I_S Elküldve Július6, 2005 Megoszt Elküldve Július6, 2005 Hát most éppen már én sem tudom.... :roll: De ez itt már talán off... :roll: jjjogos a tizes Gumitémára visszaállni... ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
aztec Elküldve Július6, 2005 Megoszt Elküldve Július6, 2005 ha jol tudom akkor azzal a pedállal valójában a bejutó levegő menyiségét szabályozod a benyát meg a kompjuter adagolja...vagy nem? :roll: :toothy5: :toothy5: :( :lol: :lol: :lol: :lol: Antiii teeee gimnazistaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :lol: Laci4 az a kis csel segített múltkor 1 mammer töpörgött elöttem egy matyival és úgy hogy zöld volt és tfh nem adtam meg a macist shimán be tudtam elé sorolni :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július9, 2005 Megoszt Elküldve Július9, 2005 Egy újabb kérdés: Ugye a Dunlop SP01-ből nincs balos és jobbos kialakítású? Már felmerült bennem ez a kérdés egyszer, de annyi dícséretet kapott itt ez a gumi, hogy lecsaptam rá az adandó alkalomkor és nem is figyeltem a mintázatot. Szóval a probléma, ami foglalkoztat, ha nincsen balos és jobbos kivitel: Ha úgy rakom fel a gumit, hogy a belső oldalon van a gumifelület íves kialakítása, akkor a kocsi két oldalán ellentétes irányban futnak az ívek, aminek (gondolom) az a következménye, hogy különböző mértékben vezetik el a vízet, ami igencsak nem kedvez a tapadás szempontjából! Ezt a józan paraszti eszem mondatja velem, de cáfoljatok meg, ha nincs igazam! Remélem érthető voltam! :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július9, 2005 Megoszt Elküldve Július9, 2005 Egy újabb kérdés: Ugye a Dunlop SP01-ből nincs balos és jobbos kialakítású? Már felmerült bennem ez a kérdés egyszer, de annyi dícséretet kapott itt ez a gumi, hogy lecsaptam rá az adandó alkalomkor és nem is figyeltem a mintázatot. Szóval a probléma, ami foglalkoztat, ha nincsen balos és jobbos kivitel: Ha úgy rakom fel a gumit, hogy a belső oldalon van a gumifelület íves kialakítása, akkor a kocsi két oldalán ellentétes irányban futnak az ívek, aminek (gondolom) az a következménye, hogy különböző mértékben vezetik el a vízet, ami igencsak nem kedvez a tapadás szempontjából! Ezt a józan paraszti eszem mondatja velem, de cáfoljatok meg, ha nincs igazam! Remélem érthető voltam! :roll: Este megnézem nálam hogy van. :roll: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július10, 2005 Megoszt Elküldve Július10, 2005 Másnak nincs véleménye? :( (De türelmetlen vagyok!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július10, 2005 Megoszt Elküldve Július10, 2005 Másnak nincs véleménye? :( (De türelmetlen vagyok!) Ma megkérdezek egy gumist!!!! 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 Na, utánaérdeklődtem a dolognak, a totalcar.hu-n a gumidoki ezt válaszolta: Kedves Ivannorbi, Kérdése sokszor felmerül. Az aszimmetrikus abroncsoknak küls"o és bels"o oldala van, ezt kell felszerelésükkor szem el"ott tartani. Ha még forgásirányosak is lennének, akkor az azt jelentené, hogy külön jobbos és külön balos gumikat kéne gyártani, árulni. Ez olyan bonyolulttá tenné a gumik logisztikáját, raktározását stb., aminek már nincs értelme. Higgye el, bár optikailag úgy néz ki a dolog, mintha ellentétes irányba állna a minta, ez használat közben a legkevésbé - , még a kiemelked"oen sportos mintázatoknál - sem jelentkezik, nem okoz problémát, az abroncsok tökéletesen ellátják feladatukat. Kiélezett helyzetben, ahol már minden paraméter számít, ott lehet jelent"osége a felvetett kérdésnek, ezért a versenysportban lehet találkozni egyszerre forgásirányos és aszimmetrikus, így jobbos-balos abroncsokkal. Ilyenek pl. a Pirelli murvára való versenyabroncs mintázatai. Üdv, Gumidoki Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 Na, utánaérdeklődtem a dolognak, a totalcar.hu-n a gumidoki ezt válaszolta: Kedves Ivannorbi, Kérdése sokszor felmerül. Az aszimmetrikus abroncsoknak küls"o és bels"o oldala van, ezt kell felszerelésükkor szem el"ott tartani. Ha még forgásirányosak is lennének, akkor az azt jelentené, hogy külön jobbos és külön balos gumikat kéne gyártani, árulni. Ez olyan bonyolulttá tenné a