Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorokkal kapcsolatos kérdések


Qpack

Recommended Posts

Szevasztok!

Nem tudom igazából ez a téma hol lenne jó helyen, mert nem találtam megfelelő részt a fórumon hát ide írok...

A lényeg:

Én anno nem ma kezdtem a kocsikkal kapcsolatos előléletem, ezért csodálkozom azon, amit olyan sokan írtatok illetve, amit az Opel márkaszervízben is mondtak..

1. ECOTEC motoroknál "teljesen normális", hogy a 15ekm-es olajcsere periódus alatt félidőben 0,5-1 liter olaj utántöltése szükséges csak a 15esig kibírja ha vkit nem idegesít, mert nem nézi....az 1984-ben gyártott kadett-unkba ehhez képest nem is kell olaj... :shock:

2. volt már olyan kuncsaftjuk, hogy a 20ekm-es motort cserélni kellett, mert 2ekm-enként kellett bele 1liter olaj...a második motor is detto, aztán emiatt a 20ekm-es motort felfúrás és persze ilyesmik nélkül csak már "túlméretes" cuccokból rakták össze a hézagok beállításával, amivel megoldódott a probléma...

3. másik ecotec-nél ennél kb 50ekm garantált szervízelt moci esetén erősebb volt a fogyi ..2ekm elmúltával már a pálca sem ért bele az olajba, de ezt a mocit megpróbálták kezelni prologgal és meglepően tapasztalták, hogy 5ekm után sem ment a minimum jel alá az olajszint

4. több esetet is említettek, aminél a prolong erősen csökkentette az olajfogyasztást és emiatt javasolták, hogyha ez zavar engem, akkor tegyek bele Én is!

Nálam ennyire nem drasztikus az olajfogyi, de valószínűleg bele esek abba, hogy kb fél lityi kell félidőben, de engem ez is zavar...

Van esetleg vmelyikőtőknek tapasztalata ezzel az adalékkal?
Valaki tett már ilyet a verdájába? :?:

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs tapasztalatom az ilyen túlmarketingezett csodaszerekkel,

de az biztos, hogy az olajfogyaztást MEGÁLLÍTANI NEM TUDOD egy ecotec

1.6 mociban. Ilyen a konstrukció, és kész. :)

Csökkenteni lehet jó minőségű olajjal is.

Köszi a hozzászólást! :!:

A Tied mennyit eszik olajból?

Nameg persze az is érdekel milyen olajra gondolsz a "jó minőség" tekintetében? :?

Link to comment
Megosztás:

A régi motor 180000km-el kb.:

városi szolidabb járat (nálam ez is azért tempós): 2-3000km->1L

Versenyeken pluszban átlag 0,5L alkalmanként.

Az újabbik motor, kb. 20-30000km-el kb.:

városi: 2-3000km->0,5L

versenyen pluszban biztos egy-két deci hozzájön, ezt még nem nagyon

volt alkalmam tapasztalni.

Én Castrol RS 10W60-at használok, ebbe a motorba nem ismerek jobbat.

Link to comment
Megosztás:

A régi motor 180000km-el kb.:

városi szolidabb járat (nálam ez is azért tempós): 2-3000km->1L

Versenyeken pluszban átlag 0,5L alkalmanként.

Az újabbik motor, kb. 20-30000km-el kb.:

városi: 2-3000km->0,5L

versenyen pluszban biztos egy-két deci hozzájön, ezt még nem nagyon

volt alkalmam tapasztalni.

Én Castrol RS 10W60-at használok, ebbe a motorba nem ismerek jobbat.

Köszi az infót!

Én meg azt hittem, hogy széthajtotta az előző tulaj.... :oops:

Én most a gyári specko szerinti 10w-40-est használom... :roll:

Azért várom a többi 16V-s kollega értékeit is ..... de csak becsületesen :roll:

Link to comment
Megosztás:

Hát, én nem vagyok 16v-s, meg az olajfogyasztásom is horror :roll: de ez a prolong dolog olyan viccesnek hangzik... Egy időben lelkes TVshop néző voltam :oops: meg rendeltem is marhaságokat bazidrágán :oops: :oops: :oops: én nem tudom, ki látta annak a reklámját, de egy akkora baromság, hogy hihetetlen... igaz, azóta már a corában is láttam ezt a lötyit :roll: dehogy én bele nem önteném a motorba, az 7szentség :shock: inkább töltögetem az olajat 8)

Link to comment
Megosztás:

Hát, én nem vagyok 16v-s, meg az olajfogyasztásom is horror :roll: de ez a prolong dolog olyan viccesnek hangzik... Egy időben lelkes TVshop néző voltam :oops: meg rendeltem is marhaságokat bazidrágán :oops: :oops: :oops: én nem tudom, ki látta annak a reklámját, de egy akkora baromság, hogy hihetetlen... igaz, azóta már a corában is láttam ezt a lötyit :roll: dehogy én bele nem önteném a motorba, az 7szentség :shock: inkább töltögetem az olajat 8)

Szerbusz kedves manta!

