Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló Én szedtem már le xep-ről ha rájössz a taktikára kb 15-20 perc a leszedés. 2 csavar fogja a váltóhoz , az alsó könnyen lejön a felsőhöz felűről férni hozzá, baromi nehezen ráadásul rá kell feküdni a mocira a hosszbordás szíj felőlés kell egy közepesen hosszú krova toldó nekem így sikerűlt és most jó! Persze kell egy akna is :D Sok sikert...

köszi a választ! ezek szerint a motor felől kell támadni. nem lehet, hogy nem tőcsavar rögzíti, hanem átmenő, s a váltó oldalról könnyebben hozzáférni? akna nincs...csápos emelő van :icon1: ...havernál...de kölcsön adja...műhelyestől, szerszámostól. a hosszbordás szíj felől nincs útban a generátor?...mert azt levenni tudom, hogy nem nagy cucc

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ma levettem a hátsó kerekeket és észrevettem, hogy a jobb oldali rugó sajnos a szokásos helyen el van törve... Semmi kopogást nem hallottam véletlenül vettem észre.

Kérdésem: Mennyi ideig lehet így használni? Tönkre tesz valamit? Mert ha igen akkor jövő hétvégén kicserélem. Csak jelenleg a pénztárcába ez nem lett beletervezve...

Szia!

Èn valószínüleg több e km et mentem vele mire kipufogó javítàskor észre vettem ! Mert a törés màr tiszta rozsda volt....

Vettem bele kajaba rugókat !!

És pàrban cseréld!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor írtam a gyújtás ráadásakor hallható kattanás problémáról, nem a szokásos, lámpamotor állításához hasonlítható hang hallható. EGR szelep takarítva lett, nem is volt vészesen dzsuvás, szóval EGR kizárva, a kattogás nem szűnt meg. Hibakód nincs, de nem hagy nyugodni, szóval szeretném kideríteni, hogy mi a baja.

2. 3. 4. sebességi fokozatokban 1800-2000-es fordulat körül rángat az autó picit (30-40-50 körüli tempó sebességi fokozatoknak megfelelően). Tehát nem gyorsításkor, hanem a lábam a pedálon tartva fix fordulatnál.

Magasabb tartományban nem csinálja, 5-ben meg ugye nem megyek 30-cal :D ez már feltűnt régebben, kb. akkor mikor meghalt az akksi és kénytelen voltam kb. 1-1,5km-t 2hengerrel megtenni. Azt hittem, hogy az EGR most megold mindent, de nem. A gyertyákban 25ezer km körül van, most nincs nálam a füzet, hogy pontosan meg tudjam mondani. Üzemanyagszűrő nem volt még cserélve, a kocsiban 92e km van. Esetleg trafóproblémára utaló jelek lennének? Ezen kívül más rendellenességet nem tapasztaltam, fogyasztás se több, se kevesebb, ugyanúgy jár a motor, alapjárat sem ingadozik, teljesítmény csökkenés nincs.

Készítettem egy videót, amin remélem ti is halljátok ezt a kattanást. Nem mindig ilyen, van amikor normális, a megszokott hangot adja ki gyújtás ráadásakor.

http://www.youtube.com/watch?v=neot9BEotNk

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy 1.8as cabriom és az a problémám vele hogy kigyullad a motor hiba lámpa meg a menet stabilizátor lámpa egyszerre és olyankor olyan az auto mint ha a menet stabilizátor müködne mindig ,fogja vissza az autot. esetleg valami tipp hogy mi lehet? szakaszosan csinálja a problémát de mostanába elég sokszor

Link to comment
Megosztás:

Törnek ezek a rugók rendesen másnál is látom.... :(

Sajnos összejött, így karácsony előtt nem erre vágytam de így adódott. MA reggel letelefonáltam a boltba mondtam kéne még egy ugyan olyan rugó mint tegnap délután. Leadták a rendelést negyed 10re meg is volt. Ugyhogy most mint a két hátsó rugóm új, remélem jó sokáig húzzák. Amik benne voltak Lehet még gyáriak voltak. HA 10 évet kibírnak ezek is akkor semmi gond. Most a 2.nál már pikk-pakk ment a csere tegnap a másiknál volt egy kis szerencsétlenkedés :D

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igy hétvége táján szeretnék amolyan távoktatási tippet..vagyis milyen gondja lehet az autónak :) :( :(

2003 ASTRA G Caravan 1.7 DTI 75le

Tünet: Észrevettük, hogy gyorsításkor 2300 körül betorpan az autó egy pillanatra...

Most nem torpant be..mert olyan mint egy szivó disel. Elindulok vele..nagy gáz kell hozzá. Nincs az a lórugás érzés olyan 1750körül...

5. fokozat 85-90km/h padlógáz és semmi. csak vánszorog felfelé a mutató. De ez minden fokozatban elmondható.