gumik logisztikáját, raktározását stb., aminek már nincs értelme. Higgye el, bár optikailag úgy néz ki a dolog, mintha ellentétes irányba állna a minta, ez használat közben a legkevésbé - , még a kiemelked"oen sportos mintázatoknál - sem jelentkezik, nem okoz problémát, az abroncsok tökéletesen ellátják feladatukat. Kiélezett helyzetben, ahol már minden paraméter számít, ott lehet jelent"osége a felvetett kérdésnek, ezért a versenysportban lehet találkozni egyszerre forgásirányos és aszimmetrikus, így jobbos-balos abroncsokkal. Ilyenek pl. a Pirelli murvára való versenyabroncs mintázatai. Üdv, Gumidoki Állandóan kiélezett helyzetben autózom... :? :? :lol: :lol: Holnaptól le is cserélem a gumikat! :( :lol: :lol: Tényleg. R15 rulez. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 SP01-nek asszimmetrikus a mintája, tehát ha szemből nézed az autót, az azonos mintájú oldalának tükrösen kell állnia az autón. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve Július12, 2005 Megoszt Elküldve Július12, 2005 SP01-nek asszimmetrikus a mintája, tehát ha szemből nézed az autót, az azonos mintájú oldalának tükrösen kell állnia az autón. Ezzel semmi bajom, nekem ezért tetszik. De nézd meg a belső oldali mintázatot: pont ellentétesen állnak az ívek! A belső oldali mintázat esőgumisnak tűnik. Mi lenne, ha mondjuk a GoodYear Hydragrip-et is így raknád fel, hogy az egyik oldalon előrefelé, a másikon meg hátrafelé mutatnának az ívek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
I_S Elküldve Július13, 2005 Megoszt Elküldve Július13, 2005 Ezzel semmi bajom, nekem ezért tetszik. De nézd meg a belső oldali mintázatot: pont ellentétesen állnak az ívek! A belső oldali mintázat esőgumisnak tűnik. Mi lenne, ha mondjuk a GoodYear Hydragrip-et is így raknád fel, hogy az egyik oldalon előrefelé, a másikon meg hátrafelé mutatnának az ívek? Vizenfutás 250-nél féloldalasan => forognál mint törőcsik a körhintán :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Szevasztok! Végígrágtam magam az összes gumis hozzászóláson. Majd leestem a székről amikor kicsit elkalandozva majd visszatérve a gumi témába opel16V ezt írta: "Lehet beszélgetni a gumi típusokról: málna ízű, extra sikosított, extra izgató, extra erős... " Na de vissza ON. Én a verdámat (95-ös 1.616V ABS) a gyári Mich 175/65R14 gumikkal vettem. Még nincs elkopva 56e-km van a kocsiban garázsban tartották télen nem használták és felbakolták így nap sem érte sokat és nem is deformálódott állásában. Azért majd szeretném lecserélni mert mégis csak 10 éves gumi. Családból szereztem egy telet futott marangoni téligumit 175/70R13 kadett felniken (méret ua. mint astra 13-as felni) astran használták de kicsit elbizonytalanodtam mikor itt olvasom hogy lehet a féktárcsa méret miatt csak 14-es felni megy fel a kocsimra. Na majd kipróbálom és ha nem jó akkor eladó lesz. Eddigi tapasztalataim: wartburg-barum szálszakadásos mielőtt elkopott volna wartburg-debica passio ez volt a legszarabb választás. Olyan kemény gumikeverék, hogy csikorgás nélkül elpörgött és csúszott. Nyálkás időben pedig egyenesen életveszélyes. Csak azért úsztam meg egy csattanást mert látván nem tudok megállni inkább leugrottam a fékről és kikerültem a balfácánt aki elémhajtott. Na ezért érdemes télen parkolóban gyakorolni :lol: lada-barum klasszikus mintás http://kep.tar.hu/wzsolt/50033941/12951385#2 Ez nagyon jól tapadt még télen is szépen elmentem vele de a nyomvályús úton esőben hamar felúszott. Most nagyon gondolkozom mert akciózzák a pirelli P5000-et már 11-ért lehet kapni. Tudom itt a sláger az SP01 és a pirelliről sokan írtak rosszat (kopik, gumis azt mondta...) de lehet ez lesz a választás. Vagy ebben az árban mit ajánlotok? SP01 legolcsóbban 16-ért találtam. Ja és 185/60R14-et akarok rárakni. Tudom ideális a 195 de a gyári 5.5 széles felnikre azt már sokallom. Bocs hogy ilyen hosszú lett :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 javítás: Mármint a röhögéstől estem le majdnem a székről :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 SP01 legolcsóbban 16-ért találtam. Ja és 185/60R14-et akarok rárakni. P.ü. ment. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Ja és 185/60R14-et akarok rárakni. Tudom ideális a 195 de a gyári 5.5 széles felnikre azt már sokallom. Nekem is 5.5"-os felniken van, nem mondom, 6"-t elbírna, de abszolúte nem gáz. Sztem az 1.6-os gépeden ugyanakkora a fék tárcsa, mint az 1.4-en, ergo jó lesz neki a 13"-os felni, de azért mindenképp próbáld ki elötte. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Nekem is 5.5"-os felniken van, nem mondom, 6"-t elbírna, de abszolúte nem gáz. Sztem az 1.6-os gépeden ugyanakkora a fék tárcsa, mint az 1.4-en, ergo jó lesz neki a 13"-os felni, de azért mindenképp próbáld ki elötte. :( Úgytom 1.6 16V-nél volt a váltás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Úgytom 1.6 16V-nél volt a váltás. 1,4 16V-n is már 256-os tárcsa van. Szintén úgy tudom. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 1,4 16V-n is már 256-os tárcsa van. Szintén úgy tudom. :( 1.4 16v-m van és 236os a jószág. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Szerintem az uccsó szériás 1.6 16V-k, 18 16V-k, és a GSÍ-k voltak 256-os tárcsával szerelve.Ez még rémlik a dobozról! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Akkor ez most ide illik: :oops: :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Akkor ez most ide illik: :oops: :( Még én is tévedhetek, csak nemrégen cseréztem betétet, és onnan az infó. Én meg gonban vagyok gumiilag a Corsámra, mert amit szeretnék rátenni, az horror áron van, ill. egy garni van a Duenen, csak az a baj, hogy amikorra kell, akkor már tuti nem lesz meg! :lol: (185/50-14) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mörfi Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 195/50x15 5.5 felnin szarul nézki, az enyém is ilyen , és kanyarban mászik oldalra a gumi. Áh :!: nem rávaló :arrow: de ez van 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 ADAC teszteknek mennyire lehet hinni? 185/60R14 méretben benne van az sp01 de nem az elsők közőtt! http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Somme...PageID=8772%230 A Falken ZE 512 -ről és a Pirelli p5000-D-ről nem találtam teszteket. Ezekkel még szimpatizálok. A barum bravuris is tetszett de eléggé lehúzták az adac teszten. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 ADAC teszteknek mennyire lehet hinni? 185/60R14 méretben benne van az sp01 de nem az elsők közőtt! http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Somme...PageID=8772%230 A Falken ZE 512 -ről és a Pirelli p5000-D-ről nem találtam teszteket. Ezekkel még szimpatizálok. A barum bravuris is tetszett de eléggé lehúzták az adac teszten. majd jön az opel16v és jól bevédi a falken 512-t :( Barum bravuris? :? Nekem olyan van a gsi alatt.....háááátt a multkori eső után jöttem haza melóbol. Már csak kicsit volt vizes az ut a Felvonulási tér előtt álltam a pirosnál. Gondoltam itt az ideje egy gumitesztnek. Kb. 2500-ről akartam indulni (tehát a picit nagy gáz kategória) de majdnem egy helyben forgott az első kerék!! Pedig nagyon finoman nyomtam a pedált, tehát nem volt lepadlózás meg semmi. kb 5000ig ezt csinálta aztán nem játszadoztam tovább mert haladtam kb 5 métert. Tisztára olyan volt mint amilyeneket a c14nz-vel játszottam a hóban nyári gumival. Szal ez a gumi vagy naon gyenge eresztés vagy kib@szott nyomatékos a verda 8) De száraz uton nem vészes, pláne ha nem kilincsel előre veszed a kanyarokat :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július15, 2005 Megoszt Elküldve Július15, 2005 Na majd meló után megnézem azt kiderül milyen a féktárcsám. Az nem lehet, hogy abs-esre eleve nagyobbat tesznek? tudtommal akkor jobban dolgozik az abs is ha túlméretezett a fék így kisebb olajnyomással van dolga. Nekem egyébként nem szimpatikus az astra abs-e. Mikor elkezd dolgozni akkor mintha lenne egy kis késés. Belelépek lassulok, megcsúszik akkor enged egy pillanatot (ez a pillanat ilyesztő mikor megindul) majd dolgozik rendesen morogva szétrázza az autót :( és megállok. Az a pillanat lehet csak tized másodperc de ilyesztő az előttem lévő féklámpályához közeledve. Bocs, lehet ez a téma már lehet nem ide tartozik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts