Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    6.535
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    18

kori last won the day on Szeptember 18 2020

kori had the most liked content!

3 követő

kori névjegye

  • Születésnap 1977-11-21

Elérhetőség

  • MSN
    kori@opelklub.hu
  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Lánycsók
  • Érdeklődés
    Opel, PDA-k

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Omega MV6; Opel Rekord 2.0E; Opel Vivaro 2,5 CDTI
  • Város
    Mohács

Legutóbbi látogatók

20.909 profile views

kori's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

213

Hírnév

  1. Ahogy gyújt ráadod, indulnia kell.
  2. Ez igaz. De 2019 szeptemberig a Vivaro ugyan ez volt. Ezért bátorkodtam betenni ide.
  3. Megvan a műszaki a Rekordra. Előbb azonban a hátsó sárvédők kerék mögötti alját kellett kicserélni, illetve a pótkeréktartót kihegeszteni. Valamint a jobb szélső kormányösszekötőt cserélni. A műszaki vizsga akadályait simán vette, minden tökéletesen megfelelt, pedig a co méréstől és a bal első lengéscsillapító állapotától tartottam. De ezekkel sem volt probléma. Következő lépés nyáron lesz, mikor tovább folytatom a kasztni kijavítását.
  4. Vivaro B TPMS szenzor: Sajnos a Vivaro B/Trafic 3-ban még szenzor kell a TPMS rendszerhez. Ha külön nyári és külön téli felni garnitúrát szeretnél, be kell szerezni a szenzorokat. Erre több lehetőség is rendelkezésre áll: 1. Opel hálózaton keresztül rendelni. Ez a legdrágább. Majd 30 százalékos kedvezménnyel 27e forintos ajánlatot kaptam darabjára. 2. Renault hálózaton keresztül 5e forintba kerül darabja. 3. Univerzális jeladó kb 15e darabja. 4. Kínából rendelni. Én Aliexpressről rendeltem, itt 2500 forint volt darabja. Csak olyat mertem megrendelni, amelynek az értékelésében szerepelt, hogy Trafichoz jó. Ezután már csak az volt kérdés, hogy kell felprogramozni. Szerencsére kár volt aggódnom. Felszereltem az új jeladókkal ellátott kerekeket, majd 60 km/h feletti sebességgel kellett mennem. Ekkor bedobta hibának a jeladókat. A fedélzeti komputeren kiválasztottam a TPMS szenzor beállítása menüt, és hosszan nyomtam az egyik gombot az ablakmosó kar végén. Ezután eltűnt a hibajelzés. Azonban a következő alkalommal, amikor ismét 60 feletti sebességgel mentem, megint bedobta a hibát. Ekkor menet közben megismételtem az előbb leírtakat, és többé nem jött elő.
  5. Egy kis Trafic szerelés:
  6. Vivaro B első hangszóró csere: Sajnos a B Vivaro hangrendszere sokkal gyengébb, mint az A-é. Egyáltalán nincs magas hangszóró, az első ajtóban levő mélyközép hangzása pedig kritikán aluli. Én egy Hertz komponens szettet választottam, hogy a magas hangok ne az ajtó aljából jöjjenek. A magasaknak a tükör háromszöget szemeltem ki, mert a műszerfalon nagyon bután nézett volna ki a saját kiemelő keretével. Mivel új az autó, sajnáltam a gyári műanyagokat szétfúrni, ezért csergőből rendeltem egy pár másik borítást. Az ajtókárpit leszedése előtt engedjük le az ablakot. Szedjük le a tükörháromszög borítását. Majd szedhetjük le az ajtó behúzójának külső borítását. Ehhez az ablak felől széles és lapos szerszámot, lehetőleg ne csavarhúzót, mert nyomot hagy a műanyagon, nyomunk az ablak felőli felső él alá. Itt