Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma reggel alapjáraton hagytam felmelegedni a motort, de nem fűtött, csak hideget fújt. Menten vele egy pár száz métert és már jött is a meleg levegő. Érdekesnek tartom, mert eddig nem volt ilyen jelenség, de ha letekerem hidegre, akkor sem a kinti hideget fújja, inkább langyos. Először fűtéscsapra gondoltam, de akkor nem váltona a befújt levegő hőmérséklete.

Kettes venti fokozat mellett is éppen csak nem fázom az autóban. A vízhőfok mutató szerint bőven 90 fokos a hűtőfolyadék és még a hűtő venti is elindul. Mi okozhat ilyen jellegű hibát?

Eddig nem volt -5 fok!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan Tegnap és ma is találkoztam egy hibával a kocsimmal!

A motor bemelegedése után olyan mintha kihagyna az egyik henger és világit a ESP hibám! Hideg állapotban jól működik de ha bemelegszik és leállok vele, indításnál már ki is hagy az egyik henger és feljön az ESP hiba!

Csinált már nekem ilyen apró hibát, hogy párás időben kihagyott az egyik henger de leállítás után már jó is volt! Hibakiolvasásra viszem jövőhéten de lehet valaki találkozott már hasonló hibával!

Vélemények?

Köszi

Viktor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

z12xe motorkódú G astrámnak olyan baja volna, hogy üzemi hőmérsékleten úgy jár mint egy traktor, pöfékel, mintha le akarna fulladni (megy minden henger, a fojtószelepházat is kipucoltam már, de nem változott semmi, egr gyárilag falazott). Gyertyák újak. Utóbbi időben előfordult olyan hiba hogy a 2. hengernél gyújtás kimaradást érzékelt, de mikor leállítottam és újra elindítottam nem írt hibát, és minden henger ment. Szóval én sajnos már nem tudom mit kezdjek vele hogy minden jó legyen.

Ez ügyben kérném a tanácsotokat, tapasztalatokat.

Köszönöm!

Szia

Nekem ugyan ez a problémám.... remélem tud valaki tanácsot adni! :)

Csak nekem megfejelte egy ESP hibával a műszerfalon! :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna nekem abban segíteni,hogy hogyan lehet azt megállapítani,hogy a vízpumpában vagy a generátorban halt meg valami,mert beindításkor borzasztó hangja van!

Meleg motornál csendesebb,de akkor is hallani!

Én a csapágyra tippelek!

És kb. mibe fáj egy generátor felújítás? Ha az lenne a baja...

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna nekem abban segíteni,hogy hogyan lehet azt megállapítani,hogy a vízpumpában vagy a generátorban halt meg valami,mert beindításkor borzasztó hangja van!

Meleg motornál csendesebb,de akkor is hallani!

Én a csapágyra tippelek!

És kb. mibe fáj egy generátor felújítás? Ha az lenne a baja...

Előre is köszi!

Vedd le a generátor ékszíjat, és indítsd el. Ha így is hangos, akkor más lesz. Nekem volt felújítva a generátorom, csapágycsere+fesszab+ékszíjtárcsa+munkadíj=45 ezer volt. Nem kell megijedni, a Z22SE motornál nagyon szar kiszedni a generátort, és drága hozzá az alkatrész is. A tiéd valószínűleg nem lesz ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Igen általában hidegen szokta csinálni!

Itt egy video amit most este hidegen csináltam.

Tanácsokat köszi! Sokba kerül egy önindító? vagy a javítása?

azannya...az enyém pont így sóhajtozik...s minél hidegebb a reggel, annál erősebben...rövid időn belül nem szedhetem most le az indítót, úgyhogy érdekelne mire jutottál vele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma délután egy 20 perces kocsikázás után (50es tempó max) megálltam, majd 10perc múlva indultam volna tovább, de furcsa volt, mintha nem menne egy henger, remegett az autó, pedig az alapjára a szokásos 750. Megálltam, bementem a boltba, majd mikor indultam haza, már nem produkálta a hibát, de nehezebben indult, nem a szokásos pöcc-röff. Itthon feltűnt, hogy néha eltűnik a gyújtás ráadáskor megszokott sípolós hang, helyette csak kattan egyet, de van, amikor sípol normálisan. Kivillogtatós módszerrel próbáltam hibát kiolvasni, hátha, de nem hozott eredményt, csak folyamatosan villogott (vagy ennek is van valami jelentése?). Semmi hibajelzés nem jelent meg a műszerfalon. Nemrég volt olajcsere, 9000km-rel ezelőtt pedig új GM gyertyákat kapott. Mi lehet a probléma? Holnap el merjek indulni vele egy kisebb útra? (40km)

Z14XEP

http://youtu.be/lHaisxO32iU

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a generátor ékszíjat, és indítsd el. Ha így is hangos, akkor más lesz. Nekem volt felújítva a generátorom, csapágycsere+fesszab+ékszíjtárcsa+munkadíj=45 ezer volt. Nem kell megijedni, a Z22SE motornál nagyon szar kiszedni a generátort, és drága hozzá az alkatrész is. A tiéd valószínűleg nem lesz ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a generátor ékszíjat, és indítsd el. Ha így is hangos, akkor más lesz. Nekem volt felújítva a generátorom, csapágycsere+fesszab+ékszíjtárcsa+munkadíj=45 ezer volt. Nem kell megijedni, a Z22SE motornál nagyon szar kiszedni a generátort, és drága hozzá az alkatrész is. A tiéd valószínűleg nem lesz ennyi.

Köszi az infót! Az enyém z12xe motoros.

És ilyenkor mindenképp kell az egyéb dolgokat is cserélni rajta?

Ha a csapággyal van baj nem elég csak azt kicserélni?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót! Az enyém z12xe motoros.

És ilyenkor mindenképp kell az egyéb dolgokat is cserélni rajta?

Ha a csapággyal van baj nem elég csak azt kicserélni?

De, ha van rendes töltésed, elég lehet a csapágy csere. Erre viszont nem tudok árat, 8-10 ezer környékére tippelem. Én komplett generátor felújításon estem át, mivel alig töltött.

Link to comment
Megosztás:

De, ha van rendes töltésed, elég lehet a csapágy csere. Erre viszont nem tudok árat, 8-10 ezer környékére tippelem. Én komplett generátor felújításon estem át, mivel alig töltött.

A töltéssel eddig semmi problémám nem volt!

Most a hideg beálltával jött elő a zaj is egyik napról a másikra!

Majd meglátjuk elég lesz-e csak a csapágycsere!

Holnap nyakamba veszem a várost valami szaki után és majd kiderül...

Link to comment
Megosztás:

A szerszám nem gond, a sorrend is megvan, de a szerelés sorrendje még mindig érdekelne.

Én még G Astrát nem csináltam, teherautókat, buszokat javítottam sokat, illetve régebbi típusokat. De nagy általánosságban leírhatom.

-Leereszted a hűtővizet

-Leszereled a trafósort

-Lebontod a szívó ill kipufogósort, illetve mindent ami útban van.

-Leveszed a vízcsöveket a hengerfejről.

-Jöhet le a szelepfedél

-Most jön az a rész, amiben nem vagyok biztos, a vezérlés szétszedése. Ezt régebbi autókon (egy vezérmű tengely esetében)

úgy szoktuk, hogy a motort rögzítettük valamilyen módon elfordulás ellen, levettük a vezérműlánc v. szíj kereket lánccal v. szíjjal együtt, és félrehúztuk, kikötöttük olyan módon, hogy a lánc v. szíj feszes maradt. Ezt speciel ennél a típusnál nem tudom hogy meg lehet-e oldani. Ha nem, akkor le kell bontani a vezérlés oldali fedelet is, és esetleg mást is.

-Utána le kell venni a szelephimba sort.

-Elvieg most már jöhet le a hengerfej.

