Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

tgabika76

MOTE klubtag
  • Hozzászólások

    10.956
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    178

tgabika76 last won the day on Január 4 2022

tgabika76 had the most liked content!

4 követő

tgabika76 névjegye

  • Születésnap 1976-02-11

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    opelia.blog.hu

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Veszprém
  • Érdeklődés
    Minden ami Opel!!!

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Coupé Z18XE (2001), Opel Calibra X20XEV (1997)
  • Város
    Veszprém

Legutóbbi látogatók

27.471 profile views

tgabika76's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

999

Hírnév

  1. Ha komplett hengerfejet veszel amiben benne vannak a szelepek és a vezérműtengelyek is, akkor abban benne lesznek a hidrotőkék is (mivel ugye a szelepek és a vezérműtengelyek között vannak), csakhogy egy ilyen felújítva nem két fillér, nagyságrendileg annyi mintha vennél 16 új tőkét... a kérdés az hogy beruháznál-e ennyit azért mert a "szerelő arra tippel". Valamint az olajfogyást csak akkor oldja meg, ha az szelepszárszimmering hiba miatt volt, de ezen kívül még egyéb más módja is lehet annak ahogy egy belső égésű motor fogyasztja az olajat.
  2. Azt ugye fontos tudni hogy a motorvezérlőt nem olyan egyszerű csak simán kicserélni, ugyanis hozzá van programozva a gyári immobiliozer, szóval kelleni fog a gyújtáskapcsoló körüli immo karika és a hozzávaló immochip is.
  3. Pedig annak kell lennie, a lenti kép a szerelési könyvből való:
  4. Csak azt használom már a harmadik olajcsere óta, nekem bevált.
  5. Alátámasztja a teóriádat hogy nekem a Bertone ugyanazzal a motorral van szerelve mint neked a Zafirád, mégsem melegszik fel rendesen, sőt igazából az üzemi hőfokot sem éri el a motor a vízhőfokmérő tanúsága szerint, csupán lakott területen belül. Mondjuk én tudom az okát: egyrészt a G Astrának talán némileg tágasabb a motortere (több hely van benne) mint a Zafirának, másrészt meg nekem OPC lökhárító van elöl elég sok nyílással, ráadásul ennek is hiányzik az alsó áramlásterelő lemeze, valamint még ott vannak a géptetőbe vágott Focus RS szellőzők is, szóval én nem csodálkozom semmin. Igazából csak azt sajnálom hogy Astrához nincsen többféle termosztát meg hőfokkapcsoló ami más-más hőmérsékleten kapcsol úgy mint a Calibrához...
  6. A biztosítékokról nincs, de a relék itt vannak:
  7. Konkrétumot nem tudok mert nincs előttem az autó, de ott a nagy biztosíték/relédoboz a vezetőoldali fényszóró mögött, csak van ott egy megfelelő vezeték.
  8. Ízlés/pénz kérdése sztem. A TRW is működik, ha nincsenek átlagon felüli elvárásaid az úttartással kapcsolatban, akkor teljesen jó.
  9. Ilyesmire tippelek én is.... meg ugye az orosz leírás szerint nem kormányszög jeladó van, hanem a kormánykerék (és ezzel a kormánymű) forgásának sebességét nézi, és eszerint változik a rásegítés, pontosabban a szervopumpát működtető motor fordulatszáma. Ha pedig figyeli a kormánymű forgásának sebességét, akkor könnyen lehet hogy a kitérés mértékét is.
  10. Az álmoskönyv szerint a túl sok olaj két problémát okozhat: 1., az elégett olaj eltömíti a katalizátort ami így hatékonyságát veszti, és 2., a túl nagy olajnyomás előbb-utóbb kinyomja a főtengelyszimmeringet. Ezek bármelyikének bekövetkezése előfordulhat, de nem törvényszerű (én OFF autóval járok fél éve túl magas olajszinttel, eddig semmi probléma). Ha vállalod a kockázatot, akár úgy is maradhat, de ha lelkiismeretes vagy és tényleg túl magas az olajszint (érdemes többször ellenőrizni), akkor engedj le belőle.
  11. Nem, kétféle fűtésrendszer létezik, a Delphié csavaros, a Behr-é kapcsos rögzítésű (természetesen más méretű pollenszűrő is kell bele, a Delphié inkább téglalap alakú, a Behr közelebb áll a négyzethez). Az enyém is ilyen kapcsos, szívok is vele rendesen, tudniillik ha nincs a helyén rendesen a fedél (nem tartja elég kapocs), akkor hosszú klímázásnál a kondenzvíz befelé folyhat az anyósoldali lábtérbe. Én megvettem a gyári új kapcsokat mert pár nekem is elugrált illetve elhajlott.
  12. tgabika76

    Motor

    C16NZ? Akkor tessék (Google fordítás):
  13. Elvileg ki lehet kapcsolni a gyári rádió kódkérő funkcióját, sztem ezt a tieden valaki már megtette. Nem tudom hogy ez milyen hatással van a piros ledre (kell-e továbbra is villognia?), esetleg még az lehet hogy az ideiglenes táp mégiscsak működött, és a rádió csak akkor kér kódot ha meghatározott ideig feszültség nélkjül marad a rendszer, lehet pár másodperc még nem számít) Valahogy úgy mint a távirányítós kulcsban az elemcsere: ha 3 percen belül sikerül, akkor nem kell újraprogramozni a távezérlőt, ha kicsúszol ebből az időből, akkor igen.
  14. Nem szükséges, viszont vannak motorkódok amiknél fojtószelepház-tisztítás után, vagy ha le volt véve az akkusaru, vissza kell állítani Op-Com-al a tanult értékeket. Magától is adaptálódik, csak ahhoz kell menni 20-30km-t. Ezeknél a motoroknál szükséges ez: Z10XE, Z12XE, Z18XE, Z18XEL, Z20LET
  15. Az ott a hűtőmodul hibalámpája, ez vezérli a ventillátoroktól elkezdve a klímáig szinte minden ami a hűtéssel kapcsolatos. Maga a modul amúgy az első lökhárító szemből nézve jobb sarka mögött van, de hogy miért éppen ez jelezte az alacsony hűtőfolyadék szintet, azt nem tudom. Hibás ventillátorokra, klíma nyomáskapcsolóra, ilyesmire szokott inkább jelezni.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.