végig kis fülek kapaszkodnak a kárpithoz. Nekem lassan végighúzva sikerült kiakasztanom a füleket. Most már csak a fém klipszek fogják. Ezt erősen megrántva lehet oldani. Ez alatt van két torx csavar, amit ki kell csavarni. A következő csavar a belső ajtónyitó alatt van, egy kis kerek fedél alatt. A fedél felső részén van egy kis horony, itt kis csavarhúzóval be kell feszíteni, és kipattan. Fontos, hogy ne nyomjuk be a csavarhúzót, mert letörik a fül. A következő csavarok a kárpitot körben fogják: kettő felül a sarkoknál, kettő pedig alul, a térképzseb alatt. Ezután már csak a patentok tartják. Én rendes kárpitpatent kiszedővel nyúltam alá, és óvatosan rángattam, de egy patent így is eltört. Ezért szétszedés előtt érdemes 1-2 darabot beszerezni, mert egy üzletben sincs raktáron. A felső részen az ablaklehúzógumiba van beakasztva. A gyári hangszóró popszegecsekkel van rögzítve. Láttam olyat, aki hidegvágóval verte le őket. Én azonban ezt brutálisnak tartom, ezért 8-as fúróval fúrtam le őket. Az új 160 mm-es hangszórót Opelhez való kiemelőkerettel szereltem be. Természetesen ennek a furatai nem stimmeltek a gyárival. Beszereztem még Opel/Renaulthoz való hangszóró átalakító kábelt. Teljesen feleslegesen. Nem stimmelt a gyári csatlakozóval. A bal oldalra ugyan felhasználtam, de a jobbra már nem tettem be. A hangszóróra egy közepes és egy kis méretű csúszósaru megy, a csatlakozóba két kis méretű apa csatlakozó kell, de meg kell reszelni, hogy ne érjenek össze. A kiemelőkeret felfekvő felületén ki kellett reszelni a kábelnek egy kis csatornát. Én karosszériatömítővel és 3 csavarral erősítettem az ajtóhoz. A neccesebb a magashangszóró beszerelése. Itt nagyon kevés hely van, ezért mindenképp érdemes lemérni a kiválasztott hangszóró mélységét. Szerencsére a készletben nagyon vékony hangszórók voltam, igy gond nélkül befértek. Első lépésként az egész műanyag külső felületét leragasztottam maszkoló szalaggal, hogy ne karcoljam össze. Majd visszaraktam a helyére, és rárajzoltam a műszerfal ívét. Utána felrajzoltam a hangszóró helyét, figyelve, hogy a mélysége miatt elférjen. Ezután 4-es fúróval körbedúrtam a felrajzolt körön belül, majd reszelővel kijavítottam a hibákat. A vezetéket a lenti hangszórótól kezdve vittem fel,na gyári köteghez erősítve, hogy ha le kell szedni a tükrör, maradjon elég kábel a takaróelem félrehúzásához. Végül mehetett vissza a kárpit. Arra azonban figyeljünk, hogy a kárpit közepén van egy illesztőstift, aminek pont a lyukba kell illeszkednie. Végeredményben a magas hangok végre megjöttek, azonban ez a hangszóró típus, a neten található véleményeknek megfelelően, kevés mélyet ad, igaz azt tisztán. De egyelőre marad. Talán egy mélyláda egészíti majd ki a későbbiekben. Több kép: https://app.box.com/s/jrfjxquy27cpuw1c7umlcc07986seev4
  7. Szia. Nekem injektoros a Rekordom, így ebben ķonkrét segítséget nem tudok nyújtani. De van pár vállalkozás, akik karburátor felújítással foglalkoznak . Érdemes megkeresni őket, hátha tudnak segíteni. Esetleg keresd meg Dedeó Gyulát, ő is nagy szakértője az öreg Opeleknek. A strohm.hu oldalon találsz elérhetőséget hozzá.
  8. Szia. 0036702531355 vagy 06305675264 Pécsvárad Szent Gellért u. 35.
  9. 98-ban vettem a 83-as 2.0E Rekordot. 2002-ben öcsémhez került, majd 2005-ben édesanyámhoz. De ők vettek egy Peugeot 807-et, amibe könnyebb ki-beszállniuk, így visszakaptam. Eddig is folyamatosan csinálgattam, de azért van mit csinálni rajta. Legrosszabbul a hátsó lökös alatti sárvédőrész néz ki. Szerencsére kaptam hozzá javító elemeket. Igazából napi használós lesz, így nem cél az OT.
  10. 17 és fél év után újra nálam a régi Rekordom. Lesz mit csinálni rajta, de nem reménytelen.
  11. 4 év Vivarozás után, sajnos részben elhagyom a topikot. Igaz egyelőre csak árulom az autót. Sokat gondolkoztam, mi legyen az utód. Az új Vivaro/Zafira Life érezhetően kisebb, nagyobb a motorzaja, és nem utolsó sorban, drága is. Sokat gondolkodtam a Ford Tourneo Customon is. Bár sztem az is kisebb valamivel, mint az A Vivaro, de az eleje nagyon nem jön be. A felextrázott ára sem túl baráti, bár a kereskedők által adott 23 % körüli kedvezménnyel a Trafic szintjén van. Így maradtam a Renault koncepciójánál. Pláne, hogy visszahozták a 2.0 DCI motort, és az eleje is nagyon szép lett, a lámpák pedig alapáron full ledesek. Mivel nem akartam lemondani a Tour személyatós kényelméről, így a Spaceclass kivitelre esett a választásom, de nem a 7 személyes tárgyaló beltérrel, hanem 8 személyés normál kivitelre. Azonban gyorsan kellett döntenem, mert november 1-től 400ezerrel nő az ára, és esélyes még decemberben is egy áremelés. Január 1-től pedig nem forgalmazzák tovább, mert magas a károsanyag kibocsájtása. Tehát megrendeltem. Nagyon sajnálom, hogy végre normális méretű motor került bele, de az Opel eladása miatt, nem került rá a villám. Majd ezért leírom a tapasztalatokat, mert a motor és az első lámpák kivételével nem sok változott.
  12. Sajnos a Vivaro/Trafic típushibája, hogy az első ülések könyöklöje lekókad. Az enyémben az elején még tartott egy kicsit, de hamar feladta a harcot. Egyszer már nekiálltam megcsinálni, de sajnos roncsolás nélkül nem lehet szétszedni. Ennek az az oka, hogy a ķönyöklő házára rahúzták a huzatot, majd kifújták szivacs anyaggal. Youtubeon láttam egy videót, ahol teljesen lebontották róla a kárpitot, de a szivacs annyira sérült, hogy összerakás után nagyon csúnya volt. Ezért én másik módszert választottam. 1. Leszerelés az ülésről: a deréktámasz állító tekerőjének a közepéből, egy kis csavarhúzóval ki kell szedni a négyszögletű biztosító műanyagot. Majd le lehet szedni a tekerőt. 2. A könyöklő felcsukott állásában, a deréktámasz tekerője alatt van két fül, amit kifelé kell feszíteni (van bevágás neki a könyöklő házában), közben le lehet húzni a könyöklőt az ülésről. De mielőtt eltávolítjuk, állítsuk be a könyöklő kényelmes állapotát lenyitott helyzetben. Ezt a házra és mellette az egyik fülre jelöljük fel. 3. A belső oldalon van egy takaróműanyag. Azon van négy hosszúkás vágat, oda csavarhúzót benyomva és a hegyét kifelé feszítve, eltávolíthatjuk. 4. Szikével a tengelynél lévő két vágásnál el kell vágni a kárpitot, kb a varrástól 3 mm-ig (ekkor még nagyjából takarni fogja az előbb eltávolított műanyag), majd a vége felé is be kell metszeni az anyagot. Ezután egy csavarhúzóval le kell választani a szivacsot a vázról. Minnél kevésbé sérül a szivacs annál szebb marad a beavatkozás után a kárpit. Ha megvan, lassan át kell nyomni a kárpitot a szivaccsal a váznak a végén. 