A szürke eltávolítása után a fekete fület kell lenyomni kézzel, és lehúzható a csatlakozó. Ezután a 4 torx csavart kitekered, és leemelhető a fojtószelep. A tömítést cromaxban tudsz venni/hozatni ha az állapota miatt szükséges (vagy csak biztosra mész). Levétel után érdemes még lámpával bevilágítani a szívósor torokba, van-e ott bármilyen trutyi. Tisztítás: A fojtószelepet féktisztítóval kitörölgeted. Kézzel mozgatható a szelep, csak egy kis rugóerővel kell számolni. Függőleges irányba nyit ki, tehát (felülnézetben) az alsó élét kell az ujjaddal megnyomni, hogy kinyisson, persze vissza is csapódik, ha nem tartod ott. A jobb oldali vákuum cső csatlakozásánál van egy pici furat a ház oldalán, ami részben néha eltömődik, azt egy pici dróttal ki tudod tisztítani. Tisztítás után visszaépít, akku beköt. Programozni nem kell. 2x ráadod a gyújtást, ekkor van egy 10-11 másodperces zümmögés amíg az ECU billegteti a szelepet. Gázpedált ne nyomd be, mert (esetleg) elhangolja (bár itt Opelnál nem jellemző). Szóval 2x megcsinálod ezt a gyújtás rá, vár 10-11 másodperc (majd elhallgat). Utána beindít, alapjáraton kicsit járatod, de aztán már használhatod is.
    9 points
  24. Sziasztok. Úgy látom, elég régen volt itt bemutatkozás, én meg ráadásul új vagyok, úgyhogy folytatom a sort. Kovács Ernő vagyok, Tatabányán élek, CNC forgácsolóként dolgozom. Három éve vettem az Atsra G-met, 1,4-es, klub felszereltségű. A formája és a mérete, valamint amiatt vettem ilyet, mert tudtam, hogy népszerű típus, így jó áron lehet mindent kapni hozzá. Kalandos vásárlás volt, de nem tartalak fel benneteket a részeltekkel, csak annyit, hogy előtte Hyundai Accentem volt, amit nagyon szerettem, de totálkárosra tört, amikor egy szembejövő autó utánfutójáról elém zuhant egy rosszul rögzített hűtőszekrény. Féltem, hogy az Opel nem váltja be a reményeimet, de nagyon kellemesen csalódtam. Megkímélt állapotban, kevés kilométerrel vettem, amire azóta is szinte csak a műszakira költöttem. Nem vagyok tuningellenesen, sőt, például saját kezűleg átfestettem a középkonzolt, és most fogok nappali fényt beépíteni, de az öncélú csicsázás nem az én ízlésvilágom. Szeretem magam megoldani, ha valami probléma felmerül (minden területen), de ha biztonsági kérdésről van szó, vagy komoly szaktudást esetleg műszert igénylő dologról, akkor szakemberhez fordulok, mert a mekkelekség többe kerülhet. Ennyit gondoltam fontosnak. Köszönöm, hogy befogadtatok és elolvastatok.
    9 points
  25. Meg van a 2000. hozzászólásom!!! Ja ez nem számít csak a "Tetszik"!
    9 points
  26. Ó, hát kérem szépen nem kell ilyen messzemenő következtetéseket levonni... Van olyan hogy van segítség és van olyan hogy nincs... Vagy tud valaki segíteni, vagy nem. Ez egy nagyon jó közösség, azonban nem kell mindenkinek csatlakoznia hozzá, nem kötelező. Van hogy hasznos, van hogy hasztalan az adott segítség, vagy még csak ötlet (segítség) sincsen (mert mondjuk ötletünk sincs a problémát illetően és hülyeséget nem kiabálunk bele a fórumba). Hidd el, nagyobb baj lenne ha szó nélkül ráhagynánk mindenkire-mindent (amit már tudunk az Opelekről de a kérdező nem), akkor születnének csak veszélyes dolgok sokak fejében. A probléma ott kezdődik, hogy a google miatt idetéved egy Opel-es márkatárs. majd irreális elvárásokkal fordul a tagokhoz a gondját illetően: körbeír egy jelenséget (ha éppen sikerül érthetően), leírja a hangot (már amennyire ez lehetséges), majd várja hogy valaki ennyiből megmondja, hogy az autójának melyik csavarja a baj (pláne úgy, hogy már több szerelő tanácstalan miközben ő láthatta, hallhatta, nézegethette mielőtt egy határozott passzt dobot volna be) és hogy azt honnan tudja beszerezni és hogy mennyibe kerül majd a legvégén a történet. Sőt, még egy komplett szerelési útmutatót is szeretne, mert majd ő megcsinálja szombaton két matiné közt, csak valaki írja már le részletesen hogy hogyan vegye le a hengerfejet. Persze mindösszesen annyi alapvető ismerettel tenné mindezt, hogy azt sem tudja miként kell felnyitni a motorháztetőt. Innen nehéz nekifutni. Mi itt nem szerviztechnikusok és/vagy autószerelő mesterek vagyunk (kivétel azért akad), amit tapasztaltunk, láttunk, olvastunk (és még be is vált), azt megosztjuk egymással. Távgyógyítani nem tudunk a fotelből ülve, de még csak egyértelmű hibameghatározást sem tudunk eszközölni, ha csak nem valami echte tipikus szériahibáról lenne szó. Sajnos van pár abból is, de van millió hiba amivel nem tudunk mit kezdeni a bejegyzést olvasgatva. Ellenben tudod mitől épül és fejlődik ez a fórum? Ha mégis visszatérsz majd és megosztod velünk hogy mi lett a megoldás. Akkor legközelebb a hasonló problémával küzdő márkatársnak tudunk majd segíteni...
