gsi.tamás Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Csak azért, hogy én legyek az első! Link to comment Megosztás: More sharing options...
renzso Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Az első akinek baj van a futóművével????? :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve December3, 2003 Szerző Megoszt Elküldve December3, 2003 Hehe felébrettél cuki fiú tudod, hogy ilyenkor hogy szeretlek! Már nincs baj be be! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Kérdéseim: Mennyire érdemes ültetni elöl és hátul? Milyen gátlókat és rugokat ajánlatok? Akinek már ültetett támaj van annak milyen tapasztalatai vannak? Várom a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve December3, 2003 Szerző Megoszt Elküldve December3, 2003 Gátló KONI (sárga) Rugó EICHBACH (nem bizt. hogy így írják) vagy H&R Szerintem magyarszki utovára nem szabad 40mm-nél lejjeb menni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
renzso Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Hemi! Ültetéssel kapcsolatban Tominak majdnem igaza van 8) Azt kell megfontolni, hogy mire szeretnéd használni a kocsit? Megépíteni és mutogatni, vagy használni? Ha az előző akkor porba vele, ha használni is akarod akkor max a 40mm, de a legjobb az állítható magasságúak. Sajna nem occsó) A gátlóim Konik (sárgák) Teljesen bekeményítve használhatatlan, mert lerázza a vesédet! Ha gondolod majd megmutatom milyen érzés. Rugó Eibach és figyelni, hogy nem rövidebb rugót hanem a hordósat. A rövid rugó kerékcserénél kieshet. A hordós mérete megegyezik a gyáriéval csak több benne a spirál így nagyobbat ül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Kérdéseim: Mennyire érdemes ültetni elöl és hátul? Milyen gátlókat és rugokat ajánlatok? Akinek már ültetett támaj van annak milyen tapasztalatai vannak? Várom a válaszokat! :roll: Ez egy érdekes kérdés... Mindenki tudja, hogy az ültetéssel nő a kocsi stabliltása, viszont ezzel arányosan csökken a komfort is. Tehát először el kell döntened, a komfortból mit vagy hajlandó feladni. Ezek mellett - amit általában figyelmen kívül szoktak hagyni - nő a futómű, futómű alkatrészek igénybevétele is, tehát lecsökken az élettartamuk. Ültetéshez rugókat kell szerezned. Ezt megvásárolhatod vagy akár legyártathatod. Az Eibach, Enzo, FK viszonylag kellemes áron kínál rugókat - típus, évjárat, motor ismeretében - könnyen választhatsz. Ami nagyobb kiadás, az a gátló. Ez kényesebb dolog. Ültetés mellett az olcsóbb, pl. Monroe típ. gátlókat elég gyakran kell cserélni, és a csillapítás mértéke sem az igazi. Érdemes valamilyen Konikat szerezni - ez saját tapasztalat. A kínálatban találsz különboző állíthatókat - minden fajta igénybevételhez, extrém méretű ültetéshez rövidítettet. Áraban viszont legalább a duplája a Monroe-nak, viszont "örök darab". Koni gátlóval és FK rugókkal 35-40, 60-40, és 75-50 szettek közül választhatsz, kompletten - Astra F -hez - Koni Tech Suspension KIT néven. Amivel még érdemes számolnod: Toronymerevítések, felütésgátlók, stb. de ez már egy másik mese. Ha konkrét árak érdekelnek, priv. üdv Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