-A tömítés levétele után, a hengerfejet fémtisztára kell takarítani. A motorblokkot ugyanúgy, ügyelve rá, hogy a hengerekbe, víztérbe, olajtérbe szennyeződés ne kerüljön.

-Mehet fel az új tömítés. Nem kenjük össze semmiféle ragaccsal, tömítőanyaggal, max egy nagyon kevés zsír mehet rá, hogy megtapadjon, ne csúszkáljon. De csak ha szükséges.

-A hengerfejet a helyére illesztjük, lehetőleg új csavarokkal. A meghúzást a leírás szerint végezzük. Ebből nagyon sokféle van,

középről kifelé, csigavonalban stb. A típusra vonatkozó leírás szerint kell elvégezni. Én három lépcsőben szoktam lehúzni (leírás hiányában) Először csak enyhén, majd lehúzom kb. 2/3-ad erővel, és a végén a max. nyomatékkal. Persze ha van lerás, azt kell követni.

-Ezután összeszerelés a szétszerelés fordított sorrendjében.

FONTOS! Csak hideg motorról vesszük le a hengerfejet, különben eldeformálódhat!

Most hirtelen ennyit tudtam összehozni, szerintem a lényeg benne van.

-

Link to comment
Megosztás:

Én még G Astrát nem csináltam, teherautókat, buszokat javítottam sokat, illetve régebbi típusokat. De nagy általánosságban leírhatom.

-Leereszted a hűtővizet

-Leszereled a trafósort

-Lebontod a szívó ill kipufogósort, illetve mindent ami útban van.

-Leveszed a vízcsöveket a hengerfejről.

-Jöhet le a szelepfedél

-Most jön az a rész, amiben nem vagyok biztos, a vezérlés szétszedése. Ezt régebbi autókon (egy vezérmű tengely esetében)

úgy szoktuk, hogy a motort rögzítettük valamilyen módon elfordulás ellen, levettük a vezérműlánc v. szíj kereket lánccal v. szíjjal együtt, és félrehúztuk, kikötöttük olyan módon, hogy a lánc v. szíj feszes maradt. Ezt speciel ennél a típusnál nem tudom hogy meg lehet-e oldani. Ha nem, akkor le kell bontani a vezérlés oldali fedelet is, és esetleg mást is.

-Utána le kell venni a szelephimba sort.

-Elvieg most már jöhet le a hengerfej.

-A tömítés levétele után, a hengerfejet fémtisztára kell takarítani. A motorblokkot ugyanúgy, ügyelve rá, hogy a hengerekbe, víztérbe, olajtérbe szennyeződés ne kerüljön.

-Mehet fel az új tömítés. Nem kenjük össze semmiféle ragaccsal, tömítőanyaggal, max egy nagyon kevés zsír mehet rá, hogy megtapadjon, ne csúszkáljon. De csak ha szükséges.

-A hengerfejet a helyére illesztjük, lehetőleg új csavarokkal. A meghúzást a leírás szerint végezzük. Ebből nagyon sokféle van,

középről kifelé, csigavonalban stb. A típusra vonatkozó leírás szerint kell elvégezni. Én három lépcsőben szoktam lehúzni (leírás hiányában) Először csak enyhén, majd lehúzom kb. 2/3-ad erővel, és a végén a max. nyomatékkal. Persze ha van lerás, azt kell követni.

-Ezután összeszerelés a szétszerelés fordított sorrendjében.

FONTOS! Csak hideg motorról vesszük le a hengerfejet, különben eldeformálódhat!

Most hirtelen ennyit tudtam összehozni, szerintem a lényeg benne van.

-

Két vezérmű tengelyes, szíjas (ezt már cseréltem, nem forog el a vezérlés magától meg ugye össze is van jelölve) X14XE a motor. Olaj nem habos, és nem is eszi.

Nagyon köszönöm erre a hozzászólásra vártam, hálás vagyok érte!