    9 points
  27. Szerencsés és sikeres Új Évet e közösségnek is! ^_^
    9 points
  28. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden Club Társnak és Családjának!
    9 points
  29. Boldog Karácsonyt kívánok minden márkatársnak és hozzátartozójának!
    9 points
  30. Békés Boldog Karácsonyt Kívánok minden fórumtársamnak és családjának!
    9 points
  31. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, és Boldog Új Esztendőt Kívánok mindenkinek!
    9 points
  32. BÉKÉS BOLDOG KARÁCSONYI ÜNNEPEKET kívánok minden kedves fórumozónak és családtagjainak!!
    9 points
  33. Boldog Újévet Mindenkinek!
    8 points
  34. Index.hu, Blog.hu, TComment, TC café.hu, Vezess.hu, Mobilaréna....a teljesség igénye nélkül. Az összes oldalon így válaszol, normális kérdésre, megkeresésre nem ( vagy nem tud? ) reagálni.. Gondoljátok pont itt kezdi el? Talált valahol egy adatbázist és nagyon boldog vele, végül is jobb mintha gyújtogatna, nem?
    8 points
  35. Komolyan ekkora intellektuális megterhelés egy felnőtt, ivarérett állampolgárnak egy kulturált és legalább egy minimálisan hasznos hozzászólást írni?
    8 points
  36. Boldog karácsonyt, utólag, valamint baleset és hibakódmentes, sikeres új évet mindenkinek (előre is)!
    8 points
  37. Boldog, áldott karácsonyt kívánok mindenkinek!
    8 points
  38. Én is Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket kívánok, minden fórumtársnak és családjának! :)
    8 points
  39. BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!!! :D
    8 points
  40. Békés Boldog Karácsonyt kívánok minden fórumozónak és családjának! Gábor
    8 points
  41. Készítette: zalaapati112 (tesztelve car 300 blaupunkt-on teszt autó Opel Astra 1.7 1993. RDS müxik :) Kijelző típusok, és kijelzőhöz állítás A központi kijelzős Opelokban több féle típusú kijelzőt találsz, 8 illetve 10 karakteres szöveg megjelenítésre alkalmasakat. A gyári rádió ezt a kijelzőt használja az RDS adatok megjelenítésére, de a CAR 300, CAR 400, CDR 500, és a CCR 600 valamint a CCR 800 gyári rádiós cucc e kijelzőket mind tudja használni természetesen azokban a modellekben ahol ellőtte is hasonló jellegű rádiós egység volt. A gyári rádió beállítása a kijelzőre csak akkor szükséges ha olyan autóból let áttéve ahol más kijelző volt pl.: G Astrából, F asrtába lett téve. Ilyenkor a rádiók többségénél az alábbi dolgot lehet tenni a rádió kikapcsolt állapotában CAR 400, CCR 600, CCR 800 típusúaknál meg kell nyomni egyszerre a 3 és 5 billentyűt és folyamatos nyomva tartásuk mellett be kell kapcsolni a rádiót ekkor a kijelzőn különböző feliratok jelenhetnek meg mivel ezzel a billentyű kombinációkkal lehet lépegetni a kijelző típusok között. DIGIT 8, DIGIT 2+8, DIGIT 10,DIGIT 8 majd egy csippanás után el lehet engedni a 3 és 5 billentyűt. Ha a kiválasztott kijelzőnél a nagy semmi jelenik meg ismételjük meg a műveletet míg nem lesz RDS vagy hullámsáv információ a kijelzőn. Előfordulhat hogy ez a billentyű kombináció nem minden típusra jó, de lehet hogy a CAR 300 illetve CDR 500 nál a 4 és a 6 billentyű kellenek! A készüléket bekódolni akkor is be lehet ha más típusú kijelzőre lett csatlakoztatva a kód beadási és kiírási feladatokat ellátják és csak utána lehet beállítani az adott típusra ha ugye egyáltalán kell! Ha már a kódbeírásnál nem látod a kód karakterek helyeit 10 _ _ _ _ akkor a csatlakoztatási probléma van, mert előszeretettel szeretik el vágni a központi kijelző egy kábelét, aki más rádiót csatlakoztat a kocsira. Annak a kijelző zavaró ha bekapcsolja rádióját, mert központi kijelzőn a dátum sem jelenik meg. Csak a nagy semmi! A kijelző előfordulhat hogy diagnosztikai szoftver által (TECH 2)van lekapcsolva ekkor a csak a szoftverrel aktiválni kell és működik! A CAR,CCR, CDR jelölésű 1 DIN méretű rádiókról: A rádiók 2 féle típusú kijelzőt képesek meghajtani 8 illetve 10 karaktereset. erről bővebbet majd kijelzők oldalnál. Ami még elég fontos hogy azért van e teljesítmény ezekben a rádiókban hát azt kell hogy mondjam nem sok ez a gépjárművek felszereltségi fokjától függ, mert az határozza meg hogy milyen rádiót és hangszórókat szereltek bele. A rádiók erősítője és így végfokja nagyon eltérő ezért csak gyári szám alapján lehet beazonosítani a pontos végfok tipust. Ez azért van mert sok beszállító gyártott egy azon modell tipust pl.: CDR 500 (delco, VDO) Teljesítmény adatok: Grundig R100 -as csak rádiós modell 2*6 wattot ad le. CAR 300 4*10 wattos végfokkal van szerelve és 4*6 wattot ad le.