Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Segitségeteket kérném. y20dth motor. És nagy a fogyasztásom. Városban, városon kívül, vegyesben, mindenhogy. Városban rövid táv szépen hajtva(2-3-4km-ek) 10-11 ha gyilkolom max rámegy +1 liter. Nyílt úton szeged-budapest közt szépen hajtva max 130 6.5-6.8. Szerintem sok.

Nemtom van e köze a fogyasztáshoz. 2200 alatt ultra lomha. turbo kapcsolása után jól megy. Volt 4 mesternél. Tech2-n is volt rajta. nincs semmi látható hiba. értékek jók. EGR pucolva, légtömegmérő cserélve másikra, elvesztettem a türelmemet. mostmár felgyújtom.

Még egy érdekes megjegyzés a végére. Amikor a légtömegmérőmet elcsavarom (a két kis torxot felengedem és egy 30 fokkal elfordítom óra mutató járásaával) akkor megy mint a bolond. Alacsony fordulaton is és turbó kapcsolása után is talán még jobban húz.

Szóval senki nem tud semmit mondani nekem erre???

Még egy update. amikor a kinti hőmérséklet 10-15 fok viszonylag szépen húz, amikor felmegy a hőfok 25+ ra akkor viszont kaki.

Link to comment
Megosztás:

Szóval senki nem tud semmit mondani nekem erre???

Még egy update. amikor a kinti hőmérséklet 10-15 fok viszonylag szépen húz, amikor felmegy a hőfok 25+ ra akkor viszont kaki.

Keresd meg Wesszt, igaz, h nincs hozzád közel, de összességében valszeg jobban jársz...
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma tankoltam, és az előző tankolás és azóta megtett km-ből a fogyasztásom 4,88l/100km-re jött ki. :w00t:

Ez azért jó, nem?

Azt még hozzáteszem, hogy normál használat volt, talán egy kicsit több országút, mint szokott egy hónapban. Ja és nem sokat ment a klíma, mert ugye ebben az időben felesleges lett volna.

Előző havi 5,15 volt.

Szóval: :wub: Y17DT

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Kikotyvasztottunk az átlag, kereskedelmi forgalomban beszerezhető tisztító, fogyasztáscsökkentő adalékokhoz erősen hasonlító (mind összetételben, mind hatásban) folyadékot, páran már használjuk, jó tapasztalatokkal... Megbeszéltük a srácokkal (Tgabika, Thor), hogy közzé tesszük, és mindenki úgy használja fel az infókat, ahogy akarja. Összesen eddig 7-8000km tapasztalatunk van, negatív dolog nem jelenkezett, viszont pár pozitív annál inkább, pl. tisztább égéstér, gyertya, kipufogócső, kicsit erősebb motor, csökkenő fogyasztás. Nálam 5-10% körül jelenkezik. Bár dízelben nem próbáltuk, de valószínűleg abban is ugyanúgy használható...

A fogyasztáscsökkenés, erősödés -úgy gondolom- összefügg a kokszosodás eltávolításával, így a folytások csökkenésével, egy sokat futott, ilyen-olyan olajjal használt autónál jobb eredmény várható, mint egy újnál. Bár sokan (lásd lentebb, a linkek között) esküsznek az aceton jótékony hatására, amit a benzin apróbb cseppekre való porlasztásával, így jobb levegő-üzemanyag keveredésével magyaráznak... Hááát... Nekem ez már varázslás kategória, de ki tudja. Az biztos, hogy minden általam ismert, és átbogarászott adalék tartalmazza, közel hasonló mennyiségben. Állítólag benzinesnél 23,5ml/10L, dízelnél 15mL/10L fölé felesleges menni, inkább már csökken a hatása.

Az összeállításához jópár tisztító v. fogyasztáscsökkentő adalékként forgalomba kerülő anyag biztonságtechnikai adatlapját átbogarásztunk, akit érdekel, szívesen megosztom vele, de gondolom a többség nem akarja ilyesmivel fárasztani magát... :)

Ez a "lötty" eléggé hasonlít a szerintem mindenki által ismert S.p.u.r.i.hoz, összetételében, hatásában a rózsaszín és a kék között van.

Árban lényegesen alatta van, ebből kb. 180Ft-ra jön ki egy tankhoz szükséges keverék, szemben az 1200-1800Ft-tal... Az összetevői kereskedelmi forgalomban (értsd: festékboltok :)) beszerezhetőek.

Használni mindenki a saját felelőségére használja, de az összetételéből ítélve nem károsabb a motorra, üzemanyag-rendszerre, mint a Wynn's, STP, Spuri adalékai, mivel lényegében ugyanazt, vagy hozzá nagyon hasonló anyagokat tartalmaz.

Pár indító oldal, amelynek segítségével eljutottunk idáig:

-peswiki.com/Acetone_as_a_Fuel_Additive

-pesn.com/Aceton

-Water4gas/onlinebooks/gassavings/

-poloclubhungary.hu

Az összetevők:

-Xylol

-Aceton

-Farmerfény

Egy tankoláshoz (45L) szükséges mennyiség 150mL, ami így áll össze:

-28mL Katepox_higító (kb.2000Ft/0,9L)

-47mL Aceton (kb.1000Ft/1L)

-75mL Farmerfény (kb.900Ft/1L)

A keverék tartalma:

-48,5mL aceton (cas 67-64-1)

-33,75mL petróleum (cas 64742-81-0)

-33,75mL nafta (cas 64742-48-9)

-22,4mL xilol (cas 1331-20-7)

-7,5mL izopropil alkohol (cas 67-63-0)

-4,2mL izobutil alkohol (cas 78-83-1)

Ettől az arányoktól nem igazán érdemes eltérni, a szükséges tisztítást ez is megoldja, 2-3 tankolás alatt érezhető a hatása.

Ha valakinek drasztikus tisztításra (AGR, katalizátor) lenne szüksége, akkor a xylol arányt (Katepox higító) meg lehet növelni, a 28ml helyett 375mL-t adunk a keverékhez, így a Catacleanhez hasonló "löttyöt" kapunk... Ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de mivel a Cataclean kereskedelmi forgalomban kapható, és eddig még nem tudok fogyasztóvédelmi eljárásról, így valószínűleg egy egyszeri alkalom nem okoz károsodást... a legnagyobb különbség az ára, kb 700Ft a 10.000.-Ft-tal szemben... Használni a Catacleanhez hasonlóan, 15-20L üzemanyaghoz hozzáönteni, 30-50km "fagyizás", majd teletankolni, mert ez azért már elég agresszív keverék...

A Cataclean adatlapja, összetétele...

Autó-Motor cikk

Lényeg az, hogy nincs új a nap alatt... :)

Mennyiben kérdésetek van, tegyétek fel, megpróbálunk rá válaszolni...

Ha kipróbáltátok, nagyon örülnénk, ha megosztanátok velünk a tapasztalatotokat!

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Kikotyvasztottunk az átlag, kereskedelmi forgalomban beszerezhető tisztító, fogyasztáscsökkentő adalékokhoz erősen hasonlító (mind összetételben, mind hatásban) folyadékot, páran már használjuk, jó tapasztalatokkal... Megbeszéltük a srácokkal (Tgabika, Thor), hogy közzé tesszük, és mindenki úgy használja, ahogy akarja. Összesen eddig 7-8000km tapasztalatunk van, negatív dolog nem jelenkezett, viszont pár pozitív annál inkább, pl. tisztább égéstér, gyertya, kipufogócső, kicsit erősebb motor, csökkenő fogyasztás. Pár dízelben nem próbáltuk, de valószínűleg abban is ugyanúga használható...

A fogyasztáscsökkenés, erősödés -úgy gondolom- összefügg a kokszosodás eltávolításával, így a folytások csökkenésével, egy sokat futott, ilyen-olyan olajjal használt autónál jobb eredmény várható, mint egy újnál. Bár sokan (lásd lentebb, a linkek között) esküsznek az aceton jótékony hatására, amit a benzin apróbb cseppekre való porlasztásával, így jobb levegő-üzemanyag keveredésével magyaráznak... Hááát... Nekem ez már varázslás kategória, de ki tudja. Az biztos, hogy minden általam ismert, és átbogarászott adalék tartalmazza, közel hasonló mennyiségben. Állítólag benzinesnél 23,5ml/10L, dízelnél 15mL/10L fölé felesleges menni, inkább már csökken a hatása.

Az összeállításához jópár tisztító v. fogyasztáscsökkentő adalékként forgalomba kerülő anyag biztonságtechnikai adatlapját átbogarásztunk, akit érdekel, szívesen megosztom vele, de gondolom a többség nem akarja ilyesmivel fárasztani magát... :)

Ez a "lötty" eléggé hasonlít a szerintem mindenki által ismert S.p.u.r.i.hoz, összetételében, hatásában a rózsaszín és a kék között van.