Én sem azért tenném bele, hogy olaj nélkűl fussak vele 200ekm-t, :twisted: hanem mert állítólag nem árt a mocinak inkább használ, olvastam pár tapasztalatot is róla, de hátha esetleg a "mi" köreinkben is használt már vki ilyet... :?: :wink:

Na meg persze magamat is "nyugtatom", mivel a verdához nincs szervízkönyvem és emiatt csak a szervízre illetve a saját ellenőrzésemre hagyatkozva vettem meg. De mivel, mint írtam előző, akár 20 éves gépek 2-300ekmmel sem ettek nálam ennyi olajat, mint amit az Opel szervíz az Ecotech-eknél tök normálisnak tart (nem Én tettem már beléjük ennyit :? ) ezért kezdtem beijedni, hogy megcsalt a szimatom és mégis szét van hajtva a kicsike....de az eddigiek szerint 0 km-esen is már "erősen" kortyol a 7I0-esből a moci! :oops:

Ezért is kérdezem az olajfogyikat és, ha esetleg ehhez van vmi amivel a motor rövid/hosszú távú károsodása nélkűl tudok egy kicsit javítani a helyzteten komolyabb anyagi ráfordítás nélkűl, akkor talán kipróbálom. :roll:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem 1.2-es 16v van. 57000km van benne. Most direkt lementem a garázsba megnézni a szintet /3000km múlva csere/. A nívo pálcán szemmel nem lehet látni a fogyást. Még soha nem kellett utánna tölteni soha egy decit sem. Lehet, hogy amiröl írtok csak az 1.6-osnál jellemző? Bár ezek a motoroknak már olyanok a paraméterei, hogy nem szabadna fogyni az olajnak. Nem lehet, hogy valahol folyik? Ha enné, akkor kék jenne a kipufogóból kijövő füst. Szerintem jobban utánna kellene nézni.

AGA

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem 1.2-es 16v van. 57000km van benne. Most direkt lementem a garázsba megnézni a szintet /3000km múlva csere/. A nívo pálcán szemmel nem lehet látni a fogyást. Még soha nem kellett utánna tölteni soha egy decit sem. Lehet, hogy amiröl írtok csak az 1.6-osnál jellemző? Bár ezek a motoroknak már olyanok a paraméterei, hogy nem szabadna fogyni az olajnak. Nem lehet, hogy valahol folyik? Ha enné, akkor kék jenne a kipufogóból kijövő füst. Szerintem jobban utánna kellene nézni.

AGA

Az 1.2 esek teljesen más tészták, ott tényleg nem tapasztalható ilyen...a kék füst nem jellemző ezeknél az 1.6osaknál sem..már csak a katalizátor miatt! :?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Sziasztok!

Én még csak most vettem a kocsimat: 1.4-16V.

124000 km volt benne. Elmentem vele 3000-et és 8 dl-t kellett utánatölteni.

Üdv:

András

Korty - korty....ez igen...és tuti a 124ekm? Meg van a szervízkönyved hozzá, úgy ennyi vagy csak az óraállás alapján..? :roll: bár ahogy figyeltem a kollegák/szervízesek hozzászólását teljesen normálisnak nevezhető... :oops:

Link to comment
Megosztás:

"Korty - korty....ez igen...és tuti a 124ekm? Meg van a szervízkönyved hozzá, úgy ennyi vagy csak az óraállás alapján..? bár ahogy figyeltem a kollegák/szervízesek hozzászólását teljesen normálisnak nevezhető... "

Miért szerinted a szervikönyv mire biztosíték? Egy ismerősöm lecserélte az F caravan-ját, 320 E vel hagyta az Opel márkakereskedőnél. 2 héttel később látta a városban parkolni, hát oldament megnézni....

A kormány az ülések, a pedálok stb cserélve lettek, és a számláló 125 E-t mutatott. Az autót szervizkönyvvel adták el. Biztos volt vagy 10 perc amíg kitöltöttek neki egyet... :)

Link to comment
Megosztás:

"Korty - korty....ez igen...és tuti a 124ekm? Meg van a szervízkönyved hozzá, úgy ennyi vagy csak az óraállás alapján..?  bár ahogy figyeltem a kollegák/szervízesek hozzászólását teljesen normálisnak nevezhető... "

Miért szerinted a szervikönyv mire biztosíték? Egy ismerősöm lecserélte az F caravan-ját, 320 E vel hagyta az Opel márkakereskedőnél. 2 héttel később látta a városban parkolni, hát oldament megnézni....

