Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

C14NZ leáll,nem indul, majd csak hidegen leáll hibáról infó


Recommended Posts

Nagyon kétségbe vagyok esve. Az OPEL Corsa 1.4i (1994) kocsim, ugyan nagyon ritkán ( havonta, negyedévente, meghatárzhatatlan mert van amikor 2-3 napon belül is megismétlődik) a kocsim a motorja a legváratlanabb helyzetekben leáll. Ott álok a forgalom kellös közepén, probálom indítani nem sikerül. Várnom kell kb. 1o-20-30 secundomot ( ilyen szituációban nehéz megállapítani, hiszen a másodpercek is perceknek tünnek) és akkor már indítani tudom a gépet és utánna semmi üzemel normálisan.

A Debreceni márka szervízben (kereskedés is) nézték, ellenőrízték, mérték és nem találták a hibát. Azt mondták vátjak még addig míg a hiba sűrűbb vagy tartós nem lesz. Csak, hogy ez életveszélyes. Egy nagyforgalmú, nagy sebességű útszakaszon könnyen belém rohanhat egy másik kocsi, kamion és a családommal együtt odaveszünk.A motor tipusa C14NZ.

Ma vettem olyat észre, hogy menetközben gyorsuláskor, alig észrevehetően rándult egyett a kocsi. Úgy mint amikor a gyujtás a másodperc törtrészére kimarad.

Utánna a kocsi minden üzemelési hiba nélkül megy tovább.

Kérem segítsenek!!!!!!!!!

Ne várják meg a tragikus balesetünket.

Hálásan köszönöm előre is (remélem utólag is lesz lehetőségem rá)

Üdvözlettel

Dr.Kas János ny.f.doc.

ember2@hu.inter.net; ember2@freestart.hu

Link to comment
Megosztás:

Nagyon kétségbe vagyok esve. Az OPEL Corsa 1.4i (1994) kocsim, ugyan nagyon ritkán ( havonta, negyedévente, meghatárzhatatlan mert van amikor 2-3 napon belül is megismétlődik) a kocsim a motorja a legváratlanabb helyzetekben leáll. Ott álok a forgalom kellös közepén, probálom indítani nem sikerül. Várnom kell kb. 1o-20-30 secundomot ( ilyen szituációban nehéz megállapítani, hiszen a másodpercek is perceknek tünnek) és akkor már indítani tudom a gépet és utánna semmi üzemel normálisan.

A Debreceni márka szervízben (kereskedés is) nézték, ellenőrízték, mérték és nem találták a hibát. Azt mondták vátjak még addig míg a hiba sűrűbb vagy tartós nem lesz. Csak, hogy ez életveszélyes. Egy nagyforgalmú, nagy sebességű útszakaszon könnyen belém rohanhat egy másik kocsi, kamion és a családommal együtt odaveszünk.A motor tipusa C14NZ.

Ma vettem olyat észre, hogy menetközben gyorsuláskor, alig észrevehetően rándult egyett a kocsi. Úgy mint amikor a gyujtás a másodperc törtrészére kimarad.

Utánna a kocsi minden üzemelési hiba nélkül megy tovább.

Kérem segítsenek!!!!!!!!!

Ne várják meg a tragikus balesetünket.

Hálásan köszönöm előre is (remélem utólag is lesz lehetőségem rá)

Üdvözlettel

Dr.Kas János ny.f.doc.

ember2@hu.inter.net; ember2@freestart.hu

irtam ímélt........

Link to comment
Megosztás:

Túl bizalmas, túl hosszú, túl bonyolult, túl általános vagy miért nem kerül be a válasz a topikba?

Ki tudja kinek fordul elő legközelebb ilyen. Akkor már nem kellene újra megkérdezni. :wink:

Üdvözlöm!

Sajnos ez a fajta hiba a legrosszabb, mert ez a legnehezebben behatárolható.

De az évek során az a tapasztalatom, hogy az ilyen hibákat 4 dolog okozhatja:

-Üzemanyag relé meghibásodása

-Trafo alatti gyujtásmodul meghibásodása

-Osztófejben a Hall jeladó meghibásodása.

- illetve ezek kábele, ill. csatlakozója kontakt hibás

Mint a címéből azt látom, hogy Ön Debreceni , igy sajnos személyesen nem tudok segiteni, mivel én Budapesti vagyok.

Én ugy kezdeném:

meg kell rángatni járó motornál a Hall jeladó csatlakozóját.

meg kell rángatni járó motornál a trafó alatt lévő gyujtás modul csatlakozóját.

ha ilyenkor leáll, akkor a kábel, illetve a csatlakozó hibás, javitásra, tisztitásra szorul.

ha nem csinál semmit, akkor először a gyíujtás modul cseréjét javaslom, mert az olcsobb: kb 20 ezer forint.