Árban lényegesen alatta van, ebből kb. 180Ft-ra jön ki egy tankhoz szükséges keverék, szemben az 1200-1800Ft-tal... Az összetevői kereskedelmi forgalomban (értsd: festékboltok :)) beszerezhetőek.

Használni mindenki a saját felelőségére használja, de az összetételéből ítélve nem károsabb a motorra, üzemanyag-rendszerre, mint a Wynn's, STP, Spuri adalékai, mivel lényegében ugyanazt, vagy hozzá nagyon hasonló anyagokat tartalmaz.

Pár indító oldal, amelynek segítségével eljutottunk idáig:

-peswiki.com/Acetone_as_a_Fuel_Additive

-pesn.com/Aceton

-Water4gas/onlinebooks/gassavings/

-poloclubhungary.hu

Az összetevők:

-Xylol

-Aceton

-Farmerfény

Egy tankoláshoz (45L) szükséges mennyiség 150mL, ami így áll össze:

-28mL Katepox_higító (kb.2000Ft/0,9L)

-47mL Aceton (kb.1000Ft/1L)

-75mL Farmerfény (kb.900Ft/1L)

A keverék tartalma:

-48,5mL aceton (cas 67-64-1)

-33,75mL petróleum (cas 64742-81-0)

-33,75mL nafta (cas 64742-48-9)

-22,4mL xilol (cas 1331-20-7)

-7,5mL izopropil alkohol (cas 67-63-0)

-4,2mL izobutil alkohol (cas 78-83-1)

Ettől az arányoktól nem igazán érdemes eltérni, a szükséges tisztítást ez is megoldja, 2-3 tankolás alatt érezhető a hatása.

Ha valakinek drasztikus tisztításra (AGR, katalizátor) lenne szüksége, akkor a xylol arányt (Katepox higító) meg lehet növelni, a 28ml helyett 375mL-t adunk a keverékhez, így a Catacleanhez hasonló "löttyöt" kapunk... Ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom, de mivel a Cataclean kereskedelmi forgalomban kapható, és eddig még nem tudok fogyasztóvédelmi eljárásról, így valószínűleg egy egyszeri alkalom nem okoz károsodást... a legnagyobb különbség az ára, kb 700Ft a 10.000.-Ft-tal szemben... Használni a Catacleanhez hasonlóan, 15-20L üzemanyaghoz hozzáönteni, 30-50km "fagyizás", majd teletankolni, mert ez azért már elég agresszív keverék...

A Cataclean adatlapja, összetétele...

Autó-Motor cikk

Lényeg az, hogy nincs új a nap alatt... :)

Mennyiben kérdésetek van, tegyétek fel, megpróbálunk rá válaszolni...

Ha kipróbáltátok, nagyon örülnénk, ha megosztanátok velünk a tapasztalatotokat!

A GYIKba tegyétek bele ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mivel Alex75 részletekbe menő tájékoztatást adott ugyan, de eléggé általános szemszögből, így íme egy kis szubjektivitás: nekem a keverék egy korábbi verziójától (abban még volt denaturált szesz is) az addigi 7.7-7.8l/100km-es átlagom kerek 7l/100km-re csökkent azonos körülmények között, bár ehhez tudni kell hogy ez a keverék 100-as VPower Nitro-hoz volt adalékolva. Most majd kipróbálom a fentebbi verziót is, 98-ashoz, kíváncsi leszek azzal hozza-e ezt az eredményt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mivel Alex75 részletekbe menő tájékoztatást adott ugyan, de eléggé általános szemszögből, így íme egy kis szubjektivitás: nekem a keverék egy korábbi verziójától (abban még volt denaturált szesz is) az addigi 7.7-7.8l/100km-es átlagom kerek 7l/100km-re csökkent azonos körülmények között, bár ehhez tudni kell hogy ez a keverék 100-as VPower Nitro-hoz volt adalékolva. Most majd kipróbálom a fentebbi verziót is, 98-ashoz, kíváncsi leszek azzal hozza-e ezt az eredményt.