(TDA7372A). CAR 400-ból 2 féle modell is létezik az egyik modell teljesítménye megegyezik a car 300 modelével TDA 7372A valószínűleg a másik is hasonló teljesítményű. Multikormányról gyári távvezérlő gombokkal a Grundig R100-t, CAR 200-t és a Blau car 300-st nem lehet vezérelni! Multikormány 2Din méretű rádiók: Can bus rendszerűek müködésükben hasonlók. Az erősítőjük hasonló teljesítményű mint az adott elődjüké. CAR 2003 4*7 watt CAR 2004 4*20 watt CDR 2005 4*20 watt CCR 2006 4*20 watt Csatlakozók: CAR 200 CAR 300 CAR 400 CDR 500 CCR 600 Sajnos csatlakozó képet 2DIN méretű CAR, CCR, CDR sorozatról nem tudok felrakni. A car 400 as modell és a ccr 600 modell hátlapi ISO csatlakozójának pontos kiosztásáról az alábbi oldalon tájékozódhatsz http://www.ccpip.org/800/service/Connctn.html http://www.club-opel.com/msgboard_posts.php?select=500&topic_id=489 http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/PHILIPS-Car-Radio-Wiring-Connector.htm CDR 500 modellek gyakori hibái Sajnos elmondható hogy ezek a fejegységek a mai viszonylatban nem számítanak fiatalnak, de attól függetlenül elég jól felveszik a mai kor gyorsan változó elektronikai világát. Általában jól kezelik az írott cd lemezeket,de az lemezek megírásakor ne válasszunk 8x irási lehetőségnél nagyobbat, ez általánosan elmondható az összes cd opel fejegységnél, illetve cd-tárnál. Gyakori hibái a bekapcsológomb (hangerő gomb ) tönkremenetele ekkor a bekapcsolás után a hangerő növelésekor nem csinál semmit, illetve nem szól valamelyik oldal, ez ma már könnyen javitható figyelembe véve azt hogy nem egy olcsó mulatság. További hiba a cd olvasó lencse elhalása ez sajnos használat és a kor miatt bekövetkező hiba. Talán utolsó hibája és talán leggyakoribb a levehető panel érintkezési hibája mely gyakran cseréhez vezet. Itt le kell írnom hogy a panel csak azonos típusú cdr 500ról cserélhető ki tehát nem mindegy hogy VDO, vagy Delco gyártmányú, fontos a gombsor hátán lévő kódsor. Ha a rádió egyik napról a másikra PANEL felirattal áll elő, akkor a gombsort vegyük le takarítsuk meg az érintkezőit, és tegyük vissza majd kapcsoljuk be a készüléket. ha a probléma továbbra is fenn áll akkor a rádió kód kártyáján található kóddal kódoljuk be a készülékünket mintha a SAFE feliratot irta volna ki. Ezt a kódolási műveletet akkor is meg kell tenni ha a gombsorunkat kicseréltük (mert elhagytuk, tönkrement) és a PANEL felirattal indít a rádió! Opel Kijelzők működtetése nem gyári rádiókkal A 8 illetve 10 karakterest kijelzőt lehet működtetni más rádiókkal nem csak a gyári rádióval, persze ha valakinek ez tetszik hogy a gyári kijelzőt akarja használni a fejegység csere után. A Kenwood a VDO Dayton cégek is többek közt gyártanak opel specifikus rádiókat, ezen rádiók csatlakoztatása egyszerű szinte nem is kell átalakító csatlakoztató hozzá csak általában a multikormány vezérléséhez. Általában borsos áron kaphatóak! Ilyen rádiók mint például a VDO cd 441xed és a VDO cr 441 xed a legkönnyebben helyettesíthető a kihúzott gyári rádió helyett szinte csak be kell illeszteni a régi helyére. A setup menüjében látható hogy lehet választani a kijelzési módok között:
    8 points
  42. Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden Fórumozónak és családtagjaiknak!
    8 points
  43. Mindenkinek aki olvassa Kellemes Karácsinyi Ünnepeket Kívánok! OFF el lötem az utolsó hozzászólásomat megint, de gáz ez így ON
    8 points
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.