A kormány az ülések, a pedálok stb cserélve lettek, és a számláló 125 E-t mutatott. Az autót szervizkönyvvel adták el. Biztos volt vagy 10 perc amíg kitöltöttek neki egyet... :)

Ez szomorú, ha már a márkaszervíz is ezt csinálja!!! :)

De arra gondoltam esetleg nem e ismerte az autó előéletét, ami alapján tuti lenne a km állás, főleg ha a papír is megvan hozzá! :?

Link to comment
Megosztás:

"Korty - korty....ez igen...és tuti a 124ekm? Meg van a szervízkönyved hozzá, úgy ennyi vagy csak az óraállás alapján..? bár ahogy figyeltem a kollegák/szervízesek hozzászólását teljesen normálisnak nevezhető... "

Miért szerinted a szervikönyv mire biztosíték? Egy ismerősöm lecserélte az F caravan-ját, 320 E vel hagyta az Opel márkakereskedőnél. 2 héttel később látta a városban parkolni, hát oldament megnézni....

A kormány az ülések, a pedálok stb cserélve lettek, és a számláló 125 E-t mutatott. Az autót szervizkönyvvel adták el. Biztos volt vagy 10 perc amíg kitöltöttek neki egyet... :)

NA LÁTOD, NEKI VOLT JÓ KAPCSOLATA :-ö))))

ÉS keresett vagy 4-5 kilót 2 hét alatt :))

Link to comment
Megosztás:

NA LÁTOD, NEKI VOLT JÓ KAPCSOLATA :-ö))))

ÉS keresett vagy 4-5 kilót 2 hét alatt :))

És akkor miért is csodálkozunk, hogy ez a létra legtetején nem kilókban, hanem tonnákban mérhető??? :) hányinger..az ilyeneket börtönbe záratnám, mert megkárosítja éppen azt aki az összespórolt kis pénzén, abban hisz, hogy vesz vmi tartósat és közben egy széthasználtat sóznak rá ugyanannyiért! száradjon le az ilyen ember keze... és tegye magáévá 6 taliga kanmajom!!! :oops:

Link to comment
Megosztás:

"hányinger..az ilyeneket börtönbe záratnám, mert megkárosítja éppen a

zt aki az összespórolt kis pénzén"

ebben igazat adok neked.

mi nap-mint nap találkozom olyannal, hoyg széthasznált autót adnak el kevés kilóméterrel.

ma egy bácsi felhivott, hogyvan egy autó, amit mi szervizeltünk, mert a rendszámkeretünk van rajta.

mennyi kilóméter volt benne?? hangzott a kérdés. mert most 66 ezer kjilóméter van benne- folytatta az öregúr.

hát nálunk volt 2003.11 hónapban és akkor 259.000 km volt benne.

szegény bácsi 1 percig nem kapott levegőt.

majdnem beszivta.

na az ekkora mértékü tekerés a genyóság.

Link to comment
Megosztás:

"hányinger..az ilyeneket börtönbe záratnám, mert megkárosítja éppen a

zt aki az összespórolt kis pénzén"

ebben igazat adok neked.

mi nap-mint nap találkozom olyannal, hoyg széthasznált autót adnak el kevés kilóméterrel.

ma egy bácsi felhivott, hogyvan egy autó, amit mi szervizeltünk, mert a rendszámkeretünk van rajta.

mennyi kilóméter volt benne?? hangzott a kérdés. mert most 66 ezer kjilóméter van benne- folytatta az öregúr.

hát nálunk volt 2003.11 hónapban és akkor 259.000 km volt benne.

szegény bácsi 1 percig nem kapott levegőt.

majdnem beszivta.

na az ekkora mértékü tekerés a genyóság.

Az a baj, hogy manapság nem tárgya az adásvételiknek az aktuális km állás....mert ebben az esetben ki lehetne deríteni ki akarta áttolni a palánkon az aktuális vevőt..ugyanis, ha egyszer amikor átadja a kereskedésbe lejegyzőkönyveztetné az eladó a km állást akkor nem nyerészkedhetne a kereskedő, mert leggyakrabban az szakít nagyot és nem az eladó! Maga az egyszerű magánembernek szerintem nem jut ilyen genyóság eszébe!

Tehát ha ezeket megtennék és mégis más km állással kerülne a vevőhöz, akkor vissza lehetne keresni, hogy ki akarta megkárosítani, ugyanis nagyobb km állás kisebb eladási ár, ergo ebben az esetben a kocsi értéke jóval kevesebb! De valyon ezeket miért nem lépik meg? :wink: :?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.