Beláttam, hogy a denaturált szesz elhagyható, nem költséghatékony, 1000Ft körül van egy liter, és egy decit azért minimum érdemes hozzáönteni, ez plusz 100Ft. Az E85 lényegében ugyanez (mindkettő etil-alkohol tartalmú), és az csak 340Ft. Nem mellesleg már mindegyik benzin tartalmaz min. 4% etil-alkoholt, EU-s szabvány... 45L benzinnél az kb 2L.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mivel Alex75 részletekbe menő tájékoztatást adott ugyan, de eléggé általános szemszögből, így íme egy kis szubjektivitás: nekem a keverék egy korábbi verziójától (abban még volt denaturált szesz is) az addigi 7.7-7.8l/100km-es átlagom kerek 7l/100km-re csökkent azonos körülmények között, bár ehhez tudni kell hogy ez a keverék 100-as VPower Nitro-hoz volt adalékolva. Most majd kipróbálom a fentebbi verziót is, 98-ashoz, kíváncsi leszek azzal hozza-e ezt az eredményt.

Szia!

Gondolom, ez az "elixír" (Alex-er :D ) a tankban is oldja a dzsuvát. Üza.szűrőt gondolom nem árt cserélni kb. az első dózis után. Jól gondolom?

(U.i.: Nagy köszönet, hogy közzétettétek! :icon1: )

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Gondolom, ez az "elixír" (Alex-er :D ) a tankban is oldja a dzsuvát. Üza.szűrőt gondolom nem árt cserélni kb. az első dózis után. Jól gondolom?

(U.i.: Nagy köszönet, hogy közzétettétek! :icon1: )

Igen tanácsos úgy 1000-1500km után cserélni, mivel elég korrektül kitakarít mindent ez a kis vegyigyümi :)

Ahogy Alex is írta, még a kipufogó is tisztul.

Asszonykám full gyári A Vekijénél (X20XEV) van még egy óriási pozitívuma az adalékolásnak, mégpedig az hogy nem torpan alacsony fordulaton a kocsi.

Az előző tankolásnál nem tettem bele semmit (kontroll tankolás) és jött a feketeleves rögtön :) Torpant ismét, nem ment úgy ahogy előtte és sokkal idegesebb volt az alapjárat is, ráadásul alacsonyabb fordulaton terhelésen még "be is csörgött" néha (kopogásérzékelő cserélve 2 éve gyárira).

243 km után tankoltam 22,3 liter etanolt és ehhez ment bele (63 literes a tank):

75ml Aceton

105ml Farmerfény

100ml Epamin hígító (Katepoxban több xylol van és még olcsóbb is, de nekem még van az epaminból :) )

A Xylol (Epaminban 70%) aránya az elején feltolható, de később ahogy tisztul minden, már nem indokolt ekkora dózisban. 2-3 tank után már le lehet csökkenteni, de annyit minimum érdemes beletenni amennyit Alex írt (28ml-45 literhez).

Most először tesztelem így etanollal az adalékot, de idáig pozitív minden tekintetben (a Simtec 56.1 még nem érzékeny annyira az etanolra, ezért nem dob hibát a lambdaszondára) . Nem torpan, nem csörög, ismét rugalmas lett a karakterisztika (jobban megy) és a fogyasztáson sem látom az etanol miatti túlfogyasztást sem. Pontos adat majd a következő tankolásnál lesz, de a BC szerint meg sem közelíti a 10-20% os fogyi növekedést.

Egyébként átlagban 8-10%-ot csökkent a fogyasztása a kocsinak, de Alex tapasztalatai szerint még várható egy nagyon kicsi csökkenés a folyamatos tisztulás miatt. Igazából minél "rosszabb" állapotban van egy üzemanyagrendszer és minél több a kitakarítható lerakódás a motorban, annál látványosabb az eredmény. Ebből kifolyólag egy régebbi autónál ( A Vectra pl. :) ) szinte azonnal érezhető a keverék pozitív hozománya.

Azért is mertem beletenni a képletbe az etanolt, mert egyrészt idáig is benne volt (denszesz), másrészt pedig havernál meglepő eredmények születtek a 318as BMW-jénél.

Nagyobb injektorok vannak benne, ezért tisztán etanollal jár. 1dl petróleum és 0,5 dl aceton hozzáadásával lecsökkent a fogyija a benzines szintre. Plusz jobban is megy (eltűnt egy torpanás is) majdnem úgy mint benzinnel, de sokkal sokkal olcsóbban :)

Párhuzamosan tesztelem a 2 ütemű szekcióban is az arányokat egy 60/4-es Simsonnál és egy full gyári 2 Le-s fűkaszánál is.