A Hall jeladó a legdrágább, mert emlékeim szerint a corsákba Bosch osztófej van, és abba jeladót nem lehet cserélni. csak kompletten lehet kapni olyan 70 ezerért.

a legolcsobb, és a legritkább a AC relé, az a kesztyütartó alatt van, de a legritkább esetben hibásodik meg. olyan 7 e Ft.

Én ugy gondolom, hogy ezek cseréjekor megjavul az autó.

Sajnos mivel ezek pillanatnyi hibák, azért ezek ellenörzésére nincs lehetőség, csak a cserével lehet próbálkozni.

Kell keresni egy bontót, ahol meg kell beszélni, hogy adja oda az alkatrészeket, és ha nem az a baj akkor visszaveszi, és beleteszi a másikat.

Bontottan a feléért meg lehet venni a cuccokat.

Remélem tudtam segiteni, bármilyen kérdése van, nyugodtan bombázzon vele!!!

Tisztelettel

juhuhuhuhu

Link to comment
Megosztás:

nekünk a c14nz astrában anno asszem alapjárati motort cseréltek

a hibajelenség ugyanez volt

zsír volt pesten mínusz fokokban lehúzott ablakkal, pólóban, kikönyökölve autózni: a fűtés ugyanis folyamatosan maxon ment, mert különben gáz volt :?

Link to comment
Megosztás:

nekünk a c14nz astrában anno asszem alapjárati motort cseréltek

a hibajelenség ugyanez volt

zsír volt pesten mínusz fokokban lehúzott ablakkal, pólóban, kikönyökölve autózni: a fűtés ugyanis folyamatosan maxon ment, mert különben gáz volt :?

a fütésnek megy az alapjárati motornak nem sok köze van egymáshoz.

biztos jól emlékszel???

Link to comment
Megosztás:

kicserélték a gyújtásmodult. Használt, 10000 Ft.-ért.

Megint leállt.Ccsak most már hosszabban. Előőte mentem vele a városban. Vontatni kellet. De később kb.1 óra múlva megint beindult. Leállítottam, nem indult újra. Vontatás közben ismét betudtam indítani. Saját lábán állt be a helyére.

Jövőhéten a Hall jeladó cseréje következik. Vissza tesszük a régi gyújtás modult.

:x

Link to comment
Megosztás:

kicserélték a gyújtásmodult. Használt, 10000 Ft.-ért.

Megint leállt.Ccsak most már hosszabban. Előőte mentem vele a városban. Vontatni kellet. De később kb.1 óra múlva megint beindult. Leállítottam, nem indult újra. Vontatás közben ismét betudtam indítani. Saját lábán állt be a helyére.

Jövőhéten a Hall jeladó cseréje következik. Vissza tesszük a régi gyújtás modult.

:x

vagy a bontott gyujtásmodul is rossz? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Ez is benne van aq pakliban. De visszaveszi az eladó ( a szerelő vállalta a garanciát) ha más a hiba. Sajnos a gyári kegyetlenűl drága.

Viszont, visszatekintve, volt trabantom, skodám, ladám de még egyikkel sem kellett vontatni. Ez az első u.n. nyugati autóm. Ezzel már megtudtam mi a vontatás

Link to comment
Megosztás:

Ez is benne van aq pakliban. De visszaveszi az eladó ( a szerelő vállalta a garanciát) ha más a hiba. Sajnos a gyári kegyetlenűl drága.

Viszont, visszatekintve, volt trabantom, skodám, ladám de még egyikkel sem kellett vontatni. Ez az első u.n. nyugati autóm. Ezzel már megtudtam mi a vontatás

ez igaz.

de ha lesz jó sokáig nugati qutód, akor majd rájössz, hogy az olcso mindig a legdrágább, és a legszivatósabb.....

azaz: ingább picit drágább, de jó, mint a gagyi, és minden sarkon lerohadjon az ember....

sajnos a mai autók nem trabant, ami ha eltört valami , faággal is lehetett pótolni.........

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

:) Sikerült. Elősször a gyujtás modult cseréltettem ki (bontott) majd amikor továbbra is leállt, de most már hosszabb időre, akkor a gyujtásmodolt visszatették és a Hall jeladót (a komplett bontottként 1500 Ft. volt) cserélték ki. Azóta minden tökéletes. Üdv mindenkinek. Helló!!!!!!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.