Link to comment
Megosztás:

Két vezérmű tengelyes, szíjas (ezt már cseréltem, nem forog el a vezérlés magától meg ugye össze is van jelölve) X14XE a motor. Olaj nem habos, és nem is eszi.

Nagyon köszönöm erre a hozzászólásra vártam, hálás vagyok érte!

Ha már cseréltél vezérműszíjat, akkor megbirkózol vele. Ha nincs fent a hengerfej, akkor azért a főtengely könnyen elfordul, de ez csak akkor gond, ha az általam leírt módon, a vezérmű fedél lebontása nélkül akarja az ember véghezvinni a műveletet.

Link to comment
Megosztás:

azannya...az enyém pont így sóhajtozik...s minél hidegebb a reggel, annál erősebben...rövid időn belül nem szedhetem most le az indítót, úgyhogy érdekelne mire jutottál vele

Helló még semmit december nem az hónapom:-( Reggeltől estig melózok Majd januárba akna alá állok és lecserélem. Veszek bontóból valami használhatót...

Link to comment
Megosztás:

Helló még semmit december nem az hónapom:-( Reggeltől estig melózok Majd januárba akna alá állok és lecserélem. Veszek bontóból valami használhatót...

csak mert recsegve fejezi be az indítózást én még le nem cserélem...főleg ha egy tisztítással orvosolható

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan Tegnap és ma is találkoztam egy hibával a kocsimmal!

A motor bemelegedése után olyan mintha kihagyna az egyik henger és világit a ESP hibám! Hideg állapotban jól működik de ha bemelegszik és leállok vele, indításnál már ki is hagy az egyik henger és feljön az ESP hiba!

Csinált már nekem ilyen apró hibát, hogy párás időben kihagyott az egyik henger de leállítás után már jó is volt! Hibakiolvasásra viszem jövőhéten de lehet valaki találkozott már hasonló hibával!

Vélemények?

Köszi

Viktor

Szia!

Nálunk is hasonló a hiba, csak éppen hogy hideg motornál zakatol és világít az ESP.

Ugyanúgy Z18XE motor. Kivillogtatás valamiért nekem nem megy fék+gáz kombóval.

Ugyhogy nagyon érdekelne neked mit adott :)

Szerk: Ja igen a szerelö azt mondta a tulajnak hogy semmi baja, víz keveredett a benzinnel. Igaz addigra elmúlt a hiba mire odaértek hozzá és mikor elhozták nem is jelentkezett csak azután pár nappal.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nálunk is hasonló a hiba, csak éppen hogy hideg motornál zakatol és világít az ESP.

Ugyanúgy Z18XE motor. Kivillogtatás valamiért nekem nem megy fék+gáz kombóval.

Ugyhogy nagyon érdekelne neked mit adott :)

Szerk: Ja igen a szerelö azt mondta a tulajnak hogy semmi baja, víz keveredett a benzinnel. Igaz addigra elmúlt a hiba mire odaértek hozzá és mikor elhozták nem is jelentkezett csak azután pár nappal.

Szia!

Hát a tesóm kocsija ugyan ezt csinálta (z14xe)

Neki azért rángatott mert valami elvolt repedve. Haverja szerelte, de így is 100e volt a javítása! Mondjuk neki nem volt ESP hiba!

Sajnos itt nem tudtak válaszolni a kérdésemre.. Előttem is kérdezték...

A netek keresgélve találtam, h valakinek az EGR szelep adta meg magát! Az kevert be.. De elég volt neki egy tisztítás! Igaz neki is melegen csinálta!

Nekem is csak akkor ha bemelegszik és újra elindítom!

Megpróbálom én is kiolvasni a hibát a pedál módszerrel.

De viszem szerdán 5-re a kocsit megnézetni! Amint tudok valamit mindenképp megírom.. És ezt légyszíves vissza is ha kérhetem! :D :D :D

Mégvalami!

Neked ha hidegen ugrál és kicsit melegszik újraindítás után megszűnik a probléma? (mert nekem ilyent csinált akkor ha kicsit párás volt az idő, de 10-ből 2 szer)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.