Itt annyiban más a dolog, hogy itt a petróleumból többet rakok bele a kenőképesség növelése érdekében. Itt is érezhető a pozitív hatás :)

Megtartom az aceton és a xylol arányát, de a petróleumot duplázom.

Így sokkal rugalmasabb lett a motor, csökkent a fogyis is ezáltal és még a belső kenésen is tudok javítani a petróleummal.

Egyébként ez a kenőképesség az injektoroknál, adagolóknál és magánál az üzemanyagpumpáknál is jótékonykodik.

Szóval köszi Alex a temérdek infót, nekem nagyon bevált a cucc :D

Link to comment
Megosztás:

Tgabi te próbáltad vpowerrel is keverve? Azzal milyen?

Thor! Volt valami változás,hogy petróleumot kiváltottad farmerfénnyel?

Nem volt egetrengető különbség, mivel az aceton és a xylol mennyisége változatlan volt.

Petróleumnál az a cél hogy minél "nehezebb" legyen.

A Farmerfényben 2 féle van (meg egy kis izopropil alkohol):

64742-81-0 ez már kerozin ("nehezebb", C9-C16 szénatom számmal) a S.P.U.R.I 60-70%-a

64742-48-9 ez "csak" nafta, ez már inkább hasonlít a lakkbenzinhez.

Az erdőkémiás csak a 64742-48-9 -esből áll. Ez is old szépen, csak nem annyira hatékony kenés szempontjából, de semmiképp sem rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

végig olvastam a dolgokat, s a lényeg csak tényleg ennyi lenne: ?

Egy tankoláshoz (45L) szükséges mennyiség 150mL, ami így áll össze:

-28mL Katepox_higító (kb.2000Ft/0,9L)

-47mL Aceton (kb.1000Ft/1L)

-75mL Farmerfény (kb.900Ft/1L)

Használi úgy is jó hogy tankolás előtt vagy után betolom egy egész tankhoz azt kalap kabát? Illetve meddig érdemes használni? Folyamatosan minden tankoláskor, vagy csak egy darabig, és egy kis szünet után újra használni?

Thor!

A kétütemű változat is érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt egetrengető különbség, mivel az aceton és a xylol mennyisége változatlan volt.

Petróleumnál az a cél hogy minél "nehezebb" legyen.

A Farmerfényben 2 féle van (meg egy kis izopropil alkohol):

64742-81-0 ez már kerozin ("nehezebb", C9-C16 szénatom számmal) a S.P.U.R.I 60-70%-a

64742-48-9 ez "csak" nafta, ez már inkább hasonlít a lakkbenzinhez.

Az erdőkémiás csak a 64742-48-9 -esből áll. Ez is old szépen, csak nem annyira hatékony kenés szempontjából, de semmiképp sem rossz.

Honnan tudjátok, hogy a spuri miből áll?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

végig olvastam a dolgokat, s a lényeg csak tényleg ennyi lenne: ?

Egy tankoláshoz (45L) szükséges mennyiség 150mL, ami így áll össze:

-28mL Katepox_higító (kb.2000Ft/0,9L)

-47mL Aceton (kb.1000Ft/1L)

-75mL Farmerfény (kb.900Ft/1L)

Használi úgy is jó hogy tankolás előtt vagy után betolom egy egész tankhoz azt kalap kabát? Illetve meddig érdemes használni? Folyamatosan minden tankoláskor, vagy csak egy darabig, és egy kis szünet után újra használni?

Thor!

A kétütemű változat is érdekelne.

Az első 2-3 tankhoz érdemesebb nagyobb dózisban adni a Katepoxot (pl.: az én mostani arányaimmal számolva 75ml / 45l), az acetontól nem érdemes eltérni.

A 2T-nél a legutóbbi keverékem amit tesztelek az ez volt:

6 literhez 20ml petróleum (10ml farmerfény, 10ml másik petróleum) és 14ml aceton. (otthon leellenőrzöm azért az értékeket :) )

Durván látszik és hallatszik a különbség ha nincs benne adalék. Sajnos van már egy kis hangja az alsó tűgörgőknek néha (már a teszt előtt is volt), de keverékkel csak extrém esetekben hallom csak, a kipufogóvég pedig tiszta olajpárás, ha nincs benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.