Valaki valami okosat?

Nagyon köszönöm!

ui. a kocsit kell használnom napi bejáráshoz.. egyáltalán igy lehet?

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igy hétvége táján szeretnék amolyan távoktatási tippet..vagyis milyen gondja lehet az autónak :) :( :(

2003 ASTRA G Caravan 1.7 DTI 75le

Tünet: Észrevettük, hogy gyorsításkor 2300 körül betorpan az autó egy pillanatra...

Most nem torpant be..mert olyan mint egy szivó disel. Elindulok vele..nagy gáz kell hozzá. Nincs az a lórugás érzés olyan 1750körül...

5. fokozat 85-90km/h padlógáz és semmi. csak vánszorog felfelé a mutató. De ez minden fokozatban elmondható.

Valaki valami okosat?

Nagyon köszönöm!

ui. a kocsit kell használnom napi bejáráshoz.. egyáltalán igy lehet?

Nekem ezt egy időben hidegen csinálta, de már elmúlt. Lehet mert tankoltam bele friss benzint.... :icon10:

Nálad mindig csinálja? Ez lehet valami rossz keverék képzési probléma (MAF, MAP, Injektor, AC pumpa is akár). Én a helyedben ezen a vonalon keresgélnék. Valami keverékképzési gondra gondolnék első körben. Vagy pedig rá kellene dugni valami diagot, s a szenzorok értékeit nézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ezt egy időben hidegen csinálta, de már elmúlt. Lehet mert tankoltam bele friss benzint.... :icon10:

Nálad mindig csinálja? Ez lehet valami rossz keverék képzési probléma (MAF, MAP, Injektor, AC pumpa is akár). Én a helyedben ezen a vonalon keresgélnék. Valami keverékképzési gondra gondolnék első körben. Vagy pedig rá kellene dugni valami diagot, s a szenzorok értékeit nézni.

Hmm.. Multkor egy hete vettem észre. De mikor indultam hazafele már jo volt. A betorpanást azt rendszerint majdnem minidg észrevenni, ha nagy gázt adok!

Most vettem az autót 1000km-el ezelőtt. Szóval.......Nemtom hogy használták előtte. Kitudja. Jo állapotú a kocsi de ugye a használat az... Ez a lomhaság most jelentkezett. Reggel megyek vele, majd kiderül...

Link to comment
Megosztás:

Nekem ezt egy időben hidegen csinálta, de már elmúlt. Lehet mert tankoltam bele friss benzint.... :icon10:

Nálad mindig csinálja? Ez lehet valami rossz keverék képzési probléma (MAF, MAP, Injektor, AC pumpa is akár). Én a helyedben ezen a vonalon keresgélnék. Valami keverékképzési gondra gondolnék első körben. Vagy pedig rá kellene dugni valami diagot, s a szenzorok értékeit nézni.

A kollegának dízel motorja van :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy 1.8as cabriom és az a problémám vele hogy kigyullad a motor hiba lámpa meg a menet stabilizátor lámpa egyszerre és olyankor olyan az auto mint ha a menet stabilizátor müködne mindig ,fogja vissza az autot. esetleg valami tipp hogy mi lehet? szakaszosan csinálja a problémát de mostanába elég sokszor

Először is ki kellene villogtatni azt a hibakódot (padlógáz+padlófék+gyújtás) hogy tudjuk mitől gyulladt ki a check engine.

A két probléma nem biztos hogy összefügg, én hirtelen arra gondoltam jobb híján hogy esetleg az ABS érzékelő(k) (a kerékcsapágyban, ezt használja az ESP is) lehet(nek) rossz(ak), és ez ESP emiatt úgy érzékeli hogy az autó megcsúszott illetve kipörögnek a kerekek, ezért veszi vissza a teljesítményt. Ha jó a tippem akkor ebből valószínűleg kerékcsapágy csere lesz. Viszont ettől még nem szokott a motorkontroll lámpa is kigyulladni, szóval sztem az egy másik, ettől független probléma lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Èn valószínüleg több e km et mentem vele mire kipufogó javítàskor észre vettem ! Mert a törés màr tiszta rozsda volt....

Vettem bele kajaba rugókat !!

És pàrban cseréld!!!!!!!

Szia. Valószínű ez is már jó ideje így ment. Mikor megvettem ráálltam a cégnél aknára kolégám egyből kereste a tipikus hibákat (első stab pálca, hátsó rugó kipuf stbstb) akkor mondta hogy volt már cserélve a rugó mert hogy más fajta én nem is igazán néztem. Most visszagondölva nem volt az cserélve a típus is ugyan az mint a másik csak el volt már törve. lehet még az eladó sem tudta. Semmit nem lehetett észrevenni.

Cseréltem mind a kettő én én Kayaba (KYB) rugóra. 10600 volt darabja.

