"Azt nem értem miből gondolod hogy "ez a csipp" nem hozza azokat a pacikat? Mert valaki azt írta? Ha téves feltételezésből vonsz le következtetéseket, nem világos miért másról állítod hogy lódít? Talán érdekelve vagy tuningbox eladásban?
6 éve van egy C16SE-em amit többek között tesztelésre használtam különböző hőmérsékleti viszonyok mellett mindenféle oktánszámú üzemanyaggal, és bármilyen hihetetlen számodra ki tudta belőle hozni a +12LE-t (lemérettem).
Már 1500-tól nagyobb a nyomaték és 2500-nél ahol a gyári elkezd éledni én már elváltok (normál üzemmód). Valóban nem kell leugrani a kuplungról, így is jól gyorsul és "nem kapar el" ha nem akarom.
Csak chiptuning van benne, gyári a kipufogó a légszűrő és a vezérműtengely is.
Egyébként sem értem miért a LE-n lovagoltok, amikor a gyorsulás szempontjából a forgatónyomatéknak van nagyobb jelentősége (Nm)
A tuningbox működési elvének leírása a valóság. Amíg ez nem volt leírva, addig olyan dolgokat is olvashattál egyes tuningbox oldalakon: "Chiptuning során a motort meg kell bontani." Volt olyan laikus ügyfél aki még ezt a hazugságot is elhitte. Az ilyen és ehhez hasonló kamumondatokat azóta törölték a tuningbox oldalakról... Amúgy van egy zsákom tele tuningbox-al amit ügyfeleim autóiból kellett kiműteni különböző problémák miatt, és nálam hagyták emlékbe. Elvitték volna külföldre kp-ért, de nem vagyok hajlandó ilyen dobozkákat eladni senkinek...
Teljesítménymérésre mindenkinek független mérőhelyet javasolnék, miután a saját padján mindenki annyit mér amennyit akar, tisztelet a kivételnek. Élő példa egy 1.9pd (130LE) passatos ügyfelem aki állítólag 40LE-s tuningot kapott egy mérőpaddal rendelkező xy tuningcégnél, de az eredménnyel nem volt megelégedve. Írtam neki egy normál tuningot, a próbakörről mosolyogva tért vissza és megkérdezte ez most hány LE? 50?
A válasz nem, ez a 30LE! De több is megoldható biggrin.gif Mérési lap
Arra törekszem hogy csak minőségi munkát adjak ki a kezemből MMC Tuning és az ügyfeleim elégedettek legyenek az elért eredménnyel, ha a tesztelés után van még kérésük a programot ennek megfelelően módosítom.
A kóklerekkel nem nekem van bajom, egyre többet javítok utánuk, de az ügyfelek ilyenkor 2-szer fizetnek. Szerinted ez korrekt? Miután elvesztették a bizalmukat többet nem mennek vissza oda, néha még akkor sem, ha a gyári progit nekem kell beszereznem az autójához plusz pénzért. Minden autóra egyedi tuningot írokés mindig az autó saját gyári programját módosítom. A filetöltögető varázslókról még annyit hogy volt aki Siemens computerre akarta rátölteni a Bosch vezérlőprogramot, aztán csodálkozott hogy nem indult be az autó. Szerinted ezek szakemberek? Szerintem mindenkit a munkája minősít.
Kétségtelen hogy szívóbenzinesből már 10%-ot pluszt kihozni is jó eredmény, és vannak olyan típusok ahol már a 8% is az, és az is egyértelmű hogy a turbósok jobban húzhatók, de nem csak a motor maximális teljesítménye és max. nyomatéka számít, hanem hogy milyen fordulatszámon és mennyire egyenletesen adja le. Ez az ami vezethetőség szempontjából fontos, mivel 99%-ban részterhelésen használjuk az autót, előzési lehetőség híján senki sem tud padlót nyomni ha vannak előtte. (Moderátor által ellenőrizve)