Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GombiTomi

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    50
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Elérhetőség

  • MSN
    gombitomi@vipmail.hu

Személyes információ

  • Lakhely
    Balassagyarmat
  • Érdeklődés
    OPEL

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra G
  • Város
    Balassagyarmat

Legutóbbi látogatók

2.922 profile views

GombiTomi's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Hírnév

  1. Az általad ajánlott oldalon "általános hiba" miatt nem tudtam feltölteni. http://www.kepfeltolto.eu/image/QXHET http://www.kepfeltolto.eu/image/QXVtf http://www.kepfeltolto.eu/image/QXR8g http://www.kepfeltolto.eu/image/QX0B2 http://www.kepfeltolto.eu/image/QX8A3
  2. Újabb fejleményem volna. Egyértelműen szegény keverékkel megy az autóm a gyertyaképek alapján (fehéres apró kristályos lerakódás az elektródán). Jól tudom, hogy a szegény keverék is okozhat csörgést? Készítettem endoszkópkamerás képeket a hengerekről és a gyertyákról is de nem tudom becsatolni. Valaki tudna segíteni? Ha jól gondolom koromlerakódás (koksz) van a hengerek tetején. Ha igen, hogyan tudom eltávolítani? Ja, és még egy dolog. A lambda szonda üzemmeleg motornál 0,2 V-ot mutat (ELM327 bluetooth+Torque app), ami elvileg szintén igazolja a szegény keverékt. Kérdésem, hogy akkor az ECU miért nem korrigál és adagol több benzint?
  3. Sajnos egy ideje gond van az LPG rendszeremmel, több hónapja csak benzinnel járok, csak a csörgés próbája miatt váltottam át gázra. Lehet hogy hülyeség, csak egy ötlet. Lambda szonda hiba okozhatja? Ha mondjuk akár koszolódás akár más hiba miatt fals jelet küld az ECU-nak és ezért szegény keveréket képez? Vagy akkor minden fordulaton csörögne?
  4. Próbáljuk meg ezt a vonalat. Oktánszám kapcsán annyi van, hogy bármilyen benzinnel csinálja ( értsd OMV Maxx Motion vagy MOL sima 95 egyaránt ). Annyi tesztalapom van, hogy mivel az autó LPG-s, abban a módban nem csörög, kizárólag benzinnel. Ha jól tudom az LPG "oktánszáma" jócskán 100 feletti. Vezetési stílust hagyjuk, mert 10 éve van nálam az autó és eddig nem csörgött, tavaly vettem észre nyár végén, viszont utána a téli hidegekben nem csinálja, sőt amint írtam az elmúlt napok esős és párás levegője esetén sem csörrent meg egyszer sem. Van olyan, hogy amikor meleg és szárazabb az idő (pl. ma) akkor adott fordulaton tartva folyamatosan csörög. Kokszosodás... simán el tudom képzelni, mert sok a városi használat (kb 80-85 %) emellett mondjuk havi 1 hosszútáv, de az is csak 100-110 km/h, úgyhogy kiégni lehet hogy nem tud úgy, mint ahogyan kellene. Mielőtt szerelőhöz vinném, aki vélhetően szét akarná szedni a motort a koksz miatt, van-e valami tisztítóadalék ami használ is (nem számít ha drága, de jó). Van egy ELM327 bluetooth-os kütyüm, amivel P0170-es tárolt hibakódot ír (pár hónapja ez nem volt benne, mert időnként nézem), de MIL lámpa nem gyulladt ki egyszer sem. Szintén az ELM327 alapján az előgyújtást állítgatja a fordulatszám függvényében, tehát gondolom a kopogásérzékelő az jó lehet, max a koksz berobbantja idő előtt. 5,5 fok alapjáraton az előgyújtás és nagy fordulaton 20-30 közötti értékig korrigál. Légyszi javítsatok, ha rosszul gondolkodom, csak logikázni próbálok. Szóval ha van valakinek ötlete illetve tapasztalata valamilyen koromoldó löttyről, amit esetleg érdemes lenne kipróbálni a szerelő/motorbontás kombináció előtt,, kérem ne tartsa magában. Bármilyen hozzászólást szívesen fogadok, hátha valami beugrik nekem is. A "vidd el szerelőhöz" fajta hozzászólást légyszi hagyjátok ki, mert ha nem vergődök vele zöld ágra, akkor az lesz, csak mivel ritka a jó szerelő a környéken és a legközelebbi Opel szervíz 50 km, mindez úgy hogy napi használatban van az autó, próbálom ez húzni ameddig tudom. Köszi előre is mindenkinek aki olvassa és gondolkodik rajta.
  5. Sziasztok! Problémám a következő volna. Z16XE Astra melegben és meleg motornál váltás utáni kuplungfelengedés közben gázadás kombinációnál, vagy sebességben gyorsításnál, esetleg dombon felfelé hangosan csörög és el sem hallgat amíg nem engedem fel a gázt vagy nem nyomom jobban. Esős, nedves időben semmi baja. Páran már írtak hasonló gondot itt-ott de azon okok egyike sem játszik nálam. Segítsetek! Hol kezdjem a hibakeresést, mit ellenőrizzek?