Link to comment
Megosztás:

Hello. Igy hétvége táján szeretnék amolyan távoktatási tippet..vagyis milyen gondja lehet az autónak :) :( :(

2003 ASTRA G Caravan 1.7 DTI 75le

Tünet: Észrevettük, hogy gyorsításkor 2300 körül betorpan az autó egy pillanatra...

Most nem torpant be..mert olyan mint egy szivó disel. Elindulok vele..nagy gáz kell hozzá. Nincs az a lórugás érzés olyan 1750körül...

5. fokozat 85-90km/h padlógáz és semmi. csak vánszorog felfelé a mutató. De ez minden fokozatban elmondható.

Valaki valami okosat?

Nagyon köszönöm!

ui. a kocsit kell használnom napi bejáráshoz.. egyáltalán igy lehet?

Szia. Üzemanyag szűrő lett cserélve mostanában? Ha igen milyen fajta, ha nem akkor megpróbálnám első körben azzal. Olvastam valahol olyat, hogy tél előtt ajánlott gázolaj szűrőt cserélni mert a leült víz megszivathat.

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ! ezek szerint a motor felől kell támadni. nem lehet, hogy nem tőcsavar rögzíti, hanem átmenő, s a váltó oldalról könnyebben hozzáférni? akna nincs...csápos emelő van :icon1: ...havernál...de kölcsön adja...műhelyestől, szerszámostól. a hosszbordás szíj felől nincs útban a generátor?...mert azt levenni tudom, hogy nem nagy cucc

Helló! Nem átmenő csavar! Csak a felső csavart tudod felülről leszedni, a generátor nem lesz útba persze nagyon figyelni kell hova teszed a krovát és a kezed jobb ha alulról megvilágítod valahogy. Azt is írtam , hogy rá kell feküdni a mocira és a váltó felől felől kell nagyon figyelni a csavart. Ha ügyes vagy menni fog! Alulról pedig kel a hely!

Akku felől nem tudod mert minden útba lesz! Nekem kb 1 ó volt mert rá kellett jönnöm a trükkre :evilgrin:

Jó munkát...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor írtam a gyújtás ráadásakor hallható kattanás problémáról, nem a szokásos, lámpamotor állításához hasonlítható hang hallható. EGR szelep takarítva lett, nem is volt vészesen dzsuvás, szóval EGR kizárva, a kattogás nem szűnt meg. Hibakód nincs, de nem hagy nyugodni, szóval szeretném kideríteni, hogy mi a baja.

2. 3. 4. sebességi fokozatokban 1800-2000-es fordulat körül rángat az autó picit (30-40-50 körüli tempó sebességi fokozatoknak megfelelően). Tehát nem gyorsításkor, hanem a lábam a pedálon tartva fix fordulatnál.

Magasabb tartományban nem csinálja, 5-ben meg ugye nem megyek 30-cal :D ez már feltűnt régebben, kb. akkor mikor meghalt az akksi és kénytelen voltam kb. 1-1,5km-t 2hengerrel megtenni. Azt hittem, hogy az EGR most megold mindent, de nem. A gyertyákban 25ezer km körül van, most nincs nálam a füzet, hogy pontosan meg tudjam mondani. Üzemanyagszűrő nem volt még cserélve, a kocsiban 92e km van. Esetleg trafóproblémára utaló jelek lennének? Ezen kívül más rendellenességet nem tapasztaltam, fogyasztás se több, se kevesebb, ugyanúgy jár a motor, alapjárat sem ingadozik, teljesítmény csökkenés nincs.

Készítettem egy videót, amin remélem ti is halljátok ezt a kattanást. Nem mindig ilyen, van amikor normális, a megszokott hangot adja ki gyújtás ráadásakor.

Helló!

Ha kiderülne, engem is érdekelne a megoldás "a rángatással kapcsolatban".

Üdv x

Link to comment
Megosztás:

Hát, az olajfogyasztás nem fog csökkeni, hiába indulsz el "lefelé". Az 5w40, 10w40, 15w40 melegen pont ua sűrűségű. A meleg-oldali viszkozitása pont ua. Nekem talán megszűnt, szakszerviz kellett hozzá (tőlük vettem a nyáron, ők állták a számlát). Melegen (vagy esetéeg hidegen) néni alapjárati ketyegés után hirtelen gázadásra nincs -némi- füst?

Hali. Megnéztük és alapjáraton gázfröccsre van némi kékes pamacs. Üzem melegen is és hidegen is.

Link to comment
Megosztás:

Hali. Megnéztük és alapjáraton gázfröccsre van némi kékes pamacs. Üzem melegen is és hidegen is.

Akkor egyértelmű eszi az olajat...

De hát ez sok mindenre utalhat, hogy mitől... (szelepszár szimering, lehúzó gyűrű, hengerkopás...)