ViSoR Elküldve December3, 2003 Megoszt Elküldve December3, 2003 Ugyan, ugyan... pokolig meg kell ültetni! Ha már csak pájszerrel lehet betenni a kereket a dobba, akkor alakul. A kormányt el is adhatod :twisted: A haverom 55ösébe olyan telo volt, hogy elporlott a vesém Agárdtol hazáig, úgy pattogott. De le is nyomtuk a Corvettet a Lágymányosi lefordulojában 110el. Olyan kanayarokat vett, hogy néha az öléből másztam vissza az anyósülésre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi16v.pizoman Elküldve December4, 2003 Megoszt Elküldve December4, 2003 Kérdéseim: Mennyire érdemes ültetni elöl és hátul? Milyen gátlókat és rugokat ajánlatok? Akinek már ültetett támaj van annak milyen tapasztalatai vannak? Várom a válaszokat! HI az új Fórumon!! Saját megvalósítás,tapasztalat! elöl 60mmm, hátul 40mm gátló : KONI állítható keménységű(sárga) rugó : FK vidéki vagyok , de ha Pesten járok akkor van úgy hogy 30-40km/h azt elakadásjelzős menet, nagyon alacsony a gép, nagyon jól néz ki, de közlekedni valamikor művészet. Kanyarstabilitás extramegagigajó, útfekvés szintén (17"-os 205/40-es gumikkal), nem szabad elfelejteni a kartervédőt (felszerelve nekem 6cm a földtől), egy jóképű útgyűrődés azt már le is ért, de azért van ;-) , toronymerevítő is szükséges, a kényelemről csak annyit hogy inkább azt nézem hogy nem lesz vesekövem :) , a gömbfejek, szilenetek is biztosan jobban ki vannak téve a terhelésnek.Télre most vissza kellett alakítani gyárira (tavasszal+ősszel komplett rugó,gátló csere) hókotrást nem vállalok!!! röviden ennyi, azt kinek mi az igénye, illusztrációk Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve December5, 2003 Megoszt Elküldve December5, 2003 A Breitreifen tuning oldalán érdemes megnézni a lehetőségeket és az árakat. Ha jól tudom, ők KW rugókat és gátlókat forgalmaznak, ami több fajta kivitelben megvásárolható. Általában 1-1 autótípushoz van 3 különböző komplett szett, illetve külön-külön is megvásárolhatsz mindent... pl. Kadetthez rugószett: 31-35e, gátlók darabja 20e... komplett futómű 2xxe-... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabo007 Elküldve December11, 2003 Megoszt Elküldve December11, 2003 Hat szerintem itthun nem űtetni kéne a kocsit hánem émélni, mé szétesik hámár a jou minűségű hepehupárén 8) Na de most komolyan egy terepjárónak is becsületére válik ha 150eKm után nem kell hozzányúni a futóművéhez -legyen ez az út minőségre célozva... Aki meg ültet, az csak pattogjon és ne sirjon utána ha fáj a dereka hey.. Hozzáteszem nagyon tetszik az ültetett szekér, komoly lóvékat lehet belefeccölni, lehet csajozni is valami jó kis ütös 500W-os szubbal párositva.. .. csak ez itt nem tüköraszfaltos Deutschland , Opelék pediglen oda szánták gépsárkányaikat :idea: Ismerős német szervizes nem igazán tart raktáron Swabéknál trapézgömbfejet meg kormányösszekötöt :?: Na okay, nem akarom senki kedvét elvenni, én megbántam az ültetést.. Csőváz, sportkormány :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabo007 Elküldve December11, 2003 Megoszt Elküldve December11, 2003 Van egy jóbarátom, véletlenül gumiszerelőműhelyben dolgozott évekig és mesélte h. regeteg /45-ös és még annál is peresebb gumit vágtak oda itthon kátyú által. Sajna a 245/30 r 17 et sem itthonra találták ki :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve December12, 2003 Megoszt Elküldve December12, 2003 ehh... Nekem az előző "szezon" 2 garniturába került. És nem azért kellett cserélni, mert elkopott. Volt olyan 90%os (igaz Barum) példányom, hogy hiányzott az oldalfala. Körbe volt szakadva - pedig megvolt az előírt nyomás, meg minden. Utána a Fuldák jól bírták, azokkal közel 8e-t mentem, aztán egy szép este a Soroksárin szálszakadásos lett 2... :arrow: Január-február környékén irány Deutschland, aztán nézek valami GoodYear-t hátha tovább tart. Ott megkapom az újat annyiba, mint itthon valami futott márkás gumit. Ha ügyes vagyok, a Mwst. is visszajön, tehát az út is ingyé' van. jah, egy kis ízelítő: Dunlop Sp Sport 2000 205/45R16 83VE 92.00 EUR GoodYear Eagle Ventura 205/45R16 83V 106.70 EUR GoodYear Eagle F1 Gs-D3 205/45R16 83W 141.90 EUR Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve December23, 2003 Megoszt Elküldve December23, 2003 Mar neha kezdek megijedni a hangoktol amik a (foleg hatso) futomutol jonnek. Pl padkazasnal, fekvorendornel, de most mar utkozben is toksima uton ha van egy huppano amitol kicsit megbilleg a hatulja rugozaskor ilyen melyen nyekergo hangot ad... Egyszer mintha uhuhu mondott volna vmit hogy ez sajnos valami gumi mittomenmi eloregedesenek koszonheto es egyutt kell vele elni. De szerintem egyre gyakrabban es hangosabban csinalja. Tenyleg nem lehet ezzel semmit kezdeni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
renzso Elküldve December23, 2003 Megoszt Elküldve December23, 2003 Mar neha kezdek megijedni a hangoktol amik a (foleg hatso) futomutol jonnek. Pl padkazasnal, fekvorendornel, de most mar utkozben is toksima uton ha van egy huppano amitol kicsit megbilleg a hatulja rugozaskor ilyen melyen nyekergo hangot ad... Egyszer mintha uhuhu mondott volna vmit hogy ez sajnos valami gumi mittomenmi eloregedesenek koszonheto es egyutt kell vele elni. De szerintem egyre gyakrabban es hangosabban csinalja. Tenyleg nem lehet ezzel semmit kezdeni? Meg kell nézetni és tudatosítani kell magadban a problémát. Ha van rá mód csere :) Egyébként nekem is van valami szuszogó hangom a hátsó futóműből. Nem tudom, hogy mi lehet az valaki a lengéscsillapítót mondja, de kb 2 éves sárga konik. 8) Majd uhuhuoz elviszem valamikor. :shock: Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve December23, 2003 Megoszt Elküldve December23, 2003 Hja csak igy karacsony tajan kb orulok ha tudok benyat rakni a tankba, raadasul szelvedot is kene cserelni etc... Szal igy nem orulnek egy komplett hatso futomunek :) De azert azt sem akarom hogy egyszercsak leessen vmelyik kerek mert nem vittem el idoben 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve December23, 2003 Megoszt Elküldve December23, 2003 Mar neha kezdek megijedni a hangoktol amik a (foleg hatso) futomutol jonnek. Pl padkazasnal, fekvorendornel, de most mar utkozben is toksima uton ha van egy huppano amitol kicsit megbilleg a hatulja rugozaskor ilyen melyen nyekergo hangot ad... Egyszer mintha uhuhu mondott volna vmit hogy ez sajnos valami gumi mittomenmi eloregedesenek koszonheto es egyutt kell vele elni. De szerintem egyre gyakrabban es hangosabban csinalja. Tenyleg nem lehet ezzel semmit kezdeni? Nem vok szakmabéli, de nekem elöl csinálja ezt..ott viszont tudom,mert láttam,h egy szilent van tönkremenve.. bal oldalon. az pedig biza vmi gumibigyó:)) gondolom akkor hátul is van ilyen...ettől,igaz csak ha földúton megyek, nyekereg mint egy jófajta 40éves ######ekrény..:lol: Ja de viszont az OFF Escortomnál ON a hátsó lengéscsillapitom nyekergett...de azt ha megnyomogattam a hátulját,egyértelmüen lehetett hallani... Ja és kellemes karácsonyt mindenkinek..és vigyázzatok az uton....ma vezettem kb 400km-ert, és ezalat egyszer le akartak tolni az utrol(előzött a muki,szemból meg jött a távolsági), kijöttek elém...(thx ABS) és harmadikként még volt egy szemból elcentizett elözés...:D) az nem volt annyira vészes, csak 1 erösebb fékezés kellett...szal hiába vagyok én örült, ha mások még rám is rámvernek :mrgreen: Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve December24, 2003 Megoszt Elküldve December24, 2003 Es mi ez a szilent amugy es mit csinal? (nem vagyok szakmabeli jovanna :) ) Meg mennyire bonyolult a javitasa? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve December24, 2003 Megoszt Elküldve December24, 2003 Es mi ez a szilent amugy es mit csinal? (nem vagyok szakmabeli jovanna :) ) Meg mennyire bonyolult a javitasa? Nah ehez kellene egy szakmabeli.. :roll: de asszem vmi olyasmit csinál hogy két mozgo alkatrész között van és ..izé...szal abban mozog vagy vmi ilyesmi..nem is tom hogy magyarázzam :shock: mennyire bonyolult..háát...sztem attol függ melyik szilent...ha egyátalán tényleg az.... :shock: Hééé vki szakmabéli segitsen ki... :oops: :mrgreen: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve December30, 2003 Megoszt Elküldve December30, 2003 Sziasztok! Megnéztem a rugókat a kocsimon, mind a négy sötétkék színű, az elsőknek a száma 29852 VA, a hátsóké 29852 HA. Ha valakinek ez mondd valamit, segítsen! Nem tudom, milyen gyártmány, mennyire van ültetve az autó? Köszönöm! Mező Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve December30, 2003 Megoszt Elküldve December30, 2003 A gyártó: H & R Spezialfedern GmbH & Co.KG, 57368 Lennestadt, Elsper Str. 36. Kisebb módosításokkal beépíthető Astra F-be (2.0L, 2.0L 16V, 1.8L, 1.7L TD) elöl max. 835kg, hátul 800kg. tengelyterhelésre méretezve. A gyártó adatai alapján kb. 30mm ültetést lehet elérni, viszont az első felfüggesztésnél valamit elég keményen faragni kell... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci4 Elküldve December30, 2003 Megoszt Elküldve December30, 2003 Szevasztok! 1kérdés! Nincs valakinek elfekvőben egy Uniroyal MS Plus 44 185/55 R15 81T tipusú gumija? nem kell hogy vadiuj legyen, de azért még legyen profilja:) vagy esetleg nem látott valaki ilyet vhol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2003 Megoszt Elküldve December30, 2003 A szilent egy kis gumi henger, ami a futómű-elemek kaorsszéria felőli rögzítéséhez kell, hogy ne vigye át a rezgéseket. Idővel elöregszik, kipuhul, elszakad. Elöl három szilent van: egy vízszintes és egy függőleges a lengőkarban, valamint a toronycsapágynál. Hátul egy a híd rögzítésénél, valamint szilentnek nevezhető alátétek a rugónál és a lengéscsillapító tornyánál is. Ezek oldalanként értendőek. Cseréje nem drága. Elöl komplett mindkét oldali lengőkar 12E HUF az anyag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Január15, 2004 Megoszt Elküldve Január15, 2004 Hi Szakik! Aki látta a zuzott verdát(kep.tar.hu/barbi83 -> astra mappa) az talán tud tanácsot adni...a kocsi 2 honapja se volt futomü beállitáson....nem 100 % os sikerrel....balra huzott el és beállitás után is még érezhetö volt...szal utána lett lezuzva ....a kérdés annyi hogy vigyem e ujra beállitásra? mert ugyanugy huz balra mint a beállitás után....szal elvileg nincs ujabb gond de nemtom h kialakul6e vlmi ...vagy mi a szöszt csináljak? ....thx elöre is...(kezd sok gond lenni ezzel a döggel :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Gsi 16V Elküldve Január15, 2004 Megoszt Elküldve Január15, 2004 nem tom mi az isten ment tönkre de bele mentem egy dolgozó lány kátyuba és kb 2 km mulva az elindulasnal kisebb meglepetés ért amikor fel bögött a motor én meg az istenért sem akartam gyorsulni utana megaltam minden rendben volt vagyis ugy latszik a kuplung még jo benne mi törhetett el amiárt esetleg a féltengely kicsuszik?? egyszer lengökar !? utána meg neztem mi van ha nagyot fékezek elvileg minden a helyén van mert meg sem mozdult auto .... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts