Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

daykiller

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    12.988
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    14

daykiller last won the day on November 6 2018

daykiller had the most liked content!

3 követő

daykiller névjegye

  • Születésnap 1985-06-04

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Várpalota

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G Caravan OPC 2.0T
  • Város
    Várpalota

Legutóbbi látogatók

10.049 profile views

daykiller's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

217

Hírnév

  1. Eddig minden F Astrában megtaláltam ezt a csatlakozót, amihez közöm volt valahogy.
  2. Bemegy. 3-as érintkező. Testet szakít meg valóban. A kormány alatt lévő csatlakozóba is bemegy amúgy az olajnyomás gomba testje. Ugye az a DRL, más néven a svédrelé csatlakozója. Lehet ott letesteled és kiderül, hogy az X6-os csatiig jó-e a dolog. 8-as érintkező az olajnyomás, 5-ös a test. A színek ugyanazok.
  3. Van, mikor messziről hallani, hogy valamelyik injektor dolgozik :D
  4. Csak a dízelnél blokkolja az üzemanyagáramlást. Benzinesnél eleve a motorvezérlő nem fog csinálni semmit, ha nem kap jó azonosítót. Se szikra, se benzin.
  5. A csatlakozót, amit fogsz, az a gyári központizár csatlakozója, de a doboz az biztos, hogy nem az. Az valami mókolmány lehet. Amúgy olvastam korábban, a check engine lámpa szükséges lehet, mivel az immo is arra van rákötve. Immonál a legfontosabb, hogy be legyen kötve sorba a sebességjeladóval, mert azon keresztül kommunikál az ECU-val. Van külön kis elektronikája a gyújtáskapcsoló alatt. Kis dobozka, egyben a karikával. Ugye az dolgozza fel az RFID chipet a kulcsban és továbbítja ezt az ECU-nak.
  6. Ezen is a legtöbbet már kézzel leszedtem. A kettes hengeré volt a legjobb állapotban. Fogóval is alig jöttek le. A dugattyútetőn is látszik, hogy ott nem ment olaj az égéstérbe. Javaslom, hogy ilyen 2 az egyben szimeringet szerezz be. Mondjuk szerintem a szimeringek egy idő után amúgy is elkopnak. Haverom Z16XEP-jében még a szelepvezetők is elkoptak. A szelepek lötyögtek a fészkükben. Kézzel simán mozogtak.
  7. Már több, mint 1 litert megevett 1000km-en. Tegnap meg 300km után még maximumon volt a nívó.
  8. A klíma a legnagyobb terhelés, de ha az nincs, akkor csak a vízhűtő ventilátor marad vagy az utastér ventilátor. Az ablakfűtés nem egy nagy teljesítmény, hogy meggyepálja a generátort. Ezeknél a régebbi Opel motoroknál az a baj, hogy az olajnyomás érzékelés még a pumpánál van és nem fent a hengerfejben. Az újabb, Z-s motorokban már felül van szerencsére, bár elég hamar elalszik nekem is az olajnyomás a turbósban. Igaz, 5W40 van benne, ami már az X-es motorokba is kéne 96-tól.
  9. Persze. 19-es hosszú krovafejjel nyomtam rá a hengerfejre a tányért, majd egy 7-es szintén hosszú fejjel a szimeringet is gyengéden megnyomtam, hogy ne feszüljön. Természetesen most figyelem az olajfogyasztást és eddig eléggé biztatóak az eredmények.
  10. Látom mindenki szerel, akkor én is: Iszonyatos mennyiségű füstöt eregetett már maga után az OPC lámpánál állás után elindulva, de a garázsba beállás közben is koncerten érzem magam. Rendeltem ebay-ről speckó szimerineket, amik egyben vannak az alsó rugótányérral: Szerszámot is vettem a művelethez: Sajnos az üzemanyaghidat is le kellett szerelnem, hogy a le tudjam nyomni a szívószelepeket. Az injektorok kiszedése felesleges volt és később baj is volt belőle. Az új szimering bent a helyén: Némelyiket elég volt cserélni, de valamelyikről kézzel le tudtam szedni a szimeringet a helyéről. Volt egy, ami fenn is volt akadva a szelepszár végén. Az ékek visszarakása egyre gyorsabban ment a rutinszerzés során. Gyűlnek a régi szimeringek és a rugótányérok: Aztán az összerakás után az első beindítás kalandos volt. 3 hengerezés és erős tőkehang is párosult mellé. Wookie mondta, hogy ki kellett volna nyomkodnom a tőkéket. Aztán J0hnny tanácsára a tőkéket egy napig benzinben áztattam és kinyomogattam. Összerakás ismét, sokkal szebb a hang, már csak egyik injektor zajongott hangosan, de a próbakör alatt elhallgatott. Sokáig ment a tippelés, hogy rosszul raktam össze a vezérlést, de az nem ment el. A hármas hegnerben a rengeteg olajsár lekerülhetett a dugattyú oldalára és a kézi forgatás közben a gyűrűk letapadhattak, emiatt esett le 5bar-ra a végsűrítési nyomás. Egy napig friss olajfilmben ázott a dugattyú, majd összeraktam és beindítottam. Azóta is jó. Füstöt sem hagy már maga után, az olaj sem fogy. De legalább a lefújószelep már megint nem prüszköl. :D
  11. daykiller

    Motor

    Szerintem dugulás lesz.
  12. Tessék, a lámpamosó csatlakozó:
  13. SZR-nek nincs oktánszám csatlakozója, helyette van a kopogásérzékelő. Az SE motorok meg DIS gyújtásosak, ezért kopogásérzékelő van és nincs oktándugó. A szín alapján és emlékeim szerint is az a fényszórómosó csatlakozója. Én is meglepődtem anno, hogy nekem is ki van kábelezve, csak relé + biztosíték be és működik. Nekem a műszerfal és motortérköteg full extrás volt a klímás mivolta miatt. A kerek "bizbaszok" meg szerintem a fékkopásjelzők csatlakozója lesz. Az oldalindexek csatlakozója más formájúak.
  14. Utolsó két képen lévő csatlakozó szerintem a fényszórómosó csatlakozója lesz. De jobb lenne vezerékszínekkel összepárosítva és akkor megmondom, hogy melyik micsoda.
  15. C3 részecskeszűrős motorokba való. Ezért is felesleges, mivel némelyik motorolaj adalékból kevesebb van benne, mint B3/4 és társaiban. Ez akár még káros is lehet a motorra. Tehát Dexos2-es C3-as ACEA besorolású olajat semmiképp ne önts az A3/B4-t igénylő motorba. A C3-as az egy külön kategória pont a DPF miatt.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.