  6. Sziasztok! Pár napja Z16XE Astrám csak sokadik (8-10) forgatásra hajlandó beindulni. Szivattyú és nyomásszabályzó cserélve, hiba nem múlik. Szivárgást sehol nem tapasztalok járó motornál sem. A motortérben a befecskendező sorra csatlakozó benzincső járó motornál kemény, leállítás után kézzel összenyomható. Szóval valahol elengedi a nyomást. Milyen alkatrész jöhet még szóba? Tapasztalat valakinek esetleg? Köszi előre is!
  7. Kimondottan folyadékokhoz való óra kell. Pl egy pumpáé nem biztos hogy jó lesz. Mondjuk nem nagy tétel az sem. 8 baros órát 2-3 ezerért lehet venni víz-gáz-fűtésszereléssel foglalkozó üzletben. Persze az sem mindegy hogy mit mérsz, nem hátrány ha a cső bírja a nyomást. Benzinesnél 3-4 bar, dízelnél ha jól tudom 16-18 bar is lehet, szóval alaposan járd körbe. Lehet olcsóbban kijössz, ha elviszed egy kisebb kategóriás szerelőhöz és adsz neki egy ezrest hogy mérje meg, persze ha járóképes az autó.
  8. Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni.Z16XE a beteg (G Astra 2002). Indításkor 8-10 forgás után kapja csak el. Hidegen melegen egyaránt. Gyújtásra téve AC nem megy, indítózáskor már igen. Menet közben semmi gond, nem áll le, nagy fordulaton is nyomatékos szóval AC nyomás elvileg jó, de nem mértem. Relé átviszi a 12 V-ot. Ha a reléfoglalat 30-as és 87-es helyét indítás előtt összezárom (működni kezd az AC) és indítózok, akkor 2-3 forgás után beindul a motor. A motortérben az injektorsor előtt a benzincső kézzel összenyomható egy kicsit mielőtt az Ac-t működtetem. Ötlet valakinek hogy merre tovább?
  9. Valaki legyen szíves mondja meg nekem, hogy ha kiolvastam a hibakódot, azután Opel TIS-ben hogy a franca induljak el? Vagy hogy induljak tovább??? Megvan a hibakód ( 1230 és 1482 ) de a 1230-al jelzett "main relay"-t nem mutatja sehol a TIS. 1,6 16V Z16XE Plusz mitől lehet az,hogy 3-ba váltás után ( leggyakrabban ekkor ) ( kuplungállás nem számít ) illetve néha folyamatos állandó fordulatnál néha ránt ( kihagy ) egyet az autó és kicsit megtorpan. Mindez csak üzemmeleg motornál van és nem mindig csinálja. Ha intenzívebben gyorsítok és váltok, akkor sem csinálja. Ha a gázpedált felengedem, megszűnik, ha nem akkor ránt egyet, majd megy tovább, mintha mi sem történt volna. Ötlet valakinek?
  10. Hali mindenki! P1230 és P1482 hibakódot ad a benzines Astrám. (2002 1.6 16V). Odáig már tudok mindent, hogy melyik relé lehet (motortérben a két rózsaszín közül az egyik - a másik az AC). De a relét hogy tudom kimérni, hogy jó-e? Vagy csak másik próbarelével tudnám? És ha beteszek egy jó relét, járó motornál mennyi idő vagy megtett km után törli a hibakódot? Egyáltalán törli magától, ha megszűnt a hiba, vagy nekem kell valahol kitörölni? Köszi előre is mindenkinek.
  11. Sziasztok! Segítsetek nekem légyszi! Astra G 1.6 16V kivillogja az alábbi hibakódokat. Nagyjából értem,hogy mit akar,de mi a franc a C-013 és a B-004? Gondolom a második hibakód az első hibából adódik. Ha esetleg tudja valaki, konkrétan hol van a "main relay" illetve pontosan melyik az, akkor kérném jelezni,mert 8 relé van a motortér 2 külön dobozában, az meg 8 E Ft ha mindet ki akarom cserélni, mert látszólag egyik sem rossz(nincs megégve). Szóval ha valaki tud valamit, reagáljon légyszi! P1230 main relay dysfunction power supply and communication C-013 P1482 fan control circuit open 2 engine cooling B-004 P1482 fan control circuit voltage 2 too big engine cooling B-004
  12. Vagy esetleg egyéb ötlet?
  13. Sziasztok! Segítséget kérnék! Astra G hibakód: 1-2-3-10. Elvileg ez a 1230-as hiba, ahogy olvasgatom. Angol hibakódlista változat: http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?t=67396 Ez alapján: P1230 Main Relay Open Circuit C-03 Azaz főáramkör relé hiba, ha jól fordítom. Az melyik és hol van??? Köszi előre is!
  14. Mondjuk ha csapágycseréd volt és mivel ABS-es, elvileg szerelésnél célszerű lekötni az aksit. Ezt írja is a könyv. Namost ha ez megtörtént, akkor nézz szét az akksi kábeljei környékén, esetleg csiszolgasd meg kicsit, vagy csak egyszerűen szedd le és tedd vissza, hátha csak az érintkezési felület gyenge és nem kap elég feszültséget akksiról, vagy valami.
  15. Azt egyszerű leszedni, csak nem érsz vele semmit, mert alig férni hozzá, hacsak nem húzod ki a kaszniból.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.