Link to comment
Megosztás:

Megírom mindenképp, bár most az jobban bosszant, hogy nem hallom az AC-t gyújtás ráadáskor. Jövőhéten relé csere, remélem megoldódik a gond.

De mi a hibajelenség? Ha nem lenne jó az AC, nem is menne a kocsi. Vagy ha kisebb nyomást produkál... de azt meg meg kellene mérni.

Link to comment
Megosztás:

Megírom mindenképp, bár most az jobban bosszant, hogy nem hallom az AC-t gyújtás ráadáskor. Jövőhéten relé csere, remélem megoldódik a gond.

Ha AC alatt a benzinszivattyút érted, akkor az az életben nem fog addig kattanni és benzint küldeni előre amíg nem forog a főtengelyed! Az egy többszörösen biztosított visszacsapószelepekkel megcsinált rendszer, azon ha megfelelő a nyomás akkor a csőben lévő mennyiséggel indul el az autó és a főtengely jeladó adja ki a relének a feszt, hogy legyen utánpótlás. Ha nehezen indul akkor meg nyomást kell mérni elől a mérőcsonkon. Illetve, hogy tartja-e. Ha nem akkor meg meg kell nézni hol szelel.

A relécserétől nem fog megjavulni, de az üzemanyagszivattyút a hátsó üléspad alatt már akkor fogod hallani, ha le sem szeded a tetőt. Mondjuk, egyedül csak hosszú karral állj neki :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali. Megnéztük és alapjáraton gázfröccsre van némi kékes pamacs. Üzem melegen is és hidegen is.

Ez mire utal?

Nekem is ua volt. 1-es és 4-es dugattyú lehúzógyűrűje a ludas az esetek 95%-ban az 1.6 Ecotec motoroknál (lehet X-es, Z-s vagy akár Twinport is, még a H generációnál is ua a probléma, de egy-két 1.4-es is ezzel küzd). A gyári gyűrű mérete túl "tökéletes" lett, megszorul majd egyenetlenül kopik, emiatt egy idő után nem húzza le az olajat megfelelően a falról így elégeti, ettől a füst és a fogyás. Ha időben hozzá van nyúlva, akkor a henger falát jó esetben nem koptatja tükrösre (a tükrös részen nem tapad meg az olaj, nincs filmréteg). Ha nem tükrös, akkor elég a gyűrű csere, ha tükrös, akkor a hengerfalat hónolni is kell (sajnos). Nálam már 120k km-nél előjött a probléma, igaz, az előző tulaj balf.szsága miatt (ill. feltehetően a szakszervizben átvágták néhány olajcserénél <= nem cserélték az olajat, csak számlázták és/vagy nem a megfelelő olajjal, ill. lehet hogy a szűrőt nem cserélték).

Ha már szét volt döntve, meg lettek nézve a szelepszár szimeringek, és egy-kettő be volt már repedezve. Még valameddig elmentek volna, de inkább összes csere ha már darabokban a motor (itt is a kopás/használtság mértékétől függ, hogy a szelepvezetőt is cserélni kell-e)... Sajnos ez ilyen konstrukciójú motor, rá lehet futni erre a hibajelenségre. Aki nem megfelelő időben és megfelelő olajat használ, annak csak idő kérdése. Aki csak rövid távokra használja a kocsit, annak is előjön előbb-utóbb (hidegen kopik a szelepszár szimering). Aki hidegen hajtja, annak is előjöhet ez a hiba. Továbbá feltételezem, hogy egy bizonyos km felett már természetes jelenség a kopott gyűrű (bár, sok szerelőtől hallottam már az Ecotec motorra azt a kifejezést, hogy "lazán illesztett"), G generációnál sajnos ez típushiba (véleményem szerint, de nem ok nélkül enged a gyártó 0.6l/1000km olajfogyasztást, ők is tudják hogy mi a helyzet)...

Link to comment
Megosztás:

Először is ki kellene villogtatni azt a hibakódot (padlógáz+padlófék+gyújtás) hogy tudjuk mitől gyulladt ki a check engine.

A két probléma nem biztos hogy összefügg, én hirtelen arra gondoltam jobb híján hogy esetleg az ABS érzékelő(k) (a kerékcsapágyban, ezt használja az ESP is) lehet(nek) rossz(ak), és ez ESP emiatt úgy érzékeli hogy az autó megcsúszott illetve kipörögnek a kerekek, ezért veszi vissza a teljesítményt. Ha jó a tippem akkor ebből valószínűleg kerékcsapágy csere lesz. Viszont ettől még nem szokott a motorkontroll lámpa is kigyulladni, szóval sztem az egy másik, ettől független probléma lesz.

kivillogtattam és a 0302 jött ki. ezek után valakinek valami ötlet hogy mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.