5. Ki kell csavarni a négy csavart, majd a házat az első csavar előtt elvágni. Én multifunkciós szerszámba egyenes profilú favágó szerszámot fogtam be. Kb a váz feléig kell vágni, mert ott nyílik ketté a ház, és teljes profilban vágni kell, mert vannak benne merevítők. Csavarhúzóval le lehet feszegetni az elvágott fedelet. 6. A tengelyt helyénél van két műanyag fül, melyeket összenyomva, kitoljuk a perselyt. Majd eltávolítjuk az egész mechanikát. 7. Ismét a multifunkciós géppel vágjuk ki a kilincsmechanika mellett a tömör műanyagot úgy, hogy a vékony határoló megmaradjon. Itt egy sík részt kell kapni, mert ide lesz felcsavarozva a helyes pozícióért felelős határoló lemez. 8. Szereljük vissza a mechanikát. 9. Állítsuk a mechanikát az második pontban készített jelölés alapján a kívánt állapotba. Ezután a kivágott részre készítsünk 3-as lemezből egy határolót, amibe fúrunk egy 4-es lyukat a rögzítőcsavarnak. Itt nagyon fontos, hogy pontos legyen a távtartó, mert egy kis eltérés, a hosszú kar miatt nagyon más helyre pozícionálja a könyöklőt. 3-as fúróval fúrjuk meg a műanyagot, az lemezen elkészített lyukon keresztül, majd egy 4-es lemezcsavarral fogassuk oda. 10. Vissza lehet rakni a burkolatot, becsavarni a 4 csavart, majd visszahúzni rá a kárpitot. Pattintsuk vissza a műanyag takaróelemet. Ha nem vágtunk túl nagyot a kárpitnál, akkor csak egy kb 2 mm-es vágás fog látszani. Lehet visszaszerelni az ülésre, de figyeljünk, hogy most lenyitott pozícióban kell kicsit rányomni, majd felcsukni, és a végleges helyere nyomni, míg a két fül be nem akad. Mehet vissza a tekerőgomb és a rögzítője. Ha mindent jól csináltunk, lehet örülni a kényelmes könyöklőnek. Én a sofőr oldalit egy kicsit alacsonyabbra állítottam, mint az utasülését is, hogy kényelmesebben el lehessen érni a váltókart.
  13. Már 2 éve szenvedek, hogy menet közben leáll a 2006-os 2.5 DTI Vivaronk. Eleinte csak nagy melegben jött elő, hatodikban ha alacsony fordulatról szerettem volna gyorsítsni. Ilyenkor hirtelen erőtlen lett, és vészleállást csinált. Akár előzés közben is. Azonban mára már hideg időben is elkezdte. Az autóban 320e km van. Hibakódnak eleinte a rail cső nyomásszenzorját és a gázpedàl elektromos egységét dobta hibának. Mára már csak a 0191 maradt, a mi a rail nyomás szenzor tartományon kívüli működést jelenti. Kicseréltük a nyomás szenzort. Egy kb 250 km-es tesztút utolsó 30 kilométerén megint előjött a hiba. Szerencsére volt nálam laptop es Op-com. Ezzel csináltam élőadat mentést. Én injektor hibára, vagy magasnyomású pumpa hibára gyanakodtam. Megnéztem az élő adatok táblázatát. Sajnos wordben megnyitva egy katyvasz az egész. Közben feltöltöttem Dropboxba. Ott megnyitva, rendesen mutatta az oszlopokat. Az adatokat kielemezve nyilvánvalóvá vált, hogy leállás előtti másodpercben a pillanatnyi fogyasztás felugrik 51-ről 214 L/órára. A rail nyomás ekkor még 600 bar körül volt. A következő sorban az elektromos ac aktívból inaktívba váltott, majd fél másodperc múlva a nyomás is esni kezdett. Ekkor már nyilvánvaló lett, hogy injektor gondok vannak. Mivel ez nem filléres tétel, elvittem egy helyi Renault specialistához. Elmondtam a hibajelenséget, és rögtön rá is vágta, hogy rosszak az injektorok, hirtelen sok gázolajat engednek át, ezért vészleállást csinál az autó. Sajnos vállalni csak egy hónapos határidővel tudta. De állította, hogy biztos be vannak rohadva az injektorok. Rá is paráztam, pláne mikor megláttam az injektorok 154e/darab árát. Mivel nálunk nem munkaeszköz az autó, hanem a család helyváltoztatását szolgálja 3 gyerekkel és egy nagytestű kutyával, érzékenyen érintené az összköltség a családi költségvetést. Barátok unszolására, csak megpróbáltam kiszedni a rossz porlasztókat. De előtte mértem egy résolaj veszteséget. Kb 3 perc alatt 54, 42, 56, 49 ml gyűlt össze az edényekbe. Szerelő szerint ez sok, viszont az Opel szervizprogramja azt írja, hogy alegnagyobb mennyiség x3 nem lehet több, mint a négy mennyiség összege. Bár szerintem ezzel egy injektor hibáját lehetne kiszűrni ezzel. Kifújtam a porlasztófészkeket, 3 napig fújtam wd40-el. Először az egyes (a lendkerék felőli) csavarjait szedtem ki. Legnagyobb meglepetésemre jobbra-balra el lehetett forgatni. Utána rántottam egyet rajta, és már kinn is volt. Egy rozsdafolt sem tarkította a porlasztótestet. Utána a másik három is ilyen könnyen kijött. Jöhetett az injektor vadászás. Bárdi oldalán 154e volt darabja, kedvezménnyel is legalább 80ezer. Megnéztem Csergőben is, ott majdnem 100e lett volna kedvezménnyel, de volt egy darab gyári kedvezményes raktáron, amit megkaphattam 54e körül. Jófogáson is körülnéztem, és legnagyobb meglepetésemre Dunaföldváron árult egy cég gyári újat 50ezer forint/darab áron. Kértem képeket, és eredeti Renault dobozban, új porlaszók voltak, de sajnos csak 3 darab. Azért gyorsan megrendeltem, a Csergőben található egy darabbal együtt, ami GM-es dobozban érkezett. De csak miután leszivatott a Royal-futár. Ezúton is üdvözlöm őket. Leírás szerint beszereltem őket, és a kódjaikat is felírtam. A 3 darab Renault 928 996, az egy GM 549 067 kóffal volt ellátva. Op-comot rádugtam az autóra, de legnagyobb meglepetésemre inaktív volt a Programozás gomb. Gyors ketségbeesés után felhívtam haverom, hogy hozza el az Auto-comot, és azzal is nézzünk rá. Kiválasztottuk az Opel Vivarot, de nem jelent meg a programozás menüpont. Átmentünk a Renault Trafic alá, és ott már be lehetett menni a programozásba. A leírás szerint az injektor helyével kell kezdeni, pl az első a 01, második a 02, utána kell az IMA kód. Tovább olvasva a leírást, ismét levert a víz: a kódokban nem alkalmazzák a 0 és a 9 karaktereket. Na szuper, mert mondegyik szerepel az enyémben. Ettöl függetlenül megpróbáltuk felprogramozni, de helytelen kód üzenettel kidobott. Mindjárt az jutott az eszembe, hogy átvertek az oroszok, selejtes, hamisítvány, rossz injektorokat vettem. De a Csergő csak nem árul szart. De akkor miért van még náluk egy 2008-ban gyártott porlasztó, ráadásul nagyon jó áron. Ezután egy álmatlan éjszaka következett. Másnap elmentem az elején említett specialistához. Mondom mi a gondom, és hogy az auto-com szerint AAAAAAAA mind a négy injektor kódja. Erre nevetett egyet, és közölte, higy akkor nem kell feltanítani a rendszert az új porlasztókhoz. De felajánlotta, ha megnyugtat, egy későbbi időpontban rádugja a gyári Renault programot, de amúgy nyugodtan használjam az autót, mert biztos, hogy ő sem tudja programozni. Mivel az udvaron akkor is legalább 4 Vivaro/Trafic várt javítársa, így elhittem. Az autó azóta hibátlanul, leállásmentesen közlekedik, és nagy gázon sem füstöl, mint előtte. Szerencsére az elején vízionált 5-600ezres javítási számla 210 ezer lett, ami azért nem mindegy.
  14. Sajnos típushiba, hogy a csapágyak tönkremennek benne. De még mindig olcsóbb, mint a VW csoportos Sharan, T5 hibája, a szinkrongyűrűk elkopása. Amik sokat autópályáznak, többet bírnak. Még a rendszeres olajcsere, szigorúan gyári Elf olajjal is segít a tartósságon. Én Üllőn szerettem volna javíttatni a váltót, mert kimondottan Vivaro/Traficra szakosodtak, de majd 10e forint lett volna a futár, mert 55 kg a váltó. Aztán Szekszárd került szóba, de egy ismerősömnek 2 váltófelújítását is elrontották. Pécsváradi srácot többen is ajánlották. Bár miután kész lett, egy másik ismerősöm meg őket szídta.
  15. Végre kész vagyok a Vivarom szerelésével. Komplett alváz- és üregvédelmet kapott. Ezért le lett szedve az üza tank, minden hőterelőlemez, váltószerelés miatt pedig az első bölcső. Felbakolás közben a jobb első emelőhely összerogyott, annyira el volt rozsdásodva. Az és a bal oldali is ki lett javítva. A tankot fogó két pánt is lekerült, mert nagyon rozsdásak voltak, persze azok is kilyukadtak. A bal hátsó sárvédőív hátsó sarka is átlyukadt. A hátsó rugótányérok is nagyon rozsdásak voltak, de szerencsére csak felületi tisztítás kellett nekik. Az alvázon viszont rengeteg felületi rozsda volt. Majdnem az összes ponthegesztés hólyagosodott. A legrosszabb a hátsó rugótányérok körül volt. A bal első fellépőt is javítani kellett, mert az egyik vízelvezető furatnál nagyon elvékonyodott a lemez. A váltó felújítást Pécsváradon csináltattam. Üllőn szerettem volna, de majdnem 10e forintot kért a futárcég, hogy oda vigye a váltót, mert 55 kilogramm. Széthúzás után kiderült, hogy az összes csapágy ki lett már cserélve. Mivel 1 és 2 fokozatban gyorsításkor volt már hangja, ezért annak a csapágyai cserére kerültek a komplett kapcsolótengellyel együtt, mert az meg nagyon lötyögött. Ez 90e forintba került. Szerencsére a 2006-os 2.5 dci-ben nincs kettőstömegű lendkerék, ezért 74ezerből megúsztam a kuplung cserét. Mindjárt kinyomócsapágy is lett cserélve munkahengerrel együtt. Nem tudom milyen fajta volt benne, de műanyag volt a háza, és nem védte gumi harmónika sem. Most Valeo került bele fém házzal. Ha már jól hozzáférhető volt, mindjárt turbót is cseréltem, mert nagyon hordta az olajat. Wizardnál rendeltem felújítottat tömítéskészlettel együtt.. Mikor fel szerettem volna tenni, tűnt fel, hogy hiányzik 2 tőcsavar. Erre azt mondták, hogy van mimor az összes hiányzik, vegyek bele a csavarboltban. Na ja, csakhogy én az összeset benne hagytam. A beszerelési útmutató szerint olajat kell cserélni a felújított turbó felszerelésekor, ezért a hatezer kilométert futott olajat is ledobtam. És végre meglett, mi zörgött az első futóműben. A keresztstabilizátor gumiszilentjei voltak kikopva. Ezekből is újat kapott egy külső kormánygömbfej kíséretében. Remélem mostanában nem kell már költeni az autóra a kötelezőeken kívül.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.